W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Problem z hamulcami.

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Problem z hamulcami.

Post autor: msdiesel »

Witam.
Mam mały problem z hamulcami w mojej ryjówce.
Otóż wracałem jakieś 3 tygodnie temu z małej "trasy" około 100 kilometrowej i zacząłem słyszeć piski ewidentnie z hamulców, bo gdy tylko lekko nacisnąłem na pedał hamulca piski ucichły. Umówiłem się na przegląd w serwisie i Pan, który miał przyjąć samochód powiedział, że to napewno rdza z tarcz osadziła się na klockach i to ten dzwięk (faktycznie samochód stał około tygodnia przed tą trasą). Pan z dzaiłu serwisu powiedział, że może przejrzeć ale będę musiał zapłacić bo to nie załąpuje się do gwarancji i polecił, żeby rozpędzić auto i shamować do zera. Zrobiłem tak i faktycznie pomogło.
Jednak dziś po tej samej trasie gdzie auto trochę jeździło dzięki z hamulców znowu się pojawiły, co więcej tylna prawa felga była bardzo nagrzana, wręcz gorąca (około 40 kilometrów jazdy) Fakt, że przed jazdą był zaciągnięty był hamulec ręczny ale raptem 12 godzin (miałem krótki wylot samolotem - samochód stał na parkingu).

I teraz pytanie czy mam prawo żądać naprawy gwarancyjnej? Bo jeśli chodzi o ścisłośc to klocki przeczyścić moge sam ale skoro serwis powinien to zrobić za darmo to po co mam się za to zabierać.... a Po drugie w końcu to ich robota a nie chciałbym się dać zakręcić znowu przez pana serwisanta...

Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 10:15 przez msdiesel, łącznie zmieniany 1 raz.

Attache
Posty: 132
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:38
Lokalizacja: Podkarpacie
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: Kamera cofania, czujniki, multimedia
Silnik: 1,4 DOHC CVVT
Przebieg: 28000
Kolor: Fresh Beige
Pakiety: Wszystkie dostępne
Tapicerka: Szara
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: Alfa Giulia 2.0 GME

Post autor: Attache »

Znając wyłączenia w gwarancji oraz obyczaje panujące w serwisach masz prawo do naprawy za swoje ciężko zarobione pieniądze. Może to nawet i lepiej, bo sam sobie wybierzesz tarcze i klocki nie będą to okazy rodem z MOBIS-u. Większość zaleca Zimmermany, ale są też i inne godne uwagi marki. Jeśli to tylko zaciski, to może łaskawy serwis ci (samochodowi) pomoże. Powodzenia
Pozdrawiam

Tadeusz

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ja miałem to samo z hamulcami po dwóch latach.I też prawe koło się grzało .Teraz mija prawie rok ok 15 tyś.km . Coś zaczyna piszczeć znowu.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

U mnie to samo było i okazało się, że ręczny był za bardzo wybrany!
Popuścić ręczny w pierwszej kolejności. Regulacja w podłokietniku.

EDIT: Zacisk też wymieniłem i bez skutku ;) Dopiero popuszczenie ręcznego pomogło.

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

czerwo pisze:U mnie to samo było i okazało się, że ręczny był za bardzo wybrany!
Popuścić ręczny w pierwszej kolejności. Regulacja w podłokietniku.

EDIT: Zacisk też wymieniłem i bez skutku ;) Dopiero popuszczenie ręcznego pomogło.
Tylko, że do dziś było wszsytko ok. dziś felga była gorąca po raz pierwszy...

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

U mnie było dokładnie to samo, chodzi o wybieranie luzu przez zacisk.
Zacisk sam wybiera linkę wraz ze zużywaniem się klocka. Wygląda tak jakby za szybko wybierał luz. Popuszczenie ręcznego u mnie rozwiązał problem. Mam nawet stary zacisk z prawego tylnego koła bo wymieniłem bo myślałem, że jest walnięty.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

No właśnie,będę musiał to sprawdzić :lol:

Awatar użytkownika
jachnyc
Posty: 460
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jachnyc »

U mnie też ostatnio popiskiwało w tylnym prawym kole , już wiem co zrobić . Dzięki za poradę :)
Jacek

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Co do hamulca PRAWY TYŁ.
Znowu zagrzało Mi się koło na trasie
Po kopnięciu mocno w koło coś strzeliło i grzanie Kijance minęło

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Zacisk do czyszczenia i przesmarowania, a najlepiej od razu wszystkie. W zeszłym roku poświęciłem na to jedno popołudnie i do dnia dzisiejszego spokój. Latem, jak będzie wolna chwila, muszę powtórzyć akcje, profilaktycznie:-)

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

Witam.
I z góry przepraszam, że tak późno opisuje co się działo....
Tak więc.
Zadzwoniłem do serwisu i się umówiłem na wizytę.
Na wizycie okazało się, że faktycznie prawy zacisk był lekko przyrdzewiały przez co nie odbijał do końca.
Asekuracyjnie serwis lewy zacisk również przeczyścił i póki co do teraz jest spoko.
Za naprawę zapłaciłem niecałe 100 zł.
Jednak zastanawia mnie dlaczego zaciski tak szybko rdzewieją....ż!!
Kiedyś w moim starym volvo v40 nic się nie działo, w ojca touranie też spokój, a tu takie problemy....

Pozdrawiam
Michał

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Pewny, że zacisk? czy magiczne* klocki złapały w prowadnicach :D

*magiczne - znaczy się oryginalne

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

czerwo pisze:Pewny, że zacisk? czy magiczne* klocki złapały w prowadnicach :D

*magiczne - znaczy się oryginalne
czerwo, masz racje oczywiście chodziło o magiczne klocki...
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

No to masz odpowiedź :) Na temat hamulców są tu już niezliczone wątki na szczęście jest rozwiązanie. Jak masz już dość to wymienić a jak masz więcej nerwów to poczekać i wymienić :D

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

czerwo pisze:Jak masz już dość to wymienić a jak masz więcej nerwów to poczekać i wymienić
Potwierdzam. Oryginały wywaliłem po 66 000 km, na Textarach mam już 2-gie klocki, przebieg 187 000 (czyli 121 000 od wymiany) i jeszcze 20.6 grubości z przodu (minimum to 19.4).

Podejrzewam, że na jesieni znowu poleci cały komplet ale i tak - NIE MA PORÓWNANIA Z FABRYCZNĄ PLASTELINĄ :D
Pozdrawiam
Churek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”