Obroty silnika.
Autor Wiadomość
 Kokon 
Kokon

Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2
Przebieg: 150
Kolor: Platinum Graphite
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Zabrze
 #1  Wysłany: 2017-02-23, 09:15   Obroty silnika.

Cześć!

Posiadam Rio (sierpień 2016) z silnikiem benzynowym 1.2. Samochód ma obecnie przejechane 6200 km. Zaobserwowałem ostatnio, że samochód pozostawiony na biegu jałowym, bez względu czy na rozgrzanym czy też zimnym silniku, ma momenty, gdy obroty silnika zmniejszają się do ok 500 obr/m by za chwilę powrócić do normalnej wartości. Czynność ta powtarza się nieregularnie, co kilka/kilkanaście sekund i czasami ustaje, a czasami nie. Próbowałem z wszystkim: włączona/wyłączona klima, wyłączone wszystkie odbiorniki prądu (radio, klima, ogrzewania wszelkiego rodzaju) i nie zauważyłem jakiejś reguły.

Moje pytanie brzmi: jaka może być tego przyczyna? Co sugerujecie w tym przypadku?
Czytałem już tu, że może to być coś z przepustnicą itp ale kurcze auto jest nówka sztuka i dziwne to dla mnie... w razie czego prosze moderatora o usunięcie, jeśli uzna, ze temat się powiela.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-12, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 283
Skąd: Lublin
 #2  Wysłany: 2017-02-23, 09:40   

przybrudzona przepustnica?

przynajmniej w pandach z euro5 tak było - tylko zaczynały skakać, maska w góre, 3 minuty i wszystko wracało do normy ;)
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 96000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 335
Skąd: Rokitnica
 #3  Wysłany: 2017-02-23, 10:12   

Auto pewnie na gwarancji, więc jedź z tym do ASO, niech tam się tym martwią.
--------------------
 
 
     
 Manta 


Informacje
Dołączyła: 29 Sty 2017
Posty: 18
Skąd: Kraków
 #4  Wysłany: 2017-05-03, 14:18   

W moim 1.4 jest podobnie z tym, że dodatkowo był spadek mocy na ułamek sekundy przy rozpędzaniu w okolicy 2tysiecy obrotów - najpierw było tak samo jak u Ciebie, po 1 wizycie w ASO i przestawieniu przepustnicy sytuacja zmieniła się na tyle, że teraz falują w górę ;). Po drugiej wizycie w ASO i przestawieniu całego komputera, to bez zmian plus dodatkowo takie sam przywieszenie mocy jak przy 2 tys pojawia się przy 4. Tak samo nieregularnie. Po majówce zostawiam auto w aso na kilka dni - zobaczymy co tym razem wymyślą ;).
Dodatkowo auto pali jak smok nawet przy spokojnej jeździe, najpierw palił ok.9, po 1 wizicie ponad 10, teraz znów ok 9,5 ;)
 
 
     
 Manta 


Informacje
Dołączyła: 29 Sty 2017
Posty: 18
Skąd: Kraków
 #5  Wysłany: 2017-05-15, 12:15   

Coś poszło u Ciebie do przodu?
U mnie po kolejnej wizycie w ASO (tym razem tygodniowej z jednym nie odebraniem przeze mnie auta) dalej nic - więc skończy się pismami dalej niż moje ASO i salon.
 
 
     
 andrew3011 

Informacje
Wyposażenie: M + pakiet navi
Silnik: 1.2
Przebieg: 3000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: Navi
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 18
Skąd: Warszawa
 #6  Wysłany: 2017-05-15, 23:00   

ja u siebie tez cos takiego zaobserwowalem ale gadalem ze znajomym ktory stwierdzil ze to wlasnie wiekszy pobor pradu... chociaz teraz zaczynam sie zastanawiac czy napewno ma racje...tez silnik 1.2... przejechane 5200km od stycznia tego roku
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 384
Skąd: Wrocław
 #7  Wysłany: 2017-05-15, 23:22   

U mnie sporadycznie również zdarza się, że obroty na sekundę spadną na dogrzanym silniku. Możliwe, że wentylator na chłodnicy się załącza i to powoduje chwilowy wzrost zapotrzebowania na prąd podobne do czynności takich jak włączanie klimatyzacji, ogrzewania szyby i lusterek itd. Nie zdarza się to często. Częściej sam to wywołuję powyższymi czynnościami.
 
 
     
 Manta 


Informacje
Dołączyła: 29 Sty 2017
Posty: 18
Skąd: Kraków
 #8  Wysłany: 2017-05-24, 18:30   

Dla zainteresowanych, link do filmiku gdzie mniej więcej widać jak falują obroty - na luzie, na ciepłym silniku, bez włączonej klimy.

https://www.youtube.com/watch?v=CE9FWWtzJSA

Utrata mocy i nierówne przyspieszanie wciąż jest, na filmiku tego nie da się pokazać, mam jednak wykres z hamowni - jeśli jesteście zainteresowani mogę wrzucić.

Aktualnie sprawa mojego auta trafiła do Warszawy, bo Panowie usiłują mi wciąż wmawiać, że jest z nim ok (czemu przeczy wykres z hamowni) ja jutro po raz ostatni odwożę rio i czekam na dalsze działania (nie zamierzam jeździć tym autem, bo wg mnie jest to niebezpieczne), jak dostane więcej informacje zanim sprawa skończy się oddawaniem samochodu.
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #9  Wysłany: 2017-05-24, 19:02   

Co do falowania obrotów, to myślę że u Ciebie nie jest tak źle ;-) właściwie to jest to normalna praca w wielu różnych autach, gdyż obroty mogą się zmieniać.

Zobacz ten materiał, gdzie faktycznie występuje problem: https://youtu.be/JwNvIqe-Noo

Wrzuć wykres jak możesz :-D
Życzę cierpliwości w dochodzeniu do tego czego oczekujesz.
Ostatnio zmieniony przez etunerrr 2017-05-24, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 pavulon 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 78000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 123
Skąd: PZ
 #10  Wysłany: 2017-05-24, 19:07   

Manta napisał/a:
Dla zainteresowanych, link do filmiku gdzie mniej więcej widać jak falują obroty - na luzie, na ciepłym silniku, bez włączonej klimy


Dla mnie silnik działa prawidłowo.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 64000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 268
Skąd: Starogard Gdański
 #11  Wysłany: 2017-05-24, 19:51   

Moim zdaniem problem jest, moje Rio tak nie robi i co istotniejsze, na luzie utrzymuje 650 obrotów (wg obrotomierza i odczytów z OBD2) a tu jak byk widać że jest 750 + jakieś nieudane próby spadków do tych 650. Tak jak koledzy wyżej piszą, to pewnie nie ma żadnego znaczenia ale absolutnie nie jest to poprawna praca.

Również jestem ciekawy wykresu ;)
 
 
     
 f0ku5 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Przebieg: 65000
Kolor: Czerwony
Pakiety: Alarm + Klima
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1373
Skąd: Warszawa
 #12  Wysłany: 2017-05-24, 20:10   

Nie pamiętam jaki silnik ma autorka filmu, ale u mnie w 1.4 silnik się absolutnie tak nie zachowuje.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 64000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 268
Skąd: Starogard Gdański
 #13  Wysłany: 2017-05-24, 20:26   

W czwartym poście zdaje się napisała że 1.4. Swoją drogą @f0ku5 na luzie jakie Twój silnik utrzymuje obroty? Może tu u mnie te 650 jest coś za nisko? :P
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie: L automat
Silnik: 1.4
Kolor: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 214
Skąd: Wroclaw; Poland
 #14  Wysłany: 2017-05-24, 20:47   

Nie jest za nisko.
U mnie jest podobnie 660-680 obr/min. i tak sie trzyma sztywno cały czas-odczyt z komputera.
Wskazówka stoi jak przybita i nic sie nie rusza.

U autorki coś jest nie tak. Silnik nie zachowuje się poprawnie na wolnych obrotach, jednak jeśli nie ma innych zastrzeżeń, to na pewno niebezpieczne to nie jest.
 
 
     
 Manta 


Informacje
Dołączyła: 29 Sty 2017
Posty: 18
Skąd: Kraków
 #15  Wysłany: 2017-05-25, 11:45   

Silnik nie pracuje prawidłowo i falujące obroty tak, że drży auto nie są niczym normalnym ;).
Wcześniej na luzie miałam też ok 650 obrotów, jednak po jednej z wizyt w aso (zdaje się, że po resecie komputera) jest 750. To nie jest moje pierwsze auto, ani ja przeciętnym użytkownikiem samochodu nie jestem - stąd też moje dostrzeganie nawet drobnych nieprawidłowości pracy silnika.

Tak, moje rio to 1.4 - problem, szczególnie utraty mocy w okolicy 1600-1800 i nierównomiernego rośnięcia mocy w trakcie przysieszania zdecydowanie się nasila. Rio zostało w ASO, od dziś jeżdżę ceedem, a oni mają ostatnią szanse na działanie - przy czym po dzisiejszej wizycie zabieram się za dalsze, ostrzejsze działania.

Wykres zaraz wrzucę, muszę tylko obczaić jak to się robi ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 27