W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Rozrząd.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Rozrząd.

Post autor: czerwo »

Mamy rozrząd na łańcuchu, pytanie które już mi też Churek zadawał, co ile go wymieniać/sprawdzać?
Skąd to pytanie? Mój mechanik robił Hyundaia z silnikiem 1.4 w którym przy 140tys napinacz padł i w związku z tym ... o-o
Czy ktoś ma jakieś informacje w tym temacie? Ja gdzieś kiedyś czytałem że na jakieś 300tys jest inspekcja ale chciałbym do niej dojechać :-)
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 11:25 przez czerwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Z tego co pamiętam, to łańcuch jest "dożywotni", ale wg. mnie tylko na papierze. Jak silnik zaczyna "dzwonić" tzn., że już czas na sprawdzenie i wymianę łańcuszka. Przebieg w tym przypadku nie do końca może mieć znaczenie.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Hm..... u mnie już prawie 180 000 i tak zaczynam się zastanawiać.

W Pandzie mam podobny układ (łańcuch, 2 ślizgi i napinacz hydrauliczny) - wymieniałem przy 293 000 .... na wszelki wypadek, zle fakt, że napinacz był już wysunięty na maxa.

Z tego co czytałem, rozrząd w Pandzie jest uznawany za awaryjny .... ale tylko jak się nie pilnuje oleju :cool:

Chyba spróbuję dojechać do 250 000 a potem jak w Pandzie - na wszelki wymienię :D

Bardziej się zastanawiam nad luzami zaworowymi, ale mam plan sprawdzić przy przeglądzie 180 000 ;)
Pozdrawiam
Churek

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Ja szukałem informacji o rozrządzie na forach kia i hyundai i był raptem jeden przypadek przeskoczenia. Fakt jest taki, że zdarzały się wadliwe napinacze w KIA.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »


czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Właśnie ten film kiedyś widziałem

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Faktycznie niezła kiszka .... ale przy moim przebiegu to chyba by już wylazło takie coś :)
Pozdrawiam
Churek

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Potem poprawili napinacz więc możliwe, że to byłą tylko krótka seria.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Wiesz - jak zrzucę pokrywę, żeby luzy sprawdzić to sobie obejrzę ...
Pozdrawiam
Churek

Colo89
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2018, 19:46
Lokalizacja: Istebna

Post autor: Colo89 »

Z tego co sie dowiadywalem, to luzy zaworowe w Rio reguluja sie hydraulicznie same, ale czy faktycznie? Nie napisales jak tam po sprawdzeniu bo jestem ciekawy 😉 ja mam przejechane 210 tys. (110 na gazie) i neszcze nie sprawdzalem rozrzadu i luzow, ale mysle, ze to najwyzsza pora.

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Najważniejsze pytanie: jaki masz silnik? 1.4 trzeba regulować, 1.25 nie.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Colo89 pisze:Z tego co sie dowiadywalem, to luzy zaworowe w Rio reguluja sie hydraulicznie same, ale czy faktycznie? Nie napisales jak tam po sprawdzeniu bo jestem ciekawy
Sprawdzałem i trzyma fason :) Nic nie trzeba robić.
ziko1983 pisze:Najważniejsze pytanie: jaki masz silnik? 1.4 trzeba regulować
Trzeba, jeśli coś nie teges, a jak teges to nie trzeba - tylko kontrola co 90 000 km

Na razie nic nie tłucze, równo pracuje, pali na dotyk (nawet na mrozie i przy fabrycznym akumulatorze gdzie napięcie spadało do 8.9V przy rozruchu) - więc po co drążyć :cool: ;-) :D :D
Pozdrawiam
Churek

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Oczywiście, źle się wyraziłem, w 1.4 trzeba kontrolować i w razie potrzeby reagować. Jednak w przypadku LPG skróciłbym interwał do maks. 50 tys. Lepiej raz więcej ściągnąć pokrywę zaworów, niż potem robić całą głowicę.

Colo89
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2018, 19:46
Lokalizacja: Istebna

Post autor: Colo89 »

Posiadam 1.25. Mnie martwi troche dzwiek jaki wydaje silnik. Obawiam sie, ze moze to byc lancuch. W najblizszym czasie bede musial to sprawdzic wtedy dam znac co i jak 😉

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Colo89 pisze:Posiadam 1.25. Mnie martwi troche dzwiek jaki wydaje silnik. Obawiam sie, ze moze to byc lancuch. W najblizszym czasie bede musial to sprawdzic wtedy dam znac co i jak 😉


Napisz coś więcej o tym dźwięku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”