W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Szarpanie na 1 biegu.

Jerzyk
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2018, 07:10
Lokalizacja: Warszawa

Szarpanie na 1 biegu.

Post autor: Jerzyk »

Jestem właścicielem Rio od 2 tygodni i w pierwszym tygodniu tego nie zauważyłem, ale od kilku dni gdy jadę na pierwszym biegu i leciutko dodaję gazu (parking) auto szarpie i poruszam się jak jakiś kangur. Gdy jedynka jest włączona ale nie dodaję gazu wszystko jest w porządku. Na pierwszy raz zatankowałem paliwo premium na Circle K więc to chyba nie to. Ma ktoś to samo?
Serwis?
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2018, 08:12 przez Jerzyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 376
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

U mnie jest podobnie (silnik 1.2 85 KM), jak się toczysz bez gazu i chcesz przyśpieszyć, to musisz użyć półsprzęgła, bo inaczej szarpie i do tego im gwałtowniej dodasz gazu tym jest gorzej. Tym półsprzęgłem to też trzeba się nauczyć operować, bo nie zawsze się udaje uniknąć szarpania. Moim zdaniem to wynika z jakiegoś ustawienia wolnych obrotów na możliwie najniższym poziomie, żeby zminimalizować zużycie paliwa i potem silnik nie ma siły wejść na wyższe obroty jak jest pod obciążeniem (toczy się na biegu) i dlatego szarpie. Ale to tylko moja hipoteza, jak jest na prawdę nie wiem.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

U mnie to samo się dzieje na zimnym (również silnik 1.2). Był nawet temat na forum o szarpaniu na wolnych obrotach, czy na zimnym.

Jerzyk
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2018, 07:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzyk »

U mnie tak jest zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

mam tak samo - wrażenie jakby sprzęgło szarpało i tylko na zimnym silniku.

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

OMG :D a myślałem że to ja mam z tym problem i nie umiem jeździć :)
Generalnie 1 i 2 jeśli chodzi o prędkość/obroty to jest masakra..dopiero na 3 się rozpędza :P

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

hmm

1 i 2 jak w każdym innym samochodzie tej lub podobnej pojemności
w pandzie 1,1 i 1,2 jedynka była krótsza a 2 porównywalna

co ciekawsze w jeep KJ 2 też była niewiele dłuższa a jest to o tyle zaskakujące, że tam miałem tylko 4 biegi

SirMicho
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2017, 20:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SirMicho »

Było to już przerabiane na tym forum.
Silnik 1,4 i to samo. I na dwójce potrafi skakać jak żaba ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”