W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Radar.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Jak się wyprzedza to się ciśnie i wszyscy gęsiego tę koparkę biorą a jak radar zadziała to tylko karambol i prawdziwy zator

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

dragon422 pisze: Bzdurna czy nie, jeszcze nie spotkałem się na drodze, żeby ktoś nagle w czasie wyprzedzania zaczął awaryjnie hamować.
Wynika z tego, że mało jeszcze w życiu widziałeś i pewnie jesteś z tych, co krytykują coś, czego pewnie jeszcze nigdy w życiu porządnie nie przetestowali ;)

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

dragon422 pisze:
Zgadzam się z Twoją odpowiedzią lecz jest jedno "ale", przez które można mieć samochód do remontu. Wszystko jest ok dopóki nie jedzie nikt za Tobą bo stwierdził, że też by zdążył wyprzedzić tą Lkę. System reaguje a ktoś wjeżdża Ci w tył.

To takie moje zastrzeżenie. Akurat ojciec decyduje się na Rio i bardzo naciskam go, aby wziął z systemem AEB. Dlatego chciałbym wiedzieć o nim jak najwięcej.

To jeszcze moje dodatkowe pytania:
1. Jak się zachowuje jak zjeżdżasz z górki i przed sobą masz wyrównanie terenu. Teoretycznie bezpośrednio przed samochodem radar będzie widzieć asfalt.
2. Jak się zachowuję gdy dojeżdża się do ostrzejszego zakrętu w lewo a poza zakrętem jest bariera/dom/etc.? Lub w prawo gdy mija się z innym samochodem?
3. Miałeś jakieś sytuacje, że system zareagował źle? Po prostu bez przyczyny (nie mówię o tym przypadku co opisałeś wyżej)

PS. wie ktoś może kiedy wejdzie Kia Rio 6AT? To, że wejdzie już jest pewne bo wstrzymane są zamówienia na 4AT z komunikatem, że będzie 6AT.
Co do wjeżdżania w tył - mnie uczono, że nie wolno wyprzedzać na 3-ciego... Ale co ja się znam, stary grzyb jestem, a świat tak pędzi do przodu :cool:

Co do pytań:
Ad. 1 Nie ma takiej możliwości - kwestia odbicia wiązki radaru. Radar odbije się od przeszkody (będącej prostopadle do samochodu) a nie od drogi, która jest nachylona. Jeżeli pochylenie będzie miało taki kąt, że odbije wiązkę... to na pewno nie będziesz jechał szybko. :D

Ad.2 - Patrz wyżej - kąt odbicia wiązki.

Ad.3 - ABSOLUTNIE NIE. Nigdy nie zareagował bez przyczyny. Za to kilka razy uratował mi skórę (zwłaszcza na autostradzie). Np. gdy Pan w "lymuzynie" C5 okupował 5 km lewy pas i chciał mnie nauczyć, że za "lymuzyną" nie jedzie się takim wypierdkiem jak Rio. Zrobił - gwałtowne hamowanie bez przyczyny. Radar zareagował błyskawicznie - szybciej ode mnie. On zaczął hamowanie - ja skończyłem. BTW - to był ostateczny powód dla którego kupiłem i zamontowałem w aucie kamerę.

Co do 6AT - wreszcie!

dragon422
Posty: 13
Rejestracja: 24 cze 2015, 06:43
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: dragon422 »

Co do wykrywania nie pytam bez powodu ponieważ natknąłem się na akrtykuł o systemie PCS toyoty, także opartym na lidarze.
http://www.klasacpl.net/toyota_auris-17 ... -1908.html

Tutaj są zawarte takie sytuacje no i są sytuacje gdzie radar będzie miał do przeszkody kąt prosty.

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

dragon422 pisze:Co do wykrywania nie pytam bez powodu ponieważ natknąłem się na akrtykuł o systemie PCS toyoty, także opartym na lidarze.
http://www.klasacpl.net/toyota_auris-17 ... -1908.html

Tutaj są zawarte takie sytuacje no i są sytuacje gdzie radar będzie miał do przeszkody kąt prosty.
Nie jestem fachowcem, ale mam bardzo duże podejrzenia, że ten system w Toyot'cie działa na innej zasadzie. W KIA bazuje (z tego co wiem - niech mnie poprawią mądrzejsi) - tylko na radarze z przodu samochodu. W tym artykule ewidentnie widać, że jest jakiś dodatkowy czujnik za szybą samochodu.

Większość sytuacji opisanych miała miejsce w trakcie tych 15000 km i nic takiego się nie przydarzyło. Owszem - przy dużej śnieżycy lub w przypadku oblodzenia radar przestał działać, a nie działał źle.

Wynika z tego, że albo system Toyoty jest przekombinowany, albo system Kii jest lepszy. :cool:

Na koniec dodam jeszcze jedno - system w Rio bazuje w jakiś sposób na czujnikach kąta skrętu kół przednich - to by tłumaczyło dlaczego nie ma problemu na ciasnych zakrętach i przy samochodach jadących z boku. Skąd to wiem - zostawiłem kiedyś samochód na mocno skręconych kołach. Po uruchomieniu (a może nawet jeszcze przed - już niepamiętam) system kazał mi wyprostować koła przed kontynuacją jazdy. Wtedy bardzo się zdziwiłem, ale teraz to nabiera większego sensu.

dragon422
Posty: 13
Rejestracja: 24 cze 2015, 06:43
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: dragon422 »

Toyota ma lidar na szybie, podobnie honda. Kia montuje na zderzaku więc może to jest przewaga. Gorzej jak dojdzie do stłuczki i trzeba będzie moduł radarowy wymieniać :D

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

dragon422 pisze:Toyota ma lidar na szybie, podobnie honda. Kia montuje na zderzaku więc może to jest przewaga. Gorzej jak dojdzie do stłuczki i trzeba będzie moduł radarowy wymieniać :D
Z radarem mniejsza szansa na stłuczkę. :cool:

Co do lidaru:
(...)Wady:

- Pochłanianie impulsów laserowych przez chmury, mgłę, wodę, asfalt i smołę,
- Dużą objętość zbiorów danych.
(...)

tookaun
Posty: 43
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tookaun »

ostrzeżenie o skręconych kołach jest również w wersjach bez radaru.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

tookaun pisze:ostrzeżenie o skręconych kołach jest również w wersjach bez radaru.
jest nawet w mojej z 2016 roku

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

A posiadacie doświetlanie zakrętów?

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Mr_Ozi pisze:A posiadacie doświetlanie zakrętów?
u mnie w 2016 jest doświetlanie

RoadDriver
Posty: 29
Rejestracja: 25 lis 2017, 21:55
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: RoadDriver »

Mi też się wydawało że nie działa. 3 razy zareagował, w uzasadnionych przypadkach.

Raz gościu kierunkowskaz w prawo w uliczkę. Przyznam słabe kierunkowskazy miał i słońce było na dodatek ja miałem dość uśpioną czujność. System o jakieś pół sekundy wcześniej rozpoczął hamowanie, niż ja położyłem nogę na hamulcu.

Drugim razem było podobnie z tym, że ja noga na pedał hamulca, który mi pod butem uciekał. Zareagowałem równocześnie z systemem. Gdybym tego dnia rano był zaspany, to system byłby ode mnie szybszy.

Trzecia sytuacja zielone światło wszyscy ruszają opuszczamy skrzyżowanie, za skrzyżowaniem nawrotka. Ktoś nawracał więc siłą rzeczy cała kolumna aut się zatrzymała. Tu już system wygrał, zatrzymał auto, a ja jeszcze miałem nogę na gazie.

Jak dla mnie dobrze działa jakby był zbyt czujny i za często reagował to bym się wkurzył. Myślę że system dużo analizuje pod kątem tego czy obiekt się zbliża, a ja odpuszczam gaz lub wciskam hamulec, czy też dalej mam wciśnięty gaz. Ja jeżdżę spokojnie i płynnie więc nie ma powodów uznawać, że nie widzę przeszkody i nie reaguję na to co się dzieje przed autem.

dragon422
Posty: 13
Rejestracja: 24 cze 2015, 06:43
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: dragon422 »

Hej
Mam wątpliwości co do działania radaru przedniego. W instrukcji obsługi samochodu jest napisane, że jak radar jest zakryty np. śniegiem itp. to powinien się wyświetlić komunikat na zegarach o sprawdzeniu układu. Chcąc w ogóle zobaczyć czy radar reaguje bo jeszcze nie miałem sytuacji żeby musiał mi ostrzegać lub hamować przyłożyłem mu rękę na czujnik i druga osoba włączyła zapłon lecz po komunikacie >sprawdzanie układów< nie wykryło nieprawidłowości. Tak samo było gdy przyczepiłem kawał folii aluminiowej i nawet przejechałem kawałek. Dosłownie nic. Na postawiony karton przed samochodem oklejony folią aluminiową także nie zareagował. Pytanie: czy to może być nieprawidłowość w działaniu systemu AEB? Czy radar współpracuje z kamerą i oba czujniki muszą wykryć przeszkodę? Jakiś pomysł jak przetestować system - oczywiście bezpiecznie? Wizyta w ASO i tak będzie w tym temacie ale nie chciałbym jeździć nie wiedząc czy to działa a do serwisu trochę mam KM.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

dragon422 pisze: nie chciałbym jeździć nie wiedząc czy to działa a do serwisu trochę mam KM.
Proponuję napisać maila do serwisu z którego korzystasz i opisać swoje spostrzeżenia, ot cała filozofia.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Myślę że chyba nie masz tej opcji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wewnętrzne”