W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Suzuki Baleno "Baleron".

Dyskusja na temat innych marek, oraz dyskusja o innych modelach Kia.
Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Suzuki Baleno "Baleron".

Post autor: etunerrr »

Ostatnio trafiłem na test Suzuki Baleno 1.2 90 km. Zainteresowało mnie to co piszą jego użytkownicy, mianowicie spalanie o-o Rzekomo "baleron" ma spalać bez problemu 3,9 litra/100 km, w mieście w Warszawskich korkach 7, a przy jeździe autostradowej z prędkością 140 km/h 5 litrów.
Miał ktoś kontakt z tym autem i co może o nim powiedzieć, ewentualnie potwierdzić ;-)
Ostatnio zmieniony 17 mar 2018, 09:28 przez etunerrr, łącznie zmieniany 1 raz.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Zastanawiałem się nad Baleno, bo cenowo wychodził podobnie jak Rio. Co do spalania moim zdaniem jest to tak samo magiczne jak TDI palące po mieście w korkach poniżej 6 litrów ropy bez względu na to w jakim aucie koncernu VAG było stosowane. Mam na myśli auta duże i małe, które w cudowny sposób palą tyle samo bez względu na gabaryty i wagę auta i oszukują prawa fizyki. :P

Jako ciekawostkę dodam, że Baleno jest nawet dostępne jako "lekka hybryda", która polega na systemie Start-Stop i niczym więcej. Wg. testów Auto-Świat w tej "hybrydzie" udało im się osiągnąć 5,5l w cyklu mieszanym. Więcej można poczytać tutaj: http://www.auto-swiat.pl/testy/hybryda- ... hvs/98bf5k

Awatar użytkownika
smarkus
Posty: 47
Rejestracja: 15 sie 2017, 09:01
Lokalizacja: Zabrze

Re: Suzuki Baleno "Baleron"

Post autor: smarkus »

etunerrr pisze: Miał ktoś kontakt z tym autem i co może o nim powiedzieć, ewentualnie potwierdzić ;-)
Miałem zamówione Suzuki Baleno w 2016 ale zrezygnowałem na rzecz rio 3 wiec opisze to co wiem.
Auto jest produkowane w Indiach i chyba na ten rynek jest dla niego docelowy. Auto jest lekkie i chyba z tego wynika jego niskie spalanie. Jest sprzedawane w trzech wersjach , premium, premium plus i elegance.
Dwie pierwsze ceny auta w wyposażeniu premium i premium plus są bardzo przystępne ale ostatni elegance (najbogatsza) jest przestrzelona, brakuje wersji pośredniej w wyposażeniu i nie można pakietów dokupic osobno.
Jak na segemnt B auto ma bardzo dużo miejsca na tylnej kanapie. W 2016 roku wchodziło jako pierwsze z pewnymi rozwiązaniami w standardze i było bardzo dobra alternetywą , aktualnie już niestety nie jest. Wszysto jest oczywiście kwesta gustu i ceny.
W standardze klimatyzacja , od premium plus adaptacyjny tempomat, dodatki skórzane. W elegance bixeony , szyby ciemne , automatyczna kliamtyzacja, nawigacja z applecar i androidauto,kamera cofania itp
Spalanie w zależności od nogi od 5 do 7 litrów jak podałeś. Mankamenty - coś ze sprzęgłem , układ kierowniczy może nie odbijać i być nieprecyzyjny, problemy powyżej 120km i wiatrem bocznym, podobno komuś coś już rdzewieje. Co do sprzęgła Suzuki niby o tym wie ale się nie przyznaje i po cichu wymienia elementy tym co bardzo marudzą. Przeglądy - jak w Suzuki , pierwszy 3 misiące olejowy, reszta pełny , gwarancja do 3 lat z możliwościa przedłużenia.
Silniki masz wolnossący i boosterjet (trzy cylindrowy ) plus pseudo hybryde -ładowanie akmulatorów przy hamoniamiu i wykorzysujące w miarę potrzeby, wydaje mi się ze podobnie jak w Kia Niro. Cena od ~44000 do nawet ~70000 z wszystkimi wynalazkami.
Do samochodu trzeba sie przekonać tak jak do rozwązań Suzuki i jak trochę ubogim wnętrzem.

Tyle co wiem , mam nadzieje że coś naświetliłem :)

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

Bardzo dziękuję za Wasze opinie. Jak znajdę chwilę czasu, to spróbuje wypożyczyć "balerona" i zobaczyć jak auto wypada względem Rio 3.
Bardzo możliwe, że niedługo stanę przed wyborem kolejnego auta, a nowe Rio już do mnie nie trafia tak jak 3 ;-)
Ewentualnie czekam na Wasze sugestie ekonomicznych aut segmentu B z jednostkami do 1.4 bez turbin.

Awatar użytkownika
smarkus
Posty: 47
Rejestracja: 15 sie 2017, 09:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: smarkus »

Widzę,że jesteś ze-Slaska, jak mogę zasugerować - omijaj dilera Suzuki z Katwoice/Zabrze, polecam Gliwice/Rybnik. Ten drugi ma lepsza renome i nastawienie do klienta. "Baleron" jest ogólnie godny poświecenia chwili czasu :-)

Ps zapomniałem o wersji comfort ale to jest czysta podstawa nawet nie warta uwagi

tookaun
Posty: 43
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tookaun »

Wybierałem między Rio i Baleno.
Rio wygrało, bo miało za tę samą cenę dużo lepsze wyposażenie - automatyczną klimę, przyciemniane tylne szyby, doświetlanie zakrętów, automatyczne światła.No i świetny wygląd oraz 7 lat gwarancji (w Suzuki za przedłużenie do 5 trzeba dopłacić). Przy dzisiejszej cenie Rio4 wybór nie byłby już taki oczywisty.
Baleno ma większy bagażnik i dużo mniej spala w mieście. To ostatnie mogę potwierdzić - silniki Suzuki spalają bardzo mało, poza tym wszystkie auta tej marki są bardzo lekkie, zrobione z jakiejś tam niby superwytrzymałej stali (ciekawe, czy po prostu nie pochodzi z Kobe ;D ). Baleno waży 200 kg mniej, niż Rio, więc musi mniej spalać i zawsze o tym myślę na stacji benzynowej - tankując Kię. Zresztą dużo większy Suzuki SX4 S-Cross w mieście pali 7,5 litra, także mniej, niż Rio.
Na minus jeśli chodzi o Baleno to indyjska produkcja, rdza pod listwą ozdobną na klapie, ponoć źle skonstruowane sprzęgło, które wymieniają na gwarancji. Myślę, że lepszą opcją obecnie jest nowy Swift, który jest tani, w przeciwieństwie do Baleno będzie popularny, więc łatwo będzie go sprzedać, no i wreszcie ma bagażnik.

Awatar użytkownika
Sławek549
Posty: 68
Rejestracja: 07 paź 2017, 16:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Sławek549 »

Dodam coś od siebie. Siedziałem w nowym Baleno w salonie i przy moich 184 cm wzrostu górna krawędź szyby jest troszkę za nisko. Siedzi się z przodu jak na krześle podobnie jak w jakimś SUV-ie.

Awatar użytkownika
tyka47
VIP
Posty: 99
Rejestracja: 21 wrz 2016, 17:49
Lokalizacja: Knurów/Śląsk
Wyposażenie: business line
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: RIO IV

Post autor: tyka47 »

Ja również szykując się do zakupu autka w 2016r brałem pod uwagę Baleno.
Bardzo mi się podobał tempomat adaptacyjny, niezłe wyposażenie, spory bagażnik ...
Odstraszyło mnie wnętrze - szczególnie z tyłu bardzo szaro-plastikowo i twardo.
Zauważyłem też przy jeździe próbnej, że przy prędkości ponad 120 km/h zaczyna mi "pływać" - nie do zaakceptowania jak dla mnie.
Sam wygląd auta to jak poprzednicy pisali "kwestia gustu"- dużo bardziej podobało mi się RIO, a kiedy za sporo mniejsze pieniądze (niż miałem dać za Baleno) dostałem wersję Business Line, nie zastanawiałem się długo - finał wiadomy.
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Co do Suzuki i jego małej wagi, to opcje są dwie: albo przyoszczędzono na konstrukcji albo na wszelkich wygłuszeniach i wykończeniu, co będzie rzutować na komfort jazdy. Jak dla mnie pół litra czy nawet litr na 100km mniejszego spalania nie jest warty bujania się w takim autku. Mi osobiście się nie podoba zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Nie ma nawet porównania do Rio 3 czy 4. Ja je odrzuciłem już na etapie wyglądu.
etunerrr pisze: a nowe Rio już do mnie nie trafia tak jak 3 ;-)
Czemu, przecież Rio 4 to praktycznie to samo tylko ładniejsze ;-) ;D

etunerrr pisze:Ewentualnie czekam na Wasze sugestie ekonomicznych aut segmentu B z jednostkami do 1.4 bez turbin.
Ja to przerabiałem przed wakacjami, w końcu zdecydowałem się na Rio i jestem baaardzo zadowolony. Niestety teraz nie jest już tak różowo jak te kilka lat temu jeśli chodzi o wybór silników. Jeżeli chcesz wolnossący to zostaje jeszcze Toyota albo Mazda. Nie liczę oczywiście trzycylindrówek jak PureTech 82 od PSA. Chyba jeszcze Dacia Sandero ma normalne silniki, ale nie podejrzewam Cię, żebyś z Rio przesiadł się do Dacii ;-) Nie pamiętam jak z Clio, ale jakościowo niewiele lepsze od Dacii a drogie jak cholera.

Wielu narzeka, że nowe Rio jest drogie patrząc tylko na cenę a nie na to co jest w standardzie. Ale jak się porówna wyposażenie (zwłaszcza w wersji L, która wydaje się być złotym środkiem) do konkurencji, to wychodzi duuużo taniej, jeśli doposaży się je tak jak Kię. Dodatkowo sam wiesz, że Rio prowadzi się świetnie, w przeciwieństwie do na przykład takiego C3, które kołysze się jak statek na wodzie i jakby nie miał w ogóle amortyzatorów ;-)

Reasumując, mogę powiedzieć na swoim przykładzie, że Kia bije cenowo wszystkich na głowę i każde inne auto, które rozważałem już nawet pomijając kwestię silnika turbo (czyli m.in. Fiestę, Fabię, Micrę, C3, Ibizę, Mazdę 2, i20), przy tym wyposażeniu, które oferuje Kia, było od 5 do 12 tysięcy droższe niż Rio 4.

Edit: Przypomniałem sobie jeszcze o Oplu, tam też są 1.2 i 1.4 wolnossące, ale słabsze niż w Kii a Corsa jest duuużo droższa niż Rio.

Awatar użytkownika
etunerrr
Posty: 234
Rejestracja: 31 maja 2016, 20:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: etunerrr »

Mojego Rio, to ja nie zamierzam zmieniać, ani przez myśl mi to nie przeszło :!: :-) ono jest tym czego oczekuje na tą chwilę od auta i na co mnie stać ;-) za nowym autem rozglądam się nie dla siebie, choć prawie jakby :P
Masz rację co do wyboru auta, że tylko wchodzą w grę wolnossące 4 cylindrówki :-D właśnie z tego powodu krąg poszukiwań jest zawężony i otworzyłem temat o Baleno. A czemu nie Rio 4? To moje subiektywne odczucia, że gdybym dziś miał wybierać auto dla siebie to temat nie byłby już taki oczywisty jak przy Rio 3. Obecna generacja nie zrobiła na mnie takiego wyrażenia jak 3, wtedy decyzja była szybka :D ale nie powiem, Twoje argumenty Soul_Man zaczynam dostrzegać, bo Kia dobrze dba o wyposażenie aut na tyle konkurencji.
Ostateczny wybór i tak nie należy do mnie, ale lubię rzeczowo podejść do sprawy.
A sądząc po Waszych doświadczeniach Baleno ma wiele wad i spalanie nie może determinować zakupu.
Tym bardziej dziękuję za Wasze opinie :-D

Awatar użytkownika
Sławek549
Posty: 68
Rejestracja: 07 paź 2017, 16:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Sławek549 »

To zamiast RIO 4 może Stonica?

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Sławek549 pisze:To zamiast RIO 4 może Stonica?
Jakbym miał brać w tej chwili auto, to Stonic miałby przewagę nad Rio. Żona sama zażartowała, że sprzedajemy Rio i kupujemy Stonica. :P Stonic jak dla mnie ma dosyć ciekawe wyposażenie już w podstawowej wersji M.

tookaun
Posty: 43
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tookaun »

Tak, Stonic to w tej chwili świetna propozycja, chociaż po doposażeniu wyjdzie 60 tysięcy, czyli jednak 10 więcej niż podobnie wyposażone Rio3. Ale już względem Rio4 cena jest bardzo atrakcyjna. Teraz pewnie jakby stały obok siebie w salonie, to zdecydowałbym się na Stonica.
Ciekawostka, że koncern zdecydował się też na silniejsze zróżnicowanie i wyraźne pozycjonowanie między dwoma markami - Hyundai Kona wygląda dużo lepiej od Stonica i ma tylko silniki turbo.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

Soul_Man pisze:Czemu, przecież Rio 4 to praktycznie to samo tylko ładniejsze
rio 4 to raczej obecnie produkowany i20 a nie rio 3 (zamaluj słupek c na czarno i z boku prawie nie do odróżnienia sa te oba samochody)

dla mnie osobiście w 4 zatracono nieco zadziorności w wyglądzie - nie ma już tak wkurzonego ryjka.. a szkoda bo to coś co wyróżnia z tłumu :)

jakoś III jak dla mnie w wyglądzie ma więcej charakteru - ale oczywiście to rzecz gustu :)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Mi się osobiście Kona nie podoba. Jak dla mnie za bardzo przypomina Citroena (te wąskie światła z przodu). I o ile bardzo lubię design Citroena jako takiego, to jego podróby już nie.

To zrozumiałe, że różnie pozycjonują marki, nie ma sensu, żeby bezpośrednio konkurowały.

Stonek w sumie spoko, ale jednak wizualnie bardziej mi się podoba Rio 4, zwłaszcza światła, przedni grill. W środku są identyczne.

Ja generalnie nie rozumiem mody na crossovery, więc mnie nie ruszają te wszystkie nowe wynalazki ;-) Ale mimo wszystko doceniam całkiem udane autko jakim jest Stonek :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”