W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Szarpanie przy zmianie biegu.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Ari93 pisze:A to ciekawostka z tymi przełożeniami, ja dodam że na 1.4 prędkość maksymalna na 5 biegu jest wyższa niż na 6... na 6 nie ma kompletnie siły na wyższych prędkościach, na 5 biegu zachowuje się znacznie żwawiej.
6 bieg jest tzw. nadbiegiem i jest do tego, aby przy wyższych prędkościach silnik miał mniejsze obroty, a nie wyższą prędkość i moc. Dzięki temu mamy mniejsze spalanie i trochę ciszej w środku. Nie tylko w Rio tak jest ale również w większości aut, zwłaszcza w tych starszych.

kknd
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2018, 08:50
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kknd »

Rafael pisze:
Ari93 pisze:A to ciekawostka z tymi przełożeniami, ja dodam że na 1.4 prędkość maksymalna na 5 biegu jest wyższa niż na 6... na 6 nie ma kompletnie siły na wyższych prędkościach, na 5 biegu zachowuje się znacznie żwawiej.
6 bieg jest tzw. nadbiegiem i jest do tego, aby przy wyższych prędkościach silnik miał mniejsze obroty, a nie wyższą prędkość i moc. Dzięki temu mamy mniejsze spalanie i trochę ciszej w środku. Nie tylko w Rio tak jest ale również w większości aut, zwłaszcza w tych starszych.
No ale skoro przełożenia 5 w 1.2 i 6 w 1.4 są takie same, to chyba coś tu nie gra. 1.2 na 5 jest dynamiczny, taki sam powinien być 1.4 na 6 z tego co rozumiem, a nawet bardziej (+15km i 10nm)

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

No więc właśnie, skoro 6 bieg w 1.4 to to samo co 5 bieg w 1.2 tak trochę coś tu nie gra ;D niedawno na niemieckiej autostradzie jak sprawdzałem to na 6 biegu 170-180km/h to max co szło ujechać, na 5 biegu bez problemu można zamknąć obrotomierz przy prędkości licznikowej ok 205km/h.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Może silnik 1.4 na 6 biegu jest za słaby aby "pociągnąć" auto do wysokiej prędkości. Na 5 biegu ma większe obroty i moc, a ta jest potrzebna do dużych prędkości ze względu na opór powietrza. Może to też sprawa softu, który jest nastawiony na to aby na 6 biegu było bardziej "eko". Silnik 1.2 z kolei do 170km/h jakoś się rozpędza, a później nie ma już siły i ledwo co przyspiesza. Oczywiście też na 5 biegu, który jest jak 6 w 1.4.

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

kknd pisze:
Rafael pisze:
Ari93 pisze:A to ciekawostka z tymi przełożeniami, ja dodam że na 1.4 prędkość maksymalna na 5 biegu jest wyższa niż na 6... na 6 nie ma kompletnie siły na wyższych prędkościach, na 5 biegu zachowuje się znacznie żwawiej.
6 bieg jest tzw. nadbiegiem i jest do tego, aby przy wyższych prędkościach silnik miał mniejsze obroty, a nie wyższą prędkość i moc. Dzięki temu mamy mniejsze spalanie i trochę ciszej w środku. Nie tylko w Rio tak jest ale również w większości aut, zwłaszcza w tych starszych.
No ale skoro przełożenia 5 w 1.2 i 6 w 1.4 są takie same, to chyba coś tu nie gra. 1.2 na 5 jest dynamiczny, taki sam powinien być 1.4 na 6 z tego co rozumiem, a nawet bardziej (+15km i 10nm)
Nie wiem jak w RIO III ale w RIO iV wszystkie skrzynie biegów są inne - tzn. mają inne przełożenia. Oto wycinek z niemieckiej broszury z danym technicznymi (swoją drogą - dlaczego nasz importer nie może przygotowywać tak skrupulatnych i drobiazgowych broszur?):

Od lewej: 1.2, 1.4, 1.4 AT, 1.0 100KM, 1.0 120KM, Diesel 77 KM, Diesel 90 KM

GETRIEBEÜBERSETZUNG:
1. Gang: 3,545 3,769 2,919 3,615 3,615 3,636 3,636
2. Gang: 1,895 2,045 1,551 1,955 1,955 1,932 1,932
3. Gang: 1,192 1,370 1,000 1,207 1,286 1,257 1,257
4. Gang: 0,906 1,036 0,713 0,893 0,971 0,905 0,905
5. Gang: 0,719 0,893 - 0,703 0,794 0,702 0,702
6. Gang: - 0,703 - - 0,667 0,596 0,596
Rückwärtsgang: 3,636 3,700 2,480 3,545 3,700 3,583 3,583
Achsantrieb: 4,600 4,267 4,375 3,833 4,059 3,471 3,706


W załączniku to samo w wersji obrazkowej.

Wynika z tego że we wszystkich silnikach (za wyjątkiem 1.4 MPI) biegi od 4-tego w wzwyż są nadbiegami (w 1.4 - 5-ty i 6-ty). Zwróćcie także uwagę na wartości przełożeń, które tłumaczą dlaczego dynamika silników MPI jest bardzo podobna do prędkości ok. 70 - 80 km/h.

Gdyby w silniku 1.4 zastosować przełożenia 1-3 od wersji 1.2 - samochód znacznie lepiej by przyspieszał i osiągnięcie przyspieszeń na poziomie ok. 11 sek do 100 km/h było by bezproblemowe. Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.

Co do maksymalnej prędkości to mam uzasadnione podejrzenie, że KIA zafundowała nam smycz w postaci prędkości maksymalnej. Może w ramach normy EURO 6. Nie wiem.

Moje testy na niemieckiej autostradzie dowodzą, że auto bez problemu rozpędza się do prędkości 160 km/h (licznikowe ok. 170 km/h) a potem nagle dostaje zadyszki, nawet z pedałem gazu wciśniętym w podłogę. Maksymalną prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 166 km/h (licznikowe 178 km/h) przy ok. 4400 obr/min na 6 biegu. UWAGA, UWAGA - Vmax jest takie same i na 5-tym, i na 6-tym biegu. Ciekawe, taka sama prędkość maksymalna na obydwu biegach...

Dynamika przyspieszania do 160 km/h nie sugeruje, że osiągnięta przeze mnie prędkość maksymalna leży po stronie "braku mocy" w silniku.

Teraz dygresja: posiadałem kiedyś Forda Escort-a (bardzo fajny samochód) z silnikiem 1.6 o mocy 90 KM. Dynamika była podobna... no może trochę gorsza od mojej Ryjówki, bo to było kombi. Na "niemieckiej" autostradzie dobiłem do 200 km/h (licznikowych - bo to było w czasach gdy GPS był wyjątkowym rarytasem), ale to było na zasadzie, że do 170 km/h ciągnął nieźle a potem stopniowo przyspieszał coraz wolniej. Brzmi to w jakiś sposób znajomo? RIO dojeżdża do Vmax i... koniec.


---
Załączniki
Biegi RIO IV.JPG

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Ari93 pisze:sprawdzałem to na 6 biegu 170-180km/h to max co szło ujechać, na 5 biegu bez problemu można zamknąć obrotomierz przy prędkości licznikowej ok 205km/h.
Zgadzam się z Tobą, też próbowałem.

kknd
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2018, 08:50
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kknd »

Mr_Ozi pisze: Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.

---
:) na to wychodzi. Zaczynam zalowac, ze nie wzialem 1.2, zostaloby kasy na wakacje:)

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

@Mr_Ozi czyli wychodzi na to że elektronika... bo faktycznie do tych 160km/h na 6 biegu jakoś w miarę idzie (nie wspomnę o 5 biegu bo przy tych prędkościach aż się wyrywa do przodu :D) i nagle od pewnego momentu przestaje iść. Wychodzi na to że Rio 3 ma tą przewagę nad 4 że na piątym biegu nie ma ograniczeń i ciśnie ładnie do odcięcia ponad katalogową prędkość maksymalną. :P

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Ari93 pisze:wychodzi na to że elektronika...
Tak jak pisałem już w innym dziale, elektronika w Rio III była zmieniana bardzo często. Mamy dwie sztuki 1,4 w domu, jedna z 2014, a druga z 2016. Model z 2014 jest bardziej dynamiczny i uzyskuje większą prędkość maksymalną na 6 biegu. W serwisie zostałem poinformowany, że to ciągła zmiana softu aby auto jak najmniej truło i paliło :)

Awatar użytkownika
Sławek549
Posty: 68
Rejestracja: 07 paź 2017, 16:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Sławek549 »

Panowie, przecież RIO to autko segmentu B takie do miasta i na wycieczkę za miasto pojechać a Wy tu o prędkościach jakiś kosmicznych piszecie :P

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Mr_Ozi pisze: Nie wiem jak w RIO III ale w RIO iV wszystkie skrzynie biegów są inne - tzn. mają inne przełożenia. Oto wycinek z niemieckiej broszury z danym technicznymi (swoją drogą - dlaczego nasz importer nie może przygotowywać tak skrupulatnych i drobiazgowych broszur?):

Od lewej: 1.2, 1.4, 1.4 AT, 1.0 100KM, 1.0 120KM, Diesel 77 KM, Diesel 90 KM

GETRIEBEÜBERSETZUNG:
1. Gang: 3,545 3,769 2,919 3,615 3,615 3,636 3,636
2. Gang: 1,895 2,045 1,551 1,955 1,955 1,932 1,932
3. Gang: 1,192 1,370 1,000 1,207 1,286 1,257 1,257
4. Gang: 0,906 1,036 0,713 0,893 0,971 0,905 0,905
5. Gang: 0,719 0,893 - 0,703 0,794 0,702 0,702
6. Gang: - 0,703 - - 0,667 0,596 0,596
Rückwärtsgang: 3,636 3,700 2,480 3,545 3,700 3,583 3,583
Achsantrieb: 4,600 4,267 4,375 3,833 4,059 3,471 3,706


Wynika z tego że we wszystkich silnikach (za wyjątkiem 1.4 MPI) biegi od 4-tego w wzwyż są nadbiegami (w 1.4 - 5-ty i 6-ty). Zwróćcie także uwagę na wartości przełożeń, które tłumaczą dlaczego dynamika silników MPI jest bardzo podobna do prędkości ok. 70 - 80 km/h.

Gdyby w silniku 1.4 zastosować przełożenia 1-3 od wersji 1.2 - samochód znacznie lepiej by przyspieszał i osiągnięcie przyspieszeń na poziomie ok. 11 sek do 100 km/h było by bezproblemowe. Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.
Oprócz przełożeń trzeba jeszcze zwrócić uwagę na przełożenie główne (Achsantrieb). Zwróć uwagę, że 1.2 ma sporo wolniejszy dyferencjał niż 1.4. Wychodzi na to, że 1.4 na 6 powinna mieć ciut mniejsze obroty niż 1.2 na 5. Można kiedyś się spotkać i porównać na żywo :-)

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

Sławek549 pisze:Panowie, przecież RIO to autko segmentu B takie do miasta i na wycieczkę za miasto pojechać a Wy tu o prędkościach jakiś kosmicznych piszecie :P
Na miasto to jest Picanto. Ja swoją Ryjówką przez 2,5 miesiąca zrobiłem 7500 km. Sporo po autostradach. A Rio jest tak dobrze skonstruowane, że przy 140 jest bardzo stabilne i przewidywalne.

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

Soul_Man pisze:
Mr_Ozi pisze: Nie wiem jak w RIO III ale w RIO iV wszystkie skrzynie biegów są inne - tzn. mają inne przełożenia. Oto wycinek z niemieckiej broszury z danym technicznymi (swoją drogą - dlaczego nasz importer nie może przygotowywać tak skrupulatnych i drobiazgowych broszur?):

Od lewej: 1.2, 1.4, 1.4 AT, 1.0 100KM, 1.0 120KM, Diesel 77 KM, Diesel 90 KM

GETRIEBEÜBERSETZUNG:
1. Gang: 3,545 3,769 2,919 3,615 3,615 3,636 3,636
2. Gang: 1,895 2,045 1,551 1,955 1,955 1,932 1,932
3. Gang: 1,192 1,370 1,000 1,207 1,286 1,257 1,257
4. Gang: 0,906 1,036 0,713 0,893 0,971 0,905 0,905
5. Gang: 0,719 0,893 - 0,703 0,794 0,702 0,702
6. Gang: - 0,703 - - 0,667 0,596 0,596
Rückwärtsgang: 3,636 3,700 2,480 3,545 3,700 3,583 3,583
Achsantrieb: 4,600 4,267 4,375 3,833 4,059 3,471 3,706


Wynika z tego że we wszystkich silnikach (za wyjątkiem 1.4 MPI) biegi od 4-tego w wzwyż są nadbiegami (w 1.4 - 5-ty i 6-ty). Zwróćcie także uwagę na wartości przełożeń, które tłumaczą dlaczego dynamika silników MPI jest bardzo podobna do prędkości ok. 70 - 80 km/h.

Gdyby w silniku 1.4 zastosować przełożenia 1-3 od wersji 1.2 - samochód znacznie lepiej by przyspieszał i osiągnięcie przyspieszeń na poziomie ok. 11 sek do 100 km/h było by bezproblemowe. Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.
Oprócz przełożeń trzeba jeszcze zwrócić uwagę na przełożenie główne (Achsantrieb). Zwróć uwagę, że 1.2 ma sporo wolniejszy dyferencjał niż 1.4. Wychodzi na to, że 1.4 na 6 powinna mieć ciut mniejsze obroty niż 1.2 na 5. Można kiedyś się spotkać i porównać na żywo :-)
Oczywiście, że zwróciłem. Dlatego twierdzę, że przy obecnym 4.267 przy przełożeniach biegów z 1.2 nasze Rio było by szybsze. Ale to dywagacje akademickie.

Co do spotkania - chętnie. Tyle, że musimy jeszcze znaleźć kogoś z 1.2

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

To prawda, prowadzi się świetnie, jedynie trochę pary brakuje przy autostradowych prędkościach. Ale tragedii nie ma :)

Awatar użytkownika
Sławek549
Posty: 68
Rejestracja: 07 paź 2017, 16:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Sławek549 »

Ja w ferie zimowe z czterema osobami na pokładzie i boksem na dachu to nawet w do Szklarskiej Poręby pojechałem i wróciłem, a co.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”