Zamknięty przez: Cichy
2017-11-12, 11:29
Docieranie silnika.
Autor Wiadomość
 Kokon 
Kokon

Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2
Przebieg: 150
Kolor: Platinum Graphite
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Zabrze
 #1  Wysłany: 2016-08-07, 12:56   Docieranie silnika.

Dzień dobry!

Witam wszystkich szanownych forumowiczów, to mój pierwszy post tutaj (mam nadzieję, że w dobrym dziale).

Chciałbym zapytać Was o porady dotyczące docierania silnika. Od tygodnia wraz z moją drugą połówką jestem szczęśliwym posiadaczem Kijanki z silnikiem 1.2. Dodatkowo to mój pierwszy nowy samochód - wcześniej jeździłem wysłużonym 17 letnim Matizem, więc nie miałem okazji docierać silnika.

Oczywiście czytałem instrukcję (2-4 tys obrotów przez około pierwsze 1500km, unikać stałych prędkości na dłuższych trasach itp.). Może macie jeszcze jakieś wskazówki dotyczące tematu docierania silnika?

No i jak to jest z tą zmianą oleju po ok 1500km? Robić, nie robić? Jaki to mniej więcej koszt w ASO tak przy okazji? Słyszałem różne głosy na temat zmiany oleju po takim przebiegu i już sam nie wiem, a oczywiście chcę, żeby auto posłużyło mi na dobre kilka lat (przynajmniej do spłaty kredytu hehe) :)

Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie! Cieszymy się, że wybór padł akurat na Rio! Postaramy się wrzucić kilka fotek niebawem w osobnym temacie :)
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-12, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 kubeusz77 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 451
Skąd: Łódź
 #2  Wysłany: 2016-08-07, 16:34   

Cześć
Gratuluje zakupu. W zasadzie na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości są odpowiedzi na forum bo te tematy były już nie raz poruszane.
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 48000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 234
Skąd: Śląsk
 #3  Wysłany: 2016-08-07, 16:42   

Witam :-D
Niedawno miałem identyczne rozterki- zapraszam do mojego tematu gdzie notuje wszystko o moim autku. Znajdziesz tu: Przywitaj się-> Moja nowa Kijanka.
Olej wymieniłem po 1000 km w salonie na Lotos Quazar K/FE 5W30 wraz z filtrem, koszt około 220 złotych. Usługa na zalecanym oleju jest wówczas za darmo.
Docieranie... Polecam! Bardzo szanuje mój samochód i to tylko moja decyzja jak będę jeździć, dlatego uznałem, że autko dotre zgodnie z zaleceniami Kia.
Dodatkowo w moim temacie są raporty z każdego tankowania :-) jeżdżę cały czas w zakresie 2000- 4000 obrotów i uważam, że jest idealnie. Pilnuj temperatury silnika, unikaj korków, nie utrzymuj jednakowych obrotów przez dłuższy czas i nie obciążają zbędnym balastem- przyczepa.
Pozdrawiam i życzę udanej eksploatacji :-)
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 223000
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1430
Skąd: Huta Partacka
 #4  Wysłany: 2016-08-09, 16:24   

Przy całym szacunku - docieranie silników to było konieczne w Warszawach i Żukach.

Jeździć normalnie, nie "pałować" silnika na czerwonym polu do odcięcia i regularnie wymieniać olej - niezgodnie z instrukcją :cool: :D

Wymiana oleju po 1500 - 2000 nie zaszkodzi - zawsze trochę poprodukcyjnego syfu wypadnie
Ja wymieniam od samego początku co 15 kkm i na razie jest 160 kkm bezawaryjnej jazdy.

Oczywiście co człowiek to opinia, więc niech każdy robi jak uważa :) i bez urazy :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 323
Skąd: WLKP
 #5  Wysłany: 2016-08-09, 16:43   

Churek napisał/a:
Przy całym szacunku - docieranie silników to było konieczne w Warszawach i Żukach.

Jeździć normalnie, nie "pałować" silnika na czerwonym polu do odcięcia i regularnie wymieniać olej - niezgodnie z instrukcją :cool: :D

Wymiana oleju po 1500 - 2000 nie zaszkodzi - zawsze trochę poprodukcyjnego syfu wypadnie
Ja wymieniam od samego początku co 15 kkm i na razie jest 160 kkm bezawaryjnej jazdy.

Oczywiście co człowiek to opinia, więc niech każdy robi jak uważa :) i bez urazy :)


Jeżdżę autem od 25 lat, praktycznie codziennie i zawsze robię z nowymi samochodami/motocyklami/quadami jak powyżej i zawsze jest bezawaryjnie, zatem podpisuję się obiema rękoma pod tym co napisał Churek.
 
 
     
 Kokon 
Kokon

Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2
Przebieg: 150
Kolor: Platinum Graphite
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Zabrze
 #6  Wysłany: 2016-08-11, 06:39   

Pan Churek to jest jednak forumowy spec, czytałem też inne tematy :) pozdrawiam!

Ps. Zapytać nie zaszkodzi :)
 
 
     
 Kamil12 

Informacje
Wyposażenie: wersja M
Silnik: 1.2 benzyna
Przebieg: 32000
Kolor: Biały UB
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 95
Skąd: małopolska
 #7  Wysłany: 2016-08-11, 09:16   

Z tego co wiem docieranie silników nowych jest zbędne. Ten proces jest robiony już na fabryce w procesie złożenia silnika. Ale jeśli chcemy to możemy "dotrzeć" ale nie popadajmy w PARANOJE, to nie znaczy że mamy jeździć 50 do 90 i nie przekraczać 2.500 tys obrotów, chodzi tylko o to żeby nie ciągnąć jej do czerwonego pola i nie trzymać jej ciągle na jednym biegu, jeździć normalnie, ja mam już prawie dwa lata przebieg 15000 i najwyżej ciągnąłem ją do 4.000 tys poza tym to są wysokoobrotowe silniki więc i wysokie obroty lubią, ale na początku może daj na wstrzymanie, jeśli chodzi o olej ja wymieniłem po 7.5 tys km tak jak pisało w książce i wydawało mi się to dużo kilometrów zapłaciłem 225zł i powiedzieli że olej i filtry były czyściutkie i kto mi powiedział żeby robić wymianę teraz pierwszą robi się po 15000 tysiącach od nowości nie wiem jak tam Tobie pisze ale mniej niż 7.5tys nie robić i kieruje się tym co mi napisali w książce przy wymianie (robi się co 15tys wymianę) Ale to już kwestia jak to woli. :D :-)
 
 
     
 kas602 


Informacje
Wyposażenie: Nissan Primera
Silnik: 1,8
Inne auto / jakie?: Buick Riviera V8 5.7l, 1979r.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 236
Skąd: Warmia
 #8  Wysłany: 2016-10-01, 20:27   

ciekawe co będzie z moim... W ramach "docierania" z przebiegiem jak dobrze pamiętam 800 km startowałem na 1/4 mili... :D
PS. Jeszcze jeździ.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 20