System ISG.
Autor Wiadomość
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #16  Wysłany: 2017-10-17, 10:43   

Myślę, że z dieslami problem jest przede wszystkim taki, że zapędzono się w ślepą uliczkę próbując zrobić z tego silnika coś, czym nie jest. Miało to być remedium na wszelkie problemy, a co wyszło wszyscy wiemy. Oczywiście, postęp w ciągu ostatnich 20 lat w tych silnikach jest niewiarygodny i jestem pełen podziwu, ale praw fizyki się nie oszuka. Aby podnieść sprawność trzeba dać więcej powietrza i większe ciśnienie, a wtedy tworzą się te złe związki azotu, co z kolei wymusza dodatkowe urządzenia oczyszczające spaliny. Błędne koło.

Trzeba po prostu zaakceptować, że diesel lepiej sprawdzi się w ciężarówce, koparce, statku czy lokomotywie niż w małym autku miejskim.

Co ciekawe wcale nie jesteśmy skazani tylko na benzynę/olej napędowy czy elektryczność, świetnym rozwiązaniem jest silnik parowy. Tak, parowy! :-) Myślę, że Automaciek może coś na ten temat wiedzieć, bo VW robił takie eksperymenty, zabudowując taki silnik w Fabii I :-) Też wcześniej para kojarzyła mi się tylko z parowozami, ale postęp w tej dziedzinie był/jest przeogromny i ich sprawność potrafi być wyższa niż diesli (!!), na poziomie 50%. Poza tym plusem takich silników jest możliwość spalania różnego paliwa, co z kolei niestety nie jest to na rękę lobby paliwowemu.

Tutaj kilka linków:
- Parowa Skoda:
https://abrahambenjudea.wordpress.com/2011/05/21/wv-secret-steam-powered-car/
https://projekt.beuth-hochschule.de/fileadmin/projekt/sprachen/sprachenpreis/erfolgreiche_beitraege_2007/2._Preis_07_-_Zero_Emission_Engine_-_Saskia_Scherfling.pdf
- Bardzo ciekawy artykuł o historii silników parowych w autach osobowych:
http://automobilownia.pl/...ch-kola-w-ruch/
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #17  Wysłany: 2017-10-19, 10:54   

Ale mam jeszcze jedno spostrzeżenie. Czasem zapominam wyłączyć to ustrojstwo i przypominam sobie o tym dopiero przy pierwszym zgaśnięciu. Ostatnio jednak Ryjówa zaskoczyła mnie mocno, bo dwa razy zgasła jeszcze w trakcie jazdy (!!!). Owszem, w obu przypadkach toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-10-19, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #18  Wysłany: 2017-10-19, 11:25   

Soul_Man napisał/a:
toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:

Zgadzam się z Tobą w 100%, również tego doświadczyłem i nie jest to pozytywna cecha tego systemu :(
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #19  Wysłany: 2017-10-19, 11:44   

Gasniecie podczas jazdy to nie jest przypadkiem jakaś usterka? To raczej nie jest normalne i pożądane zachowanie.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #20  Wysłany: 2017-10-19, 12:01   

Sądzę, że to trick obniżający spalanie na testach. Nie wierzę, że taki błąd umknąłby producentowi, zwłaszcza, że jak widać wywodzi się jeszcze z Rio 3.

Patrząc na to z drugiej strony - niby jest to zgodne z warunkami, o których pisał etunerrr kilkanaście postów wcześniej. Dopóki jest prąd, podciśnienie w servo i niewciśnięte sprzęgło to teoretycznie wszystko się zgadza. Ale mimo wszystko uważam to za niebezpieczne zachowanie, bo czy w takim wypadku na pewno wystarczy podciśnienia w servo jeśli przyjdzie nam awaryjnie zahamować? Pewnie tak, ale nie daje to poczucia bezpieczeństwa i kontroli nad autem.
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #21  Wysłany: 2017-10-19, 12:20   

krzybiel napisał/a:
Soul_Man napisał/a:
toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:

Zgadzam się z Tobą w 100%, również tego doświadczyłem i nie jest to pozytywna cecha tego systemu :(

Czy nie uczyli Was na kursie na prawko, że nie jeździmy na luzie? Trzeba mieć możliwość napędzania pojazdu w każdej chwili, :-)
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #22  Wysłany: 2017-10-19, 12:46   

Haha, czekałem na taką uwagę ;-)

Tak jak pisałem to było toczenie się na ostatnich metrach przed światłami a nie jechanie :-) Poza tym będąc ścisłym przy manualnej skrzyni nigdy nie masz możliwości napędzenia pojazdu w każdej chwili, takie rzeczy tylko w automacie ;-) :D :P
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #23  Wysłany: 2017-10-19, 13:36   

Cóż, osobiście redukuję biegi w trakcie hamowania stosownie do prędkości i jednocześnie hamuję silnikiem :D więc w każdej chwili mam dostępny naped :P
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #24  Wysłany: 2017-10-19, 14:57   

Też redukuję i hamuję silnikiem :-)

Automaciek napisał/a:
więc w każdej chwili mam dostępny naped :P

To musisz bardzo szybko zmieniać biegi ;-) :P

A tak na serio, to ta rozmowa przypomniała mi dawnych kierowców PKS, którzy w swych dzielnych Autosanach H9 rozpędzali się do zawrotnych 60-70km/h i wrzucali luz by przyoszczędzić na ropie :D
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #25  Wysłany: 2017-10-19, 15:32   

Automaciek napisał/a:

Czy nie uczyli Was na kursie na prawko, że nie jeździmy na luzie? Trzeba mieć możliwość napędzania pojazdu w każdej chwili, :-)


Masz jak najbardziej rację, należy hamować silnikiem i też tak robię. My mówimy o sytuacjach wyjątkowych, o nowych kierowcach bez doświadczenia itp. Samochód to nie zabawka, zagraża i pasażerom i innym uczestnikom ruchu, tak więc elektronika auta nie powinna dopuścić to takowej sytuacji, nawet jak błąd popełnia kierowca! Puentując dyskusję o start-stop, nie ważne czy się zgadzamy czy nie, system zostal wprowadzony przez producentów, bo unia śrubuje im coraz większe normy , restrykcje itp, gdyby nie to, to nikt nie zawracał by sobie tym głowy ;) Ja też bym sobie nie zawracal tym głowy, gdyby wyłącznik tego ustrojstwa był w bardziej widocznym i dostępnym miejscu, bo moim zdaniem w III jest w idiotycznym, trzeba oderwać wzrok i spojrzeć czy dobry przycisk naciskamy ;)
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #26  Wysłany: 2017-10-19, 16:09   

Automaciek napisał/a:
krzybiel napisał/a:
Soul_Man napisał/a:
toczyłem się do świateł na luzie dosyć wolno, ale JECHAŁEM a nie stałem. Nie podoba mi się coś takiego... :devil:

Zgadzam się z Tobą w 100%, również tego doświadczyłem i nie jest to pozytywna cecha tego systemu :(

Czy nie uczyli Was na kursie na prawko, że nie jeździmy na luzie? Trzeba mieć możliwość napędzania pojazdu w każdej chwili, :-)
Mnie też tak uczyli i egzaminator przyglądał się przy dojeździe do świateł
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 339
Skąd: Starogard Gdański
 #27  Wysłany: 2017-10-19, 20:27   

Soul_Man napisał/a:

To musisz bardzo szybko zmieniać biegi ;-) :P


Eee bez przesady, na 6 biegu "potoczy" się do ok 40-45km/h zanim przy ok 1000 obrotach zacznie przyspieszać a następnie na trzecim... w sumie do ok 1-2 sekund przed zatrzymaniem ;)

Mój kumpel cały czas wrzuca luz jak gdzieś dojeżdża... no nie da sobie przegadać... :P
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #28  Wysłany: 2017-10-30, 10:11   

Ostatnio (w teście Stonica) panowie z Auto Świata mówili o magicznym słowie "inwersja", czyli przeprogramowaniu przez serwis domyślnego stanu ISG z włączonego na wyłączony. Sądzę, że mówili to na podstawie swoich doświadczeń z różnymi markami, ale czy wie ktoś z Was czy taka opcja jest możliwa w Kii?
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 48000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 234
Skąd: Śląsk
 #29  Wysłany: 2017-10-30, 11:03   

Jak masz na zbyciu 200 złotych ;-) to w ASO KIA- przynajmniej w Katowicach, na pewno jeszcze w lutym tego roku zamieniali tryb domyślny na off :-D
 
 
     
 smarkus 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2 DOHC
Kolor: Grafit
Pakiety: BL
Typ nadwozia: HB
Dołączył: 15 Sie 2017
Posty: 47
Skąd: Zabrze
 #30  Wysłany: 2017-10-30, 22:04   

ASO Lubliniec też mi proponowali na dzień dobry wyłączenie tylko nie znam ceny bo nie chciałem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 28