W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Jaki stan oleju i kiedy go właściwie zmierzyć ?

makalele007
Posty: 8
Rejestracja: 07 gru 2017, 19:40
Lokalizacja: Pyzdry

Jaki stan oleju i kiedy go właściwie zmierzyć ?

Post autor: makalele007 »

Witam jaki stan oleju powinien być na bagnecie i jak właściewie go mierzyć tzn jak w książce na rozgrzanym silniku po 5 minutach po zgaszeniu czy na całkowicie zimnym silniku jak wy macie u siebie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 09:51 przez makalele007, łącznie zmieniany 1 raz.

SirMicho
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2017, 20:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SirMicho »

Mnie zawsze uczono, że na zimnym silniku, pojazd musi stać na płaskiej powierzchni.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Teoria mówi, że ok. 10 minut po zgaszeniu silnika, stojąc na płaskiej powierzchni.

Można spokojnie sprawdzić na zimnym silniku i też będzie ok.

Najważniejsze to w ogóle sprawdzać stan a nie jak moja koleżanka, która Yarisem 3 lata bez zaglądania jeździła aż się prawie nie dało bagnetu wyjąć ..... :cool: Dobrze, że Yaris to głupotoodporny samochód :D


Zakres między znacznikami bagnetu jest dość duży, więc trzeba utrzymywać stan w tych granicach - wg mnie najlepiej tak 3/4 tego zakresu między znacznikami.

Lanie "do pełna" nie jest konieczne, bo można niechcący przelać i potem mogą strzelić uszczelnienia.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Tak jak wspomniał Churek, sprawdzać często aby uszczelniacze na bagnecie się nie zapiekły, bo potem bagnetu wyciągnąć nie można. Ja zawsze jak uzupełniam płyn do spryskiwaczy, to przy okazji bagnecik wyciągnę i włożę, dzięki temu zawsze we wszystkich autach nie było problemu i przy okazji zawsze wiedziałem, czy mam w ogóle olej w silniku :D

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 376
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Na zimnym silniku jest o tyle łatwiej że wyciągasz bagnet i od razu widzisz, nie trzeba bawić się w szmatki itp ;)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Ari93 pisze:Na zimnym silniku jest o tyle łatwiej że wyciągasz bagnet i od razu widzisz, nie trzeba bawić się w szmatki itp ;)
To prawda, trzeba tylko nie dopuszczać do minimum na zimnym, bo to będzie za mało po uruchomieniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”