W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Obroty silnika.

Kokon
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2016, 23:12
Lokalizacja: Zabrze

Obroty silnika.

Post autor: Kokon »

Cześć!

Posiadam Rio (sierpień 2016) z silnikiem benzynowym 1.2. Samochód ma obecnie przejechane 6200 km. Zaobserwowałem ostatnio, że samochód pozostawiony na biegu jałowym, bez względu czy na rozgrzanym czy też zimnym silniku, ma momenty, gdy obroty silnika zmniejszają się do ok 500 obr/m by za chwilę powrócić do normalnej wartości. Czynność ta powtarza się nieregularnie, co kilka/kilkanaście sekund i czasami ustaje, a czasami nie. Próbowałem z wszystkim: włączona/wyłączona klima, wyłączone wszystkie odbiorniki prądu (radio, klima, ogrzewania wszelkiego rodzaju) i nie zauważyłem jakiejś reguły.

Moje pytanie brzmi: jaka może być tego przyczyna? Co sugerujecie w tym przypadku?
Czytałem już tu, że może to być coś z przepustnicą itp ale kurcze auto jest nówka sztuka i dziwne to dla mnie... w razie czego prosze moderatora o usunięcie, jeśli uzna, ze temat się powiela.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 11:24 przez Kokon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

przybrudzona przepustnica?

przynajmniej w pandach z euro5 tak było - tylko zaczynały skakać, maska w góre, 3 minuty i wszystko wracało do normy ;)

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Auto pewnie na gwarancji, więc jedź z tym do ASO, niech tam się tym martwią.

Awatar użytkownika
Manta
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Manta »

W moim 1.4 jest podobnie z tym, że dodatkowo był spadek mocy na ułamek sekundy przy rozpędzaniu w okolicy 2tysiecy obrotów - najpierw było tak samo jak u Ciebie, po 1 wizycie w ASO i przestawieniu przepustnicy sytuacja zmieniła się na tyle, że teraz falują w górę ;). Po drugiej wizycie w ASO i przestawieniu całego komputera, to bez zmian plus dodatkowo takie sam przywieszenie mocy jak przy 2 tys pojawia się przy 4. Tak samo nieregularnie. Po majówce zostawiam auto w aso na kilka dni - zobaczymy co tym razem wymyślą ;).
Dodatkowo auto pali jak smok nawet przy spokojnej jeździe, najpierw palił ok.9, po 1 wizicie ponad 10, teraz znów ok 9,5 ;)

Awatar użytkownika
Manta
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Manta »

Coś poszło u Ciebie do przodu?
U mnie po kolejnej wizycie w ASO (tym razem tygodniowej z jednym nie odebraniem przeze mnie auta) dalej nic - więc skończy się pismami dalej niż moje ASO i salon.

andrew3011
Posty: 18
Rejestracja: 07 mar 2017, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: andrew3011 »

ja u siebie tez cos takiego zaobserwowalem ale gadalem ze znajomym ktory stwierdzil ze to wlasnie wiekszy pobor pradu... chociaz teraz zaczynam sie zastanawiac czy napewno ma racje...tez silnik 1.2... przejechane 5200km od stycznia tego roku

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

U mnie sporadycznie również zdarza się, że obroty na sekundę spadną na dogrzanym silniku. Możliwe, że wentylator na chłodnicy się załącza i to powoduje chwilowy wzrost zapotrzebowania na prąd podobne do czynności takich jak włączanie klimatyzacji, ogrzewania szyby i lusterek itd. Nie zdarza się to często. Częściej sam to wywołuję powyższymi czynnościami.

Awatar użytkownika
Manta
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Manta »

Dla zainteresowanych, link do filmiku gdzie mniej więcej widać jak falują obroty - na luzie, na ciepłym silniku, bez włączonej klimy.

https://www.youtube.com/watch?v=CE9FWWtzJSA

Utrata mocy i nierówne przyspieszanie wciąż jest, na filmiku tego nie da się pokazać, mam jednak wykres z hamowni - jeśli jesteście zainteresowani mogę wrzucić.

Aktualnie sprawa mojego auta trafiła do Warszawy, bo Panowie usiłują mi wciąż wmawiać, że jest z nim ok (czemu przeczy wykres z hamowni) ja jutro po raz ostatni odwożę rio i czekam na dalsze działania (nie zamierzam jeździć tym autem, bo wg mnie jest to niebezpieczne), jak dostane więcej informacje zanim sprawa skończy się oddawaniem samochodu.

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

Co do falowania obrotów, to myślę że u Ciebie nie jest tak źle ;-) właściwie to jest to normalna praca w wielu różnych autach, gdyż obroty mogą się zmieniać.

Zobacz ten materiał, gdzie faktycznie występuje problem: https://youtu.be/JwNvIqe-Noo

Wrzuć wykres jak możesz :-D
Życzę cierpliwości w dochodzeniu do tego czego oczekujesz.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2017, 18:07 przez etunerrr, łącznie zmieniany 1 raz.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Manta pisze:Dla zainteresowanych, link do filmiku gdzie mniej więcej widać jak falują obroty - na luzie, na ciepłym silniku, bez włączonej klimy
Dla mnie silnik działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Moim zdaniem problem jest, moje Rio tak nie robi i co istotniejsze, na luzie utrzymuje 650 obrotów (wg obrotomierza i odczytów z OBD2) a tu jak byk widać że jest 750 + jakieś nieudane próby spadków do tych 650. Tak jak koledzy wyżej piszą, to pewnie nie ma żadnego znaczenia ale absolutnie nie jest to poprawna praca.

Również jestem ciekawy wykresu ;)

f0ku5
Administrator
Posty: 1423
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Nie pamiętam jaki silnik ma autorka filmu, ale u mnie w 1.4 silnik się absolutnie tak nie zachowuje.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

W czwartym poście zdaje się napisała że 1.4. Swoją drogą @f0ku5 na luzie jakie Twój silnik utrzymuje obroty? Może tu u mnie te 650 jest coś za nisko? :P

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

Nie jest za nisko.
U mnie jest podobnie 660-680 obr/min. i tak sie trzyma sztywno cały czas-odczyt z komputera.
Wskazówka stoi jak przybita i nic sie nie rusza.

U autorki coś jest nie tak. Silnik nie zachowuje się poprawnie na wolnych obrotach, jednak jeśli nie ma innych zastrzeżeń, to na pewno niebezpieczne to nie jest.

Awatar użytkownika
Manta
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Manta »

Silnik nie pracuje prawidłowo i falujące obroty tak, że drży auto nie są niczym normalnym ;).
Wcześniej na luzie miałam też ok 650 obrotów, jednak po jednej z wizyt w aso (zdaje się, że po resecie komputera) jest 750. To nie jest moje pierwsze auto, ani ja przeciętnym użytkownikiem samochodu nie jestem - stąd też moje dostrzeganie nawet drobnych nieprawidłowości pracy silnika.

Tak, moje rio to 1.4 - problem, szczególnie utraty mocy w okolicy 1600-1800 i nierównomiernego rośnięcia mocy w trakcie przysieszania zdecydowanie się nasila. Rio zostało w ASO, od dziś jeżdżę ceedem, a oni mają ostatnią szanse na działanie - przy czym po dzisiejszej wizycie zabieram się za dalsze, ostrzejsze działania.

Wykres zaraz wrzucę, muszę tylko obczaić jak to się robi ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”