W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Warkot silnika. Usterka?

Dyskusja na temat innych marek, oraz dyskusja o innych modelach Kia.
gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Warkot silnika. Usterka?

Post autor: gwidon »

Witam. Otóż chce poruszyć temat związany z dziwnymi odgłosami od komory silnika. Posiadam Ceeda 2016 1.4 benzyna 100 KM. Teraz gdy zrobiło się "zimno" i od jakiegoś czasu zaczęły się minusowe temperatury to w momencie gdy silnik jeszcze jest zimny a nawet jak się już nagrzeje gdy jadę na 2 czy 3 biegu i obroty sięgają 2-3 tys słychać taki charakterystyczny warkot i głośną pracę silnika i wibrację przekładającą się do środka. Oczywiście występuje to tylko przy 2-3 tysiącach obrotów bo na innych biegach to nie występuję. Ktoś spotkał się może z takim problemem w swoim RIO? Dodam tylko że przy 12 tysiącach wymieniłem olej na Valvoline 5W30 i jestem przed I przeglądem a teraz mam 23 tysiące z hakiem.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, 10:28 przez gwidon, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Czy na postoju te dźwięki też występują przy tych obrotach? Zauważyłeś jakieś pogorszenie osiągów?

gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwidon »

Soul_Man pisze:Czy na postoju te dźwięki też występują przy tych obrotach? Zauważyłeś jakieś pogorszenie osiągów?
Na postoju w momencie dodawania gazu ten defekt nie występuje, natomiast gdy silnik jest zimny powiedzmy po nocy gdy dodam gazu jak go odpale to słychać trochę głośniejszą pracę silnika, ale cały problem polega na tym że w momencie jazdy przy 2-3 tys. obrotów ten warkot i cały ten rezonans przenosi się do kokpitu i czuć takie jakby drgania jak daje po całym aucie. Dodam jeszcze że w momencie gdy silnik jest zimny i próbuje ruszyć to szarpie lekko ale gdy się już silnik nagrzeje ten problem nie występuje. I na koniec wątku dodam że zauważyłem ciekawą sytuację w momencie gdy rozpędzam auto i mam jedynkę i czasami z tej jedynki wrzuce na luz ale trzymając wciśnięte sprzęgło słychać delikatne wycie...samochód jest nowy więc nie wydaje mi się że jestem przewrażliwiony jeździłęm wieloma samochodami i mój wcześniejszy opel astra 3 nie odstawiał takiego teatru choć miał 16 lat...
Tak się zastanawiam czy za szarpanie i może głośną pracę silnika odpowiadają świece... ? może z nimi coś jest nie tak bo jeśli nie to... to nie mam pojęcia gdzie szukać ?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

gwidon pisze:
Soul_Man pisze:Czy na postoju te dźwięki też występują przy tych obrotach? Zauważyłeś jakieś pogorszenie osiągów?
Na postoju w momencie dodawania gazu ten defekt nie występuje, natomiast gdy silnik jest zimny powiedzmy po nocy gdy dodam gazu jak go odpale to słychać trochę głośniejszą pracę silnika, ale cały problem polega na tym że w momencie jazdy przy 2-3 tys. obrotów ten warkot i cały ten rezonans przenosi się do kokpitu i czuć takie jakby drgania jak daje po całym aucie. Dodam jeszcze że w momencie gdy silnik jest zimny i próbuje ruszyć to szarpie lekko ale gdy się już silnik nagrzeje ten problem nie występuje. I na koniec wątku dodam że zauważyłem ciekawą sytuację w momencie gdy rozpędzam auto i mam jedynkę i czasami z tej jedynki wrzuce na luz ale trzymając wciśnięte sprzęgło słychać delikatne wycie...samochód jest nowy więc nie wydaje mi się że jestem przewrażliwiony jeździłęm wieloma samochodami i mój wcześniejszy opel astra 3 nie odstawiał takiego teatru choć miał 16 lat...
Tak się zastanawiam czy za szarpanie i może głośną pracę silnika odpowiadają świece... ? może z nimi coś jest nie tak bo jeśli nie to... to nie mam pojęcia gdzie szukać ?
Szarpanie możliwe ze sprzęgła wszystko sztywniejsze jak jest zimno.
Wycie bo jak zimny to lubi utrzymywać obroty na 2tys ale nie zawsze.
A co to odgłosów to może być coś z katalizatorem/kolektorem wydechowym. Podjedź do aso skoro masz auto na gwarancji.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Re: Warkot silnika. Usterka?

Post autor: Soul_Man »

gwidon pisze:Oczywiście występuje to tylko przy 2-3 tysiącach obrotów bo na innych biegach to nie występuję.
To chodzi o 2-3 tys. obr czy o 2-gi i 3-ci bieg?
Jesli na postoju tego nie ma, to może skrzynia jest uszkodzona? Albo coś ze sprzęgłem? Moim zdaniem zimno nie ma tu nic do rzeczy, wibracji nie powinno być ani na zimnym ani na gorącym silniku.

Tak jak pisze przedmówca, jak auto na gwarancji to do ASO najpierw uderzaj, niech oni się pogłowią trochę.

gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Warkot silnika. Usterka?

Post autor: gwidon »

Soul_Man pisze:
gwidon pisze:Oczywiście występuje to tylko przy 2-3 tysiącach obrotów bo na innych biegach to nie występuję.
To chodzi o 2-3 tys. obr czy o 2-gi i 3-ci bieg?
Jesli na postoju tego nie ma, to może skrzynia jest uszkodzona? Albo coś ze sprzęgłem? Moim zdaniem zimno nie ma tu nic do rzeczy, wibracji nie powinno być ani na zimnym ani na gorącym silniku.

Soul Man dzisiaj dokładnie sprawdziłem i bezwzględnie czy samochód jest zimny czy nagrzany to w momencie gdy samochód stoi na luzie a ja dodaje gazu i obrotomierz wskakuje na 2-3 tys obrotów zaczyna się mocna wibracja silnika która przenosi się na cały kokpit gdy dochodzę do 3-4 tys tego nie czuć. Natomiast gdy rozpędzam samochód i jestem w momencie przerzucania biegu z dwójki na trójkę to tak samo dochodząc do 2-3 tysięcy to samochód nie dość ze cały wpada w wibrację to w dodatku słychać taki warkot jakby rezonans który również przenosi się do kabiny samochodu. Poza tym jako wisienkę na torcie dodam fakt że gdy znowu jestem na postoju i dodaje lekko gazu to słychać takie świerczenie jakbym co najmniej miał diesla a nie zwykłe 1.4 benzyna i aż 100 koni.... więc nie wiem czy spotkałeś się bądź ktokolwiek na tym forum w swoim RIO ;/ na mojaceed.forum również moje pytania bez odpowiedzi....

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 344
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Skoro masz gwarancje to jedz do ASO.
Większość z nas nie jest mechanikami, poza tym bez obejrzenia to jak wróżenie z fusów.
Ojciec mówi, ze objawów może być dużo. W jego oplu drżał jak poduszki silnika nadawały się do wymiany, ale Ty masz praktykę nowe auto.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Dokładnie, trudno jednoznacznie stwierdzić bez osłuchania i pewnie bez rozebrania kilku rzeczy. Jechałbym jak najszybciej do ASO, żeby coś więcej nie klękło.

Mi się to kojarzy z kończącym się łańcuchem rozrządu... tyle tylko że w tym silniku jest zdaje się pasek? :-) Mogą to być też wałki balansowe - o ile występują. :-) Nie znam jeszcze niuansów Kijowego silnika, więc w tym momencie teoretyzuję i zawęziłbym poszukiwania właśnie do silnika, sprzęgła i skrzyni biegów. Ale bez obejrzenia trudno więcej wykombinować.

Awatar użytkownika
paco rabanne
Posty: 96
Rejestracja: 22 wrz 2017, 10:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: paco rabanne »

gwidon, I tak czy siak musisz jechać do ASO jak masz auto na gwarancji. Tak jak koledzy piszą, że bez dokładnego obejrzenia auta to jest jak wróżenie z fusów. Ja też kiedyś miałem problem z autem i patrzałem na necie prawdopodobne usterki. U mechanika okazało się całkowicie co innego, niż to co było w internecie.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ja stawiam na olej

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Warkot silnika. Usterka?

Post autor: krzybiel »

gwidon pisze: gdy jadę na 2 czy 3 biegu i obroty sięgają 2-3 tys słychać taki charakterystyczny warkot i głośną pracę silnika i wibrację przekładającą się do środka.
Rozumiem, że skoro to 2016 rok produkcji, to auto jest na gwarancji. Zatem proponuję pojechać z tym do ASO. A gdy aso zlokalizuje usterkę, napisać o tym na forum aby osoby, które nie mają już gwarancji, a napotkają taki problem, wiedziały co robić. Szukanie przyczyny na forum, nie korzystając z dostępnej „darmowej” opcji jaką jest aso, to tylko zaśmiecanie forum, co potem przyczynia się do czytania kilkunastu stron aby w końcu trafić na rozwiązanie problemu. A tak udając się do aso i potem zdając relację na forum, ułatwiasz innym życie, za co będziemy Tobie bardzo wdzięczni :)
Jeżeli aso Cię „oleje” i stwierdzi, że wszystko jest ok, to wtedy szukaj pomocy na forum.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

krzybiel pisze:Jeżeli aso Cię „oleje” i stwierdzi, że wszystko jest ok, to wtedy szukaj pomocy na forum.
Druga opcja to wizyta w innym ASO. ;-)

gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwidon »

Witam dzisiaj umówiłem się do ASO na piątek i przez telefon powiedziałem usterkę i doradca serwisowy mocno się zdziwił że to raczej nie możliwe. Ich podejście normalnie rozwala na łopatki. Zauważyłem że ten warkot nie występuje zawsze. Dzisiaj np. po rannym odpaleniu nic nie buczy ani nie wydaje warkocącego dźwięku ale za to zauważyłem że np. na postoju gdy dodaje gazu to słychać takie tykanie jak w zegarze nie mam pojęcia co to jest co dzień to inny objaw poza tym jedno co jest pewne to że nasiliło się wycie w momencie jak ruszę z jedynki i nie przerzuce biegu na dwójkę a mam cały czas wciśnięte sprzęgło to jest taki odgłos jęku... czyżby faktycznie skrzynia a może mało oleju pieron wie... ciekawy jestem co mi na to powiedzą nie wiem może ktoś z Was w RIO też coś takiego ma że gdy już rozpędza auto na jedynce i nie wrzuci kolejnego biegu a trzyma na sprzęgle to też tak wyje.... :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”