System ISG.
Autor Wiadomość
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 516
Skąd: DW
 #1  Wysłany: 2017-10-14, 18:45   System ISG.

Dyskusja na temat systemu start - stop.

Czyli wychodzi na to, że ten system może narobić więcej bajzlu niż jest tego wart... Oczywiście po jakimś czasie jak pewne elementy typu czujniki itd. będą wymagały wymiany.

Zawsze uważałem, że ten system jest idealny w przypadku aut hybrydowych, gdzie jadąc w korkach możemy rzadziej uruchamiać jednostkę spalinową poruszając się w korku wyłącznie na silniku elektrycznym.
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-10-19, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #2  Wysłany: 2017-10-14, 19:55   

Czytam, czytam i oczom nie wierzę. Wy naprawdę liczycie zużycie paliwa z dokładnością do dwóch znaków po przecinku. Ludzie nie popadajcie w obsesję. Mi pali w trybie mieszanym nie więcej niż pojemność zbiornika, innym nie wiecej niż za 50 pln, ale 6.39 L/100km to przesada. Dystrybutor nie ma takiej klasy pomiaru...
Gdyby to było forum Vengi (tzw. dziadkowóz) to bym zrozumiał. Ale tu.
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 48000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 234
Skąd: Śląsk
 #3  Wysłany: 2017-10-14, 20:05   

Przeszkadza Ci w czymś to? :-D
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #4  Wysłany: 2017-10-14, 20:29   

Bardziej szokuje :-) . Nie wiem również co złego widzicie w ISG. Czy to że jeśli silnik nie gaśnie to oznacza że trzeba akumulator doładować, a on dzieki temu dłużej pożyje? Ktos pisał w innym wątku że ISG to zło bo rozrusznik, film olejowy, silnik krócej pożyje. A czy w hybrydzie nie wygladat to podobnie? Gasnie na żądanie, pali na żądanie i żyje..... Nie panikujmy, jeżdżę 1.5 miecha i ISG w żaden sposób mi nie przeszkadza, robi swoje..... Żona jest tego samego zdania wiec nie jestem sam :-) . W manualu nawet szybkie ruszenie nie jest utrudnione, przy wersji z automatem wystarczy przed ruszeniem lekko "klepnąć" na gaz i będzie gotowy do ruszania ( w poprzedniej firmie - marce w której pracowałem start-stop to też codzienność.).
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 48000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 234
Skąd: Śląsk
 #5  Wysłany: 2017-10-14, 20:38   

Ja nie korzystam zbyt dużo z ISG, ale nie przeszkadza mi on, a wręcz przeciwnie czasem mi go brakuje jak teraz gdy się nie włącza przez niezapięty pas kierowcy. Teraz muszę majstrować kluczykiem, gdy auto stoi długo np. na przejeździe ;D
System daje wygodę, a jedynie w mojej ocenie mógłby działać na zasadzie preferencji użytkownika. Wystarczyłoby określić stan domyślny, ci co nie lubią daliby sobie off i po "problemie" ;-) a z drugiej strony niektórym nigdy się nie dogodzi o-o :P
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #6  Wysłany: 2017-10-15, 09:42   

Nie może być zależne od preferencji, dzięki ISG auto spełnia normę Euro 6. Dlatego jest zawsze włączone.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 516
Skąd: DW
 #7  Wysłany: 2017-10-15, 15:21   

Automaciek napisał/a:
Nie może być zależne od preferencji, dzięki ISG auto spełnia normę Euro 6. Dlatego jest zawsze włączone.

W mojej Rio i silniku 1.25l nie mam ISG i w dowodzie mam zapis o normie spalin Euro 6. Auto z 2015r.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 350
Skąd: Warszawa
 #8  Wysłany: 2017-10-16, 10:49   

Automaciek napisał/a:
Nie może być zależne od preferencji, dzięki ISG auto spełnia normę Euro 6. Dlatego jest zawsze włączone.

Jakoś trudno w to uwierzyć, skoro Rio w automacie z tym samym silnikiem 1.4 nie ma ISG i normy spełnia :-)

Edit: Teraz każde "usprawnienie" tłumaczy się koniecznością spełniania norm, co jest w dużej mierze nieprawdą. Kia jest tego najlepszym dowodem - silnik może mieć pośredni wtrysk, 4 cylindry, nie mieć turbiny i normy spełniać. Nie neguję oczywiście tych rozwiązań (poza 3 cylindrami ;-) ) bo z pewnością podnoszą sprawność silnika, ale nie jest to zmiana radykalna i nowe konstrukcje są często przekombinowane, a z ekologią nie ma to nic wspólnego.
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #9  Wysłany: 2017-10-16, 14:08   

Cóż może i zbyt pochopnie napisałem z tą normą. W poprzedniej marce na szkoleniach tak właśnie tłumaczyli start-stop.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 350
Skąd: Warszawa
 #10  Wysłany: 2017-10-16, 14:31   

Spoko, nic dziwnego, koncern od aut dla ludu przoduje w "ekologicznych" rozwiązaniach i promowaniu ich ;-)
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #11  Wysłany: 2017-10-16, 18:01   

Według najnowszych raportów środowiskowych, to przede wszystkim gospodarstwa domowe (a właściwie - sposób ich ogrzewania) generuje aż 88% wszelkich zanieczyszczeń powietrza w Polsce. Transport co prawda zajmuje niechlubne drugie miejsce w tej stawce, ale z wynikiem zaledwie… 6%. ;)
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #12  Wysłany: 2017-10-16, 18:53   

Ale i tak my posiadacze samochodów za to płacimy. Najwięcej płacą i najmniej trują właściciele nowych kilkuletnich aut, za to trzon trucicieli to posiadacze 15 i wiecej letnich diesli, tudzież nowszych z usunietym DPF nic nie płacą za ekologię. Ech.
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #13  Wysłany: 2017-10-16, 18:57   

Automaciek napisał/a:
Ale i tak my posiadacze samochodów za to płacimy. Najwięcej płacą i najmniej trują właściciele nowych kilkuletnich aut, za to trzon trucicieli to posiadacze 15 i wiecej letnich diesli, tudzież nowszych z usunietym DPF nic nie płacą za ekologię. Ech.


Niestety masz rację Nasz kraj nie promuje kupowania nowych samochodów, tak samo jak nie daje żadnych ulg dla właścicieli nowych, bardziej ekologicznych aut. W wielu krajach kupując nowe auto, dostajesz dopłatę, mniejszy podatek, lub jakąś inną zachętę, u nas niestety dla rządzących, motoryzacja ciągle znajduje się w wieku XX :(
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #14  Wysłany: 2017-10-16, 19:54   

Automaciek napisał/a:
Ale i tak my posiadacze samochodów za to płacimy. Najwięcej płacą i najmniej trują właściciele nowych kilkuletnich aut, za to trzon trucicieli to posiadacze 15 i wiecej letnich diesli, tudzież nowszych z usunietym DPF nic nie płacą za ekologię. Ech.
Benzyniaki z wyciętym kat.też ----zapomniałeś dodać
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #15  Wysłany: 2017-10-16, 21:04   

Tych jak na lekarstwo, taniej wspawać podróbkę niż wycinać i usuwać programowo ze sterownika aby sie kontrolka nie swieciła.

Krzybiel, w XIX!! Jak na forum o karawaningu (jesteśmy z żoną posiadaczami ślicznego Knausa) zacząłem krytykować diesle, to mnie od konowałów niemalże wyzywali. Bo przecież taki ekotuning to super sprawa - mniej pali i wiecej koników. Żaden nie rozumie że zwiekszenie mocy to trucie, a ograniczenie zużycia paliwa przy spokojnej jeździe to też trucie. Mamy w domu 2 auta, obydwa w benzynie, jak bym robił ponad 30 tyś rocznie to może był by to diesel.... A tak: precz ze smierdzielami.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 28