W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Wybór. Hyundai i30 vs Kia Niro.

Dyskusja na temat innych marek, oraz dyskusja o innych modelach Kia.
f0ku5
Administrator
Posty: 1423
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Toyotę obecnie w hybrydach może (ewentualnie) przegonić Nissan. Cała reszta jest lata świetle do tyłu.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 379
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Jak nissan to i renault i mitsubishi (o dacia i lada nie warto wspominać), bo to teraz jedna firma ;-)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

f0ku5 pisze:Toyotę obecnie w hybrydach może (ewentualnie) przegonić Nissan. Cała reszta jest lata świetle do tyłu.
Nie powiedziałbym. W czym jest niby lepszy Prius niż Ionic?

Ja bez wahania wybieram Ionica choćby z uwagi na konstrukcję napędu i skrzynię DCT a nie CVT rodem ze skutera ;)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze: Nie powiedziałbym. W czym jest niby lepszy Prius niż Ionic?
1. Dużo większe doświadczenie w produkcji hybryd przez Toyotę. Hyundai i Kia to mega prężnie rozwijająca się marka ale doświadczenie w hybrydach dopiero budują.
2. Cena odsprzedaży używanego auta, tu prius bije na głowę hyundaia.
3. Dostępność tanich zamienników części zamiennych (ważna sprawa po zakończeniu się gwarancji).
Sam osobiście bardzo sympatyzuję z firmą Hyudnai/Kia, ich produkty są technicznie i jakościowo lepsze już niż niemiecki i francuski szajs ale hybrydy, to jeszcze co najmniej 3 lata aby osiągneli poziom toyoty, co do prestiżu i cen odsprzedaży, ciężko ocenić co będzie się działo.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Ok, zgadzam się z Tobą, Toyota ma większe doświadczenie czy wartość rezydualną, ale to nie oznacza, że Hyunai/Kia nie przegoniły Toyoty. Te cechy nie czynią z Priusa sctricte lepszego auta. To jest pewna wartość dodana, która dla części klientów ma znaczenie, a dla innych nie.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Oboje mamy rację w swoich założeniach :) Jak zawsze w przypadku nowych samochodów, wszystko rozchodzi się o to na ile lat kupujemy auto, ile przebiegu będziemy robić rocznie, jakim budżetem dysponujemy itp itd.

tookaun
Posty: 43
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tookaun »

Skoro wspominacie Stonica, to cena ma startować od 56990 zł i ma być konkurencją dla Captura.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Co ciekawe w Stonicu (przynajmniej wg doniesień prasowych, które przeglądałęm) w przeciwieństwie do Rio ma być 1.0 T-GDi.

...chociaż ja i tak bym wybrał 1.4 nawet gdyby był dostępny 1.0 ;-)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze:Co ciekawe w Stonicu (przynajmniej wg doniesień prasowych, które przeglądałęm) w przeciwieństwie do Rio ma być 1.0 T-GDi.
GDi będzie jak najbardziej dostępny. Właśnie trwają w Berlinie testy dla dealerów i dziennikarzy - https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5A3AFAFF

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Soul_Man pisze:Co ciekawe w Stonicu (przynajmniej wg doniesień prasowych, które przeglądałęm) w przeciwieństwie do Rio ma być 1.0 T-GDi.

...chociaż ja i tak bym wybrał 1.4 nawet gdyby był dostępny 1.0
Również wybrałbym tak samo. Stop downsizingowi i wysilaniu jednostek. Dla mnie wybór Rio był między innymi podyktowany brakiem turbo jak w Skodzie Rapid/Fabia, a 3 cylindrowych silniczków 1.0 nawet nie brałem pod uwagę (w skodzie 1.2 pękła mi głowica + dół jest nienaprawialny jak pije olej). Mógłbym się pokusić na TSI i T-GDI, gdybym chciał auto sprzedać po kilku latach.

Kolego waski89, a czy nie lepiej w i30 brać pod uwagę silnik 1.6? ;-)

waski89
Posty: 37
Rejestracja: 03 maja 2013, 08:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waski89 »

1.6 czyli diesel? Ogólnie trochę myślałem ale jestem niespecjalnie przekonany co to diesli pomimo iż z tego co wiem jednostka 1.6 crdi w hyundai i30 jest lepiej niż dobra.

Począwszy od faktu większego zanieczyszczania powietrza (chociaż w Krakowie gorzej już chyba nie będzie jak przybędzie jeden diesel :D ), dalej dochodząc do faktu iż w UE coraz więcej miast dla diesla będzie niedostępnych a chciałbym tym autem pojeździć, pozwiedzać a nie wiem czy za kilka lat nie będzie to w dużej mierze ograniczone. Następnie dpf. Ogólnie raz na 2 tygodnie wypada mi trasa co najmniej na 300km więc trochę by się przegonił, codzienny dojazd do pracy chwilowo też nie najgorzej bo obwodnicą Krakowa 30 km w jedną stronę.

To czego się najbardziej obawiam to przeprowadzki po nowym roku skąd już do pracy będę miał 12 km zakorkowanej drogi i na tej drodze będzie najczęściej użytkowany i myślę że szkoda diesla zwłaszcza z dpf na takie jeżdżenie. A trasa raz na 2 tygodnie czy też wyjazd na wakacje chyba mi nie zrekompensują codziennego użytkowania.

Przyznaję się jednak bez bicia że moja wiedza na temat diesli jest czysto internetowa, nigdy nie miałem samochodu z tego typu silnikiem.

Stonic 1.4 też spoko. Nawet pokazałem żonie, niestety nie podoba jej się (a soula uwielbiała). Za to podoba jej się Hyundai Kona która pewnie wyjdzie jakoś po nowym roku, jednakże z nieciekawą gamą silników, A szkoda bo na rynek inny niż Europa ma wyjść wolnossący 2.0 140 coś koni w automacie, to byłoby godne uwagi.

waski89
Posty: 37
Rejestracja: 03 maja 2013, 08:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waski89 »

A nie, jednak muszę zgłosić aktualizację. Żona się dowiedziała że można mieć Stonic ze szklanym dachem i jednak może być brane pod uwage. Nie wytrzymie.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

waski89 pisze:1.6 czyli diesel?
Chodziło mi o benzynę 1.6, ale sprawdziłem i już nie jest dostępna. :/ Szkoda, bo to dobry silnik był. W takim razie faktycznie jedyną sensowną opcją, aby mieć "normalny" silnik to tylko 1.4 pozostaje.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Rafael pisze:
Soul_Man pisze:Co ciekawe w Stonicu (przynajmniej wg doniesień prasowych, które przeglądałęm) w przeciwieństwie do Rio ma być 1.0 T-GDi.

...chociaż ja i tak bym wybrał 1.4 nawet gdyby był dostępny 1.0
Również wybrałbym tak samo. Stop downsizingowi i wysilaniu jednostek. Dla mnie wybór Rio był między innymi podyktowany brakiem turbo jak w Skodzie Rapid/Fabia, a 3 cylindrowych silniczków 1.0 nawet nie brałem pod uwagę (w skodzie 1.2 pękła mi głowica + dół jest nienaprawialny jak pije olej). Mógłbym się pokusić na TSI i T-GDI, gdybym chciał auto sprzedać po kilku latach.

Kolego waski89, a czy nie lepiej w i30 brać pod uwagę silnik 1.6? ;-)


Akurat w down-sizingu nie ma niczego złego (mówię o benzynach), mniej palą szybciej się rozgrzewają, w przypadku turbo - super moment obrotowy. Trwałość - nie spada przezdownsizing, tylko przez ekonomię produkcji. Schody zaczynają się po obcięciu czwartego cylindra zero kultury pracy i drgania ktore niszczą wszystko (np. Łańcuch rozrządu).

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Automaciek pisze:Trwałość - nie spada przezdownsizing, tylko przez ekonomię produkcji.
Nie do końca się zgodzę, ale co do ekonomii produkcji masz rację. Mały silniczek 1.0 i 120KM. Ile to pojeździ? Właśnie mała pojemność to ekonomia produkcji. Mniejszy silnik = mniej zasobów potrzebnych do jego produkcji, bo jest fizycznie mniejszy i bardziej przeciążony w porównaniu z np. wolnossącym 1.6 o podobnej mocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”