Szarpanie przy zmianie biegu.
Autor Wiadomość
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #46  Wysłany: 2018-03-07, 18:54   

Ari93 napisał/a:
A to ciekawostka z tymi przełożeniami, ja dodam że na 1.4 prędkość maksymalna na 5 biegu jest wyższa niż na 6... na 6 nie ma kompletnie siły na wyższych prędkościach, na 5 biegu zachowuje się znacznie żwawiej.

6 bieg jest tzw. nadbiegiem i jest do tego, aby przy wyższych prędkościach silnik miał mniejsze obroty, a nie wyższą prędkość i moc. Dzięki temu mamy mniejsze spalanie i trochę ciszej w środku. Nie tylko w Rio tak jest ale również w większości aut, zwłaszcza w tych starszych.
 
 
     
 kknd 

Informacje
Silnik: 1.4
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 39
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: warszawa
 #47  Wysłany: 2018-03-07, 21:20   

Rafael napisał/a:
Ari93 napisał/a:
A to ciekawostka z tymi przełożeniami, ja dodam że na 1.4 prędkość maksymalna na 5 biegu jest wyższa niż na 6... na 6 nie ma kompletnie siły na wyższych prędkościach, na 5 biegu zachowuje się znacznie żwawiej.

6 bieg jest tzw. nadbiegiem i jest do tego, aby przy wyższych prędkościach silnik miał mniejsze obroty, a nie wyższą prędkość i moc. Dzięki temu mamy mniejsze spalanie i trochę ciszej w środku. Nie tylko w Rio tak jest ale również w większości aut, zwłaszcza w tych starszych.


No ale skoro przełożenia 5 w 1.2 i 6 w 1.4 są takie same, to chyba coś tu nie gra. 1.2 na 5 jest dynamiczny, taki sam powinien być 1.4 na 6 z tego co rozumiem, a nawet bardziej (+15km i 10nm)
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 342
Skąd: Starogard Gdański
 #48  Wysłany: 2018-03-08, 02:11   

No więc właśnie, skoro 6 bieg w 1.4 to to samo co 5 bieg w 1.2 tak trochę coś tu nie gra ;D niedawno na niemieckiej autostradzie jak sprawdzałem to na 6 biegu 170-180km/h to max co szło ujechać, na 5 biegu bez problemu można zamknąć obrotomierz przy prędkości licznikowej ok 205km/h.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #49  Wysłany: 2018-03-08, 10:06   

Może silnik 1.4 na 6 biegu jest za słaby aby "pociągnąć" auto do wysokiej prędkości. Na 5 biegu ma większe obroty i moc, a ta jest potrzebna do dużych prędkości ze względu na opór powietrza. Może to też sprawa softu, który jest nastawiony na to aby na 6 biegu było bardziej "eko". Silnik 1.2 z kolei do 170km/h jakoś się rozpędza, a później nie ma już siły i ledwo co przyspiesza. Oczywiście też na 5 biegu, który jest jak 6 w 1.4.
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 57000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 76
Skąd: Wołomin
 #50  Wysłany: 2018-03-08, 12:44   

kknd napisał/a:
Rafael napisał/a:
Ari93 napisał/a:
A to ciekawostka z tymi przełożeniami, ja dodam że na 1.4 prędkość maksymalna na 5 biegu jest wyższa niż na 6... na 6 nie ma kompletnie siły na wyższych prędkościach, na 5 biegu zachowuje się znacznie żwawiej.

6 bieg jest tzw. nadbiegiem i jest do tego, aby przy wyższych prędkościach silnik miał mniejsze obroty, a nie wyższą prędkość i moc. Dzięki temu mamy mniejsze spalanie i trochę ciszej w środku. Nie tylko w Rio tak jest ale również w większości aut, zwłaszcza w tych starszych.


No ale skoro przełożenia 5 w 1.2 i 6 w 1.4 są takie same, to chyba coś tu nie gra. 1.2 na 5 jest dynamiczny, taki sam powinien być 1.4 na 6 z tego co rozumiem, a nawet bardziej (+15km i 10nm)


Nie wiem jak w RIO III ale w RIO iV wszystkie skrzynie biegów są inne - tzn. mają inne przełożenia. Oto wycinek z niemieckiej broszury z danym technicznymi (swoją drogą - dlaczego nasz importer nie może przygotowywać tak skrupulatnych i drobiazgowych broszur?):

Od lewej: 1.2, 1.4, 1.4 AT, 1.0 100KM, 1.0 120KM, Diesel 77 KM, Diesel 90 KM

GETRIEBEÜBERSETZUNG:
1. Gang: 3,545 3,769 2,919 3,615 3,615 3,636 3,636
2. Gang: 1,895 2,045 1,551 1,955 1,955 1,932 1,932
3. Gang: 1,192 1,370 1,000 1,207 1,286 1,257 1,257
4. Gang: 0,906 1,036 0,713 0,893 0,971 0,905 0,905
5. Gang: 0,719 0,893 - 0,703 0,794 0,702 0,702
6. Gang: - 0,703 - - 0,667 0,596 0,596
Rückwärtsgang: 3,636 3,700 2,480 3,545 3,700 3,583 3,583
Achsantrieb: 4,600 4,267 4,375 3,833 4,059 3,471 3,706


W załączniku to samo w wersji obrazkowej.

Wynika z tego że we wszystkich silnikach (za wyjątkiem 1.4 MPI) biegi od 4-tego w wzwyż są nadbiegami (w 1.4 - 5-ty i 6-ty). Zwróćcie także uwagę na wartości przełożeń, które tłumaczą dlaczego dynamika silników MPI jest bardzo podobna do prędkości ok. 70 - 80 km/h.

Gdyby w silniku 1.4 zastosować przełożenia 1-3 od wersji 1.2 - samochód znacznie lepiej by przyspieszał i osiągnięcie przyspieszeń na poziomie ok. 11 sek do 100 km/h było by bezproblemowe. Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.

Co do maksymalnej prędkości to mam uzasadnione podejrzenie, że KIA zafundowała nam smycz w postaci prędkości maksymalnej. Może w ramach normy EURO 6. Nie wiem.

Moje testy na niemieckiej autostradzie dowodzą, że auto bez problemu rozpędza się do prędkości 160 km/h (licznikowe ok. 170 km/h) a potem nagle dostaje zadyszki, nawet z pedałem gazu wciśniętym w podłogę. Maksymalną prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 166 km/h (licznikowe 178 km/h) przy ok. 4400 obr/min na 6 biegu. UWAGA, UWAGA - Vmax jest takie same i na 5-tym, i na 6-tym biegu. Ciekawe, taka sama prędkość maksymalna na obydwu biegach...

Dynamika przyspieszania do 160 km/h nie sugeruje, że osiągnięta przeze mnie prędkość maksymalna leży po stronie "braku mocy" w silniku.

Teraz dygresja: posiadałem kiedyś Forda Escort-a (bardzo fajny samochód) z silnikiem 1.6 o mocy 90 KM. Dynamika była podobna... no może trochę gorsza od mojej Ryjówki, bo to było kombi. Na "niemieckiej" autostradzie dobiłem do 200 km/h (licznikowych - bo to było w czasach gdy GPS był wyjątkowym rarytasem), ale to było na zasadzie, że do 170 km/h ciągnął nieźle a potem stopniowo przyspieszał coraz wolniej. Brzmi to w jakiś sposób znajomo? RIO dojeżdża do Vmax i... koniec.


---
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #51  Wysłany: 2018-03-08, 13:23   

Ari93 napisał/a:
sprawdzałem to na 6 biegu 170-180km/h to max co szło ujechać, na 5 biegu bez problemu można zamknąć obrotomierz przy prędkości licznikowej ok 205km/h.

Zgadzam się z Tobą, też próbowałem.
 
 
     
 kknd 

Informacje
Silnik: 1.4
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 39
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: warszawa
 #52  Wysłany: 2018-03-08, 13:43   

Mr_Ozi napisał/a:
Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.

---


:) na to wychodzi. Zaczynam zalowac, ze nie wzialem 1.2, zostaloby kasy na wakacje:)
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 342
Skąd: Starogard Gdański
 #53  Wysłany: 2018-03-08, 13:56   

@Mr_Ozi czyli wychodzi na to że elektronika... bo faktycznie do tych 160km/h na 6 biegu jakoś w miarę idzie (nie wspomnę o 5 biegu bo przy tych prędkościach aż się wyrywa do przodu :D ) i nagle od pewnego momentu przestaje iść. Wychodzi na to że Rio 3 ma tą przewagę nad 4 że na piątym biegu nie ma ograniczeń i ciśnie ładnie do odcięcia ponad katalogową prędkość maksymalną. :P
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #54  Wysłany: 2018-03-08, 14:00   

Ari93 napisał/a:
wychodzi na to że elektronika...

Tak jak pisałem już w innym dziale, elektronika w Rio III była zmieniana bardzo często. Mamy dwie sztuki 1,4 w domu, jedna z 2014, a druga z 2016. Model z 2014 jest bardziej dynamiczny i uzyskuje większą prędkość maksymalną na 6 biegu. W serwisie zostałem poinformowany, że to ciągła zmiana softu aby auto jak najmniej truło i paliło :)
 
 
     
 Sławek549 


Informacje
Wyposażenie: L+NAVI
Silnik: 1.4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5 d
Inne auto / jakie?: Mazda 3. Mazda MX5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 67
Skąd: Szczecin
 #55  Wysłany: 2018-03-08, 15:08   

Panowie, przecież RIO to autko segmentu B takie do miasta i na wycieczkę za miasto pojechać a Wy tu o prędkościach jakiś kosmicznych piszecie :P
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 352
Skąd: Warszawa
 #56  Wysłany: 2018-03-08, 15:29   

Mr_Ozi napisał/a:

Nie wiem jak w RIO III ale w RIO iV wszystkie skrzynie biegów są inne - tzn. mają inne przełożenia. Oto wycinek z niemieckiej broszury z danym technicznymi (swoją drogą - dlaczego nasz importer nie może przygotowywać tak skrupulatnych i drobiazgowych broszur?):

Od lewej: 1.2, 1.4, 1.4 AT, 1.0 100KM, 1.0 120KM, Diesel 77 KM, Diesel 90 KM

GETRIEBEÜBERSETZUNG:
1. Gang: 3,545 3,769 2,919 3,615 3,615 3,636 3,636
2. Gang: 1,895 2,045 1,551 1,955 1,955 1,932 1,932
3. Gang: 1,192 1,370 1,000 1,207 1,286 1,257 1,257
4. Gang: 0,906 1,036 0,713 0,893 0,971 0,905 0,905
5. Gang: 0,719 0,893 - 0,703 0,794 0,702 0,702
6. Gang: - 0,703 - - 0,667 0,596 0,596
Rückwärtsgang: 3,636 3,700 2,480 3,545 3,700 3,583 3,583
Achsantrieb: 4,600 4,267 4,375 3,833 4,059 3,471 3,706


Wynika z tego że we wszystkich silnikach (za wyjątkiem 1.4 MPI) biegi od 4-tego w wzwyż są nadbiegami (w 1.4 - 5-ty i 6-ty). Zwróćcie także uwagę na wartości przełożeń, które tłumaczą dlaczego dynamika silników MPI jest bardzo podobna do prędkości ok. 70 - 80 km/h.

Gdyby w silniku 1.4 zastosować przełożenia 1-3 od wersji 1.2 - samochód znacznie lepiej by przyspieszał i osiągnięcie przyspieszeń na poziomie ok. 11 sek do 100 km/h było by bezproblemowe. Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.

Oprócz przełożeń trzeba jeszcze zwrócić uwagę na przełożenie główne (Achsantrieb). Zwróć uwagę, że 1.2 ma sporo wolniejszy dyferencjał niż 1.4. Wychodzi na to, że 1.4 na 6 powinna mieć ciut mniejsze obroty niż 1.2 na 5. Można kiedyś się spotkać i porównać na żywo :-)
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 57000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 76
Skąd: Wołomin
 #57  Wysłany: 2018-03-08, 15:49   

Sławek549 napisał/a:
Panowie, przecież RIO to autko segmentu B takie do miasta i na wycieczkę za miasto pojechać a Wy tu o prędkościach jakiś kosmicznych piszecie :P


Na miasto to jest Picanto. Ja swoją Ryjówką przez 2,5 miesiąca zrobiłem 7500 km. Sporo po autostradach. A Rio jest tak dobrze skonstruowane, że przy 140 jest bardzo stabilne i przewidywalne.
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 57000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 76
Skąd: Wołomin
 #58  Wysłany: 2018-03-08, 15:55   

Soul_Man napisał/a:
Mr_Ozi napisał/a:

Nie wiem jak w RIO III ale w RIO iV wszystkie skrzynie biegów są inne - tzn. mają inne przełożenia. Oto wycinek z niemieckiej broszury z danym technicznymi (swoją drogą - dlaczego nasz importer nie może przygotowywać tak skrupulatnych i drobiazgowych broszur?):

Od lewej: 1.2, 1.4, 1.4 AT, 1.0 100KM, 1.0 120KM, Diesel 77 KM, Diesel 90 KM

GETRIEBEÜBERSETZUNG:
1. Gang: 3,545 3,769 2,919 3,615 3,615 3,636 3,636
2. Gang: 1,895 2,045 1,551 1,955 1,955 1,932 1,932
3. Gang: 1,192 1,370 1,000 1,207 1,286 1,257 1,257
4. Gang: 0,906 1,036 0,713 0,893 0,971 0,905 0,905
5. Gang: 0,719 0,893 - 0,703 0,794 0,702 0,702
6. Gang: - 0,703 - - 0,667 0,596 0,596
Rückwärtsgang: 3,636 3,700 2,480 3,545 3,700 3,583 3,583
Achsantrieb: 4,600 4,267 4,375 3,833 4,059 3,471 3,706


Wynika z tego że we wszystkich silnikach (za wyjątkiem 1.4 MPI) biegi od 4-tego w wzwyż są nadbiegami (w 1.4 - 5-ty i 6-ty). Zwróćcie także uwagę na wartości przełożeń, które tłumaczą dlaczego dynamika silników MPI jest bardzo podobna do prędkości ok. 70 - 80 km/h.

Gdyby w silniku 1.4 zastosować przełożenia 1-3 od wersji 1.2 - samochód znacznie lepiej by przyspieszał i osiągnięcie przyspieszeń na poziomie ok. 11 sek do 100 km/h było by bezproblemowe. Mówiąc krótko - RIO 1.4 jest wykastrowane.

Oprócz przełożeń trzeba jeszcze zwrócić uwagę na przełożenie główne (Achsantrieb). Zwróć uwagę, że 1.2 ma sporo wolniejszy dyferencjał niż 1.4. Wychodzi na to, że 1.4 na 6 powinna mieć ciut mniejsze obroty niż 1.2 na 5. Można kiedyś się spotkać i porównać na żywo :-)


Oczywiście, że zwróciłem. Dlatego twierdzę, że przy obecnym 4.267 przy przełożeniach biegów z 1.2 nasze Rio było by szybsze. Ale to dywagacje akademickie.

Co do spotkania - chętnie. Tyle, że musimy jeszcze znaleźć kogoś z 1.2
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 352
Skąd: Warszawa
 #59  Wysłany: 2018-03-08, 15:56   

To prawda, prowadzi się świetnie, jedynie trochę pary brakuje przy autostradowych prędkościach. Ale tragedii nie ma :)
 
 
     
 Sławek549 


Informacje
Wyposażenie: L+NAVI
Silnik: 1.4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5 d
Inne auto / jakie?: Mazda 3. Mazda MX5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 67
Skąd: Szczecin
 #60  Wysłany: 2018-03-08, 16:56   

Ja w ferie zimowe z czterema osobami na pokładzie i boksem na dachu to nawet w do Szklarskiej Poręby pojechałem i wróciłem, a co.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 4 z 6 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 26