W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Jaki akumulator ?

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Jaki akumulator ?

Post autor: mateusz »

Cześć!

Jakie macie akumulatory w swoich ryjkach, o ile już byliście zmuszeni do wymiany?
Mój już ledwo dycha :(

Z tego co udało mi się dojrzeć, mam aktualnie fabrycznego Sebang Rocket 68Ah.

Ojciec mówił, żebym kupił większy do 85Ah, ale nie mogę nic znaleźć.
W aso powiedzieli, że maksymalnie do Rio wejdzie 70Ah i musi być w wersji azjatyckiej (brzmi egzotycznie).

Zatem, ktoś miał już doświadczenie z wymianą w CRDi i poleci coś pasującego ? :D

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Sprawdź katalog Centry.
Ja mam u siebie Centre Futuro od 2015.02.15 i działa :D 53Ah bo centralka gazowa przeszkadzała, żeby wsadzić większy ale domyślnie był 40 parę Ah

f0ku5
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

U mnie jest fabryczny, jak na razie żadnych problemów :)

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Widocznie ten w benzynach montowany jest lepszy ?
Ale też potrzebuje mniej prądu od diesla.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Mój ma prawie 4 lata, aku oryginalny i w tych mrozach po 2 dniach postoju 11,98V miał czyli bez szału ale odpala jak latem, żadnego przygaszania kontrolek też nie ma także liczę że jeszcze trochę powinien podziałać ;)

co do akumulatorów to polecam ten kanał na YT klik - masa ciekawych informacji w tym temacie. Polecałbym wspierać polską gospodarkę wybierając Autoparta albo bardzo dobrze wypadającego w testach Bannera. Tak w skrócie reasumując: weź ze sobą wagę, idź do sklepu i kup najcięższy ;)

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Już wymieniłem Sebanga na Varte.

Sebang Rocket 68Ah, 17,5kg miał po 2 latach i 4 miesiącach 50% pojemności, czyli trup. Na wyłączonym 10.50V.
Diesel jednak potrzebuje większego kopa do odpalenia, wiec się dławiła przy odpalaniu.

Alternator sprawny. Wziąłem Varte 70Ah. Prąd rozruchowy 680A.
Kosztował 350zl.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

czerwo pisze:Sprawdź katalog Centry.
Ja mam u siebie Centre Futuro od 2015.02.15 i działa :D 53Ah bo centralka gazowa przeszkadzała, żeby wsadzić większy ale domyślnie był 40 parę Ah
W czwartek wymieniłem, chyba na taki sam. Wziąłem najdroższy z zaproponowanych przez sprzedawcę, 265 zł.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Cichy pisze:
czerwo pisze:Sprawdź katalog Centry.
Ja mam u siebie Centre Futuro od 2015.02.15 i działa :D 53Ah bo centralka gazowa przeszkadzała, żeby wsadzić większy ale domyślnie był 40 parę Ah
W czwartek wymieniłem, chyba na taki sam. Wziąłem najdroższy z zaproponowanych przez sprzedawcę, 265 zł.
Ja wtedy płaciłem 215zł, wszystko drożeje ;-(

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Mój kolega bardzo chwalił Centrę, dobrze też daj radę BOSCH Silver S5 (w Pnadzie 1.3 JTD - spoko daje radę).

Ja w swoim Kiju mam oryginalny - idzie mu 6 rok i nic :) Ale to benzyna i głównie trasa.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

W firmie mamy w dieslach większość tych Sebangow juz padła. A te auta robią tylko trasy.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

No niestety - disel akumulatorów kiler ;)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

W firmie mieliśmy od nowości przez 6 lat Seata Ibizę 1.9 tdi 100KM, miała akumulator Boscha, z tego co pamiętam taka niebieska seria. Auta jak było sprzedawane miało na liczniku ponad 200 tys km, akumulator cały czas był ten sam od nowości! Z tym, że zimą w nocy auto stało na ogrzewanej hali. Auto latało tylko po mieście, nigdy aku nie był doładowywany.

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Stare boshe były nie do zdarcia. W Passacie 1.9TDi od 2005 był Bosch do 2017... wytrzymał 12 lat i ponad 300 tysięcy przebiegu.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

mateusz pisze:Stare boshe były nie do zdarcia. W Passacie 1.9TDi od 2005 był Bosch do 2017... wytrzymał 12 lat i ponad 300 tysięcy przebiegu.
Masz rację, stary bosch był super ale pewnie teraz to ten sam szajs co reszta, takie czasy :( Choć są wyjątki, ostatnio żonie zakupiłem nowe wycieraczki bosch eco , komplet za 30zł i biją na głowę nowe valeo za 70zl, które zakupiłem do swojego. Valeo są ładniejsze od tych bosch eco ale w jakości zbierania wody oraz cichej pracy, bosch miażdży valeo !

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

A dziś będzie śmiesznostka o akumulatorze z ASO...
Zatem, mamusia jeździ ryjówką - ten sam model, który mam ja, tylko rok produkcji kwiecień 2016, zatem pozostały 2 miesiące gwarancji na akumulator.
Jak już pisałem - zdechł. Zdechł na tyle, że ma 60% pojemności, zatem mamusia aby odpalić od 2 dni wzywa rano Kia assistance, co by jej odpalili ryjka - przyjeżdżają (tutaj zdradzę wam ciekawostkę - nie można wezwać 2 razy tego samego dnia, bo za drugi przyjazd policzą, ale dzień w dzień już można).

Dzwoniliśmy do ASO, owszem wymienią, ale aktualnie nie mają ani na stanie ani w magazynie w Niemczech, zatem proponują wymianę za 2 miesiące, a do tego czasu proponują wzywać Kia assistance co dzień ;D ;D ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie i elektryka”