W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

System ISG.

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

System ISG.

Post autor: Rafael »

Dyskusja na temat systemu start - stop.

Czyli wychodzi na to, że ten system może narobić więcej bajzlu niż jest tego wart... Oczywiście po jakimś czasie jak pewne elementy typu czujniki itd. będą wymagały wymiany.

Zawsze uważałem, że ten system jest idealny w przypadku aut hybrydowych, gdzie jadąc w korkach możemy rzadziej uruchamiać jednostkę spalinową poruszając się w korku wyłącznie na silniku elektrycznym.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 16:31 przez Rafael, łącznie zmieniany 1 raz.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Czytam, czytam i oczom nie wierzę. Wy naprawdę liczycie zużycie paliwa z dokładnością do dwóch znaków po przecinku. Ludzie nie popadajcie w obsesję. Mi pali w trybie mieszanym nie więcej niż pojemność zbiornika, innym nie wiecej niż za 50 pln, ale 6.39 L/100km to przesada. Dystrybutor nie ma takiej klasy pomiaru...
Gdyby to było forum Vengi (tzw. dziadkowóz) to bym zrozumiał. Ale tu.

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

Przeszkadza Ci w czymś to? :-D

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Bardziej szokuje :-). Nie wiem również co złego widzicie w ISG. Czy to że jeśli silnik nie gaśnie to oznacza że trzeba akumulator doładować, a on dzieki temu dłużej pożyje? Ktos pisał w innym wątku że ISG to zło bo rozrusznik, film olejowy, silnik krócej pożyje. A czy w hybrydzie nie wygladat to podobnie? Gasnie na żądanie, pali na żądanie i żyje..... Nie panikujmy, jeżdżę 1.5 miecha i ISG w żaden sposób mi nie przeszkadza, robi swoje..... Żona jest tego samego zdania wiec nie jestem sam :-). W manualu nawet szybkie ruszenie nie jest utrudnione, przy wersji z automatem wystarczy przed ruszeniem lekko "klepnąć" na gaz i będzie gotowy do ruszania ( w poprzedniej firmie - marce w której pracowałem start-stop to też codzienność.).

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

Ja nie korzystam zbyt dużo z ISG, ale nie przeszkadza mi on, a wręcz przeciwnie czasem mi go brakuje jak teraz gdy się nie włącza przez niezapięty pas kierowcy. Teraz muszę majstrować kluczykiem, gdy auto stoi długo np. na przejeździe ;D
System daje wygodę, a jedynie w mojej ocenie mógłby działać na zasadzie preferencji użytkownika. Wystarczyłoby określić stan domyślny, ci co nie lubią daliby sobie off i po "problemie" ;-) a z drugiej strony niektórym nigdy się nie dogodzi o-o :P

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Nie może być zależne od preferencji, dzięki ISG auto spełnia normę Euro 6. Dlatego jest zawsze włączone.

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Automaciek pisze:Nie może być zależne od preferencji, dzięki ISG auto spełnia normę Euro 6. Dlatego jest zawsze włączone.
W mojej Rio i silniku 1.25l nie mam ISG i w dowodzie mam zapis o normie spalin Euro 6. Auto z 2015r.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Automaciek pisze:Nie może być zależne od preferencji, dzięki ISG auto spełnia normę Euro 6. Dlatego jest zawsze włączone.
Jakoś trudno w to uwierzyć, skoro Rio w automacie z tym samym silnikiem 1.4 nie ma ISG i normy spełnia :-)

Edit: Teraz każde "usprawnienie" tłumaczy się koniecznością spełniania norm, co jest w dużej mierze nieprawdą. Kia jest tego najlepszym dowodem - silnik może mieć pośredni wtrysk, 4 cylindry, nie mieć turbiny i normy spełniać. Nie neguję oczywiście tych rozwiązań (poza 3 cylindrami ;-) ) bo z pewnością podnoszą sprawność silnika, ale nie jest to zmiana radykalna i nowe konstrukcje są często przekombinowane, a z ekologią nie ma to nic wspólnego.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Cóż może i zbyt pochopnie napisałem z tą normą. W poprzedniej marce na szkoleniach tak właśnie tłumaczyli start-stop.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Spoko, nic dziwnego, koncern od aut dla ludu przoduje w "ekologicznych" rozwiązaniach i promowaniu ich ;-)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Według najnowszych raportów środowiskowych, to przede wszystkim gospodarstwa domowe (a właściwie - sposób ich ogrzewania) generuje aż 88% wszelkich zanieczyszczeń powietrza w Polsce. Transport co prawda zajmuje niechlubne drugie miejsce w tej stawce, ale z wynikiem zaledwie… 6%. ;)

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Ale i tak my posiadacze samochodów za to płacimy. Najwięcej płacą i najmniej trują właściciele nowych kilkuletnich aut, za to trzon trucicieli to posiadacze 15 i wiecej letnich diesli, tudzież nowszych z usunietym DPF nic nie płacą za ekologię. Ech.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Automaciek pisze:Ale i tak my posiadacze samochodów za to płacimy. Najwięcej płacą i najmniej trują właściciele nowych kilkuletnich aut, za to trzon trucicieli to posiadacze 15 i wiecej letnich diesli, tudzież nowszych z usunietym DPF nic nie płacą za ekologię. Ech.
Niestety masz rację Nasz kraj nie promuje kupowania nowych samochodów, tak samo jak nie daje żadnych ulg dla właścicieli nowych, bardziej ekologicznych aut. W wielu krajach kupując nowe auto, dostajesz dopłatę, mniejszy podatek, lub jakąś inną zachętę, u nas niestety dla rządzących, motoryzacja ciągle znajduje się w wieku XX :(

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Automaciek pisze:Ale i tak my posiadacze samochodów za to płacimy. Najwięcej płacą i najmniej trują właściciele nowych kilkuletnich aut, za to trzon trucicieli to posiadacze 15 i wiecej letnich diesli, tudzież nowszych z usunietym DPF nic nie płacą za ekologię. Ech.
Benzyniaki z wyciętym kat.też ----zapomniałeś dodać

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Tych jak na lekarstwo, taniej wspawać podróbkę niż wycinać i usuwać programowo ze sterownika aby sie kontrolka nie swieciła.

Krzybiel, w XIX!! Jak na forum o karawaningu (jesteśmy z żoną posiadaczami ślicznego Knausa) zacząłem krytykować diesle, to mnie od konowałów niemalże wyzywali. Bo przecież taki ekotuning to super sprawa - mniej pali i wiecej koników. Żaden nie rozumie że zwiekszenie mocy to trucie, a ograniczenie zużycia paliwa przy spokojnej jeździe to też trucie. Mamy w domu 2 auta, obydwa w benzynie, jak bym robił ponad 30 tyś rocznie to może był by to diesel.... A tak: precz ze smierdzielami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”