Napięcie w sieci, alternator czasami "ściemnia".
Autor Wiadomość
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 339
Skąd: Starogard Gdański
 #1  Wysłany: 2017-09-01, 11:14   Napięcie w sieci, alternator czasami "ściemnia".

Witam, gdzieś kiedyś widziałem temat napięcia na tym forum ale coś znaleźć nie mogę i nie pamiętam jak to się ostatecznie skończyło a też mam ten problem, nie wiem czy to tak zostawić bo może tak ma być ("It's not a bug, it's a feature" :P ) czy jednak pociągnie to kiedyś ze sobą pewne konsekwencje.

Rzecz w tym że oczywiście nie zawsze ale czasami w dzień (na DRL) alternator w trakcie jazdy utrzymuje napięcie w okolicy 12,5V - 12,8V, jak puszczę gaz i samochód będzie się toczył hamując silnikiem to napięcie powoli w ciągu ok. 5s wzrośnie do jakiś 14,1V. Nacisnę pedał gazu i napięcie momentalnie opada z powrotem do tych mniej więcej 12,7V. Jak w tym wypadku włączę światła mijania (czy ogólnie jadę wieczorem czy w nocy) to napięcie momentalnie stabilizuje się na ok 14,1V i przy hamowaniu silnikiem wzrasta do 14,4 - 14,5V. Do pracy i z pracy jadę mniej więcej 25 minut i chyba zawsze prędzej czy później (bardziej później) się ogarnie i w obu przypadkach (z DRL i mijania) zacznie utrzymywać napięcia tak jak powinien 14,4 - 14,5V niezależnie od obciążenie. (jeszcze muszę zwrócić uwagę jak przy 12,7V zachowa się przy klimie, dmuchawie, ogrzewaniu szyby i lusterek...)
Wiem jedynie że raczej tak nie powinno być a wyskoki do 12,5V to są już poniżej napięcia naładowanego akumulatora czyli w takich sytuacjach aku jeździ w stanie minimalnego niedoładowania co może skrócić jego żywotność (wspomnę że w bagażniku siedzi wzmacniacz analogowy bez kondensatora który raczej potrafi ciągnąć ładnie ponad 1kW).

Co o tym myślicie? Ze względu na instalację audio i LPG wizyta na gwarancji w ASO pewnie odpada... :lol:
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2018-01-19, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #2  Wysłany: 2017-09-01, 21:47   

Trzeba było napisać na wstępie że masz zamontowane urządzenie prądożerne
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #3  Wysłany: 2017-09-01, 22:32   

1kW? to jaki masz bezpiecznik do niego? 100A? Poza tym sprawdź jak zachowuje się ładowanie przy niższych temperaturach.
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 339
Skąd: Starogard Gdański
 #4  Wysłany: 2017-09-01, 22:49   

Aaa ciut poniosło, jest 2x 20A a że czytałem ostatnio o stosunkowo kiepskiej sprawności wzmacniaczy... dobra, nie ważne ;d
Urządzenie prądożerne akurat nie ma znaczenia bo czy muzyka gra głośno czy nie gra w ogóle różnicy nie ma żadnej w napięciu. Tak czy owak jak alternator nie "ściemnia" nie schodzi poniżej 14,3V a przy ściemnianiu nie schodzi poniżej 12,5V. Jutro po 8 rano wyjeżdżam do pracy, ma być 12C czyli u mnie lekko poza miastem pewnie będzie w okolicy 10C to dam znać jak się zachowa.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #5  Wysłany: 2017-09-01, 22:57   

Część nowych aut robi kompensacje od temperatury, poza tym już ktoś pisał że tu tak zachowuje się regulator
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #6  Wysłany: 2017-09-04, 18:00   

Jesli masz system zarządzania energią (taki mały moduł z wtyczką na - klemie akumulatora), to takie wachania napięcia ładowania są normalne.
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 339
Skąd: Starogard Gdański
 #7  Wysłany: 2017-09-05, 00:08   

To tak, jedną z podróży nagrałem (tzn nagrywanie ekranu)
Zaczynając od początku aku ma 12,2V po kilkunastogodzinnym postoju czyli raczej nie jest "męczony" tymi spadkami, po prawie półtorej minucie od uruchomienia silnika (na DLR) napięcie z ok 14,3V zaczęło spadać i w ok 10s zatrzymało się na tych ok 12,6V. Włączenie klimy, dmuchawy na max i ogrzewania szyby natychmiastowo podbija do 14,3V, po wyłączeniu w 5 sekund spada do 12,6V, włączenie świateł mijania ponownie podbija do ponad 14V i już tak utrzymuje.

@Automaciek ok, dzięki za odpowiedź ;) tak z ciekawości... to czemuś konkretnie służy? Jakieś oszczędzanie alternatora jeśli obciążenie sieci nie jest wysokie np?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 19