Zalecany bieg
Autor Wiadomość
 kermit 

Informacje
Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
 #1  Wysłany: 2018-07-30, 08:34   Zalecany bieg

Witam,
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Kii RIO 1,2 z 2017 roku. Kupiłem samochód jako demonstracyjny z przebiegiem 20 km. Jestem pod wrażeniem tego samochodziku lecz irytują mnie wskazania zalecanego biegu. Komputer już na poziomie ok. 2000 obr. sugeruje zmianę biegu na wyższy. Gdyby się trzymać tego to przez np. przejeżdżając przez wioskę (teren zabudowany) musiałbym korzystać z biegu 5, a tu dla 50-60km/h czwóreczka wydaje się w sam raz. Jestem przyzwyczajony przez lata do zmiany biegów na poziomie ok. 2500 obr. co i tak jest przez wielu uważane za "emerycki" styl jazdy.

Jak to więc z ta zmianą biegów w tym samochodzie jest?
Kiedy najlepiej je zmieniać - obroty, zakres prędkości?

Pozdrawiam,
 
 
     
 SirMicho 
Gunslinger

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2018-07-30, 09:33   

Auto sugeruje takie zmiany, żeby jechać ekonomicznie. Ja zazwyczaj tak właśnie zmieniam mniej więcej. Jak potrzebny jest kop to zawsze można zredukować.

50 km/h to jeszcze nie, ale przy 60 km/h jeżdżę już na najwyższym biegu (w przypadku 1,4 jest to 6).
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 363
Skąd: Wrocław
 #3  Wysłany: 2018-07-30, 09:53   

Ja sugeruję się zmianą biegu kiedy jadę spokojnie. Jeśli jadę 60 i niezbyt przyspieszam, to wrzucę 5 bieg. Jak mam zamiar rozpędzić się do 80-90 to nie wrzucam 5 biegu przy 60. Zrób sobie test: jedziesz 60 na 4 biegu i komputer sugeruje wrzucenie 5. Dodaj gazu i wskazanie komputera zniknie i pojawi się przy prędkości 70-80. :P
 
 
     
 kermit 

Informacje
Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
 #4  Wysłany: 2018-08-01, 17:52   

Dzięki za rady - muszę się przyzwyczaić. Do tej pory samochodami jakimi jeździłem (starsze technologie) bieg 3 włączałem przy ok. 40 km/h bieg 4 w ok. 60 km/h a 5 przy ok. 80 km/h. Tu Rio sugeruje dużo wcześniejsze zmiany biegów dla ekonomicznej jazdy co sugeruje przy spokojnej jeździe obrotami 1500 - 2000 obr/min. Mam nadzieję, że nie "zamulę" w ten sposób samochodu - ma dopiero 300 km na liczniku (3000 obr/min nie przekraczam).
Pozdrawiam
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 59000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 253
Skąd: Starogard Gdański
 #5  Wysłany: 2018-08-02, 07:23   

Ja zmieniam biegi zazwyczaj zanim wyskoczy mi informacja żeby ten bieg zmienić... ;) chociaż nie zawsze, on przy tych obrotach nie ma w ogóle mocy także wjeżdżając pod górkę czy przyspieszając "wyskakuję" ponad te 2000. Na jakiejś prostej i płaskiej drodze utrzymując prędkość np w mieście przy 50km/h zobacz ile auto pali na 3-4 biegu a ile na 5. W moim przypadku zmiana biegu z 5 na 6 daje jakieś 20-25% mniejsze spalanie. Na najwyższym biegu są też najniższe opory, puszczając gaz i jadąc "na luzie" to przy tej prędkości auto prawie nie zwalnia tak jakby się jechało bez biegu ;) jednak jak zechcesz nagle coś wyprzedzić... bez redukcji na 3 czy nawet 2 bieg nie ma co do tego podchodzić, spalanie ponad 10l a reakcja znikoma :P
 
 
     
 piotreek 

Informacje
Wiek: 35
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 18
Skąd: Poznań
 #6  Wysłany: 2018-08-05, 21:15   

Ari93 napisał/a:
chociaż nie zawsze, on przy tych obrotach nie ma w ogóle mocy także wjeżdżając pod górkę czy przyspieszając "wyskakuję" ponad te 2000.

Układ korbowodowy,panewki aż jęczą z radości ;). Obciążenie (np, wjazd pod górkę)+niskie obroty to jest zabójstwo dla silnika. Łysy czy Motodoradca kiedyś ten temat omawiali. Ja tam leje na wskazanie tego eko badziewia. W mieście 4-ka :) koło 80-ciu 5-tka.
Ari93 napisał/a:
jednak jak zechcesz nagle coś wyprzedzić... bez redukcji na 3 czy nawet 2 bieg nie ma co do tego podchodzić, spalanie ponad 10l a reakcja znikoma :P

Bo to się nazywa wolnossący silnik o małej mocy..za to w trasie jak diesel ;)
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 59000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 253
Skąd: Starogard Gdański
 #7  Wysłany: 2018-08-07, 09:20   

Ale niskie obroty + nikłe obciążenie to widoczne gołym okiem niższe spalanie i mniejsze opory silnika przy hamowaniu silnikiem co sprawdza się przy dojeżdżaniu do np skrzyżowania czy zjazdu z jakiegoś wzniesienia ;)

Co do tego "zabójstwa" chyba 2 razy w życiu widziałem żeby kia proponowała wrzucenie niższego biegu... faktycznie to powinno działać zdecydowanie bardziej agresywniej a nie jak przy 1300 rpm się wciśnie do dechy (lub coś w tym stylu, nigdy nie badałem w jakich warunkach to wyskakuje :P )
 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 88500
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 245
Skąd: Warszawa
 #8  Wysłany: 2018-08-07, 09:50   

W warunkach „gaz do dechy”, „oddaje” władze kierowcy, podpowiedz się nie pojawia... generalnie obserwuje, ze jak jadę normalnie to podpowiada, ale moim zdaniem w dieslu podpowiada za wcześnie, gdybym wrzucał tak jak prosi to się auto dławi. O niższy bieg prosi jeśli ledwo co muskam gaz i obroty spadają poniżej 2000.... natomiast jak wcisnę do podłogi, to podpowiedzi znikają w ogóle.
 
 
     
 SirMicho 
Gunslinger

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Hatchback 5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Skąd: Gdańsk
 #9  Wysłany: 2018-08-07, 11:14   

Ari93 napisał/a:
Co do tego "zabójstwa" chyba 2 razy w życiu widziałem żeby kia proponowała wrzucenie niższego biegu...

O cyzli jednak działają też podpowiedzi redukcji. Nigdy mi się nie wyświetliło.
 
 
     
 piotreek 

Informacje
Wiek: 35
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 18
Skąd: Poznań
 #10  Wysłany: 2018-08-07, 20:17   

SirMicho napisał/a:
Nigdy mi się nie wyświetliło.

Mi też nie ;-) Może bląd softu. 16 jadę na I przegląd dam znać czy coś się zmieni po ;).
Ari93 napisał/a:
Ale niskie obroty + nikłe obciążenie to widoczne gołym okiem niższe spalanie i mniejsze opory silnika przy hamowaniu silnikiem co sprawdza się przy dojeżdżaniu do np skrzyżowania czy zjazdu z jakiegoś wzniesienia ;)

Bo jeździć trzeba z głową ;) a nie ślepo ufać eko niańce.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 363
Skąd: Wrocław
 #11  Wysłany: 2018-08-08, 14:40   

W Rio 3 generacji po lifcie komputer sugeruje redukcję jak obroty są za niskie. Podobnie jak już wcześniej napisałem przy sugerowaniu zmiany na wyższy bieg wystarczy dodać gazu i podpowiedź pojawi się jakieś 20km/h później. :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 23