Jaki stan oleju i kiedy go właściwie zmierzyć ?
Autor Wiadomość
 makalele007 

Informacje
Silnik: 1.4
Przebieg: 60000
Kolor: zielony
Typ nadwozia: 5 d
Wiek: 28
Dołączył: 07 Gru 2017
Posty: 8
Skąd: Pyzdry
 #1  Wysłany: 2017-12-07, 20:03   Jaki stan oleju i kiedy go właściwie zmierzyć ?

Witam jaki stan oleju powinien być na bagnecie i jak właściewie go mierzyć tzn jak w książce na rozgrzanym silniku po 5 minutach po zgaszeniu czy na całkowicie zimnym silniku jak wy macie u siebie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-12-30, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 SirMicho 
Gunslinger

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2017-12-08, 07:05   

Mnie zawsze uczono, że na zimnym silniku, pojazd musi stać na płaskiej powierzchni.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1493
Skąd: Huta Partacka
 #3  Wysłany: 2017-12-08, 07:48   

Teoria mówi, że ok. 10 minut po zgaszeniu silnika, stojąc na płaskiej powierzchni.

Można spokojnie sprawdzić na zimnym silniku i też będzie ok.

Najważniejsze to w ogóle sprawdzać stan a nie jak moja koleżanka, która Yarisem 3 lata bez zaglądania jeździła aż się prawie nie dało bagnetu wyjąć ..... :cool: Dobrze, że Yaris to głupotoodporny samochód :D


Zakres między znacznikami bagnetu jest dość duży, więc trzeba utrzymywać stan w tych granicach - wg mnie najlepiej tak 3/4 tego zakresu między znacznikami.

Lanie "do pełna" nie jest konieczne, bo można niechcący przelać i potem mogą strzelić uszczelnienia.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #4  Wysłany: 2017-12-08, 13:00   

Tak jak wspomniał Churek, sprawdzać często aby uszczelniacze na bagnecie się nie zapiekły, bo potem bagnetu wyciągnąć nie można. Ja zawsze jak uzupełniam płyn do spryskiwaczy, to przy okazji bagnecik wyciągnę i włożę, dzięki temu zawsze we wszystkich autach nie było problemu i przy okazji zawsze wiedziałem, czy mam w ogóle olej w silniku :D
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 335
Skąd: Starogard Gdański
 #5  Wysłany: 2017-12-08, 20:15   

Na zimnym silniku jest o tyle łatwiej że wyciągasz bagnet i od razu widzisz, nie trzeba bawić się w szmatki itp ;)
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 345
Skąd: Warszawa
 #6  Wysłany: 2017-12-11, 10:26   

Ari93 napisał/a:
Na zimnym silniku jest o tyle łatwiej że wyciągasz bagnet i od razu widzisz, nie trzeba bawić się w szmatki itp ;)

To prawda, trzeba tylko nie dopuszczać do minimum na zimnym, bo to będzie za mało po uruchomieniu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 18