W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Rio Soul_Man'a, a właściwie Pani Soul_Man'owej ;-)

Nasze auta.
Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Rio Soul_Man'a, a właściwie Pani Soul_Man'owej ;-)

Post autor: Soul_Man »

No więc w końcu się doczekałem i wczoraj odebrałem autko! :) Dla porządku i przypomnienia, wersja L + NAVI z silnikiem 1.4, Smoke Blue.

Jestem bardzo zadowolony, 1.4 to był świetny wybór, zdecydowanie przyjemniej się jeździ niż 1.2. Szkoda tylko, że biegi są dość krótkie i trzeba się namachać wajchą, zwłaszcza, że jeżdżę automatem. Ale to takie tam czepianie się, przy dłuższych przełożeniach pewnie byłby mniej elastyczny.

Więcej zdjęć niebawem, bo wczoraj nie miałem kiedy zrobić porządniejszych.

Obrazek



Poza ogólnym zadowoleniem i radością z jazdy, dwie rzeczy mnie irytują :)
- przy włożonym w stacyjkę kluczyku (nawet bez włączonego zapłonu) i otwartych drzwiach kierowcy jest strasznie wkurzający alarm. Da się to jakoś wyłączyć?
- nie da się włączyć radia bez włożonego kluczyka. Bez sensu. Jeszcze bardziej bez sensu z uwagi na poprzedni punkt :)

Zastrzegam, że to być może moja niewiedza :) Muszę jeszcze doczytać instrukcję do navi.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 15:09 przez Soul_Man, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Rio Soul_Man'a, a właściwie Pani Soul_Man'owej ;-)

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze: - nie da się włączyć radia bez włożonego kluczyka. Bez sensu. Jeszcze bardziej bez sensu z uwagi na poprzedni punkt :)

Po pierwsze gratulację i oby bezawaryjnie służyła :)
Co do radia, czy próbowałeś przytrzymać włącznik radia przez jakieś około 3 sekundy? W III-ce tak właśnie się włącza bez kluczyka, trzeba przytrzymać dłuższą chwilę włącznik.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Witaj w klubie, klub się rozwija, klub się rozrasta :-)
Co do 6 biegów to owszem krótkie, często z 4 na 6 ide. Ale co rzadkie w wolnossących silnikach benzynowych na najwyższym biegu przy 100km/h tylko 2500 obr/min ( z reguły 3000, przy silnikach z turbiną 2000). Taki ukłon w stronę ekonomii.
P. S. U nas też Ryjek jast pani automaćkowej, co nie zmienia faktu że lubię nim jeździć.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

krzybiel pisze:
Soul_Man pisze: - nie da się włączyć radia bez włożonego kluczyka. Bez sensu. Jeszcze bardziej bez sensu z uwagi na poprzedni punkt :)

Po pierwsze gratulację i oby bezawaryjnie służyła :)
Co do radia, czy próbowałeś przytrzymać włącznik radia przez jakieś około 3 sekundy? W III-ce tak właśnie się włącza bez kluczyka, trzeba przytrzymać dłuższą chwilę włącznik.
Dziękuję! Mam nadzieję, że będzie, z taką nadzieją wybrałem Kię ;-)

Co do radia to próbowałem, ale może za krótko, zobaczę jeszcze. Chociaż wczoraj udało mi się pozostawić włączone radio przy otwartych przednich szybach i wyjętym kluczyku. Nie wiem jak to się stało, ale będę testował ;-)
Automaciek pisze:Witaj w klubie, klub się rozwija, klub się rozrasta :-)
Co do 6 biegów to owszem krótkie, często z 4 na 6 ide. Ale co rzadkie w wolnossących silnikach benzynowych na najwyższym biegu przy 100km/h tylko 2500 obr/min ( z reguły 3000, przy silnikach z turbiną 2000). Taki ukłon w stronę ekonomii.
P. S. U nas też Ryjek jast pani automaćkowej, co nie zmienia faktu że lubię nim jeździć.
Również witam i cieszę się z obecności. Poza tym zgadzam się z Tobą :-)

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Super kolor wybrałeś, gratuluję. :-)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Dzięki :) Przedwczoraj nałożyłem wosk i zrobiłem kilka zdjęć, może dziś będę miał czas, żeby je wrzucić.

Niestety, dłuższe przytrzymanie włącznika bez kluczyka nie włącza radia. Radio co prawda gra po wyciągnięciu kluczyka, ale tylko do momentu otwarcia drzwi kierowcy.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Soul_Man pisze:Niestety, dłuższe przytrzymanie włącznika bez kluczyka nie włącza radia. Radio co prawda gra po wyciągnięciu kluczyka, ale tylko do momentu otwarcia drzwi kierowcy.
Warto na spokojnie przeczytać instrukcję.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Nie powiem, żebym czytał od deski do deski - przeglądałem szukając odpowiedzi. Co ciekawe dają instrukcję do Rio 3 + oddzielną instrukcję do nawigacji :)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

W końcu znalazłem chwilę, a więc oto moje Rio w kilku nowych odsłonach :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 15:07 przez Soul_Man, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Jak narazie, po 700km zrobionych w mieście (głównie dojazdy Ząbki-Warszawa) komputer pokazuje 7,6l. Po pierwszym tankowaniu wskazania pokryły się z dystrybutorem. Oby tak dalej :)

Aha, start-stop wyłączamy, bo wkurza mnie jak i żonę, poza tym nie wierzę, ze się nie odbije na trwałości silnika.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

Soul_Man pisze: poza tym nie wierzę, ze się nie odbije na trwałości silnika.
na trwałości silnika nie odbije się

ale na trwałości akumulatora - zdecydowanie tak :)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

[quote="Rejmi”] na trwałości silnika nie odbije się [/quote]

Nieprawda! W niektórych sytuacjach się odbije. Przykład: wieczorem ruszam spod domu (silnik zimny) i po przejechaniu 20m, zatrzymuje się na światłach, silnik gaśnie, stoję 1,5 minuty, po czym silnik startuje i następne 20m i światła, czyli silnik gaśnie i ponownie po 1,5 minuty następuje rozruch. W opisanym przykładzie w bardzo krótkim czasie silnik był uruchamiany trzykrotnie, będąc „zimnym”! Czy to nie wpłynie na trwałość? Na pewno nie dramatycznie ale wpłynie :( Wszystko zależy od tego gdzie auto jest użytkowane, jak wyglądają pierwsze minuty trasy pojazdu.
A dlaczego chcę wyłączyć start-stop? Nie ze względu na trwałość, a ze względu na jego niedoskonałość. Sytem potrafi wyłączyć silnik w krytycznych sytuacjach i pozwala na „odpalenie” tylko w trybie kluczykowym, co na środku skrzyżowania nie jest zbyt fajne :(

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

To na pewno - akumulator dostaje po pupie jak trzeba :)

Ale dla silnika też - począwszy od osprzętu jak rozrusznik, na układzie korbowym skończywszy. Podczas uruchamiania nie ma filmu olejowego, więc panewki trą o wał (to oczywiście minimalne tarcie, ale jednak - pomnożone przez ilość restartów pewnie daje już mierzalne ślady), a przy pierwszym zapłonie, jeśli nie ma jeszcze pełnego ciśnienia oleju to taki "strzał" też może powodować tarcie bo film olejowy jeszcze jest zbyt cienki.

Jednak w dobie projektowania aut na max 5 lat i 150-200 tys km może to być niezauważalne, bo trzeba będzie wymienić silnik z innych powodów ;-) :D

Edit: to co opisałem jest tym silniejsze im silnik jest zimniejszy, dokładnie jak pisze krzybiel.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Kolega Soul_Man wszystko ładnie technicznie opisał i ma rację w 100%.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Ja bym nie dramatyzował z tym start-stopem. Akumulator AGM + inteligentne zarządzanie ładowaniem w zależności od potrzeb ( nie zgaśnie poniżej 80% naładowania) . Rozrusznik wzmocniony ma 8 szczotek zamiast 4 i dwa razy większy komutator. Film olejowy jest taki że bez smarowania mozna silnik rozgrzać do 60 'C (na faktach autentycznych). No i ostatnie - czy sądzicie że producent który daje 7 lat gwarancji na silnik zaryzykuje ryzyko jego wymiany?
Pierwszy start-stop z jakim się spotkałem to ok 1995r. golf 3 eko-matic z automatycznym sprzęgłem w dieslu. Więc pomysł nie nowy. Od wielu lat pracuję przy autach ze s-s, i nie było żadnych wymian rozrusznika, czy remontu silnika, a wymiany akumulatorów to raczej zwiazane z ich producentem (Exide) niż pojazem z s-s. A nawet zaryzykuję stwierdzenie że w autach ze s-s i inteligentnym ładowaniem żyją dłużej, samochód nie dopuszcza do niedoładowania, a jak nie gasi silnika to obliguje użytkownika do kontroli autka i doładowania akumulatora. Co mu zresztą na dobre wyjdzie.
Ja nie wyłączam start-stopu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje Rio”