Gniazdo zapalniczki w bagażniku.
Autor Wiadomość
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #1  Wysłany: 2018-04-06, 12:50   Gniazdo zapalniczki w bagażniku.

Czy ktoś się orientuje, czy znajdę w tylnej części samochodu przewód ze stałym napięciem lub chociaż napięciem przy załączonym zapłonie? Zamierzam założyć gniazdo zapalniczki w bagażniku i nie za bardzo chce mi się ciągnąć przewód pod dywanikiem podłogowym.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #2  Wysłany: 2018-04-06, 17:34   

Czujnik otwarcia klapy bagażnika powinien być dobrą opcją. Mam sedana więc nie wiem, w którym miejscu jest on u Ciebie umiejscowiony, ale napięcie powinno być tam cały czas, niezależnie od tego, czy zapłon jest załączony czy nie. Inna sprawa, czy idzie tam przewód, który wytrzyma jednak dość spore obciążenia od gniazdka.
 
 
     
 Sławek549 


Informacje
Wyposażenie: L+NAVI
Silnik: 1.4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5 d
Inne auto / jakie?: Mazda 3. Mazda MX5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 67
Skąd: Szczecin
 #3  Wysłany: 2018-04-07, 00:10   

Stałe napięcie może być w wycieraczce tylnej szyby.

Osobiście puściłbym w peszlu osobny grubszy przewód od akumulatora ze swoim bezpiecznikiem, albo wydłubał gniazda zapalniczki z konsoli i tam się podłączył

http://www.kirmanual.com/...emoval-997.html
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #4  Wysłany: 2018-04-07, 21:36   

ja dołożyłem wiązkę od przedniego gniazda do bagażnika. Wystarczy ściągnąć osłony progów i jest łatwe przejście.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #5  Wysłany: 2018-04-08, 10:48   

ziko1983 napisał/a:
Inna sprawa, czy idzie tam przewód, który wytrzyma jednak dość spore obciążenia od gniazdka.


więcej niż pewne że jest tam przewód który z takim prądem nie poradzi sobie

pomysł z braniem zasilania z wycieraczki też błędny bo nie ma tam cały czas zasilania

Najlepszym, najbezpieczniejszym i jedynym słusznym rozwiązaniem jest puszczenie nowej instalacji i to najlepiej wprost od akumulatora (będzie wtedy zasilanie niezależnie od zapłonu) z odrębnym zabezpieczaniem. Odpowiedni przekrój żyły, zabezpieczenia 25A a nie zabawa w druciarstwo.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #6  Wysłany: 2018-04-09, 07:08   

Rejmi napisał/a:
ziko1983 napisał/a:
Inna sprawa, czy idzie tam przewód, który wytrzyma jednak dość spore obciążenia od gniazdka.


więcej niż pewne że jest tam przewód który z takim prądem nie poradzi sobie

pomysł z braniem zasilania z wycieraczki też błędny bo nie ma tam cały czas zasilania

Najlepszym, najbezpieczniejszym i jedynym słusznym rozwiązaniem jest puszczenie nowej instalacji i to najlepiej wprost od akumulatora (będzie wtedy zasilanie niezależnie od zapłonu) z odrębnym zabezpieczaniem. Odpowiedni przekrój żyły, zabezpieczenia 25A a nie zabawa w druciarstwo.

Niezbyt mądra rada... zostawi lodówkę podpiętą w bagażniku i auta nie odpali...
"Lodówka samochodowa" bierze ~5A za chwilę zje mały akumulatorek w RIO.
Poza tym radzisz 25A zabezpieczenie a które gniazdo tyle wytrzymuje... zabezpieczenie dało radę ale gniazdo stopione i pożar w aucie... nie mówiąc o przekroju kabli dla zabezpieczenia 25A przy tej długości.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2018-04-09, 13:01   

A co z wiązką pod hak? W wielu autach jest domyślnie poprowadzona.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #8  Wysłany: 2018-04-09, 13:47   

Jest z tyłu Churek pokazywał zdjęcie złącza ale też trzeba sprawdzić na jakim zabezpieczeniu to wisi zawsze można dobezpieczyć gniazdo zapalniczki żeby nie było druta.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #9  Wysłany: 2018-04-10, 06:21   

czerwo napisał/a:
Niezbyt mądra rada... zostawi lodówkę podpiętą w bagażniku i auta nie odpali...


Warto mieć w samochodzie źródło zasilania dostępne cały czas czyli bez włączania zapłonu a to że ktoś może być gapowaty to nie znaczy że idea posiadania niezależnego od kluczyka źródła zasilania jest zła

Zabezpieczenie 25A to jest 300W przy samodzielnie doprowadzanej instalacji samo gniazdo przeniesie taki prąd bez problemów (chyba, że kupisz gniazdo które od patrzenia się rozpada). Maksymalny prąd podawany jest w oparciu o przekroje żył jakimi jest zrobiona instalacja doprowadzająca.

Natomiast jeżeli ktoś chce może sobie zrobić zabezpieczenie 10A
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #10  Wysłany: 2018-04-10, 11:49   

Z tym rozładowaniem akumulatora i problem z odpaleniem auta można sobie w łatwy sposób poradzić. Na allegro oraz sklepach online, jest mnóstwo gotowych modułów zabezpieczających przed rozładowaniem aku poniżej 10,5 V. Ceny wahają się w granicach kilkudziesięciu złotych więc nie ma dramatu.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #11  Wysłany: 2018-04-10, 19:34   

czerwo napisał/a:
Jest z tyłu Churek pokazywał zdjęcie złącza ale też trzeba sprawdzić na jakim zabezpieczeniu to wisi zawsze można dobezpieczyć gniazdo zapalniczki żeby nie było druta.


Moja wiązka haka ma pociągnięty przewód od tablicy bezpieczników (z dodatkowym bezpiecznikiem) - ekstra.
Z dodatkowym gniazdkiem w życiu bym się nie podpinał bezpośrednio pod aku, ani pod żaden przewód instalacji w bagażniku.
Ew. patent z podpięciem się pod istniejące gniazdka - jeszcze ujdzie - chociaż jak podpinałem tam lodówkę to się niemiłosiernie grzały
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #12  Wysłany: 2018-04-10, 19:54   

Churek napisał/a:
Z dodatkowym gniazdkiem w życiu bym się nie podpinał bezpośrednio pod aku


dlaczego?
to najlepsze rozwiązanie bo nie obciążasz dodatkowo wiązki liczonej pod konkretne obciążenie
dajesz nową wiązkę nie ingerując w instalację samochodu, do tego bezpiecznik i to jest najlepsze co może być
 
 
     
 Sławek549 


Informacje
Wyposażenie: L+NAVI
Silnik: 1.4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5 d
Inne auto / jakie?: Mazda 3. Mazda MX5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 67
Skąd: Szczecin
 #13  Wysłany: 2018-04-10, 20:46   

Tu nawet nie trzeba wiązki dawać tylko odpowiednio gruby przewód w grubej izolacji albo w osłonce peszel, do tego bezpiecznik jak najbliżej akumulatora. Tylko pokombinować jak przejść od silnika do kabiny a dalej to już pod progami.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #14  Wysłany: 2018-04-11, 07:57   

Rejmi napisał/a:

Zabezpieczenie 25A to jest 300W przy samodzielnie doprowadzanej instalacji samo gniazdo przeniesie taki prąd bez problemów (chyba, że kupisz gniazdo które od patrzenia się rozpada). Maksymalny prąd podawany jest w oparciu o przekroje żył jakimi jest zrobiona instalacja doprowadzająca.

Gniazdo i wtyczka nie zdzierży takie prądu. Proponuje przestestować...
Ja w ten sposób stopiłem około 10 kompletów wtyczek, wytrzymują zapalniczki bo są całe metalowe ale wtyczki się topią przy prądach na poziomie 7A.
Tak samo jak gniazdko domowe masz na nim podany max prąd 99% 16A i nie jest to kwestia przewodu tylko ile można przez dane gniazdo przepuścić prądu, To samo z gniazdami i wtykami trójfazowymi jest określony ich maksymalny prąd.

W załączniku dokumentacja wtyczki 16A która i tak się topi przy takim prądzie.


Jak już ktoś potrzebuje takie prądy to proponuje użyć złącza XT60 lub XT90
https://abc-rc.pl/wtyk-xt60-oslona-stopka

Jeżeli chodzi o przejście od aku do kabiny to nie jest łatwo. Trzeba się przepić przez osłonę gumową przez które przechodzą kable (za akumulatorem prawy róg) później tylko trzeba rozebrać trochę plastików.
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #15  Wysłany: 2018-04-11, 12:57   

Spokojnie, ja potrzebuje w bagażniku tylko 0,5A :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 26