W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Dyskusja -używanie hamulca ręcznego -skrzynia automatyczna.

Luźne rozmowy na każdy temat.
ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Dyskusja -używanie hamulca ręcznego -skrzynia automatyczna.

Post autor: ghost2255 »

Soul_Man pisze:w stanach praktycznie wszystkie auta są z automatem, więc pewnie mało kto używa ręcznego
W aucie z automatem ręcznego używa się cały czas.
Po zatrzymanie trzeba zaciągnąć ręczny i dopiero przełączyć na "P"
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 16:44 przez ghost2255, łącznie zmieniany 1 raz.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

ghost2255 pisze:
Soul_Man pisze:w stanach praktycznie wszystkie auta są z automatem, więc pewnie mało kto używa ręcznego
W aucie z automatem ręcznego używa się cały czas.
Po zatrzymanie trzeba zaciągnąć ręczny i dopiero przełączyć na "P"
Co ma piernik do wiatrakaż Ręczny to reczny, a blokada "parking" to drugie - zapobiega toczeniu pojazdu, analogicznie kak w manualu pozostawienie na biegu. Nie ma żadnej zależności pomiędzy nimi.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 381
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

ghost2255 pisze:
Soul_Man pisze:w stanach praktycznie wszystkie auta są z automatem, więc pewnie mało kto używa ręcznego
W aucie z automatem ręcznego używa się cały czas.
Po zatrzymanie trzeba zaciągnąć ręczny i dopiero przełączyć na "P"
Chyba nie jeździłeś nigdy automatem? A jeśli tak, to ktoś Ci naopowiadał głupot. Aby wrzucić P auto jedynie nie może się poruszać, ręczny nie ma tu nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

ghost2255 pisze: W aucie z automatem ręcznego używa się cały czas.
Po zatrzymanie trzeba zaciągnąć ręczny i dopiero przełączyć na "P"
Człowieku, zmień płyn do spryskiwaczy na coś z mniejszą ilością alkoholu ;)
Przynajmniej raz w roku jestem w USA i zjeździłem już niejeden automat i jakoś u siebie jak i u innego kierowcy w stanach, nie zauważyłem twojej „śmiesznej” teorii :) :) :)

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

A ja powiem tak: w Aurisie hybrydowym ze skrzynią CVT można zaciągnąć ręczny i dać bieg "P". Działanie jednego nie wyklucza drugiego. Bieg "P" nie włączy się jak nie wciśnie się nożnego hamulca o ile dobrze pamiętam. Aby włączyć "P" nie trzeba zaciągać ręcznego. ;-)

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

krzybiel pisze: Człowieku, zmień płyn do spryskiwaczy na coś z mniejszą ilością alkoholu ;)
Przynajmniej raz w roku jestem w USA i zjeździłem już niejeden automat i jakoś u siebie jak i u innego kierowcy w stanach, nie zauważyłem twojej „śmiesznej” teorii :) :) :)

Według ciebie każdy żul to koneser i znawca win, bo dużo pije?
To, że się chwalisz pobytami w USA nie czyni z ciebie specjalisty od automatów.
Zapoznaj się z zasada działania zapadki "Parking" i cen napraw tych skrzyń. ŚWIADOMI uzytkownicy skrzyn automatycznych uzywaja hamulca recznego cały czas. To, że ty i twoi ziomkowie tego nie robią, nie znaczy, że tak jest prawidłowo.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

ghost2255 pisze: To, że ty i twoi ziomkowie tego nie robią, nie znaczy, że tak jest prawidłowo.
Nieprawidłowo jest wtedy, kiedy najpierw przełączamy na P, a dopiero potem zaciągamy ręczny, powinno być na odwrót, najpierw ręczny, a potem P. I tu się z Tobą zgadzam ale ta teoria jest prawidłowa, jeżeli korzystamy z ręcznego. Jeżeli korzystamy tylko z funkcji P bez ręcznego, to nic złego z „zapadką” się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 09:45 przez krzybiel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

"Nie znam się, więc wypowiem się" .... :cool: :D

Jak wiadomo - mam AT i ... prawie nie używam ręcznego hamulca.
Jedyne przypadki do na naprawdę dużych spadkach - na płaskim nigdy.

200 000 km i jakoś nic się zapadkom nie stało (tak wiem jak to działa).
Pozdrawiam
Churek

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Cóż, ja przez 25 lat pracy przy samochodach nie spotkałem się z uszkodzoną blokadą parkingową. Po rozebraniu skrzyni biegów można przekonać się że to bardzo solidny mechanizm. Myślę ze włączenie blokady w trakcie jazdy mogło by ją uszkodzić, ale naprężenia statyczne nie.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 381
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

ghost2255 pisze:
krzybiel pisze: Człowieku, zmień płyn do spryskiwaczy na coś z mniejszą ilością alkoholu ;)
Przynajmniej raz w roku jestem w USA i zjeździłem już niejeden automat i jakoś u siebie jak i u innego kierowcy w stanach, nie zauważyłem twojej „śmiesznej” teorii :) :) :)

Według ciebie każdy żul to koneser i znawca win, bo dużo pije?
To, że się chwalisz pobytami w USA nie czyni z ciebie specjalisty od automatów.
Zapoznaj się z zasada działania zapadki "Parking" i cen napraw tych skrzyń. ŚWIADOMI uzytkownicy skrzyn automatycznych uzywaja hamulca recznego cały czas. To, że ty i twoi ziomkowie tego nie robią, nie znaczy, że tak jest prawidłowo.
Panowie, spokojnie, przecież od tej rozmowy nie zależy niczyje życie itp :-)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze: Panowie, spokojnie, przecież od tej rozmowy nie zależy niczyje życie itp :-)
Tu chodzi o życie automatycznej skrzyni biegów :D

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 381
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

A to chyba, że tak ;-)

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Cóż, ja przez 25 lat pracy przy samochodach nie spotkałem się z uszkodzoną blokadą parkingową. Po rozebraniu skrzyni biegów można przekonać się że to bardzo solidny mechanizm. Myślę ze włączenie blokady w trakcie jazdy mogło by ją uszkodzić, ale naprężenia statyczne nie.
O ! I to jest konkret - dzięki :-D
krzybiel pisze:Tu chodzi o życie automatycznej skrzyni biegów
ha ha ha ha - dobre :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
socisz
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2018, 12:44
Lokalizacja: Wrocław/Emiraty

Post autor: socisz »

Ja zaciągam ręczny na postoju, ale nie wynika to z jakiejś większej filozofii, że to automat, a jedynie z tego, że organ nieużywany zanika
:D

Innymi słowy, zaciągam go na postoju, żeby nie parciał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Off Topic”