W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Kontrolka paliwa i OBD2/ECM.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Kontrolka paliwa i OBD2/ECM.

Post autor: Ari93 »

Jest to chyba mój pierwszy post na forum także witam Wszystkich ;)
Prawdopodobnie za kilka miesięcy stanę się posiadaczem kijanki którą teraz jeżdżę dosyć okazyjnie. Praktycznie nigdy nie jest tankowane do pełna w związku z czym kontrolka od rezerwy nie jest mi obca ;p ale jest z nią jeden problem; zapala się przy zasięgu bodajże 60km a od 50km komputer nie pokazuje ile zostało paliwa w baku (tzn zasięg) a sama wskazówka opada do zera i dopiero wtedy zapala się rezerwa. Ktoś kiedyś testował jaki jest faktyczny zasięg? Czy po ok 50km zgaśnie czy mimo wszystko jakąś rezerwę tam sobie zostawia? Druga sprawa, jeśli faktycznie bak będzie już prawie pusty to komputer w jakikolwiek sposób o tym powiadamia np mruganiem rezerwy, jakimiś komunikatami czy cokolwiek? Oraz trzecia związana z tym ECM - dało by rade coś tak zmodyfikować żeby pokazywał zasięg do samego końca a nie że poniżej 50km pokazuje "-- km"? Ponoć w komputerach pokładowych często idzie odblokowywać czy zmieniać różne funkcje; ktoś kiedyś sprawdzał czy i co można by tam zmienić w kijance? Na forum jedynie znalazłem wzmiankę o wyłączeniu automatycznego zamykania drzwi.

Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 10:32 przez Ari93, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
miczarny84
Posty: 68
Rejestracja: 09 kwie 2016, 21:09
Lokalizacja: Białystok

Post autor: miczarny84 »

Ja miałem okazję sprawdzić tylko ostatnio, czy ta kontrolka istnieje. Pierwszy raz od zakupu jeździłem do momentu, kiedy zapaliła się przy 45 km do pustego baku i u mnie ilość kilometrów do końca pokazywało. Tankowałem na 28 km do pustego. Nie zaryzykowałem sprawdzenia, co będzie dalej.

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

U mnie kontrolka rezerwy zapala się przy zasięgu ok. 100 km (pewnie to zależy od tego, jakie jest akurat spalanie, jeśli ktoś ma duże, to zapali się przy mniejszym zasięgu), zasięg przestaje pokazywać poniżej 50 km. Bodajże raz przejechałem ponad tych 50 km, wskazówka spadła poniżej zera, ale auto jeszcze jeździło. Żadnego mrugania rezerwy albo komunikatów nie było. Co do odblokowania komputera, to nic mi o tym nie wiadomo, teraz jeżdżę na podtlenku LPG:) i benzyny też nie zjeżdżam do zera.

piotr900
Posty: 94
Rejestracja: 01 cze 2015, 16:24
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: piotr900 »

Ja zawsze tankuje do pełna i czekam na "prawie" pusty bak. Powiem tak że przy zasiegu 50 km- zapala sie kontrolka rezerwy, po przejechaniu tych "50 km- czasem wiadomo szybciej, tak sobie komputer przelicza"- na zasiegu widnieją- "- - -" takie znaczki i tyle, brak jakichkolwiek innych komunikatów, ostrzeżeń. Po tych znaczkach ostatnio przejechałem jeszcze ok 40 km i tankowałem.
Jesli ktoś ogląda autocentrum to Zachar testował zasieg na Toyocie Auris i jemu wyszło że od zapalenia rezerwy można przejechać ponad 150 km.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ja kiedyś, z kanistrem w bagażniku, od zapalenia się rezerwy przejechałem jeszcze ok. 100 km i nie doczekałem się aż samochód padł - bo dojechałem do domu .... wlałem te 10 litrów i wskazówka ledwo drgnęła. W tej chwili, nawet jak mam zapaloną rezerwę i nic nie pokazuje to max 33 - 35 litrów wchodzi - to gdzie jeszcze do końca. W kijance jest wg. mnie mega bezpieczny zapas paliwa
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

To jak widać zdaje się jest opcja żeby do końca pokazywał aktualny zasięg. No nic, przyjdzie czas to zobaczę co tam da się z tym zrobić ;)
Skoro wchodzi 33-35 a rzekoma pojemność baku to 43l (po korek to może nawet 45 by weszło chociaż nie wiem) to wychodzi na to że rezerwa zapala się gdy w baku jest gdzieś niecałe 10l, to jest faktycznie dużo... aż trudno uwierzyć że komputer pokazuje zasięg np 50km gdzie faktycznie przy dobrych wiatrach uciągnie się 150km ;p

Dzięki za odpowiedzi.

edit
znalazłem temat Zasięg km na baku, dosyć wyczerpujący... ;)

piotr900
Posty: 94
Rejestracja: 01 cze 2015, 16:24
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: piotr900 »

Mój rekord w tankowaniu to 42 litry, odbiło gdzies przy 39 i tak wlewałem- ponoć od pierwszego odbicia wchodzi 7 litrów.

Awatar użytkownika
krzysztofek
Posty: 195
Rejestracja: 24 lut 2014, 01:34
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: krzysztofek »

wg mnie zasięg do kiedy kontrolka się załącza jest idealnym momentem do zatankowania bo suszenie baku ma dwie poważne konsekwencje raz pompa zaciąga syf z dna co może doprowadzić do jej uszkodzenia dwa zbyt mała ilość paliwa w zbiorniku powoduje zatarcie pompy ponieważ nie jest jej w stanie ochłodzić. Tak że jak dla mnie suszenie zbiornika do końca nie jest zbyt mądre.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ari93 pisze:ale jest z nią jeden problem; zapala się przy zasięgu bodajże 60km a od 50km/h
\wyjasnij proszę jak to się ma do prędkości 40km/h

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Gandalf wej pisze:
Ari93 pisze:ale jest z nią jeden problem; zapala się przy zasięgu bodajże 60km a od 50km/h
\wyjasnij proszę jak to się ma do prędkości 40km/h
Przed wysłaniem chyba ze dwa razy całość przeczytałem a tu proszę... ;) już poprawione , dzięki ;)
krzysztofek pisze:wg mnie zasięg do kiedy kontrolka się załącza jest idealnym momentem do zatankowania bo suszenie baku ma dwie poważne konsekwencje raz pompa zaciąga syf z dna co może doprowadzić do jej uszkodzenia dwa zbyt mała ilość paliwa w zbiorniku powoduje zatarcie pompy ponieważ nie jest jej w stanie ochłodzić. Tak że jak dla mnie suszenie zbiornika do końca nie jest zbyt mądre.
Jak już tak suszyć to myślę że nie ma problemu bo przecież co jakiś czas ten filtr paliwa się wymienia, gorzej jak kogoś "przyciśnie" po ładnych kilku latach i nagle ten cały "syf" na raz będzie próbował przejść... no ale po coś jest ten filtr a zużycie paliwa generalnie jest na tyle małe że wątpię w szczelne jego zatkanie.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

piotr900 pisze:Mój rekord w tankowaniu to 42 litry, odbiło gdzies przy 39 i tak wlewałem- ponoć od pierwszego odbicia wchodzi 7 litrów.
Ja zawsze próbuję extrem.weszło 47,40 .Zawsze wlewam po korek aż wypłynie. ok 8.5 po odbiciu .

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

piotr900 pisze:Ja zawsze tankuje do pełna i czekam na "prawie" pusty bak. Powiem tak że przy zasiegu 50 km- zapala sie kontrolka rezerwy, po przejechaniu tych "50 km- czasem wiadomo szybciej, tak sobie komputer przelicza"- na zasiegu widnieją- "- - -" takie znaczki i tyle, brak jakichkolwiek innych komunikatów, ostrzeżeń. Po tych znaczkach ostatnio przejechałem jeszcze ok 40 km i tankowałem.
Jesli ktoś ogląda autocentrum to Zachar testował zasieg na Toyocie Auris i jemu wyszło że od zapalenia rezerwy można przejechać ponad 150 km.
Ja dociągnąłem do 80 km.Ale by zgasł to jeszcze nie próbowałem .Nie wiem czy pompie wtryskowej by było bezpiecznie

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 518
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Tankowanie pod korek aż się wyleje jest szkodliwe dla katalizatora a producenci aut w zasadzie tego zakazują. Nie bez przyczyny można spotkać taki napis przy klapce paliwa "No refuel" -czy coś w tym stylu.

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Post autor: Gruchi »

nawet w instrukcji jest to napisane ze tankujemy do pierwszego odbicia ;) Mogli zrobić bak 55 litrów :P 43 to jednak troszkę mało ;)

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Załóż gaz będziesz miał extra 45 litrów :) :devil2:

Zablokowany

Wróć do „Problemy i pytania”