W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Zalecany bieg

kermit
Posty: 9
Rejestracja: 29 lip 2018, 23:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Zalecany bieg

Post autor: kermit »

Witam,
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Kii RIO 1,2 z 2017 roku. Kupiłem samochód jako demonstracyjny z przebiegiem 20 km. Jestem pod wrażeniem tego samochodziku lecz irytują mnie wskazania zalecanego biegu. Komputer już na poziomie ok. 2000 obr. sugeruje zmianę biegu na wyższy. Gdyby się trzymać tego to przez np. przejeżdżając przez wioskę (teren zabudowany) musiałbym korzystać z biegu 5, a tu dla 50-60km/h czwóreczka wydaje się w sam raz. Jestem przyzwyczajony przez lata do zmiany biegów na poziomie ok. 2500 obr. co i tak jest przez wielu uważane za "emerycki" styl jazdy.

Jak to więc z ta zmianą biegów w tym samochodzie jest?
Kiedy najlepiej je zmieniać - obroty, zakres prędkości?

Pozdrawiam,

SirMicho
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2017, 20:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SirMicho »

Auto sugeruje takie zmiany, żeby jechać ekonomicznie. Ja zazwyczaj tak właśnie zmieniam mniej więcej. Jak potrzebny jest kop to zawsze można zredukować.

50 km/h to jeszcze nie, ale przy 60 km/h jeżdżę już na najwyższym biegu (w przypadku 1,4 jest to 6).

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Ja sugeruję się zmianą biegu kiedy jadę spokojnie. Jeśli jadę 60 i niezbyt przyspieszam, to wrzucę 5 bieg. Jak mam zamiar rozpędzić się do 80-90 to nie wrzucam 5 biegu przy 60. Zrób sobie test: jedziesz 60 na 4 biegu i komputer sugeruje wrzucenie 5. Dodaj gazu i wskazanie komputera zniknie i pojawi się przy prędkości 70-80. :P

kermit
Posty: 9
Rejestracja: 29 lip 2018, 23:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: kermit »

Dzięki za rady - muszę się przyzwyczaić. Do tej pory samochodami jakimi jeździłem (starsze technologie) bieg 3 włączałem przy ok. 40 km/h bieg 4 w ok. 60 km/h a 5 przy ok. 80 km/h. Tu Rio sugeruje dużo wcześniejsze zmiany biegów dla ekonomicznej jazdy co sugeruje przy spokojnej jeździe obrotami 1500 - 2000 obr/min. Mam nadzieję, że nie "zamulę" w ten sposób samochodu - ma dopiero 300 km na liczniku (3000 obr/min nie przekraczam).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Ja zmieniam biegi zazwyczaj zanim wyskoczy mi informacja żeby ten bieg zmienić... ;) chociaż nie zawsze, on przy tych obrotach nie ma w ogóle mocy także wjeżdżając pod górkę czy przyspieszając "wyskakuję" ponad te 2000. Na jakiejś prostej i płaskiej drodze utrzymując prędkość np w mieście przy 50km/h zobacz ile auto pali na 3-4 biegu a ile na 5. W moim przypadku zmiana biegu z 5 na 6 daje jakieś 20-25% mniejsze spalanie. Na najwyższym biegu są też najniższe opory, puszczając gaz i jadąc "na luzie" to przy tej prędkości auto prawie nie zwalnia tak jakby się jechało bez biegu ;) jednak jak zechcesz nagle coś wyprzedzić... bez redukcji na 3 czy nawet 2 bieg nie ma co do tego podchodzić, spalanie ponad 10l a reakcja znikoma :P

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

Ari93 pisze:chociaż nie zawsze, on przy tych obrotach nie ma w ogóle mocy także wjeżdżając pod górkę czy przyspieszając "wyskakuję" ponad te 2000.
Układ korbowodowy,panewki aż jęczą z radości ;). Obciążenie (np, wjazd pod górkę)+niskie obroty to jest zabójstwo dla silnika. Łysy czy Motodoradca kiedyś ten temat omawiali. Ja tam leje na wskazanie tego eko badziewia. W mieście 4-ka :) koło 80-ciu 5-tka.
Ari93 pisze:jednak jak zechcesz nagle coś wyprzedzić... bez redukcji na 3 czy nawet 2 bieg nie ma co do tego podchodzić, spalanie ponad 10l a reakcja znikoma :P
Bo to się nazywa wolnossący silnik o małej mocy..za to w trasie jak diesel ;)

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Ale niskie obroty + nikłe obciążenie to widoczne gołym okiem niższe spalanie i mniejsze opory silnika przy hamowaniu silnikiem co sprawdza się przy dojeżdżaniu do np skrzyżowania czy zjazdu z jakiegoś wzniesienia ;)

Co do tego "zabójstwa" chyba 2 razy w życiu widziałem żeby kia proponowała wrzucenie niższego biegu... faktycznie to powinno działać zdecydowanie bardziej agresywniej a nie jak przy 1300 rpm się wciśnie do dechy (lub coś w tym stylu, nigdy nie badałem w jakich warunkach to wyskakuje :P )

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 340
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

W warunkach „gaz do dechy”, „oddaje” władze kierowcy, podpowiedz się nie pojawia... generalnie obserwuje, ze jak jadę normalnie to podpowiada, ale moim zdaniem w dieslu podpowiada za wcześnie, gdybym wrzucał tak jak prosi to się auto dławi. O niższy bieg prosi jeśli ledwo co muskam gaz i obroty spadają poniżej 2000.... natomiast jak wcisnę do podłogi, to podpowiedzi znikają w ogóle.

SirMicho
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2017, 20:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SirMicho »

Ari93 pisze:Co do tego "zabójstwa" chyba 2 razy w życiu widziałem żeby kia proponowała wrzucenie niższego biegu...
O cyzli jednak działają też podpowiedzi redukcji. Nigdy mi się nie wyświetliło.

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

SirMicho pisze:Nigdy mi się nie wyświetliło.
Mi też nie ;-) Może bląd softu. 16 jadę na I przegląd dam znać czy coś się zmieni po ;).
Ari93 pisze:Ale niskie obroty + nikłe obciążenie to widoczne gołym okiem niższe spalanie i mniejsze opory silnika przy hamowaniu silnikiem co sprawdza się przy dojeżdżaniu do np skrzyżowania czy zjazdu z jakiegoś wzniesienia ;)
Bo jeździć trzeba z głową ;) a nie ślepo ufać eko niańce.

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

W Rio 3 generacji po lifcie komputer sugeruje redukcję jak obroty są za niskie. Podobnie jak już wcześniej napisałem przy sugerowaniu zmiany na wyższy bieg wystarczy dodać gazu i podpowiedź pojawi się jakieś 20km/h później. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”