W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Montaż gazu 1.4 .

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 170
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Montaż gazu 1.4 .

Post autor: Adrian2007211 »

Witajcie,
Zastanawiam się grubo co do montażu instalacji gazowej do RIO . Zastanawia mnie to jak zachowuje się silnik 1.4 na takiej instalacji. Prosze o informacje jeżeli już ktoś ma to za sobą ;D
Dzwoniłem do nagaz.pl i zaproponowali mi 3 firmy : LOVATO ,STAG , LANDIRENZO . Wszystkie sekwencyjne z lubryfikacją . Jeżeli chodzi o okresy wymiany filtrów itd to najbardziej zachęca LOVATO . Jakie wy macie doświadczenia z tymi markami ?
Pan podczas rozmowy również poinformował mnie ,że nasze silniki mają mechanicznie regulowane zawory i żebym dowiedział się ile to w ASO bedzie mnie kosztować ,bo okres regulowania zmniejsza się z co 250-300tys do co 120 tys km . ( aż tak ciężko jest to zrobić ? / dużo kosztuje ? / ktoś już robił ) ?

:D :D
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, 09:47 przez Adrian2007211, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Generalnie masz wszystko w tym temacie, przeczytaj cały i myślę że wszystkie Twoje pytania zostaną wyjaśnione. http://kiario.com.pl/viewtopic.php?t=454
Tak w skrócie:
-bez lubryfikacji, to bzdura i nie jest potrzebna
-ja mam STAG 4, filtry co 10 tys. wymianiane
-co do zaworów to ja mając trochę ponad 53 tys. na blacie jeszcze o tym nie myślę, generalnie też była mowa w powyższym temacie
-spalanie: jeżdżąc spokojnie do pracy 30km miałem średnią 7,2l, obecnie dłuższe trasy albo po kilka km przez miasto to średnio ok 7,5-8l/100km, rekordowo na trasie (bez dwupasmówek) dwukrotnie wyciągnąłem 6,5l/100km
edit -no i cena; ja dałem 2300zł i włąsnie zdałem sobię sprawę że na tankowania LPG wydałem ponad 2550zł także instalacja już mi się zwraca :D (przejechane na LPG mam ok 15 tys.)

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

W kwestii mechanicznej regulacji luzów zaworowych znam różne historie. W niektórych autach nic się nie dzieje, a w innych jest tragedia. Przykład służbowa Dacia Duster u znajomego w pracy z nowym silnikiem 1.6 115KM (wcześniej były idealne pod LPG 1.6 105KM) i auto po 30 tyś. km miało do wymiany szklanki. Koszt naprawy i regulacji ponad 3000zł. Była to Dacia 1 generacji i LPG fabrycznie zakładali przez 1 miesiąc w salonach. Jak zorientowali się, że mają poważny problem, to całkowicie zrezygnowali z LPG.

Wracając do marki LPG, to z własnego doświadczenia powiem, że marki które wymieniasz to tak naprawdę jest elektronika i to nie jest najważniejsze. Ja miałem STAG'a + wtryskiwacze Hana i reszty gratów nie pamiętam. Wg. mnie wtryski i dobra regulacja jest najważniejsza, a nie marka elektroniki.

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 170
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

http://oferta.nagaz.pl/?id=8491&k=ce3f6 ... a6e43857f5
Rafael , Na tej stronie są te 3 oferty i konkretnie nazwane części jak znasz sie , to doradz ;)

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Aż tak się nie znam i z tego co widzę to faktycznie STAG ma swoje graty i jest najtańszy. Landi Renzo to teoretycznie wyższa półka. Na pewno poczytał bym opinie o zakładzie, który będzie to montował. Można też poprzeglądać fora mechaników, którzy zakładają LPG co sądzą o częściach, które oferują. ;-)

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 518
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Witaj
Osobiście jestem przeciwnikiem auto gazu ale to tylko moje prywatne zdanie. U mnie w pracy kilka osób ma gaz i sobie chwali. Montowali i serwisują w tym zakładzie:
https:www.teraz.pl/pl
Bardzo sobie chwalą fachowość zakładu.
Zawsze możesz sobie porównać ofertę.

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

Jeśli już wybrałeś koniecznie ten konkretny warsztat, to z tych 3 ofert weź STAG+W02 i zrezygnuj z lubryfikacji. Więcej zrobi szkody niż pożytku.
Luzy zaworowe trzeba będzie sprawdzać co 20-30tys.km. Koszt 1szt szklanki to ok. 70zł. Do regulacji trzeba rozpinać rozrząd.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Na regulację zaworów (a w zasadzie jej brak :) ) najbardziej pomaga regularna, niezgodna z ASO, wymiana dobrego oleju silnikowego co 15 000 km.

Sprawdzałem swoje przy 180 000 i .... nic - raczej do 300 000 km dojadę.

Tylko czy przy przebiegu 41000 w 3 lata to naprawdę warto ? :cool: :-)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 170
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

To czemu montują skoro nie działa ? :D

Dokładnie, 41 tysięcy w 3 lata , ALE już niedługo RIO będzie robić ok 5 tysięcy w miesiąc więc stąd to zainteresowanie :D

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Adrian2007211 pisze:Dokładnie, 41 tysięcy w 3 lata , ALE już niedługo RIO będzie robić ok 5 tysięcy w miesiąc więc stąd to zainteresowanie
To zasadniczo zmienia postać rzeczy :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 518
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

W programie Interwencja w Polsacie był reportaż jak po zamontowaniu gazu w Rio 1.4 w serwisie w Łowiczu rozleciał się silnik. Kia pomimo montażu w ASO odmówiło naprawy gwarancyjnej.
Właściciel oczywiście wytoczył sprawę cywilną przeciw ASO ale Rio stoi na "cegłach" ;-(
Myślę że reportaż jest do odnalezienia w serwisie Ipla

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 518
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »


Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

kubeusz77 pisze:w serwisie w Łowiczu
Ta - serwis w Łowiczu :devil2: Ulubieńcy psia ich mać ..... :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 170
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

No to nieźle ... ale to już zupełnie inny przypadek .

Ja umówiłem się wstępnie już na montaż LPG, sprzedawca sam polecał mi firme LOVATO i na taką przystałem (dłuższe okresy między wymianami filtrów i przeglądów względem innych ) + zrezygnowałem z lubryfikacji , ale też dostałem informacje " Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy."

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Adrian2007211 pisze:Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.
Grunt to bardzo dobra jakość instalacji. Mam tutaj na myśli nie tylko firmę, ale również precyzyjną regulację, aby nie była zbyt bogata, czy zbyt uboga mieszanka. No i plus na to, że wtryskiwacze, to nie zwykłe Valtek'i, które potrafi szlak trafić po 40 tyś. km. (kiedyś większość zakładów tylko ten badziew chciała wciskać).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja gazowa”