W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Podłączenie do komputera.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Podłączenie do komputera.

Post autor: Rafael »

Czy ktoś z Was mógłby polecić jakiś program do łączenia się z autkiem przez złącze OBDII? Pożyczyłem kabelek USB Viaken Vscan STN1110 w celu zdiagnozowania Hyundaia i10 z 2011r. i ciężko mi wyszukać jakiś dobry program poza wersjami demo. Mogę tylko powiedzieć, że kabel ładnie współpracuje ze złączem OBDII i jakimś programem demo odczytałem błędy silnika. Powiem nawet, że interfejs ELM 327 na Bluetooth również ładnie odczytuje błędy i kasuje z poziomu smartfona. Pytam przyszłościowo, bo kto wie, czy kiedyś do Rio nie będę potrzebował się podpiąć. ;-)
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 10:00 przez Rafael, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

za kilka $ u chinczyka kup elm327 z programem i będziesz miał
a generalnie chyba najczęściej polecany jest Torque PRO ktory za 15 zł kupisz na andka. Pomijam, że nawet z tych co darmowe zrobisz co masz zrobić - zaczytasz i wykasujesz błędy

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Rejmi pisze:za kilka $ u chinczyka kup elm327 z programem i będziesz miał
Właśnie mam ELM327 na BT. :D
Rejmi pisze:a generalnie chyba najczęściej polecany jest Torque PRO ktory za 15 zł kupisz na andka.
Właśnie za jego pomocą odczytałem i skasowałem błędy (wersja Lite darmowa) z powodu braku aplikacji na kompie. :P

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 370
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

A po co Ci coś więcej niż ELM? Tym odczytasz wszystko co jest w standardzie OBDII. Oczywiście czasem nr błędów są specyficzne dla marki i trzeba poszukać w necie co oznaczają. Z resztą same kody błędów często wprost nie mówią co jest nie tak, trzeba trochę wiedzy.

Dopiero wchodzę w świat Kia, ale w wielu markach jeśli chcesz coś ponad OBDII (typu błędy poduszek, ABS itp) to już potrzebujesz specjalistycznego kompa serwisowego. Czasem nawet dedykowanego dla marki. Ale nawet takie uniwersalne kompy serwisowe to wydatek rzędu kilku-kilkunastu tysięcy.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Soul_Man pisze:A po co Ci coś więcej niż ELM? Tym odczytasz wszystko co jest w standardzie OBDII. Oczywiście czasem nr błędów są specyficzne dla marki i trzeba poszukać w necie co oznaczają. Z resztą same kody błędów często wprost nie mówią co jest nie tak, trzeba trochę wiedzy.
Pytam ogólnie, bo kolega przez wyżej wymieniony kabel Viaken jest w stanie sporo rzeczy ustawić w komputerze. Co prawda ma Fiata, ale sam może zakodować pilota od centralnego zamka, jak się rozkoduje, automatyczne zamykanie drzwi, czy domykanie szyb (tej ostatniej funkcji nie ma w Rio). Wiem, że komputery serwisowe kosztują sporo i niekiedy są tylko do jednej marki. Wiem również z forum Hyundaia, że kabelek USB trzeba przerobić, aby mieć dostęp do wielu funkcji dedykowanym programem do KIA/Hyundai, ale ja nic z poduszkami i ABS nie będę robił z prostego powodu. Auto jest nowe i nie muszę sprawdzać, czy mam poduszki. ;-) Wiem, że nasze KIA nie mają takich możliwości ustawień w komputerze jak auta z grupy VAG.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 370
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Miałem na myśli, że czasem mogą wyskoczyć np. błędy poduszek powietrznych (np. zerwana taśma w kierownicy albo czujnik w fotelu) albo trzeba sprawdzić który czujnik ABS nie działa, i nie da się tego zrobić przez zwykły skaner kodów OBDII. Wiadomo, w przypadku nowego auta na gwarancji to nie ma znaczenia, ale mówię tak ogólnie.

Nie wiem jak to jest w Fiacie, ale z VAGiem faktycznie jest dość łatwo. Przynajmniej było w starszych modelach, nie wiem jak teraz. Z kolei w Saabie odwrotnie - wszystko co wymaga więcej niż OBD można obsłużyć tylko za pomocą TECH2 (który co prawda jest wspólny z Oplem/GM i Mitsubishi, ale wymaga karty z oprogramowaniem tylko do Saaba). Wszystko zależy od marki.

Cieszmy się, że jeszcze producenci muszą instalować gniazdo OBDII w nowych samochodach, czytałem ostatnio, że UE się przymierza do zniesienia tego obowiązku. To się będzie działo :devil2:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”