W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Napięcie w sieci, alternator czasami "ściemnia".

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Napięcie w sieci, alternator czasami "ściemnia".

Post autor: Ari93 »

Witam, gdzieś kiedyś widziałem temat napięcia na tym forum ale coś znaleźć nie mogę i nie pamiętam jak to się ostatecznie skończyło a też mam ten problem, nie wiem czy to tak zostawić bo może tak ma być ("It's not a bug, it's a feature" :P ) czy jednak pociągnie to kiedyś ze sobą pewne konsekwencje.

Rzecz w tym że oczywiście nie zawsze ale czasami w dzień (na DRL) alternator w trakcie jazdy utrzymuje napięcie w okolicy 12,5V - 12,8V, jak puszczę gaz i samochód będzie się toczył hamując silnikiem to napięcie powoli w ciągu ok. 5s wzrośnie do jakiś 14,1V. Nacisnę pedał gazu i napięcie momentalnie opada z powrotem do tych mniej więcej 12,7V. Jak w tym wypadku włączę światła mijania (czy ogólnie jadę wieczorem czy w nocy) to napięcie momentalnie stabilizuje się na ok 14,1V i przy hamowaniu silnikiem wzrasta do 14,4 - 14,5V. Do pracy i z pracy jadę mniej więcej 25 minut i chyba zawsze prędzej czy później (bardziej później) się ogarnie i w obu przypadkach (z DRL i mijania) zacznie utrzymywać napięcia tak jak powinien 14,4 - 14,5V niezależnie od obciążenie. (jeszcze muszę zwrócić uwagę jak przy 12,7V zachowa się przy klimie, dmuchawie, ogrzewaniu szyby i lusterek...)
Wiem jedynie że raczej tak nie powinno być a wyskoki do 12,5V to są już poniżej napięcia naładowanego akumulatora czyli w takich sytuacjach aku jeździ w stanie minimalnego niedoładowania co może skrócić jego żywotność (wspomnę że w bagażniku siedzi wzmacniacz analogowy bez kondensatora który raczej potrafi ciągnąć ładnie ponad 1kW).

Co o tym myślicie? Ze względu na instalację audio i LPG wizyta na gwarancji w ASO pewnie odpada... :lol:
Ostatnio zmieniony 19 sty 2018, 17:44 przez Ari93, łącznie zmieniany 1 raz.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Trzeba było napisać na wstępie że masz zamontowane urządzenie prądożerne

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

1kW? to jaki masz bezpiecznik do niego? 100A? Poza tym sprawdź jak zachowuje się ładowanie przy niższych temperaturach.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Aaa ciut poniosło, jest 2x 20A a że czytałem ostatnio o stosunkowo kiepskiej sprawności wzmacniaczy... dobra, nie ważne ;d
Urządzenie prądożerne akurat nie ma znaczenia bo czy muzyka gra głośno czy nie gra w ogóle różnicy nie ma żadnej w napięciu. Tak czy owak jak alternator nie "ściemnia" nie schodzi poniżej 14,3V a przy ściemnianiu nie schodzi poniżej 12,5V. Jutro po 8 rano wyjeżdżam do pracy, ma być 12C czyli u mnie lekko poza miastem pewnie będzie w okolicy 10C to dam znać jak się zachowa.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Część nowych aut robi kompensacje od temperatury, poza tym już ktoś pisał że tu tak zachowuje się regulator

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Jesli masz system zarządzania energią (taki mały moduł z wtyczką na - klemie akumulatora), to takie wachania napięcia ładowania są normalne.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

To tak, jedną z podróży nagrałem (tzn nagrywanie ekranu)
Zaczynając od początku aku ma 12,2V po kilkunastogodzinnym postoju czyli raczej nie jest "męczony" tymi spadkami, po prawie półtorej minucie od uruchomienia silnika (na DLR) napięcie z ok 14,3V zaczęło spadać i w ok 10s zatrzymało się na tych ok 12,6V. Włączenie klimy, dmuchawy na max i ogrzewania szyby natychmiastowo podbija do 14,3V, po wyłączeniu w 5 sekund spada do 12,6V, włączenie świateł mijania ponownie podbija do ponad 14V i już tak utrzymuje.

@Automaciek ok, dzięki za odpowiedź ;) tak z ciekawości... to czemuś konkretnie służy? Jakieś oszczędzanie alternatora jeśli obciążenie sieci nie jest wysokie np?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie i elektryka”