Szarpanie przy zmianie biegu.
Autor Wiadomość
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #1  Wysłany: 2017-11-22, 14:09   Szarpanie przy zmianie biegu.

Był już podobny temat odnośnie Rio 3 (http://kiario.com.pl/viewtopic.php?t=895) ale jest już zamknięty, więc muszę otworzyć nowy tutaj.

Zastanawia mnie dość nietypowa praca sprzęgła w Ryjówce, widać to zwłaszcza przy przejściu z 1 na 2. Otóż chyba we wszystkich autach, którymi jeździłem sprzęgło pracowało dość liniowo, czyli im bardziej puszczało się pdedał tym bardziej łapało. W Ryjówce jest inaczej, mam wrażenie, że efektywny skok pedału jest ekstremalnie krótki i jeśli przy wrzucaniu 2 nie dodam gazu, to jest szarpnięcie, jakby sprzęgło nagle zaskoczyło, pomimo, że pedał puszczam płynnie i powoli.

Przy redukcji z 3 na 2 jest podobnie, choć już mniej spektakularnie. W innych autach powoli puszczając sprzęgło, silnik płynnie nabierał obrotów i hamował sobie silnikiem bez szarpania. Tutaj znów nie da się tego zrobić płynnie i jest szarpanie.

Uprzedzając pytania prawo jazdy mam od ponad 17 lat i niejednym autem w życiu jeździłem. Nie jest to jakiś straszny problem, ale takie zachowanie pasuje do mocnego wyczynowego auta z twardym sprzęgłem niż miejskiego samochodziku segmentu B :-) Ktoś jeszcze zauważył takie zachowanie czy tylko ja się czepiam? :-)
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-22, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 SirMicho 
Gunslinger

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2017-11-22, 14:25   

Tak, na początku się żona wnerwiała jak co chwilę robiłem "kangurki". Teraz już się przyzwyczaiłem choć nadal czasem się to zdarza.
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 339
Skąd: Starogard Gdański
 #3  Wysłany: 2017-11-22, 16:26   

No w 3 zauważyłem że im bardziej się spieszę i szybko agresywnie przerzucam biegi tym płynniej to wychodzi a często wręcz perfekcyjnie, jak jadę powoli i spokojnie to cholernie trudno wrzucić bieg tak żeby tego nie poczuć... :P ja prawko mam raptem 6 lat i może też tyloma autami jechałem ale generalnie sprzęgło w Rio jest takie jakieś... nieprzewidywalne? :lol:
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #4  Wysłany: 2017-11-23, 09:51   

Dokładnie, nieprzewidywalne to dobre słowo :)
 
 
     
 Sławek549 


Informacje
Wyposażenie: L+NAVI
Silnik: 1.4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5 d
Inne auto / jakie?: Mazda 3. Mazda MX5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 67
Skąd: Szczecin
 #5  Wysłany: 2017-11-23, 22:38   

Tu chyba nie chodzi o sprzęgło tylko o pedał gazu. To jest coś takiego jakby komputer opóźniał reakcje na przyciśnięcie go, ja próbowałem lekko przyspieszyć naciśnięcie gazu i ten efekt kangura jakby był mniejszy.

Pan z serwisu mówił po jeździe testowej że jest wszystko OK i że to taka uroda autka i może się dotrze i ułoży.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #6  Wysłany: 2017-11-24, 09:09   

Ja bym jednak nadal obstawał przy sprzęgle, bo kiedy auto już jedzie a nie stoi (czyli zmiana 1->2) to gaz nie ma aż takiego znaczenia. Puszczając powoli sprzęgło (i np. nie dotykając gazu) silnik powinien łagodnie wyrównać się obrotami z kołami i po całkowitym puszczeniu sprzęgła jechać bez szarpania. W kijance tak się nie dzieje, puszczając je równomiernie, w pewnym momencie jest szarpnięcie, tak jakby sprzęgło najpierw łapało tyci tyci a potem nagle do końca.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 515
Skąd: DW
 #7  Wysłany: 2017-11-24, 09:14   

W mojej RIO 3 z silniczkiem 1.25l. sprzęgło wymieniali na gwarancji po zaledwie 8 tysiącach km. Jak żona jeździła przed wymianą, to auto robiło jej "kangura" podczas ruszania z 1 . Ciężko było wyczuć moment łapania sprzęgła. Po wymianie gwarancyjnej ten problem dla niej zniknął.
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #8  Wysłany: 2017-11-24, 18:00   

Dopiero co poruszyłem ten temat w innym wątku. Myślę że po przebiegu 1000 - 1500 km wszystkie problemy z szarpaniem ustaną. I też zauważyłem że mimo mojego wieloletniego doświadczenia za kierownicą im spokojniej chciałem jechać tym bardziej szarpało autem. Wydaje mi się ze to sprawka elektroniki silnika (jakby ograniczenie osiągów na czas docierania) , z czasem silnik staje się coraz elastyczniejszy i problem znika.
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 339
Skąd: Starogard Gdański
 #9  Wysłany: 2017-11-25, 08:41   

Automaciek napisał/a:
im spokojniej chciałem jechać tym bardziej szarpało autem. Wydaje mi się ze to sprawka elektroniki silnika (jakby ograniczenie osiągów na czas docierania) , z czasem silnik staje się coraz elastyczniejszy i problem znika.


Noo u mnie po 44k km nie zniknął :P przynajmniej jeszcze ale to kwestia przyzwyczajenia, generalnie na to nie zwracam uwagi chyba że się staram to oczywiście jest tylko gorzej ;-)
 
 
     
 Igor_gda 

Informacje
Wyposażenie: Wersja L
Silnik: 1.4 benzyna
Przebieg: 105
Kolor: Biały
Pakiety: Stylizacyjny, bezpieczeństwa, Smart navi
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
 #10  Wysłany: 2017-11-25, 11:08   

Cieszy mnie fakt że nie tylko ja tak mam. Trochę się martwiłem.
 
 
     
 SirMicho 
Gunslinger

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Skąd: Gdańsk
 #11  Wysłany: 2017-11-25, 16:30   

Automaciek napisał/a:
Myślę że po przebiegu 1000 - 1500 km wszystkie problemy z szarpaniem ustaną.


Mam ponad 4k km przejechane czwórką i nie ustało.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
 #12  Wysłany: 2017-11-27, 21:02   

U mnie tak samo, ponad 4 tysiące przejechane i jak szarpało tak szarpie.

Po prostu Kia w ten sposób daje dyskretnie do zrozumienia, żeby jeździć ostro ;-)
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #13  Wysłany: 2017-11-28, 10:25   

Soul_Man napisał/a:
Po prostu Kia w ten sposób daje dyskretnie do zrozumienia, żeby jeździć ostro


Ciekaw jestem jak to będzie u mnie w mieście. Teraz zamiast Punto na egzaminie na kat.B, będzie Rio :-)
 
 
     
 SirMicho 
Gunslinger

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Skąd: Gdańsk
 #14  Wysłany: 2017-11-29, 10:40   

paco rabanne napisał/a:
Soul_Man napisał/a:
Po prostu Kia w ten sposób daje dyskretnie do zrozumienia, żeby jeździć ostro


Ciekaw jestem jak to będzie u mnie w mieście. Teraz zamiast Punto na egzaminie na kat.B, będzie Rio :-)


No w sumie to może rzeczywiście stwarzać problem początkującym kierowcom. Ale jak zapanujesz nad sprzęgłem w Rio to i w innym aucie sobie poradzisz.
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #15  Wysłany: 2017-11-29, 16:58   

SirMicho napisał/a:
Ale jak zapanujesz nad sprzęgłem w Rio to i w innym aucie sobie poradzisz.

Dokładnie. Ja uczyłem się na Punto, gdzie łapało pod koniec oraz na Fabii, gdzie łapało na początku. To była dobra nauka "wyczucia".
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 6 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27