Akumulator - kiedy wymiana?
Autor Wiadomość
 aryst 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Przebieg: 75000
Kolor: granatowy
Typ nadwozia: sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Wrocław
 #1  Wysłany: 2017-11-15, 11:59   Akumulator - kiedy wymiana?

Od zakupu mojej Rio mineło 3 lata i trochę.
Gdy kupowałem auto słyszałem od "znawców", że teraz to akumulator jak 2 lata wytrzyma to dobrze. Wydaje mi sie, choć pewnosci nie mam, że pojawiają się pierwsze oznaki wyczerpywania akumulatora, tzn. z rana już tak na dotyk nie pali:) jak choćby rok temu, a mrozów jeszcze nie ma.
Czy ktoś może wymieniał już akumulator i może napisać po jakim czasie to nastąpiło? i czy ewentualnie można gdzieś jechać sprawdzić akumulator? ile mu jeszcze zostało?
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-15, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #2  Wysłany: 2017-11-15, 12:17   Re: akumulator - kiedy wymiana?

Ja u mojej mamy wymieniałem miesiąc temu akumulator. Poprzedni był od nowości, a ma Ibizę z 2000r :-)
To prawda , że kiedyś inaczej podchodzili do produkowania części. Stan swojego akumulatora możesz sprawdzić tam gdzie je sprzedają. Powinni mieć taki miernik, który pokaże w jakiej kondycji on jest. Tak naprawdę nie zaszkodziło by przed każdą zimą podłączyć aku pod prostownik i go podładować. Szczególnie jak ktoś robi krótkie dystansy w mieście i aku nie zdąży się normalnie naładować.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #3  Wysłany: 2017-11-15, 16:33   

aryst napisał/a:
dy kupowałem auto słyszałem od "znawców", że teraz to akumulator jak 2 lata wytrzyma to dobrze.


wg niektórych najlepiej by było co roku wymieniać co najmniej połowę samochodu.... tyle w temacie speców

w pierwszej kolejności doładuj akumulator i.... zapomnij o temacie
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 335
Skąd: Starogard Gdański
 #4  Wysłany: 2017-11-15, 23:21   

Ewentualnie zamów z chin czy zakup gdzieś na miejscu miernik napięcia w gniazdko zapalniczki i sprawdzaj napięcie na zapłonie ale przed uruchomieniem silnika. Nowy akumulator z tego co pamiętam powinien mieć ok 12,8V, mój 3,5 letni ma ok 12,5V (gdzieś pół roku temu sprawdzałem, nie wiem jak w obecnych temp, rano sprawdzę i wyedytuję posta) a w poprzednim aucie akumulator do odstrzału na dużych mrozach potrafił wyciągnąć nawet ok 11,4V i jeszcze jako tako odpalał. Przy okazji sprawdzisz jak działa alternator. (powinno być po uruchomieniu silnika ok 14,4V)
Generalnie autko, alternator i akumulator "nowe" także jeśli unikałeś jakiś imprez w plenerze podczas których radio grało do rana itp to jeszcze sporo kilometrów minie zanim akumulator będzie się nadawał do wymiany. ;-)

Edit
miał 12,4v
Ostatnio zmieniony przez Ari93 2017-11-16, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #5  Wysłany: 2017-11-16, 21:29   

Mój wytrzymał 4 lata i skończył swoją działalność w 2015 roku
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #6  Wysłany: 2017-11-17, 10:39   

czerwo napisał/a:
Mój wytrzymał 4 lata i skończył swoją działalność w 2015 roku


A doładowywałeś w zimę, chociaż raz?
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #7  Wysłany: 2017-11-17, 11:59   

Przy trasach na poziomie tak jak dzisiaj Katowice - Gliwice - Czestochowa i później powrót w tym samym dniu nie widzę zbytniego sensu. Jak ktos robi krotkie trasy to sie zgodzę. A po trzecie stary był mierzony i została mu 1/3 pojemności.
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #8  Wysłany: 2017-11-17, 12:45   

To rzeczywiście w Twoim przypadku nie było to koniecznie. Chociaż ja po wymianie aku, bym sprawdził stan alternatora. Tak dla mojego spokoju :)
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #9  Wysłany: 2017-11-17, 16:24   

czerwo napisał/a:
Przy trasach na poziomie tak jak dzisiaj Katowice - Gliwice - Czestochowa i później powrót w tym samym dniu nie widzę zbytniego sensu. Jak ktos robi krotkie trasy to sie zgodzę. A po trzecie stary był mierzony i została mu 1/3 pojemności.
Mój miał 4 lata w marcu tego roku, a ja jeżdzę praktycznie tylko po mieście. Z akumulatorem zero problemów. Mam się bać? :D
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #10  Wysłany: 2017-11-17, 21:05   

Raczej bym powiedział, że mój był felerny ale kto je tam wie ;)
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1493
Skąd: Huta Partacka
 #11  Wysłany: 2017-11-18, 00:15   

U mnie akumulator od nowości i ..... nic - działa jak ta lala. Ale w zasadzie codziennie trasa.
W Pandzie 1.5 roku i śmierć z powodu krótkich tras i niedoładowania.

Jak się jeździ maluśko to raz w tygodniu prostownik musi być grany - niedoładowywanie akumulatora jest gorsze niż upływ czasu.

Najważniejszy parametr to spadek napięcia przy rozruchu. Jeśli w momencie uruchomienia napięcia spada poniżej 10V to już koniec.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #12  Wysłany: 2017-11-18, 10:56   

Raz na tydzień to na pewno nikt nie podłącza. Najgorzej chyba to mieć diesla i robić małe dystanse. Wszystko fajnie i pięknie jak ktoś mieszka w domku jednorodzinnym to zawsze ten prostownik można sobie podłączyć. Inaczej ma się sprawa mieszkając w bloku na 10 piętrze :-D
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 472
Skąd: Kaszuby
 #13  Wysłany: 2017-11-18, 14:56   

Myślę chyba mieć benzyna-gaz i jeździć krótkie trasy to jest porażka, niby mieć gaz a jeździć na benzynie A aku też się nie doładuje.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #14  Wysłany: 2017-11-18, 19:44   

Gandalf wej napisał/a:
Myślę chyba mieć benzyna-gaz i jeździć krótkie trasy to jest porażka,


rozmawiamy o aku wiec dobrze powiedziane - diesel i krotkie trasy dla aku nie jest dobrym rozwiązaniem - prąd rozruchowy jaki weźmie rozrusznik dla benzyny jest znacznie niższy niż prąd rozruchowy jaki brany jest dla diesla.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #15  Wysłany: 2017-11-18, 19:57   

Rejmi napisał/a:
Gandalf wej napisał/a:
Myślę chyba mieć benzyna-gaz i jeździć krótkie trasy to jest porażka,


rozmawiamy o aku wiec dobrze powiedziane - diesel i krotkie trasy dla aku nie jest dobrym rozwiązaniem - prąd rozruchowy jaki weźmie rozrusznik dla benzyny jest znacznie niższy niż prąd rozruchowy jaki brany jest dla diesla.

Do tego grzanie świecami nawet po rozruchu i ogrzewanie grzałką elektryczną wnętrza póki silnik nie osiągnie temperatury stad też dużo większy alternator.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 28