Prędkość a obroty silnika na jedynce.
Autor Wiadomość
 shreek 

Informacje
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 15000
Kolor: Czerwony
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 6
Skąd: Suwałki
 #1  Wysłany: 2018-02-16, 10:16   Prędkość a obroty silnika na jedynce.

Witam wszystkich.
Powiedzcie mi czy też macie takie wrażenie w modelach z 2015 lub ewentualnie pozostałych, że na jedynce osiąga się małe prędkości przy dużych obrotach silnika? Tak jakby to były krótkie przełożenia. Właściwie to jest moje pierwsze auto ale zdarzało mi się jeździć kilka razy innymi markami (Mitshubishi, Seat) i tam tak nie było. Przy jeździe w zimę to boję się zredukować z 2 na 1 oczywiście przy niewielkiej prędkości bo zaczyna wyć jak syrena.
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2018-02-18, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 clarence2 

Informacje
Wyposażenie: Buisness Line
Silnik: 1,4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 135
Skąd: Stąd
 #2  Wysłany: 2018-02-16, 12:33   

To po co zmieniasz na 1? Skoro wyje to znaczy że obrory były na tyle wysokie by spokojnie poradził sobie na 2ce bez zmiany przełożenia. :lol:
Co do samej jedynki owszem jest ona "krótka"
 
 
     
 shreek 

Informacje
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 15000
Kolor: Czerwony
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 6
Skąd: Suwałki
 #3  Wysłany: 2018-02-16, 13:14   

Nie chodzi tylko o obroty ale również o prędkość i konieczności hamowania silnikiem a nie hamulcami na oblodzonej nawierzchni. Właśnie o to mi chodziło czy inni też czują jak lepiej nazwałeś "krótką" jedynką.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 472
Skąd: Kaszuby
 #4  Wysłany: 2018-02-16, 16:15   

dziwne zapytanie .Nie logiczne
 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 104350
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 335
Skąd: Warszawa
 #5  Wysłany: 2018-02-16, 19:14   

Ale przecież jedynka jest do ruszania. W trakcie jazdy on CI nawet nie pozwoli wrzucić jedynki, chyba ze zahamujesz prawie do zera. Ja jeśli w swojej wrzucę dwójkę i przy 20km/h chciałbym hamując wrócić na jedynkę to nie ma takiej opcji. Musiałbym na sile wrzucać.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #6  Wysłany: 2018-02-16, 19:30   Re: Prędkość a obroty silnika na jedynce

shreek napisał/a:
Witam wszystkich.
Powiedzcie mi czy też macie takie wrażenie w modelach z 2015 lub ewentualnie pozostałych, że na jedynce osiąga się małe prędkości przy dużych obrotach silnika? Tak jakby to były krótkie przełożenia. Właściwie to jest moje pierwsze auto ale zdarzało mi się jeździć kilka razy innymi markami (Mitshubishi, Seat) i tam tak nie było. Przy jeździe w zimę to boję się zredukować z 2 na 1 oczywiście przy niewielkiej prędkości bo zaczyna wyć jak syrena.


śmiem twierdzić, że jedynka służy do ruszania a nie do osiągania dużej prędkości a przy hamowaniu silnikiem praktycznie z jedynki nie korzystasz - bo to się mija z celem - najniższy bieg jaki warto używać to II przy tego typu zabawach...

a tak poważniej - odcinkę obrotów na jedynce będziesz miał z znakomitej większości samochodów w okolicach 40-50 km/h
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #7  Wysłany: 2018-02-19, 07:56   

W mojej RIO też jest podobnie, 40 idzie jechać na jedynce, dwójka odcina przy jakiś 80/90
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 510
Skąd: DW
 #8  Wysłany: 2018-02-19, 09:04   

Redukcja na 1? No tego jeszcze nie grali. :-)

Jak najbardziej bój się redukować z 2 na 1, bo naprawa skrzyni sporo kosztuje. Sam fakt redukcji i możliwy "łoś" ale do przodu to nie jest zbyt bezpieczne na śliskiej nawierzchni zimą. ;-)
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 335
Skąd: Starogard Gdański
 #9  Wysłany: 2018-02-19, 12:15   

przecież na 2 biegu da się spokojnie jechać od 10km/h... przy pomocy sprzęgła właściwie od 0km/h ;p także również nie widzę absolutnie żadnego sensu redukowania aż do 1 czy w ogóle wrzucania jej w trakcie jazdy chyba że się toczysz do świateł 5km/h i się akurat zmienią na zielone...
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #10  Wysłany: 2018-02-19, 21:29   

Ari93 napisał/a:
chyba że się toczysz do świateł 5km/h i się akurat zmienią na zielone...
Wtedy to raczej też na 2 po prostu dodać gazu...
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #11  Wysłany: 2018-02-20, 12:24   

Nie da rady nie ciągnie trzeba przeredukować do jedynki.
Jeździłem Fiesta 1.0 ecobost i tam przy 10km/h na dwójce silnik się dławi bo są przełożenia przesunięte.
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #12  Wysłany: 2018-02-20, 13:37   

Proponuję zmienić Rio na Nissana Leaf ;) mieliśmy w firmie na jeden dzień auto testowe, tam nie ma problemów w mieście przy żadnej prędkości :) :) :) No chyba, że się skończy prąd ;) Tak czy siak, po przesiadce z Leaf’a do Rio, człowiek się czuje jak by zaspanym osiołkiem jechał :)
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 345
Skąd: Warszawa
 #13  Wysłany: 2018-02-20, 15:27   

Idąc tym tropem to bym raczej radził zmienić Rio na Polo GTI, i wrażenia lepsze i dalej się zajedzie ;-)
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #14  Wysłany: 2018-02-20, 15:33   

Soul_Man napisał/a:
Idąc tym tropem to bym raczej radził zmienić Rio na Polo GTI, i wrażenia lepsze i dalej się zajedzie ;-)

Pomysł dobry, podoba mi się :) Tylko, że VW dał trochę ciała z Polo gti i dali tam tylko dsg 6 biegowe, nawet ich tańsza marka jaką jest skoda, daje do fabii 7 biegowe dsg!
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 345
Skąd: Warszawa
 #15  Wysłany: 2018-02-20, 17:13   

Spokojnie, 6 biegów wystarczy. Kolega ma poprzednią generację (jeszcze z 1.8 192KM) z DSG i szatan z niego konkretny.

W najnowszym trochę już chyba przesadzili, sporo urósł, jest już zdaje się większy niż Golf 4.

Jedyna wada, że można za to kupić dwie podstawowe ryjówki ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27