Zamknięty przez: Cichy
2017-09-28, 08:49
Kontrolka paliwa i OBD2/ECM.
Autor Wiadomość
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 338
Skąd: Starogard Gdański
 #1  Wysłany: 2016-11-11, 22:38   Kontrolka paliwa i OBD2/ECM.

Jest to chyba mój pierwszy post na forum także witam Wszystkich ;)
Prawdopodobnie za kilka miesięcy stanę się posiadaczem kijanki którą teraz jeżdżę dosyć okazyjnie. Praktycznie nigdy nie jest tankowane do pełna w związku z czym kontrolka od rezerwy nie jest mi obca ;p ale jest z nią jeden problem; zapala się przy zasięgu bodajże 60km a od 50km komputer nie pokazuje ile zostało paliwa w baku (tzn zasięg) a sama wskazówka opada do zera i dopiero wtedy zapala się rezerwa. Ktoś kiedyś testował jaki jest faktyczny zasięg? Czy po ok 50km zgaśnie czy mimo wszystko jakąś rezerwę tam sobie zostawia? Druga sprawa, jeśli faktycznie bak będzie już prawie pusty to komputer w jakikolwiek sposób o tym powiadamia np mruganiem rezerwy, jakimiś komunikatami czy cokolwiek? Oraz trzecia związana z tym ECM - dało by rade coś tak zmodyfikować żeby pokazywał zasięg do samego końca a nie że poniżej 50km pokazuje "-- km"? Ponoć w komputerach pokładowych często idzie odblokowywać czy zmieniać różne funkcje; ktoś kiedyś sprawdzał czy i co można by tam zmienić w kijance? Na forum jedynie znalazłem wzmiankę o wyłączeniu automatycznego zamykania drzwi.

Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-12-30, 10:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 miczarny84 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 11300
Kolor: Biały
Pakiety: STY + NAVI
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 68
Skąd: Białystok
 #2  Wysłany: 2016-11-11, 23:07   

Ja miałem okazję sprawdzić tylko ostatnio, czy ta kontrolka istnieje. Pierwszy raz od zakupu jeździłem do momentu, kiedy zapaliła się przy 45 km do pustego baku i u mnie ilość kilometrów do końca pokazywało. Tankowałem na 28 km do pustego. Nie zaryzykowałem sprawdzenia, co będzie dalej.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #3  Wysłany: 2016-11-11, 23:34   

U mnie kontrolka rezerwy zapala się przy zasięgu ok. 100 km (pewnie to zależy od tego, jakie jest akurat spalanie, jeśli ktoś ma duże, to zapali się przy mniejszym zasięgu), zasięg przestaje pokazywać poniżej 50 km. Bodajże raz przejechałem ponad tych 50 km, wskazówka spadła poniżej zera, ale auto jeszcze jeździło. Żadnego mrugania rezerwy albo komunikatów nie było. Co do odblokowania komputera, to nic mi o tym nie wiadomo, teraz jeżdżę na podtlenku LPG:) i benzyny też nie zjeżdżam do zera.
--------------------
 
 
     
 piotr900 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4 CVVT
Przebieg: 15200
Kolor: brązowy
Typ nadwozia: hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 94
Skąd: Dzierżoniów
 #4  Wysłany: 2016-11-12, 09:10   

Ja zawsze tankuje do pełna i czekam na "prawie" pusty bak. Powiem tak że przy zasiegu 50 km- zapala sie kontrolka rezerwy, po przejechaniu tych "50 km- czasem wiadomo szybciej, tak sobie komputer przelicza"- na zasiegu widnieją- "- - -" takie znaczki i tyle, brak jakichkolwiek innych komunikatów, ostrzeżeń. Po tych znaczkach ostatnio przejechałem jeszcze ok 40 km i tankowałem.
Jesli ktoś ogląda autocentrum to Zachar testował zasieg na Toyocie Auris i jemu wyszło że od zapalenia rezerwy można przejechać ponad 150 km.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #5  Wysłany: 2016-11-12, 20:19   

Ja kiedyś, z kanistrem w bagażniku, od zapalenia się rezerwy przejechałem jeszcze ok. 100 km i nie doczekałem się aż samochód padł - bo dojechałem do domu .... wlałem te 10 litrów i wskazówka ledwo drgnęła. W tej chwili, nawet jak mam zapaloną rezerwę i nic nie pokazuje to max 33 - 35 litrów wchodzi - to gdzie jeszcze do końca. W kijance jest wg. mnie mega bezpieczny zapas paliwa
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 338
Skąd: Starogard Gdański
 #6  Wysłany: 2016-11-12, 21:52   

To jak widać zdaje się jest opcja żeby do końca pokazywał aktualny zasięg. No nic, przyjdzie czas to zobaczę co tam da się z tym zrobić ;)
Skoro wchodzi 33-35 a rzekoma pojemność baku to 43l (po korek to może nawet 45 by weszło chociaż nie wiem) to wychodzi na to że rezerwa zapala się gdy w baku jest gdzieś niecałe 10l, to jest faktycznie dużo... aż trudno uwierzyć że komputer pokazuje zasięg np 50km gdzie faktycznie przy dobrych wiatrach uciągnie się 150km ;p

Dzięki za odpowiedzi.

edit
znalazłem temat Zasięg km na baku, dosyć wyczerpujący... ;)
 
 
     
 piotr900 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4 CVVT
Przebieg: 15200
Kolor: brązowy
Typ nadwozia: hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 94
Skąd: Dzierżoniów
 #7  Wysłany: 2016-11-13, 08:17   

Mój rekord w tankowaniu to 42 litry, odbiło gdzies przy 39 i tak wlewałem- ponoć od pierwszego odbicia wchodzi 7 litrów.
 
 
     
 krzysztofek 
Szerokości :)


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 34500
Kolor: bright silver
Tapicerka: ciemna jednotonowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: pełegot :P 206
Wiek: 39
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 195
Skąd: Rabka-Zdrój
 #8  Wysłany: 2016-11-13, 11:32   

wg mnie zasięg do kiedy kontrolka się załącza jest idealnym momentem do zatankowania bo suszenie baku ma dwie poważne konsekwencje raz pompa zaciąga syf z dna co może doprowadzić do jej uszkodzenia dwa zbyt mała ilość paliwa w zbiorniku powoduje zatarcie pompy ponieważ nie jest jej w stanie ochłodzić. Tak że jak dla mnie suszenie zbiornika do końca nie jest zbyt mądre.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #9  Wysłany: 2016-11-14, 21:38   

Ari93 napisał/a:
ale jest z nią jeden problem; zapala się przy zasięgu bodajże 60km a od 50km/h
\wyjasnij proszę jak to się ma do prędkości 40km/h
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 338
Skąd: Starogard Gdański
 #10  Wysłany: 2016-11-15, 01:30   

Gandalf wej napisał/a:
Ari93 napisał/a:
ale jest z nią jeden problem; zapala się przy zasięgu bodajże 60km a od 50km/h
\wyjasnij proszę jak to się ma do prędkości 40km/h


Przed wysłaniem chyba ze dwa razy całość przeczytałem a tu proszę... ;) już poprawione , dzięki ;)

krzysztofek napisał/a:
wg mnie zasięg do kiedy kontrolka się załącza jest idealnym momentem do zatankowania bo suszenie baku ma dwie poważne konsekwencje raz pompa zaciąga syf z dna co może doprowadzić do jej uszkodzenia dwa zbyt mała ilość paliwa w zbiorniku powoduje zatarcie pompy ponieważ nie jest jej w stanie ochłodzić. Tak że jak dla mnie suszenie zbiornika do końca nie jest zbyt mądre.


Jak już tak suszyć to myślę że nie ma problemu bo przecież co jakiś czas ten filtr paliwa się wymienia, gorzej jak kogoś "przyciśnie" po ładnych kilku latach i nagle ten cały "syf" na raz będzie próbował przejść... no ale po coś jest ten filtr a zużycie paliwa generalnie jest na tyle małe że wątpię w szczelne jego zatkanie.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #11  Wysłany: 2016-11-15, 16:49   

piotr900 napisał/a:
Mój rekord w tankowaniu to 42 litry, odbiło gdzies przy 39 i tak wlewałem- ponoć od pierwszego odbicia wchodzi 7 litrów.
Ja zawsze próbuję extrem.weszło 47,40 .Zawsze wlewam po korek aż wypłynie. ok 8.5 po odbiciu .
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #12  Wysłany: 2016-11-15, 16:53   

piotr900 napisał/a:
Ja zawsze tankuje do pełna i czekam na "prawie" pusty bak. Powiem tak że przy zasiegu 50 km- zapala sie kontrolka rezerwy, po przejechaniu tych "50 km- czasem wiadomo szybciej, tak sobie komputer przelicza"- na zasiegu widnieją- "- - -" takie znaczki i tyle, brak jakichkolwiek innych komunikatów, ostrzeżeń. Po tych znaczkach ostatnio przejechałem jeszcze ok 40 km i tankowałem.
Jesli ktoś ogląda autocentrum to Zachar testował zasieg na Toyocie Auris i jemu wyszło że od zapalenia rezerwy można przejechać ponad 150 km.
Ja dociągnąłem do 80 km.Ale by zgasł to jeszcze nie próbowałem .Nie wiem czy pompie wtryskowej by było bezpiecznie
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 487
Skąd: Łódź
 #13  Wysłany: 2016-11-16, 05:13   

Tankowanie pod korek aż się wyleje jest szkodliwe dla katalizatora a producenci aut w zasadzie tego zakazują. Nie bez przyczyny można spotkać taki napis przy klapce paliwa "No refuel" -czy coś w tym stylu.
 
 
     
 Gruchi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 CVVT 109 km
Przebieg: 16500
Kolor: Bright Silver
Pakiety: Business Line Plus
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 86
Skąd: Wrocław
 #14  Wysłany: 2016-11-16, 06:59   

nawet w instrukcji jest to napisane ze tankujemy do pierwszego odbicia ;) Mogli zrobić bak 55 litrów :P 43 to jednak troszkę mało ;)
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #15  Wysłany: 2016-11-16, 07:56   

Załóż gaz będziesz miał extra 45 litrów :) :devil2:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 28