Rozrząd.
Autor Wiadomość
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #1  Wysłany: 2017-03-20, 13:57   Rozrząd.

Mamy rozrząd na łańcuchu, pytanie które już mi też Churek zadawał, co ile go wymieniać/sprawdzać?
Skąd to pytanie? Mój mechanik robił Hyundaia z silnikiem 1.4 w którym przy 140tys napinacz padł i w związku z tym ... o-o
Czy ktoś ma jakieś informacje w tym temacie? Ja gdzieś kiedyś czytałem że na jakieś 300tys jest inspekcja ale chciałbym do niej dojechać :-)
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-12, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 515
Skąd: DW
 #2  Wysłany: 2017-03-20, 14:11   

Z tego co pamiętam, to łańcuch jest "dożywotni", ale wg. mnie tylko na papierze. Jak silnik zaczyna "dzwonić" tzn., że już czas na sprawdzenie i wymianę łańcuszka. Przebieg w tym przypadku nie do końca może mieć znaczenie.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #3  Wysłany: 2017-03-20, 20:10   

Hm..... u mnie już prawie 180 000 i tak zaczynam się zastanawiać.

W Pandzie mam podobny układ (łańcuch, 2 ślizgi i napinacz hydrauliczny) - wymieniałem przy 293 000 .... na wszelki wypadek, zle fakt, że napinacz był już wysunięty na maxa.

Z tego co czytałem, rozrząd w Pandzie jest uznawany za awaryjny .... ale tylko jak się nie pilnuje oleju :cool:

Chyba spróbuję dojechać do 250 000 a potem jak w Pandzie - na wszelki wymienię :D

Bardziej się zastanawiam nad luzami zaworowymi, ale mam plan sprawdzić przy przeglądzie 180 000 ;)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #4  Wysłany: 2017-03-20, 22:06   

Ja szukałem informacji o rozrządzie na forach kia i hyundai i był raptem jeden przypadek przeskoczenia. Fakt jest taki, że zdarzały się wadliwe napinacze w KIA.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #5  Wysłany: 2017-03-24, 08:24   

https://www.youtube.com/watch?v=k2k7Zn8WAN4 Taka ciekawostka
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #6  Wysłany: 2017-03-24, 08:26   

Właśnie ten film kiedyś widziałem
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #7  Wysłany: 2017-03-24, 11:09   

Faktycznie niezła kiszka .... ale przy moim przebiegu to chyba by już wylazło takie coś :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #8  Wysłany: 2017-03-24, 13:21   

Potem poprawili napinacz więc możliwe, że to byłą tylko krótka seria.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #9  Wysłany: 2017-03-24, 20:27   

Wiesz - jak zrzucę pokrywę, żeby luzy sprawdzić to sobie obejrzę ...
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Colo89 

Informacje
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Istebna
 #10  Wysłany: 2019-02-18, 20:12   

Z tego co sie dowiadywalem, to luzy zaworowe w Rio reguluja sie hydraulicznie same, ale czy faktycznie? Nie napisales jak tam po sprawdzeniu bo jestem ciekawy 😉 ja mam przejechane 210 tys. (110 na gazie) i neszcze nie sprawdzalem rozrzadu i luzow, ale mysle, ze to najwyzsza pora.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #11  Wysłany: 2019-02-18, 20:16   

Najważniejsze pytanie: jaki masz silnik? 1.4 trzeba regulować, 1.25 nie.
--------------------
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #12  Wysłany: 2019-02-18, 22:04   

Colo89 napisał/a:
Z tego co sie dowiadywalem, to luzy zaworowe w Rio reguluja sie hydraulicznie same, ale czy faktycznie? Nie napisales jak tam po sprawdzeniu bo jestem ciekawy


Sprawdzałem i trzyma fason :) Nic nie trzeba robić.

ziko1983 napisał/a:
Najważniejsze pytanie: jaki masz silnik? 1.4 trzeba regulować


Trzeba, jeśli coś nie teges, a jak teges to nie trzeba - tylko kontrola co 90 000 km

Na razie nic nie tłucze, równo pracuje, pali na dotyk (nawet na mrozie i przy fabrycznym akumulatorze gdzie napięcie spadało do 8.9V przy rozruchu) - więc po co drążyć :cool: ;-) :D :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #13  Wysłany: 2019-02-18, 23:30   

Oczywiście, źle się wyraziłem, w 1.4 trzeba kontrolować i w razie potrzeby reagować. Jednak w przypadku LPG skróciłbym interwał do maks. 50 tys. Lepiej raz więcej ściągnąć pokrywę zaworów, niż potem robić całą głowicę.
--------------------
 
 
     
 Colo89 

Informacje
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Istebna
 #14  Wysłany: 2019-02-19, 04:22   

Posiadam 1.25. Mnie martwi troche dzwiek jaki wydaje silnik. Obawiam sie, ze moze to byc lancuch. W najblizszym czasie bede musial to sprawdzic wtedy dam znac co i jak 😉
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 156
Skąd: PZ
 #15  Wysłany: 2019-02-19, 18:47   

Colo89 napisał/a:
Posiadam 1.25. Mnie martwi troche dzwiek jaki wydaje silnik. Obawiam sie, ze moze to byc lancuch. W najblizszym czasie bede musial to sprawdzic wtedy dam znac co i jak 😉


Napisz coś więcej o tym dźwięku?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27