W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Prędkość a obroty silnika na jedynce.

shreek
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2018, 16:39
Lokalizacja: Suwałki

Prędkość a obroty silnika na jedynce.

Post autor: shreek »

Witam wszystkich.
Powiedzcie mi czy też macie takie wrażenie w modelach z 2015 lub ewentualnie pozostałych, że na jedynce osiąga się małe prędkości przy dużych obrotach silnika? Tak jakby to były krótkie przełożenia. Właściwie to jest moje pierwsze auto ale zdarzało mi się jeździć kilka razy innymi markami (Mitshubishi, Seat) i tam tak nie było. Przy jeździe w zimę to boję się zredukować z 2 na 1 oczywiście przy niewielkiej prędkości bo zaczyna wyć jak syrena.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2018, 10:54 przez shreek, łącznie zmieniany 1 raz.

clarence2
Posty: 141
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

To po co zmieniasz na 1? Skoro wyje to znaczy że obrory były na tyle wysokie by spokojnie poradził sobie na 2ce bez zmiany przełożenia. :lol:
Co do samej jedynki owszem jest ona "krótka"

shreek
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2018, 16:39
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: shreek »

Nie chodzi tylko o obroty ale również o prędkość i konieczności hamowania silnikiem a nie hamulcami na oblodzonej nawierzchni. Właśnie o to mi chodziło czy inni też czują jak lepiej nazwałeś "krótką" jedynką.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

dziwne zapytanie .Nie logiczne

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 338
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Ale przecież jedynka jest do ruszania. W trakcie jazdy on CI nawet nie pozwoli wrzucić jedynki, chyba ze zahamujesz prawie do zera. Ja jeśli w swojej wrzucę dwójkę i przy 20km/h chciałbym hamując wrócić na jedynkę to nie ma takiej opcji. Musiałbym na sile wrzucać.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Prędkość a obroty silnika na jedynce

Post autor: Rejmi »

shreek pisze:Witam wszystkich.
Powiedzcie mi czy też macie takie wrażenie w modelach z 2015 lub ewentualnie pozostałych, że na jedynce osiąga się małe prędkości przy dużych obrotach silnika? Tak jakby to były krótkie przełożenia. Właściwie to jest moje pierwsze auto ale zdarzało mi się jeździć kilka razy innymi markami (Mitshubishi, Seat) i tam tak nie było. Przy jeździe w zimę to boję się zredukować z 2 na 1 oczywiście przy niewielkiej prędkości bo zaczyna wyć jak syrena.
śmiem twierdzić, że jedynka służy do ruszania a nie do osiągania dużej prędkości a przy hamowaniu silnikiem praktycznie z jedynki nie korzystasz - bo to się mija z celem - najniższy bieg jaki warto używać to II przy tego typu zabawach...

a tak poważniej - odcinkę obrotów na jedynce będziesz miał z znakomitej większości samochodów w okolicach 40-50 km/h

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

W mojej RIO też jest podobnie, 40 idzie jechać na jedynce, dwójka odcina przy jakiś 80/90

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Redukcja na 1? No tego jeszcze nie grali. :-)

Jak najbardziej bój się redukować z 2 na 1, bo naprawa skrzyni sporo kosztuje. Sam fakt redukcji i możliwy "łoś" ale do przodu to nie jest zbyt bezpieczne na śliskiej nawierzchni zimą. ;-)

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

przecież na 2 biegu da się spokojnie jechać od 10km/h... przy pomocy sprzęgła właściwie od 0km/h ;p także również nie widzę absolutnie żadnego sensu redukowania aż do 1 czy w ogóle wrzucania jej w trakcie jazdy chyba że się toczysz do świateł 5km/h i się akurat zmienią na zielone...

f0ku5
Administrator
Posty: 1416
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Ari93 pisze:chyba że się toczysz do świateł 5km/h i się akurat zmienią na zielone...
Wtedy to raczej też na 2 po prostu dodać gazu...

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Nie da rady nie ciągnie trzeba przeredukować do jedynki.
Jeździłem Fiesta 1.0 ecobost i tam przy 10km/h na dwójce silnik się dławi bo są przełożenia przesunięte.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Proponuję zmienić Rio na Nissana Leaf ;) mieliśmy w firmie na jeden dzień auto testowe, tam nie ma problemów w mieście przy żadnej prędkości :) :) :) No chyba, że się skończy prąd ;) Tak czy siak, po przesiadce z Leaf’a do Rio, człowiek się czuje jak by zaspanym osiołkiem jechał :)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 370
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Idąc tym tropem to bym raczej radził zmienić Rio na Polo GTI, i wrażenia lepsze i dalej się zajedzie ;-)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze:Idąc tym tropem to bym raczej radził zmienić Rio na Polo GTI, i wrażenia lepsze i dalej się zajedzie ;-)
Pomysł dobry, podoba mi się :) Tylko, że VW dał trochę ciała z Polo gti i dali tam tylko dsg 6 biegowe, nawet ich tańsza marka jaką jest skoda, daje do fabii 7 biegowe dsg!

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 370
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Spokojnie, 6 biegów wystarczy. Kolega ma poprzednią generację (jeszcze z 1.8 192KM) z DSG i szatan z niego konkretny.

W najnowszym trochę już chyba przesadzili, sporo urósł, jest już zdaje się większy niż Golf 4.

Jedyna wada, że można za to kupić dwie podstawowe ryjówki ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”