Problem z hamulcami.
Autor Wiadomość
 msdiesel 

Informacje
Silnik: 1.2
Przebieg: 33800
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 14
Skąd: Skarszewy
 #1  Wysłany: 2017-04-02, 19:22   Problem z hamulcami.

Witam.
Mam mały problem z hamulcami w mojej ryjówce.
Otóż wracałem jakieś 3 tygodnie temu z małej "trasy" około 100 kilometrowej i zacząłem słyszeć piski ewidentnie z hamulców, bo gdy tylko lekko nacisnąłem na pedał hamulca piski ucichły. Umówiłem się na przegląd w serwisie i Pan, który miał przyjąć samochód powiedział, że to napewno rdza z tarcz osadziła się na klockach i to ten dzwięk (faktycznie samochód stał około tygodnia przed tą trasą). Pan z dzaiłu serwisu powiedział, że może przejrzeć ale będę musiał zapłacić bo to nie załąpuje się do gwarancji i polecił, żeby rozpędzić auto i shamować do zera. Zrobiłem tak i faktycznie pomogło.
Jednak dziś po tej samej trasie gdzie auto trochę jeździło dzięki z hamulców znowu się pojawiły, co więcej tylna prawa felga była bardzo nagrzana, wręcz gorąca (około 40 kilometrów jazdy) Fakt, że przed jazdą był zaciągnięty był hamulec ręczny ale raptem 12 godzin (miałem krótki wylot samolotem - samochód stał na parkingu).

I teraz pytanie czy mam prawo żądać naprawy gwarancyjnej? Bo jeśli chodzi o ścisłośc to klocki przeczyścić moge sam ale skoro serwis powinien to zrobić za darmo to po co mam się za to zabierać.... a Po drugie w końcu to ich robota a nie chciałbym się dać zakręcić znowu przez pana serwisanta...

Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-12-30, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Attache 

Informacje
Wyposażenie: Alarm, czujniki, multimedia, kamerka DOD
Silnik: 1,4 109 KM
Przebieg: 65300
Kolor: fresh beige
Pakiety: XL, funkcjonalny, 15" al
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: HB 5 d.
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Podkarpacie
 #2  Wysłany: 2017-04-02, 19:52   

Znając wyłączenia w gwarancji oraz obyczaje panujące w serwisach masz prawo do naprawy za swoje ciężko zarobione pieniądze. Może to nawet i lepiej, bo sam sobie wybierzesz tarcze i klocki nie będą to okazy rodem z MOBIS-u. Większość zaleca Zimmermany, ale są też i inne godne uwagi marki. Jeśli to tylko zaciski, to może łaskawy serwis ci (samochodowi) pomoże. Powodzenia
--------------------
Pozdrawiam

Tadeusz
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #3  Wysłany: 2017-04-02, 19:54   

Ja miałem to samo z hamulcami po dwóch latach.I też prawe koło się grzało .Teraz mija prawie rok ok 15 tyś.km . Coś zaczyna piszczeć znowu.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #4  Wysłany: 2017-04-02, 20:18   

U mnie to samo było i okazało się, że ręczny był za bardzo wybrany!
Popuścić ręczny w pierwszej kolejności. Regulacja w podłokietniku.

EDIT: Zacisk też wymieniłem i bez skutku ;) Dopiero popuszczenie ręcznego pomogło.
 
 
     
 msdiesel 

Informacje
Silnik: 1.2
Przebieg: 33800
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 14
Skąd: Skarszewy
 #5  Wysłany: 2017-04-02, 20:38   

czerwo napisał/a:
U mnie to samo było i okazało się, że ręczny był za bardzo wybrany!
Popuścić ręczny w pierwszej kolejności. Regulacja w podłokietniku.

EDIT: Zacisk też wymieniłem i bez skutku ;) Dopiero popuszczenie ręcznego pomogło.


Tylko, że do dziś było wszsytko ok. dziś felga była gorąca po raz pierwszy...
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #6  Wysłany: 2017-04-02, 20:41   

U mnie było dokładnie to samo, chodzi o wybieranie luzu przez zacisk.
Zacisk sam wybiera linkę wraz ze zużywaniem się klocka. Wygląda tak jakby za szybko wybierał luz. Popuszczenie ręcznego u mnie rozwiązał problem. Mam nawet stary zacisk z prawego tylnego koła bo wymieniłem bo myślałem, że jest walnięty.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #7  Wysłany: 2017-04-02, 20:48   

No właśnie,będę musiał to sprawdzić :lol:
 
 
     
 jachnyc 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 460
Skąd: Lubin
 #8  Wysłany: 2017-04-02, 21:26   

U mnie też ostatnio popiskiwało w tylnym prawym kole , już wiem co zrobić . Dzięki za poradę :)
--------------------
Jacek
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #9  Wysłany: 2017-06-19, 18:05   

Co do hamulca PRAWY TYŁ.
Znowu zagrzało Mi się koło na trasie
Po kopnięciu mocno w koło coś strzeliło i grzanie Kijance minęło
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #10  Wysłany: 2017-06-19, 18:34   

Zacisk do czyszczenia i przesmarowania, a najlepiej od razu wszystkie. W zeszłym roku poświęciłem na to jedno popołudnie i do dnia dzisiejszego spokój. Latem, jak będzie wolna chwila, muszę powtórzyć akcje, profilaktycznie:-)
 
 
     
 msdiesel 

Informacje
Silnik: 1.2
Przebieg: 33800
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 14
Skąd: Skarszewy
 #11  Wysłany: 2017-06-20, 10:38   

Witam.
I z góry przepraszam, że tak późno opisuje co się działo....
Tak więc.
Zadzwoniłem do serwisu i się umówiłem na wizytę.
Na wizycie okazało się, że faktycznie prawy zacisk był lekko przyrdzewiały przez co nie odbijał do końca.
Asekuracyjnie serwis lewy zacisk również przeczyścił i póki co do teraz jest spoko.
Za naprawę zapłaciłem niecałe 100 zł.
Jednak zastanawia mnie dlaczego zaciski tak szybko rdzewieją....??!!
Kiedyś w moim starym volvo v40 nic się nie działo, w ojca touranie też spokój, a tu takie problemy....

Pozdrawiam
Michał
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #12  Wysłany: 2017-06-20, 10:42   

Pewny, że zacisk? czy magiczne* klocki złapały w prowadnicach :D

*magiczne - znaczy się oryginalne
 
 
     
 msdiesel 

Informacje
Silnik: 1.2
Przebieg: 33800
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 14
Skąd: Skarszewy
 #13  Wysłany: 2017-06-20, 11:03   

czerwo napisał/a:
Pewny, że zacisk? czy magiczne* klocki złapały w prowadnicach :D

*magiczne - znaczy się oryginalne


czerwo, masz racje oczywiście chodziło o magiczne klocki...
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #14  Wysłany: 2017-06-20, 11:20   

No to masz odpowiedź :) Na temat hamulców są tu już niezliczone wątki na szczęście jest rozwiązanie. Jak masz już dość to wymienić a jak masz więcej nerwów to poczekać i wymienić :D
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #15  Wysłany: 2017-06-20, 21:42   

czerwo napisał/a:
Jak masz już dość to wymienić a jak masz więcej nerwów to poczekać i wymienić


Potwierdzam. Oryginały wywaliłem po 66 000 km, na Textarach mam już 2-gie klocki, przebieg 187 000 (czyli 121 000 od wymiany) i jeszcze 20.6 grubości z przodu (minimum to 19.4).

Podejrzewam, że na jesieni znowu poleci cały komplet ale i tak - NIE MA PORÓWNANIA Z FABRYCZNĄ PLASTELINĄ :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 28