W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Schodzi LAK z reflektorów (brak uszkodzeń mechanicznych ).

Artur
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2018, 13:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Schodzi LAK z reflektorów (brak uszkodzeń mechanicznych ).

Post autor: Artur »

Zgłaszając sprawę w serwisie na dzień dobry zostałem poinformowany iż taka usterka nie zostanie naprawiona – moje pytanie brzmi dlaczego? Skoro auto jest objęte 7 letnia gwarancją a lamy przednie, czy w ogóle reflektory, nie są „wyłączone” z 7 letniej gwarancji... Zgłoszenie zostało przyjęte. Po tygodniu zostałem poinformowany telefonicznie iż serwis może tylko wypolerować reflektory, polerowanie miało polegać na mechanicznym zdrapaniu resztek laku, i tyle! Skandal! Na pytanie czy reflektory zostaną pokryte lakierem bezbarwnym odpowiedz była jedna…
„centrala nie zgodziła się na lakierowanie, nie ma możliwości wykonania takiej usługi u nas.” W takiej sytuacji poprosiłem serwis aby wystosował do „centrali Kia” pismo o wymianę gwarancyjną całych reflektorów. Czekam...

Mój przypadek nie jest odosobniony i takie naprawy były i są usuwane w ramach gwarancji…
Przykład: http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?t=3660

Pytanie czy któryś z szanownych forumowiczów miał podobny problem i czy został on naprawiony/usunięty?
Załączniki
IMG_20180420_163754.jpg

patryczek1979
Posty: 14
Rejestracja: 09 paź 2016, 21:09
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: patryczek1979 »

mi też schodził lakier bezbarwny,w serwisie próbowali mi wmówić że to podczas mycia samochodu szoruje szczotka po reflektorze i to dla tego,a ponadto parowały mi ledy,przez pół roku nękałem;) serwis,oparło sie o rzeczoznawce pzm,i w koncu wymienili reflektory a tak to opisali w meilu:Dzień Dobry

Po konsultacji KMP i wysłaniu wniosku o wymiana lamp przednich w polityce dobrej woli uzyskaliśmy zgodę na wymianę, ale potrzebujemy kilku danych a mianowicie przebiegu auta oraz nr vin ( skan lub zdjęcie dowodu rejestracyjnego ).Czekamy na dokumenty.Pozdrawiam

kerimek1
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2013, 06:31
Lokalizacja: południe

Post autor: kerimek1 »

Też mi schodził (po 5 latach), podjechałem do ASO i bez problemu zamówili nowe i wymienili - aż się zdziwiłem, bo wcześniej miałem problemy aby poprawili nienasmarowany wysprzęglik. Ogólnie kia ma problemy z przyznawaniem się do błędów, jednak wychodzi na to, że problem z reflektorami jest powszechny więc w razie czego rzeczoznawca - dadzą nowe światła i zapłacą za ekspertyzę

Artur
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2018, 13:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Artur »

Cześć! Nie czekałem na odpowiedz centrali! Dwa dni po moim ostatnim poście, napisałem pismo do importera KIA (e-mail) aby ustosunkowali się na piśmie do wcześniejszej odmowy serwisu. Dziś dostałem informację z serwisu: "Wymienimy reflektory za 2-3 dni jak dostaniemy przesyłkę. Wtedy skontaktujemy się ponownie i ustalimy dogodny termin wymiany." Jednak gwarancja działa! Dziękuje wszystkim Tym którzy zechcieli opisać swoje przejścia w tym temacie... Nie ukrywam że wasze wypowiedzi mogły przyczynić się pozytywnego rozpatrzenia mojej skargi/zażalenia do gwaranta. Dziękuję!

Awatar użytkownika
lukaszzd
Posty: 113
Rejestracja: 23 kwie 2015, 17:02
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lukaszzd »

U mnie załatwienie sprawy trwało 1,5 m-c )okres urlopowy w zeszłym roku). Na początku zrobili zdjęcia ale nie było to widoczne na nich więc zaprosili mnie do salonu aby kierownik obejrzał. Po rekonesansie zakwalifikował lampę do wymiany.

colinmcb
Posty: 1
Rejestracja: 03 maja 2019, 20:05
Lokalizacja: Toruń

Post autor: colinmcb »

Cześć.
Zarejestrowałem się, aby po krótce opisać swój problem i poradzić się.
Mam problem podobnie jak powyżej koledzy.
Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że przednie reflektory zaczęły się łuszczyć, nie wiedziałem, że to farba bezbarwna, myślałem, że jakaś powłoka ochronna. Podjechałem w wolnej chwili do salonu Kia w Toruniu. Pan podszedł zernął. Poszedł po starszego kolegę oraz aparat. Zrobił kilka zdjęć do dokumentacji, kolega od razu powiedział, że reklamacja nie będzie uznana ze względu na uszkodzenia mechaniczne, że mieli już kilka takich przypadków i centrala odrzucała reklamacje. Pan powiedział, że mogę napisać do centrali zgłoszenie mailowe i czekać na informację od nich.
Na reflektorach nie ma śladu jakichkolwiek uszkodzeń. Nigdy nie byłem na myjni szczotkowej, auto myję na bezdotykowej myjni. Nie używałem żadnych środków do reflektorów. To też powiedziałem w salonie.
Sam zrobiłem jeszcze kilka zdjęć. Zgłosiłem mailowo do centrali i otrzymałem informację, że muszą to być uszkodzenia mechaniczne itd. itp.

Auto kosztowało niemało. Kupione pod koniec 2015 roku, także nie ma nawet 4 lat... Naprawdę żal, bo jeszcze gdybym przyczynił się do ich zniszczenia to okej.

Proszę Was o poradę gdzie napisać dokładnie, do kogo się udać. Irytuje mnie ta sytuacja, bo z książki gwarancyjnej wynika, że reflektory podlegają gwarancji. Nie widzi mi się wydać ok. 2k zł, żeby to wyglądało normalnie. Miałem kilka samochodów i nawet 20 letnie auto reflektory lśniły...

runner2
Posty: 18
Rejestracja: 30 sty 2017, 14:18
Lokalizacja: Ślesin

Post autor: runner2 »

Sorki za łopatę,
ale przerabiałem również temat łuszczących się reflektorów.
Podjechałem do serwisu, "specjalista" wyszedł drapnął paznokciem i powiedział "za mocne środki do mycia".
Więc ja do niego "to nadal jest wasz problem bo moje auto jest myte tylko podczas przeglądów serwisowych" (a trzeba przyznać że było brudne jak cygańskie dziecko).
Więc "specjalista" owinął się na pięcie i wspomniał tylko że musi iść po aparat żeby wysłać zdjęcia do centrali.
Nie mogłem wyjść z podziwu jego umiejętności rozpoznawania uszkodzeń o czym pozwoliłem sobie go poinformować, za co odpłacił mi skromnym rumieńcem.
Moje zgłoszenie zostało przyjęte i ów pan zapewnił mnie że w ciągu tygodnia zadzwoni do mnie i przekaże mi smutną wiadomość że centrala odrzuci moją reklamacje.
Po dwóch tygodniach czekania pozwoliłem sobie na osobistą wizytę w najwspanialszym serwisie KIA Nowicki Konin, i ku mojemu smutnemu zaskoczeniu nie trafiłem na zmianę najbardziej uzdolnionego pana "drapacza paznokciem". Za to jego "kolega" umówił mnie na wymianę lamp, co zostało uczynione dwa dni później.
Historia kończy się całkiem pozytywnie, (oprócz tego że serwis stare lampy spakował do bagażnika a później dzwonili i prosili żebym je oddał.
Tylko dlaczego muszą występować w naszych opowiadaniach czarne charaktery takie jak pan "specjalista"

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 381
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

runner2 pisze:Sorki za łopatę,
ale przerabiałem również temat łuszczących się reflektorów.
Podjechałem do serwisu, "specjalista" wyszedł drapnął paznokciem i powiedział "za mocne środki do mycia".
Więc ja do niego "to nadal jest wasz problem bo moje auto jest myte tylko podczas przeglądów serwisowych" (a trzeba przyznać że było brudne jak cygańskie dziecko).
Uśmiałem się do łez - you made my day :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”