Termostat - poprawne działanie w silniku 1.2 - ocena.
Autor Wiadomość
 tyka47 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2 84KM
Przebieg: 30000
Kolor: clear white
Typ nadwozia: 5D Hb
Inne auto / jakie?: KIA CEED
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 86
Skąd: Knurów/Śląsk
 #1  Wysłany: 2017-12-03, 13:35   Termostat - poprawne działanie w silniku 1.2 - ocena.

Mam pytanie do właścicieli ryjka z silnikiem 1.2
Po jakim czasie od uruchomienia silnika zaczyna wskazówka temperatury iść w górę i kiedy osiąga temperaturę roboczą (czyli ok 88st.C)
W okresie letnim nie zwracałem szczególnej uwagi na temperatury chłodziwa, ale teraz gdy na dworze jest około 0* wydaje mi się że trwa to stanowczo za długo.
Wygląda to mniej więcej tak:
- jazda autostradowa - wyjeżdżam z garażu (nieogrzewany) silnik pracuje w czasie gdy zamykam bramę (około 20 sek) i wyjeżdżam na drogę. jazda w mieście to około 2 km potem wjazd na autostradę. temperatura silnika nie drgnie nawet do około 2,5-2,8 km a obroty utrzymuję max 3 tys
Jazda autostradą do około 5,5 km z prędkością do 100km/h powoli podnosi temperaturę do właściwej roboczej.
- jazda miejska - wyjazd jak poprzednio i poruszanie się z prędkościami miejskimi (czyli 40-60 km/h)
pierwsze drgnięcie wskazówki temperatury po około 3 km jazdy, a temperatura robocza po przejechaniu 6-7 km.
Proszę o przyjrzenie się w swoich autkach jak to jest u Was i info - mam atakować ASO czy jednak to jest wszystko OK.
Może jakieś rady doświadczonych kolegów?
--------------------
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-12-05, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 384
Skąd: Wrocław
 #2  Wysłany: 2017-12-03, 19:37   

U mnie jest podobnie. W niedziele, czy sobotę bez korków przejadę ok 2-3km zanim cokolwiek się podniesie. Jak stoję z rana w korku to nawet z 20 minut minie zanim cokolwiek się podniesie wskazówka.
 
 
     
 pavulon 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 78000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 123
Skąd: PZ
 #3  Wysłany: 2017-12-03, 19:43   

Mam tak samo z termostatem. Myślę że działa prawidłowo
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 64000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 268
Skąd: Starogard Gdański
 #4  Wysłany: 2017-12-03, 23:51   

W 1.2 aż tak źle? Wychodzi na to że podobnie jak u mnie w 1.4...
W poprzednim fiacie siena 1.2 po 2km leciało letnie a po 4km to ja już chyba miałem okolice 90C i żar leciał z nawiewów. Tęsknię za sieną czasami, tam jak się odpaliło ogrzewanie to można było przy -20C na dworze w środku siedzieć na majtkach i się pocić :D w Rio 30km jadę z temp na full, nawiewem na 2 i siedząc w kurtce zimowej jakoś specjalnie zgrzany nie jestem... wczoraj to nawet szron z tylnich bocznych szyb nie zdążył się rozpuścić do końca
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #5  Wysłany: 2017-12-04, 14:48   

Wymieniałem termostat jest to samo ;) W aucie jest przyjemnie po 15km jazdy, do pracy mam 45km nie zmniejszam ogrzewania :D
 
 
     
 niedzisiejszy 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25
Przebieg: 12300
Kolor: platynowy grafit
Pakiety: business line
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: kia picanto 1,0 2006 r salon
Wiek: 54
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Września
 #6  Wysłany: 2017-12-04, 14:52   

Temat dotyczy nie tylko rio. Ogólnie wszystkie azjatyckie auta stosują zaworek na termostacie. Ma on za zadanie stopniowe mieszanie płynu z całego układu, aby zapobiec szokom termicznym w momencie otwarcia termostatu. Krótko mówiąc ten patent skutecznie chroni silnik. Można zakupić sobie podróbkę bez zaworka, ale stanowczo odradzam.
Do pracy mam 2 km w korkach.Moja kijanka robi bardzo krótkie odcinki jazdy, dlatego daję jej parę minut pracy na postoju przed wyjazdem. W rio silniczki pracują bardzo cicho i nie dymią, toteż nikomu z sąsiadów wcześnie rano nie przeszkadzam.
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 241
Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2017-12-04, 15:18   

A czy sprawdzaliście termostat przed założeniem? Miałem takie przypadki w Saabie, że nowe termostaty nie trzymały parametrów. Warto przed założeniem zagotować termostat w garnku i sprawdzić przy jakiej temperaturze się otworzy.

Co prawda naszą Kijanką jeździ głównie żona, ale z tego co zauważyłem to bardzo szybko się nagrzewa. Jak będę miał okazję to sprawdzę po jakim czasie/km osiąga roboczą temperaturę.
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #8  Wysłany: 2017-12-04, 15:35   

Myślałem, że może po zalaniu oleju 5w40 wolniej się nagrzewa jak 5w30. Mimo, że mały silnik to ten typ już tak ma.
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie: L automat
Silnik: 1.4
Kolor: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 214
Skąd: Wroclaw; Poland
 #9  Wysłany: 2017-12-04, 20:02   

To chyba 1.2 jest sporo inny od 1.4.
W mojej byłej 1.4 z LPG,a wiec z dodatkowym odbiornikiem ciepła w układzie temperatura robocza była po ok 3-4km. Do pracy mam ok 8km i w zimie przed połowa drogi miałem juz zawsze rozgrzane auto i ogrzewanie hulało juz mocno.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #10  Wysłany: 2017-12-04, 21:05   

Ja powiem tak, żona jeździ Lupo i w miejscu gdzie ona zmniejsza ogrzewanie bo jest ciepło mi się auto przełącza na gaz ;D ;D ;D Termostat jest ok tylko silnik powoli się wygrzewa najlepszy jest efekt jak się leci autostradą i auto nie che się wygrzać i zatrzymuję się na światłach i nagle wrzątek z nawiewów. Zastanawiałem się ostatnio nad jakąś osłoną z przodu może byłoby lepiej.
 
 
     
 RoadDriver 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 AT
Pakiety: AEB, SMK
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Podkarpacie
 #11  Wysłany: 2017-12-04, 21:20   

Kurczę, muszę to sprawdzić, w którym momencie wskazówka rusza i w którym osiąga temp. Roboczą. Dam znać za 2-3 dni, tak by zrobić te 2-3 pomiary, a nie opierać się na 1.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 64000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 268
Skąd: Starogard Gdański
 #12  Wysłany: 2017-12-04, 21:37   

niedzisiejszy napisał/a:
Temat dotyczy nie tylko rio. Ogólnie wszystkie azjatyckie auta stosują zaworek na termostacie. Ma on za zadanie stopniowe mieszanie płynu z całego układu, aby zapobiec szokom termicznym w momencie otwarcia termostatu.


To by wyjaśniało dlaczego mam wrażenie że na postoju samochód szybciej się grzeje niż w trakcie jazdy...
Od siebie dodam że wskazówka ściemnia względem odczytów po OBD2 bo drgnie z 50C dopiero przy ok 57-58C i znowuż zatrzymuje się ten kawałek przed 90C gdy samochód jeszcze niema 80C. (normalna temp pracy to 82-83C)

z trochę innej beczki co myślicie o tego typu wynalazku z allegro?
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #13  Wysłany: 2017-12-05, 07:53   

Mam coś takie ale alternator ledwo daje rade... w zeszłą zimę używałem.
 
 
     
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Elbląg
 #14  Wysłany: 2017-12-05, 09:50   

Może być problem używając podgrzewacza na krótkich dystansach. By trzeba było sprawdzić wydajność alternatora. Mimo to, jakoś nie widzę tego kolorowo w benzyniakach. To prawie 1kW poboru.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #15  Wysłany: 2017-12-05, 11:25   

Można nie podpiąć wszystkich grzałek mimo wszystko, mimo wszystko zysk nie jest duży.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 26