W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Testy Euro NCAP

Media, newsy.
Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Testy Euro NCAP

Post autor: Ari93 »

Właśnie wyczytałem że Rio dostało 3 gwiazdki a w drugiej próbie z dodatkowym wyposażeniem już 5 gwiazdek. Ktoś wie co to za dodatkowe wyposażenie że aż taka różnica w tych gwiazdkach? ;)
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/euro-ncap-7-aut-dostalo-po-5-gwiazdek/m3f7xk
Informacja może być przydatna dla przyszłych kupujących :>

piotr900
Posty: 94
Rejestracja: 01 cze 2015, 16:24
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: piotr900 »

Pewnie 3 gwiazdki dostaje wersja "uboga" bez asystentów ruchu. Gdzieś czytałem że np. Honda wprowadzając nowego Civica dała mu prawie wszysktich asystentów ruchu tak aby od podstawowej wersji miała 5 gwiazdek.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

piotr900 pisze:asystentów ruchu
WTF !!!

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »


piotr900
Posty: 94
Rejestracja: 01 cze 2015, 16:24
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: piotr900 »

krzybiel pisze:
piotr900 pisze:asystentów ruchu
WTF !!!
Chodziło bardziej o ....... systemy wspomagające kierowcę :))))))

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 535
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Co by nie pisać to kolejna bzdura. To nie komputer nas ochroni tylko twarda i porządną stal z której jest zbudowany samochód.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Gadanie... wyłącz esp zimą i zalicza rów bo przecież komputer Cię nie ochroni, wyjdziesz pod samochód i Cię przejdzie bo nie miał automatycznego hamowania po wykryciu pieszego kierowca cały bo miał grubą stal a Ciebie komputer nie ochronił... trafiłeś na lód na prawych kołach a nie miałeś esp i Ci auto obróciło w poprzek drogi i tir Cię rozwalił bo komputer Cię nie ochroni...

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 535
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Albo się umie jeździć i prowadzić auto albo liczy się na komputer a nie na własną wiedzę i umiejętności.
Testy zderzeniowe które są pokazywane raczej ograniczają się do przywaleniem autem w ścianę przy 50 km/h

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Przy wjeździe jedną stroną auta na lód nic Ci nie dadzą umiejętności jeżeli zaczniesz hamować a z abs i esp Masz szansę wyhamować i utrzymać w torze jazdy to samo z podjazdem na oblodzonej jednej stronie jak chcesz przyhamowac jedno koło żeby drugie które ma przyczepność mogło rozpędzić auto? Testy esp też są robione.

A tu pokaz umiejętności:
https://www.youtube.com/watch?v=YuUBeJSYg4o
i co w takiej sytuacji? To ja wole komputer a nie grubą blachę...

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

czerwo pisze:Gadanie... wyłącz esp zimą i zalicza rów bo przecież komputer Cię nie ochroni, wyjdziesz pod samochód i Cię przejdzie bo nie miał automatycznego hamowania po wykryciu pieszego kierowca cały bo miał grubą stal a Ciebie komputer nie ochronił... trafiłeś na lód na prawych kołach a nie miałeś esp i Ci auto obróciło w poprzek drogi i tir Cię rozwalił bo komputer Cię nie ochroni...
możesz mieć pierdyiardy komputerów a i tak nic nie zastąpi zdrowego rozsądku.... i niestety mnie przeraża właśnie taki tok rozumowania - mam komputery i systemy które zrobią za mnie.... nic bardziej mylnego

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Przekaż to sarnie gdy wybiega Ci na drogę a twoje auto dachuje zamiast zostać na 4 kołach bo nie masz ESP. Co Ci da tu rozsądek? Wybiegający pieszy zza innego auta wprost na drogę Ty ledwo zdążysz ściągnąć nogę z gazu a tu system hamuje za Ciebie i ledwo uderzasz w pieszego. Ty możesz zachować rozsądek a kto inny nie. Ty we mgle nic nie widzisz ale radar w połączeniu z innymi systemami zatrzyma Ci przed stojącym samochodem którego Ty nie widziałeś.

Awatar użytkownika
smarkus
Posty: 47
Rejestracja: 15 sie 2017, 09:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: smarkus »

Test NCAP opierał się głównie na sprawdzeniu zdeżeniowym pojazdu i bezpieczeństwie osób w pojeździe, ewentualnie osób postronnych a nie automatyzacji zachowań pojazdu. Test w którym nie ma się pewności, że auto w kolizji samo w sobie fizycznie to wytrzyma jest jak dla mnie bezsensowny.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

No nie do końca. Lepsze auto to takie które pozwoli uniknąć kolizji, niż ją przetrwa. Blacha pójdzie na złom, a człowieka trudno wyklepać. Wszystkie systemy ktore z założenia mają pomóc uniknąć kolizji są w praktyce więcej warte niż nie gniotąca się klatka. I na tym tle KIA poszło daleko do przodu, co prawda nie rozglądam się po rynku motoryzacyjnym, ale mało który producent zaoferuje w tak niskiej cenie awaryjny hamulec i asystenta pasa ruchu. O ESP i poduszkach nie wspominam, bo to juz obowiązkowe wyposażenie.

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Panowie ale o co te sprzeczki ? Przy 120 - 140 i tak strefa zgniotu jest za bagażnikiem, także i stal nic nie pomoże..
A stal i tak nic nie pomoże, jeśli pasy nie złapią nas w porę przy przesunięciu silnika pod auto, który to wypycha pod kątem kierownice w nasz brzuch...

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Czyli jednak nie stal chroni człowieka, tylko elektronika. Oczywiście gdy jechał rozsądnie, wariata nic nie ochroni od glupoty lub kalectwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Media”