W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Zamulanie auta na zimnym silniku.

przemo8902
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2017, 10:18
Lokalizacja: Polska

Zamulanie auta na zimnym silniku.

Post autor: przemo8902 »

Witam mam problem z nowym kia rio 3 z salonu. Chodzi o to, ze auto rano jak zimny silnik jest np po wrzuceniu drugiego biegu i dodaniu gazu czasem zamuli(jakby na ulamek sekundy odcielo paliwo).Część ludzi mówi że ten model silnika tak ma, ale wole sie upewnic, poniewaz auto jest nowe. chodzi o silnik 1.4 benzyna 109 KM
Ostatnio zmieniony 14 maja 2017, 10:46 przez przemo8902, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Raczej nie masz powodow do zmartwien, ale zawsze mozesz podjechac do aso i wziac inne rio, zeby porownac.

u Mnie to samo(tak wniskuje z Twojego opisu). Jak zimny i ruszam od razu po starcie silnika tez mam wrazenie, ze jest jakis "ospaly". Przez pierwsze dwie minuty. Kiedys pytalem w aso i mowili, ze ten typ tak ma i tak ma byc. Inna ryjowka spod salonu miala identycznie...

przemo8902
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2017, 10:18
Lokalizacja: Polska

mulenie

Post autor: przemo8902 »

no ale co jest powodem ze tak ma byc?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Pewnie ekologia, gazownicy twierdzą, że silnik ma objaw zimnego vaga.

przemo8902
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2017, 10:18
Lokalizacja: Polska

mulenie

Post autor: przemo8902 »

czerwo jaki objaw?zimnego vaga? co to znaczy ?a tez tak masz?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Oczywiście, po prostu ten typ tak ma, przez co na lpg ma tendencję do szarpania na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Napinacze płytkowe muszą się do końca napiać i dlatego tak jest. U mnie jest to samo wystarczy że kilka razy przegazujesz mocniej i nie ma tego problemu :)

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

Tedi_19 pisze:Napinacze płytkowe muszą się do końca napiać
Żadne "napinacze płytkowe" się nie "napinają".
Jeśli chodzi ci o regulacje luzu zaworowego, to jest regulowany szklankami, nie płytkami, ale to i tak nie ma znaczenia, bo ani płytki, ani szklanki się nie "napinają", bo nie takie jest ich działanie.
To po prostu lity kawałek metalu, który ma określona grubość i w ten sposób reguluje luz zaworowy.
Pomyliłeś z hydraulicznymi regulatorami luzu, które się napełniają olejem i mogą stukać zanim to się stanie, ale i tak nie powoduje to zamulenia silnika.

Zamulenie nie jest normalne.
Może wynikać z ekologicznego sterowania wtryskiem nastawionym na szybkie rozgrzanie katalizatora. Leje wtedy dużo benzyny i pewnie stąd problemy w fazie rozgrzewania.
Podjedź do ASO, może to znany błąd i jest jakaś aktualizacja softu ECU na tą niedogodność.

clarence2
Posty: 141
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

Nie wiem o co chodzi z tym zamulaniem ale u mnie nic takiego nie występuje. Wręcz przeciwnie, auto zaraz po odpaleniu jest chyba na ssaniu bo przez chwile samo ciągnie bez gazu, a na dodanie gazu reaguje bardzo żywo :-D ..Rio wyprodukowane w listopadzie 2016 silnik 1.4

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

1.2 zachowuje się na zimnym tak, że jak gaz do podłogi to przez 3s zero reakcji a później skokowo zwiększa się moc. Wystarczy że silnik dostanie troszkę temperatury i wszystko wraca do normy. Brat ma Seata i mówi, że ma identyczny objaw.

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

czerwo pisze:1.2 zachowuje się na zimnym tak, że jak gaz do podłogi to przez 3s zero reakcji a później skokowo zwiększa się moc. Wystarczy że silnik dostanie troszkę temperatury i wszystko wraca do normy. Brat ma Seata i mówi, że ma identyczny objaw.
Również mam 1.2 i na zimnym silniku nie widzę objawów zamulenia. Tak jak ktoś napisał w tym wątku na zimnym silnik dostaje "ssanie" i potrafię bez dodawania gazu z podjazdu wyjechać pod górkę (garaż podpiwniczony). Faktem jest, że nigdy zaraz po odpaleniu nie ruszam na zimnym (zapinam pasy itd.), staram się ruszać po ok. 15 sekundach, bo olej wtedy rozprowadzi się po silniku i zaworach. Również na zimnym nie wciskam gazu w podłogę i może dlatego nie zauważyłem mulenia.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Może zależy od daty produkcji danego egzemplarza, u mnie też jest objaw chwilowego zamulenia po dłuższym postoju, wciskam gaz i przez 2 sekundy jakby brakowało mu mocy. Mój jest z 2011r.

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

A ja to mam tylko jak na zewnątrz jest poniżej 10 stopni, jak jest więcej to nie ma problemu, ale dosłownie pierwsze 100 m potem efekt mija

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

W moim nie zauważyłem takiego objawu ale też na samym początku staram się w podłogę nie dusić choć zdarzały się wyjątki (jak to w mieście włączając się do ruchu... ;)) i problemu nigdy nie było nooo chyba że kontrola trakcji podczas takiej akcji postanowi odciąć gaz żeby złapać przyczepność i cały misterny plan żeby szybko się włączyć do ruchu nieco szlak trafia... ;p ale to też kwestia operowania sprzęgłem i w sumie nie pamiętam kiedy to mi się ostatnio stało :-D

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Tedi_19 pisze:A ja to mam tylko jak na zewnątrz jest poniżej 10 stopni, jak jest więcej to nie ma problemu, ale dosłownie pierwsze 100 m potem efekt mija
Przy dużych mrozach u mnie nawet 1km, muszę włączyć się na trasę i jest wesoło :) Ja do niego krzyczę jedź a on mnie ignoruje ;D a tak to około 400m jak jest chłodno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”