W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Regeneracja alternatora.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Regeneracja alternatora.

Post autor: Churek »

Jak nietrudno zauważyć, samochód ma już ponad 200 000 km .... :)

Poprzedniej zimy zaczęły się spod maski wydobywać dziwne dźwięki - na zimno wyło, jak się rozgrzało to cichło.

Wychodziło mi że to alternator, ale przyszła wiosna, przestało piskać i tak sobie jeździłem.

Teraz raz że przebieg, dwa - znowu coś tam popiskiwało, trzy - pracuję w tym tygodniu z domu - wymontowałem skurczybyka (znaczy alternator) i zawiozłem do regeneratora.

Odebrane, zamontowane - działa.

Demontaż nie jest specjalnie trudny: klucz 10, 12, 14 i wkrętak.
Odłączamy akumulator - niestety wszystkie ustawienia systemu audio i klimy idą się rąbać ....
Odpinamy wiązkę od czujnika stuków, alternatora i klimatyzacji oraz odkręcamy przewód zasilający akumulator
Odkręcamy wszystkie śruby
Odkręcamy górne mocowanie od bloku silnika
Ściągamy pasek
Wyrywamy alternator płynnym ruchem do góry :)

Okazało się, że ie do końca wiadomo co popiskiwało
Jedno łożysko było w takim sobie stanie (tylne mniejsze)
Drugie jeszcze w miarę, ale wymienione przy okazji (przednie od strony paska - dwa razy większe)
Szczotki zostały bo podobno spoko
Poza tym czyszczenie z syfu i rdzy (to też mogło popiskiwać)
Elektryk powiedział, że to jest koreańskie VALEO ale pasują części od europejskiej wersji.

No to teraz spokój na kolejne 200 000 km :D
Ostatnio zmieniony 19 sty 2018, 17:36 przez Churek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Churek pisze:Odłączamy akumulator - niestety wszystkie ustawienia systemu audio i klimy idą się rąbać ....
Warto sprostować że może ustawienia giną ale zapisane stacje radiowe siedzą nadal w pamięci (przynajmniej w moim radiu bez BT) a to myślę jest najważniejsze bo ustawień dużo nie ma i jest to kwestia kilkunastu-kilkudziesięciu sekund żeby przywrócić poprzedni stan ;-)

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ari93 pisze:Warto sprostować że może ustawienia giną ale zapisane stacje radiowe siedzą nadal w pamięci
- no tak, z tym że to takie słabe, że jedne ustawienia w tym samym urządzeniu zostają a inne nie. Zostają też sparowane telefony ... :cool: :D


Nie napisałem ile za regenerację - 100 PLN (oczywiście demontaż, montaż, i dostawa do elektryka moje)
Pozdrawiam
Churek

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Ja zauważyłem, że on piszczy przy dużym obciążeniu. Jak dołożyłem grzałkę do płynu chłodniczego to zaczynał piszczeć ale też szukałem co i nie znalazłem :)
Możliwe, że ten typ tak ma i już.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

czerwo pisze:Jak dołożyłem grzałkę do płynu chłodniczego to zaczynał piszczeć
No jak mu tak dowaliłeś to ma ciężko, że aż piszczy .... :D :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

czerwo pisze:Jak dołożyłem grzałkę do płynu chłodniczego
Mógłbyś coś więcej gdzieś o tym napisać? ;) Po jakim czasie leci ciepłe powietrze z nawiewu i o ile szybciej cały silnik się nagrzewa?

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Alternator może być cacy tzn.łożyska ,szczotki a dalej piszczy. Powodem może być puchnąca obudowa która jest aluminiowa i po prostu robią się mikro pęcherze od środka i zmniejsza się średnica objaw normalny że piszczy.Po jakimś czasie dochodzi do pęknięcia obudowy od puchnięcia .Po wjechaniu w kałuże zapala się lampka od ładowania i prowadzi do zwarcia i dalej to wiadomo na czym to się kończy.
Dobrze że chociaż coś tam w środku wyczyścili .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie i elektryka”