W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Różny indeks nośności w oponach.

tadzix86
Posty: 84
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Różny indeks nośności w oponach.

Post autor: tadzix86 »

Proszę kolegów o poradę. Ostatnio ratując się przed kolizją najechałem na krawężnik, niestety rozciąłem oponę i jest do wymiany. Problem w tym iż nie ma już dostępnego mojego modelu. Musze więc kupić 2 nowe opony. Pytanie czy opony na osi przedniej mogą mieć inny indeks nośności niż te na osi tylnej?
Aktualnie jest to 91 czyli 615 kg na oponę a myślę że wystarczy kupić 87 czyli 545 kg. Ma to spory wpływ na cenę opony tego samego producenta.
Tadek

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Różny indeks nośności w oponach.

Post autor: krzybiel »

tadzix86 pisze: czy opony na osi przedniej mogą mieć inny indeks nośności niż te na osi tylnej?
W przypadku samochodów z napędem na jedną oś dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiście, że na jednej osi opony muszą być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza się w przypadku samochodów ze stałym napędem na cztery koła. Jeśli obwód kół przednich i tylnych w takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego zużycia układu przeniesienia napędu, szczególnie podczas jazdy po nawierzchni o dobrej przyczepności. W przypadku aut z dołączanym napędem drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołączenie napędu drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luźnej lub śliskiej nawierzchni. żródło:continental
Tak więc spokojnie możesz zakupić opony o mniejszym indeksie.

tadzix86
Posty: 84
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tadzix86 »

Dziękuje za odpowiedź. pozdrawiam.
Tadek

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

tadzix86 pisze:Pytanie czy opony na osi przedniej mogą mieć inny indeks nośności niż te na osi tylnej?
mogą

mogą być to nawet całkiem innej marki opony

Awatar użytkownika
krzysztofek
Posty: 195
Rejestracja: 24 lut 2014, 01:34
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: krzysztofek »

no nie do końca jest tak jak mówicie. Przy systemie ESP opony na wszystkich kołach powinny być tego samego producenta z takim samym bieżnikiem i całą resztą parametrów. W kryzysowej sytuacji ESP może zwariować i wam nie pomoże a nawet utrudni wyjście z jakiejś sytuacji. Jeśli ktoś ma polisę AC to powinien tego szczególnie pilnować, choć osobiście znam przypadek gdzie właściciel sprawca stłuczki pokrywał naprawę auta poszkodowanego ponieważ ubezpieczyciel zakwestionował to że właśnie opony na przedniej osi były inne od opon na osi tylnej przez co właśnie ESP nie działał poprawnie i jakoby była to wina kierującego przez co roszczenie OC nie było uzasadnione. Wiem wiem ubezpieczyciele szukają dziury w całym tylko pytanie czy warto dawać im możliwość znalezienia takiej dziury.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

krzysztofek pisze:no nie do końca jest tak jak mówicie. Przy systemie ESP opony na wszystkich kołach powinny być tego samego producenta z takim samym bieżnikiem i całą resztą parametrów. W kryzysowej sytuacji ESP może zwariować i wam nie pomoże a nawet utrudni wyjście z jakiejś sytuacji.
To prawda, że nowoczesne systemy posiadają czujnik porównywania obrotów pomiędzy osiami i w sytuacji różnych opon, może dojść do sytuacji gdy systemy abs, esp, itp mogą mieć problemy. Ale tyczy się to ukladów bardzo zaawansowanych technicznie, tylko w niektórych autach klasy premium lub gt. W normalnych miejskich budżetowych autach jakim jest rio, producenci stosują w swoim oprogramowaniu tolerancję przynajmniej 2 procentową więc jedynie zmiana rozmiaru opony może zakłócić działanie powyższych systemów. Opony różnych marek ale w tym samym rozmiarze ( oczywiście te same na osi) nie wpływają na działanie systemu abs, esp, itp w autach klasy Rio :)

Ja wiem, że każdy z nas myśli, że ma super furę, ale ludzie, zejdzie na ziemię, rio to tylko tania budżetówka, a jeżeli ktoś nie widzi różnicy w użytkowaniu np. porsche cayene, a kia rio, to i w traktorze nie odczuje różnicy ;)

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

krzybiel pisze: Ja wiem, że każdy z nas myśli, że ma super furę, ale ludzie, zejdzie na ziemię, rio to tylko tania budżetówka, a jeżeli ktoś nie widzi różnicy w użytkowaniu np. porsche cayene, a kia rio, to i w traktorze nie odczuje różnicy ;)
Życzyłbym sobie współczesnego traktora- za jego sprzedaż mógłbym kupić 9 Rio. Nie wspomnę o komforcie tych maszyn i możliwościach. Kolega chyba nigdy nie siedział w innym pojeździe niż auto :P Czasy się zmieniły.
a co do opon, to akurat zgadzam się z "krzybiel "em.

tadzix86
Posty: 84
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tadzix86 »

Dziękuję za opinie, 2 opony które dokupiłem są tego samego producenta maja ten sam rozmiar nawet bierznik jest niemal identyczny różnica jest w nazwie Hankook Winter i*cept RS2 to nowe poprzednie to Hankook Winter i*pike RS i w indeksie nośności własnie.
Tadek

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Etunerr, bez przesady, za traktor o porównywalnej mocy co nasze Kijanki, kupiłbyś dwie Rio, nie 9:)

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

Nie mówię o mocy, chodzi o to, że pierwszy lepszy (no może drugi) ale są przecież, jak chociażby ten: http://agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/c ... 8370r.html
który kosztuje tyle co 14 Rio- 710000 złotych netto- chyba wystarczy, co ż? :cool: Więc nie mam nic przeciwko aby otrzymać nawet używanego, nie będę mieć na 9 Rio ż? :P a przede wszystkim chodzi o komfort, o którym wspominał kolega wyżej :D Patrząc stereotypowo, można by się zdziwić :-)

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Mieszkasz na wsi?:) Tak samo jak auto dla wielu jest narzędziem pracy, tak też i traktor, autobus (porównaj starego autosana do nowego solarisa) itd.więc warunki pracy muszą być znośne, choć fakt, jeśli chodzi i ciągniki i komfort, nowy sprzęt pod tym względem bardzo poszedł do przodu. Za jednego Maybacha też kupiłbyś kilka Rio:) i też komfort zupełnie inny. Kończymy ten wątek, bo dyskusja bardziej pasuje na Agrofoto, niż na forum Rio:)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

etunerrr pisze:. Kolega chyba nigdy nie siedział w innym pojeździe niż auto :P .
Dobrze wiesz, że mój odnośnik do traktora, to była zwykła aluzja i tyczyła się ciągnika polskiej produkcji z lat 60 jakim był ursus ;)
A Tobie gratuluję, że miałeś okazję pędzić traktorem np lamborghini lub tym podobnym ;)
A to, że jestem już ;) emerytowanym pilotem woskowym, to faktycznie powoduje, że mało co w życiu prowadziłem i w mało czym siedziałem ;)

Zablokowany

Wróć do „Problemy i pytania”