W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Problem z biegiem wstecznym.

Awatar użytkownika
homaro
Posty: 18
Rejestracja: 10 lip 2016, 15:14
Lokalizacja: Kraków

Problem z biegiem wstecznym.

Post autor: homaro »

Dzień dobry
Mam problem z biegiem wstecznym a konkretnie z jego wrzuceniem lewarek dochodzi do pewnego momentu i koniec konieczne jest wrzucenie któregoś z biegów i dopiero powrót do wstecznego . Nie ma przy tym żadnych niepokojących dźwięków. Najczęściej dzieje się to po dłuższym postoju ale nie ma reguły. Skrzynia manual 5 biegów silnik 1.2 rok prod
. 2015 modelowo 2016.
ktoś coś w tym temacieżżż
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 10:07 przez homaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Homaro

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

To normalne, ponieważ wsteczny bieg nie posiada synchronizatora. Jak nie wchodzi wsteczny, to najlepiej na luzie puścić sprzęgło i ponownie wcisnąć i wtedy wejdzie bez problemu. Mam ten sam silnik i ten sam rocznik auta.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Może sprzęgło się kończy? W poprzednim aucie jak mi się kończyło to też głównie wsteczny i trochę jedynka ciężko wchodziła...
takie luźne przemyślenia, pewnie jeden z bardziej doświadczonych kolegów coś tu bardziej sensownego napisze niedługo ;)

Awatar użytkownika
homaro
Posty: 18
Rejestracja: 10 lip 2016, 15:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: homaro »

Nie no ryjowka ma niecałe 2 lata 20000 przebiegu auto eksploatowane rozsądnie tzn. NIE katowane. Więc koniec sprzęgła to raczej nie. Serwis to trochę bagatelizuje jestem za tydzień umówiony na serwisie. Tu chciałem zasięgnąć języka coby mądrzejszy być przy rozmowie z nimi m będę wdzięczny za informację
Homaro

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Zgłaszałem też to w serwisie jak moja KIA miała przejechane ok 3000km i serwis stwierdził, że wszystko jest w normie, bo wsteczny nie ma synchronizatora. Przy przebiegu 8500km wymieniali sprzęgło na gwarancji z powodu wady fabrycznej. Teraz Rio ma 10500km i zdarza się, że wsteczny nie wchodzi, więc to nie jest wina sprzęgła, ale konstrukcja skrzyni i nic się z tym nie da zrobić poza zmianą auta z innym silnikiem. ;-)

Awatar użytkownika
homaro
Posty: 18
Rejestracja: 10 lip 2016, 15:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: homaro »

Gostek z serwisu zasugerował że ten typ tak ma. Na co ja że następnym razem "Ten typ" przywiozę na lawecie i odbiorę jak będzie sprawny. Ponoć mieli już taki przypadek i po jak się wyraził "przesmarowaniu " problem ustąpił. Zobaczę co zrobią. W każdym bądź razie nie odpuszczę tematy. Zasugerowałem że zainteresuje tematem centralę Kia w Polsce jak tematu nie załatwią
Homaro

f0ku5
Administrator
Posty: 1423
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Wybacz szczerość, ale nie denerwuj się tak ;)
To całkowicie normalne.

Awatar użytkownika
homaro
Posty: 18
Rejestracja: 10 lip 2016, 15:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: homaro »

:-) A broń Cię panie Boże żebym się denerwował :-)
Jest gwarancja to się z niej korzysta i wymaga. Mają pecha mieszkam można powiedzieć plot w płot z salonem i serwisem KIA więc nie pozbeędą się mnie tak szybko. Tłumaczenie ze ten typ tak ma to może sobie pozwolić typ w warsztacie pod domem a nie autoryzowany serwis i przedstawiciel marki. Centrala KIA w Polsce już dostała maila w tej sprawie
Homaro

Attache
Posty: 136
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:38
Lokalizacja: Podkarpacie
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: Kamera cofania, czujniki, multimedia
Silnik: 1,4 DOHC CVVT
Przebieg: 28000
Kolor: Fresh Beige
Pakiety: Wszystkie dostępne
Tapicerka: Szara
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: Alfa Giulia 2.0 GME

Post autor: Attache »

Jeśli liczysz na centralę KIA w Polsce to przypuszczalnie otrzymasz taką radę: unikaj jeżdżenia na wstecznym. Reklamujący zaparowane reflektory otrzymują w prezencie od serwisów woreczki z silikażelem i informację, że jak te już wchłoną większą ilość wilgoci, to wymienią im na nowe. To zalecenia centrali KIA. Serwisanci nie mają pojęcia, co to takiego PUNKT ROSY i jaki to ma wpływ na instalację elektryczną.
Pozdrawiam

Tadeusz

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Rafael pisze:To normalne, ponieważ wsteczny bieg nie posiada synchronizatora. Jak nie wchodzi wsteczny, to najlepiej na luzie puścić sprzęgło i ponownie wcisnąć i wtedy wejdzie bez problemu. Mam ten sam silnik i ten sam rocznik auta.
Dokładnie, brak synchronizacji wstecznego. Jeżeli tryby ułożą się akurat "ząb w ząb" to nie da się wbić biegu. To jest powszechne w wielu samochodach, zwłaszcza budżetowych jak Rio. Podwójne wysprzęglenie lub wbicie najpierw innego biegu załatwia sprawę.

Edit: oczywiście nie tyle tryby, bo przecież skrzynie mają stałe zazębienia, miałem na myśli przesuwki.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2017, 10:04 przez Soul_Man, łącznie zmieniany 1 raz.

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Jak już pisał ktoś wcześniej, wsteczny nie ma synchronizatora. w czasie uruchamiania auta trzymamy nogę na sprzęgle (inaczej się przecież nie da), więc wszystko, co jest w skrzyni, stoi nieruchomo. Wystarczy, żeby zęby kół zębatych od wstecznego naszły na siebie i już nie włączymy tego biegu, taka tego uroda. Czasem wystarczy wrzucić inny bieg, wałek w środku się lekko obróci i jest ok, czasem trzeba puścić sprzęgło, żeby się inaczej zębatki ułożyły. Ja mam u siebie tak samo, identycznie jest w Micrze, tak samo było w poprzedniej Primerze. Jeśli ktoś miał starsze auto i odpalał bez wciśniętego sprzęgła, to problemu nie miał, natomiast w Rio nic się z tym nie zrobi.

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

homaro pisze:Tłumaczenie ze ten typ tak ma to może sobie pozwolić typ w warsztacie pod domem a nie autoryzowany serwis i przedstawiciel marki. Centrala KIA w Polsce już dostała maila w tej sprawie
Może najlepiej Turbo Kamerę w to wmieszać? Nie obraź się, ale również szukałem na forum wątków o skrzyni i każdy forumowicz potwierdził, że tak ma być. Skrzynia biegów nie ma synchronizatora i nikt na to nic nie poradzi. Zajrzyj do instrukcji obsługi samochodu. Rozdział 5, strona 21: "Skrzynia biegów jest w pełni synchronizowana w przypadku wszystkich biegów jazdy do przodu, aby zmiana biegów na wyższy lub niższy była ułatwiona." Instrukcja mówi wyraźnie, że tylko biegi do przodu mają synchronizator.

Awatar użytkownika
homaro
Posty: 18
Rejestracja: 10 lip 2016, 15:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: homaro »

Nie czytałem instrukcji ale skoro piszesz to wiesz. Z drugiej strony sądzĄc po cytacie nie jest napisane że nie ma synchronizacji na wstecznym. A nawet jak nie ma to nie jest powód żeby skrzynka działała nieprawidłowo może się to zdarzać ale sporadycznie. Z turbokamera to mnie pewnie wypuszczasz ale biorę to pod uwagę. Narazie czekam do wizyty w serwisie i na ich działania w tej sprawnie.
Homaro

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

homaro pisze:Nie czytałem instrukcji ale skoro piszesz to wiesz. Z drugiej strony sądzĄc po cytacie nie jest napisane że nie ma synchronizacji na wstecznym. A nawet jak nie ma to nie jest powód żeby skrzynka działała nieprawidłowo może się to zdarzać ale sporadycznie. Z turbokamera to mnie pewnie wypuszczasz ale biorę to pod uwagę. Narazie czekam do wizyty w serwisie i na ich działania w tej sprawnie.
Nie wiem o co Ci chodzi? Kiedyś nie było na jedynce i było to normalne. Jak toczył się samochód to nie szło wbić jedynki i był to normalny objaw tak samo jak w RIO normalnym objawem jest problem z wbicie wstecznego z powodu braku synchronizatora zresztą RIO nie jest tu odosobnione. Tak samo jak może zgrzytać podczas wbijania wstecznego.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Kupił auto budżetowe z najprostszym silnikiem i marudzi ;) Jak ja kocham takich klientów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”