Rio Soul_Man'a, a właściwie Pani Soul_Man'owej ;-)
Autor Wiadomość
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #1  Wysłany: 2017-09-26, 11:51   Rio Soul_Man'a, a właściwie Pani Soul_Man'owej ;-)

No więc w końcu się doczekałem i wczoraj odebrałem autko! :) Dla porządku i przypomnienia, wersja L + NAVI z silnikiem 1.4, Smoke Blue.

Jestem bardzo zadowolony, 1.4 to był świetny wybór, zdecydowanie przyjemniej się jeździ niż 1.2. Szkoda tylko, że biegi są dość krótkie i trzeba się namachać wajchą, zwłaszcza, że jeżdżę automatem. Ale to takie tam czepianie się, przy dłuższych przełożeniach pewnie byłby mniej elastyczny.

Więcej zdjęć niebawem, bo wczoraj nie miałem kiedy zrobić porządniejszych.





Poza ogólnym zadowoleniem i radością z jazdy, dwie rzeczy mnie irytują :)
- przy włożonym w stacyjkę kluczyku (nawet bez włączonego zapłonu) i otwartych drzwiach kierowcy jest strasznie wkurzający alarm. Da się to jakoś wyłączyć?
- nie da się włączyć radia bez włożonego kluczyka. Bez sensu. Jeszcze bardziej bez sensu z uwagi na poprzedni punkt :)

Zastrzegam, że to być może moja niewiedza :) Muszę jeszcze doczytać instrukcję do navi.
Ostatnio zmieniony przez Soul_Man 2018-02-13, 15:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #2  Wysłany: 2017-09-26, 15:22   Re: Rio Soul_Man'a, a właściwie Pani Soul_Man'owej ;-)

Soul_Man napisał/a:

- nie da się włączyć radia bez włożonego kluczyka. Bez sensu. Jeszcze bardziej bez sensu z uwagi na poprzedni punkt :)



Po pierwsze gratulację i oby bezawaryjnie służyła :)
Co do radia, czy próbowałeś przytrzymać włącznik radia przez jakieś około 3 sekundy? W III-ce tak właśnie się włącza bez kluczyka, trzeba przytrzymać dłuższą chwilę włącznik.
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #3  Wysłany: 2017-09-27, 06:32   

Witaj w klubie, klub się rozwija, klub się rozrasta :-)
Co do 6 biegów to owszem krótkie, często z 4 na 6 ide. Ale co rzadkie w wolnossących silnikach benzynowych na najwyższym biegu przy 100km/h tylko 2500 obr/min ( z reguły 3000, przy silnikach z turbiną 2000). Taki ukłon w stronę ekonomii.
P. S. U nas też Ryjek jast pani automaćkowej, co nie zmienia faktu że lubię nim jeździć.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #4  Wysłany: 2017-09-27, 10:59   

krzybiel napisał/a:
Soul_Man napisał/a:

- nie da się włączyć radia bez włożonego kluczyka. Bez sensu. Jeszcze bardziej bez sensu z uwagi na poprzedni punkt :)



Po pierwsze gratulację i oby bezawaryjnie służyła :)
Co do radia, czy próbowałeś przytrzymać włącznik radia przez jakieś około 3 sekundy? W III-ce tak właśnie się włącza bez kluczyka, trzeba przytrzymać dłuższą chwilę włącznik.

Dziękuję! Mam nadzieję, że będzie, z taką nadzieją wybrałem Kię ;-)

Co do radia to próbowałem, ale może za krótko, zobaczę jeszcze. Chociaż wczoraj udało mi się pozostawić włączone radio przy otwartych przednich szybach i wyjętym kluczyku. Nie wiem jak to się stało, ale będę testował ;-)

Automaciek napisał/a:
Witaj w klubie, klub się rozwija, klub się rozrasta :-)
Co do 6 biegów to owszem krótkie, często z 4 na 6 ide. Ale co rzadkie w wolnossących silnikach benzynowych na najwyższym biegu przy 100km/h tylko 2500 obr/min ( z reguły 3000, przy silnikach z turbiną 2000). Taki ukłon w stronę ekonomii.
P. S. U nas też Ryjek jast pani automaćkowej, co nie zmienia faktu że lubię nim jeździć.

Również witam i cieszę się z obecności. Poza tym zgadzam się z Tobą :-)
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #5  Wysłany: 2017-09-27, 17:54   

Super kolor wybrałeś, gratuluję. :-)
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #6  Wysłany: 2017-09-28, 10:29   

Dzięki :) Przedwczoraj nałożyłem wosk i zrobiłem kilka zdjęć, może dziś będę miał czas, żeby je wrzucić.

Niestety, dłuższe przytrzymanie włącznika bez kluczyka nie włącza radia. Radio co prawda gra po wyciągnięciu kluczyka, ale tylko do momentu otwarcia drzwi kierowcy.
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #7  Wysłany: 2017-09-29, 11:14   

Soul_Man napisał/a:
Niestety, dłuższe przytrzymanie włącznika bez kluczyka nie włącza radia. Radio co prawda gra po wyciągnięciu kluczyka, ale tylko do momentu otwarcia drzwi kierowcy.

Warto na spokojnie przeczytać instrukcję.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #8  Wysłany: 2017-10-02, 10:51   

Nie powiem, żebym czytał od deski do deski - przeglądałem szukając odpowiedzi. Co ciekawe dają instrukcję do Rio 3 + oddzielną instrukcję do nawigacji :)
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #9  Wysłany: 2017-10-08, 15:39   

W końcu znalazłem chwilę, a więc oto moje Rio w kilku nowych odsłonach :)







Ostatnio zmieniony przez Soul_Man 2018-02-13, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #10  Wysłany: 2017-10-13, 09:42   

Jak narazie, po 700km zrobionych w mieście (głównie dojazdy Ząbki-Warszawa) komputer pokazuje 7,6l. Po pierwszym tankowaniu wskazania pokryły się z dystrybutorem. Oby tak dalej :)

Aha, start-stop wyłączamy, bo wkurza mnie jak i żonę, poza tym nie wierzę, ze się nie odbije na trwałości silnika.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #11  Wysłany: 2017-10-13, 13:46   

Soul_Man napisał/a:
poza tym nie wierzę, ze się nie odbije na trwałości silnika.


na trwałości silnika nie odbije się

ale na trwałości akumulatora - zdecydowanie tak :)
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #12  Wysłany: 2017-10-13, 13:51   

[quote="Rejmi”] na trwałości silnika nie odbije się [/quote]

Nieprawda! W niektórych sytuacjach się odbije. Przykład: wieczorem ruszam spod domu (silnik zimny) i po przejechaniu 20m, zatrzymuje się na światłach, silnik gaśnie, stoję 1,5 minuty, po czym silnik startuje i następne 20m i światła, czyli silnik gaśnie i ponownie po 1,5 minuty następuje rozruch. W opisanym przykładzie w bardzo krótkim czasie silnik był uruchamiany trzykrotnie, będąc „zimnym”! Czy to nie wpłynie na trwałość? Na pewno nie dramatycznie ale wpłynie :( Wszystko zależy od tego gdzie auto jest użytkowane, jak wyglądają pierwsze minuty trasy pojazdu.
A dlaczego chcę wyłączyć start-stop? Nie ze względu na trwałość, a ze względu na jego niedoskonałość. Sytem potrafi wyłączyć silnik w krytycznych sytuacjach i pozwala na „odpalenie” tylko w trybie kluczykowym, co na środku skrzyżowania nie jest zbyt fajne :(
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #13  Wysłany: 2017-10-13, 14:14   

To na pewno - akumulator dostaje po pupie jak trzeba :)

Ale dla silnika też - począwszy od osprzętu jak rozrusznik, na układzie korbowym skończywszy. Podczas uruchamiania nie ma filmu olejowego, więc panewki trą o wał (to oczywiście minimalne tarcie, ale jednak - pomnożone przez ilość restartów pewnie daje już mierzalne ślady), a przy pierwszym zapłonie, jeśli nie ma jeszcze pełnego ciśnienia oleju to taki "strzał" też może powodować tarcie bo film olejowy jeszcze jest zbyt cienki.

Jednak w dobie projektowania aut na max 5 lat i 150-200 tys km może to być niezauważalne, bo trzeba będzie wymienić silnik z innych powodów ;-) :D

Edit: to co opisałem jest tym silniejsze im silnik jest zimniejszy, dokładnie jak pisze krzybiel.
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #14  Wysłany: 2017-10-13, 14:37   

Kolega Soul_Man wszystko ładnie technicznie opisał i ma rację w 100%.
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #15  Wysłany: 2017-10-13, 17:44   

Ja bym nie dramatyzował z tym start-stopem. Akumulator AGM + inteligentne zarządzanie ładowaniem w zależności od potrzeb ( nie zgaśnie poniżej 80% naładowania) . Rozrusznik wzmocniony ma 8 szczotek zamiast 4 i dwa razy większy komutator. Film olejowy jest taki że bez smarowania mozna silnik rozgrzać do 60 'C (na faktach autentycznych). No i ostatnie - czy sądzicie że producent który daje 7 lat gwarancji na silnik zaryzykuje ryzyko jego wymiany?
Pierwszy start-stop z jakim się spotkałem to ok 1995r. golf 3 eko-matic z automatycznym sprzęgłem w dieslu. Więc pomysł nie nowy. Od wielu lat pracuję przy autach ze s-s, i nie było żadnych wymian rozrusznika, czy remontu silnika, a wymiany akumulatorów to raczej zwiazane z ich producentem (Exide) niż pojazem z s-s. A nawet zaryzykuję stwierdzenie że w autach ze s-s i inteligentnym ładowaniem żyją dłużej, samochód nie dopuszcza do niedoładowania, a jak nie gasi silnika to obliguje użytkownika do kontroli autka i doładowania akumulatora. Co mu zresztą na dobre wyjdzie.
Ja nie wyłączam start-stopu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 28