Regeneracja alternatora.
Autor Wiadomość
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #1  Wysłany: 2017-10-25, 21:51   Regeneracja alternatora.

Jak nietrudno zauważyć, samochód ma już ponad 200 000 km .... :)

Poprzedniej zimy zaczęły się spod maski wydobywać dziwne dźwięki - na zimno wyło, jak się rozgrzało to cichło.

Wychodziło mi że to alternator, ale przyszła wiosna, przestało piskać i tak sobie jeździłem.

Teraz raz że przebieg, dwa - znowu coś tam popiskiwało, trzy - pracuję w tym tygodniu z domu - wymontowałem skurczybyka (znaczy alternator) i zawiozłem do regeneratora.

Odebrane, zamontowane - działa.

Demontaż nie jest specjalnie trudny: klucz 10, 12, 14 i wkrętak.
Odłączamy akumulator - niestety wszystkie ustawienia systemu audio i klimy idą się rąbać ....
Odpinamy wiązkę od czujnika stuków, alternatora i klimatyzacji oraz odkręcamy przewód zasilający akumulator
Odkręcamy wszystkie śruby
Odkręcamy górne mocowanie od bloku silnika
Ściągamy pasek
Wyrywamy alternator płynnym ruchem do góry :)

Okazało się, że ie do końca wiadomo co popiskiwało
Jedno łożysko było w takim sobie stanie (tylne mniejsze)
Drugie jeszcze w miarę, ale wymienione przy okazji (przednie od strony paska - dwa razy większe)
Szczotki zostały bo podobno spoko
Poza tym czyszczenie z syfu i rdzy (to też mogło popiskiwać)
Elektryk powiedział, że to jest koreańskie VALEO ale pasują części od europejskiej wersji.

No to teraz spokój na kolejne 200 000 km :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2018-01-19, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 338
Skąd: Starogard Gdański
 #2  Wysłany: 2017-10-25, 23:30   

Churek napisał/a:
Odłączamy akumulator - niestety wszystkie ustawienia systemu audio i klimy idą się rąbać ....

Warto sprostować że może ustawienia giną ale zapisane stacje radiowe siedzą nadal w pamięci (przynajmniej w moim radiu bez BT) a to myślę jest najważniejsze bo ustawień dużo nie ma i jest to kwestia kilkunastu-kilkudziesięciu sekund żeby przywrócić poprzedni stan ;-)
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #3  Wysłany: 2017-10-26, 07:08   

Ari93 napisał/a:
Warto sprostować że może ustawienia giną ale zapisane stacje radiowe siedzą nadal w pamięci
- no tak, z tym że to takie słabe, że jedne ustawienia w tym samym urządzeniu zostają a inne nie. Zostają też sparowane telefony ... :cool: :D


Nie napisałem ile za regenerację - 100 PLN (oczywiście demontaż, montaż, i dostawa do elektryka moje)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #4  Wysłany: 2017-10-26, 07:25   

Ja zauważyłem, że on piszczy przy dużym obciążeniu. Jak dołożyłem grzałkę do płynu chłodniczego to zaczynał piszczeć ale też szukałem co i nie znalazłem :)
Możliwe, że ten typ tak ma i już.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #5  Wysłany: 2017-10-26, 07:37   

czerwo napisał/a:
Jak dołożyłem grzałkę do płynu chłodniczego to zaczynał piszczeć


No jak mu tak dowaliłeś to ma ciężko, że aż piszczy .... :D :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 338
Skąd: Starogard Gdański
 #6  Wysłany: 2017-10-26, 12:08   

czerwo napisał/a:
Jak dołożyłem grzałkę do płynu chłodniczego

Mógłbyś coś więcej gdzieś o tym napisać? ;) Po jakim czasie leci ciepłe powietrze z nawiewu i o ile szybciej cały silnik się nagrzewa?
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #7  Wysłany: 2017-10-26, 17:56   

Alternator może być cacy tzn.łożyska ,szczotki a dalej piszczy. Powodem może być puchnąca obudowa która jest aluminiowa i po prostu robią się mikro pęcherze od środka i zmniejsza się średnica objaw normalny że piszczy.Po jakimś czasie dochodzi do pęknięcia obudowy od puchnięcia .Po wjechaniu w kałuże zapala się lampka od ładowania i prowadzi do zwarcia i dalej to wiadomo na czym to się kończy.
Dobrze że chociaż coś tam w środku wyczyścili .
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 20