W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

System ISG.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Myślę, że z dieslami problem jest przede wszystkim taki, że zapędzono się w ślepą uliczkę próbując zrobić z tego silnika coś, czym nie jest. Miało to być remedium na wszelkie problemy, a co wyszło wszyscy wiemy. Oczywiście, postęp w ciągu ostatnich 20 lat w tych silnikach jest niewiarygodny i jestem pełen podziwu, ale praw fizyki się nie oszuka. Aby podnieść sprawność trzeba dać więcej powietrza i większe ciśnienie, a wtedy tworzą się te złe związki azotu, co z kolei wymusza dodatkowe urządzenia oczyszczające spaliny. Błędne koło.

Trzeba po prostu zaakceptować, że diesel lepiej sprawdzi się w ciężarówce, koparce, statku czy lokomotywie niż w małym autku miejskim.

Co ciekawe wcale nie jesteśmy skazani tylko na benzynę/olej napędowy czy elektryczność, świetnym rozwiązaniem jest silnik parowy. Tak, parowy! :-) Myślę, że Automaciek może coś na ten temat wiedzieć, bo VW robił takie eksperymenty, zabudowując taki silnik w Fabii I :-) Też wcześniej para kojarzyła mi się tylko z parowozami, ale postęp w tej dziedzinie był/jest przeogromny i ich sprawność potrafi być wyższa niż diesli (!!), na poziomie 50%. Poza tym plusem takich silników jest możliwość spalania różnego paliwa, co z kolei niestety nie jest to na rękę lobby paliwowemu.

Tutaj kilka linków:
- Parowa Skoda:
https://abrahambenjudea.wordpress.com/2 ... wered-car/
https://projekt.beuth-hochschule.de/fil ... rfling.pdf
- Bardzo ciekawy artykuł o historii silników parowych w autach osobowych:
http://automobilownia.pl/obalamy-mity-p ... la-w-ruch/

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Ale mam jeszcze jedno spostrzeżenie. Czasem zapominam wyłączyć to ustrojstwo i przypominam sobie o tym dopiero przy pierwszym zgaśnięciu. Ostatnio jednak Ryjówa zaskoczyła mnie mocno, bo dwa razy zgasła jeszcze w trakcie jazdy (!!!). Owszem, w obu przypadkach toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 16:32 przez Soul_Man, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze: toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:
Zgadzam się z Tobą w 100%, również tego doświadczyłem i nie jest to pozytywna cecha tego systemu :(

f0ku5
Administrator
Posty: 1423
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Gasniecie podczas jazdy to nie jest przypadkiem jakaś usterka? To raczej nie jest normalne i pożądane zachowanie.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Sądzę, że to trick obniżający spalanie na testach. Nie wierzę, że taki błąd umknąłby producentowi, zwłaszcza, że jak widać wywodzi się jeszcze z Rio 3.

Patrząc na to z drugiej strony - niby jest to zgodne z warunkami, o których pisał etunerrr kilkanaście postów wcześniej. Dopóki jest prąd, podciśnienie w servo i niewciśnięte sprzęgło to teoretycznie wszystko się zgadza. Ale mimo wszystko uważam to za niebezpieczne zachowanie, bo czy w takim wypadku na pewno wystarczy podciśnienia w servo jeśli przyjdzie nam awaryjnie zahamować? Pewnie tak, ale nie daje to poczucia bezpieczeństwa i kontroli nad autem.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

krzybiel pisze:
Soul_Man pisze: toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:
Zgadzam się z Tobą w 100%, również tego doświadczyłem i nie jest to pozytywna cecha tego systemu :(
Czy nie uczyli Was na kursie na prawko, że nie jeździmy na luzie? Trzeba mieć możliwość napędzania pojazdu w każdej chwili, :-)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Haha, czekałem na taką uwagę ;-)

Tak jak pisałem to było toczenie się na ostatnich metrach przed światłami a nie jechanie :-) Poza tym będąc ścisłym przy manualnej skrzyni nigdy nie masz możliwości napędzenia pojazdu w każdej chwili, takie rzeczy tylko w automacie ;-) :D :P

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Cóż, osobiście redukuję biegi w trakcie hamowania stosownie do prędkości i jednocześnie hamuję silnikiem :D więc w każdej chwili mam dostępny naped :P

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Też redukuję i hamuję silnikiem :-)
Automaciek pisze:więc w każdej chwili mam dostępny naped :P
To musisz bardzo szybko zmieniać biegi ;-) :P

A tak na serio, to ta rozmowa przypomniała mi dawnych kierowców PKS, którzy w swych dzielnych Autosanach H9 rozpędzali się do zawrotnych 60-70km/h i wrzucali luz by przyoszczędzić na ropie :D

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Automaciek pisze: Czy nie uczyli Was na kursie na prawko, że nie jeździmy na luzie? Trzeba mieć możliwość napędzania pojazdu w każdej chwili, :-)
Masz jak najbardziej rację, należy hamować silnikiem i też tak robię. My mówimy o sytuacjach wyjątkowych, o nowych kierowcach bez doświadczenia itp. Samochód to nie zabawka, zagraża i pasażerom i innym uczestnikom ruchu, tak więc elektronika auta nie powinna dopuścić to takowej sytuacji, nawet jak błąd popełnia kierowca! Puentując dyskusję o start-stop, nie ważne czy się zgadzamy czy nie, system zostal wprowadzony przez producentów, bo unia śrubuje im coraz większe normy , restrykcje itp, gdyby nie to, to nikt nie zawracał by sobie tym głowy ;) Ja też bym sobie nie zawracal tym głowy, gdyby wyłącznik tego ustrojstwa był w bardziej widocznym i dostępnym miejscu, bo moim zdaniem w III jest w idiotycznym, trzeba oderwać wzrok i spojrzeć czy dobry przycisk naciskamy ;)

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Automaciek pisze:
krzybiel pisze:
Soul_Man pisze: toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:
Zgadzam się z Tobą w 100%, również tego doświadczyłem i nie jest to pozytywna cecha tego systemu :(
Czy nie uczyli Was na kursie na prawko, że nie jeździmy na luzie? Trzeba mieć możliwość napędzania pojazdu w każdej chwili, :-)
Mnie też tak uczyli i egzaminator przyglądał się przy dojeździe do świateł

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Soul_Man pisze: To musisz bardzo szybko zmieniać biegi ;-) :P
Eee bez przesady, na 6 biegu "potoczy" się do ok 40-45km/h zanim przy ok 1000 obrotach zacznie przyspieszać a następnie na trzecim... w sumie do ok 1-2 sekund przed zatrzymaniem ;)

Mój kumpel cały czas wrzuca luz jak gdzieś dojeżdża... no nie da sobie przegadać... :P

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Ostatnio (w teście Stonica) panowie z Auto Świata mówili o magicznym słowie "inwersja", czyli przeprogramowaniu przez serwis domyślnego stanu ISG z włączonego na wyłączony. Sądzę, że mówili to na podstawie swoich doświadczeń z różnymi markami, ale czy wie ktoś z Was czy taka opcja jest możliwa w Kii?

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

Jak masz na zbyciu 200 złotych ;-) to w ASO KIA- przynajmniej w Katowicach, na pewno jeszcze w lutym tego roku zamieniali tryb domyślny na off :-D

Awatar użytkownika
smarkus
Posty: 47
Rejestracja: 15 sie 2017, 09:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: smarkus »

ASO Lubliniec też mi proponowali na dzień dobry wyłączenie tylko nie znam ceny bo nie chciałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”