W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Wymiana płynu chłodzącego

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: adamr1984 »

Ponieważ to mój pierwszy post to na wstępie się przywitam a więc Witajcie!
Tak, to pierwsza Kia w rodzinie. Przymierzam się do wymiany płynu chłodzącego (ano bo ma już 2 lata, założyłem LPG i ubytek uzupełniłem tym co miałem więc chcę wymienić na jednolity płyn i przepłukać wcześniej.
Teoretycznie wiem jak o zrobić, zwłaszcza, że w poprzednim aucie już to robiłem ale w tamtym zbiornik wyrównawczy był jednocześnie miejscem wlewu (czyli w najwyższym punkcie).
W Rio zaczynamy z tego co obejrzałem od zdjęcia osłony, odkręcenia korka, spuszczenia starego płynu. To wszystko jest logiczne. Wlewam oczywiście wlewem w najwyższym punkcie układu ale prosił bym o podpowiedzi na co zwrócić uwagę żeby układ się ładnie odpowietrzył i w jaki sposób sprawić aby nagrzewnica zadziałała (przecież tamtędy też krąży chłodziwo a Rio ma klimę automatyczną więc przekręcenia pokrętła na grzanie nic nie da)?
Drugi dylemat kiedy zrobić podejście do zbiornika wyrównawczego i jak go opróżnić?
Generalnie jakby ktoś mógł opisać całą procedurę choćby w skróconej formie byłbym wdzięczny.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

adamr1984 pisze:Rio ma klimę automatyczną więc przekręcenia pokrętła na grzanie nic nie da)?
Nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd, ale w automatycznej klimie możesz chyba ją wyłączyć i nastawić pokrętło na maxa na "grzanie" bez klimy? W sensie ustawiasz wysoką temperaturę ogrzewania bez włączonego AC.

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Też o tym pomyślałem, że tak się da. Tak czy inaczej zamówiłem urządzenie ciśnieniowe do wymiany (kompresor już mam a przy 3 autach to się koszt szybko zwróci). W teorii powinno ograniczyć zapowietrzenie i przyspieszyć procedurę.

adiek
Posty: 36
Rejestracja: 24 maja 2013, 13:20
Lokalizacja: Autocentrum

Post autor: adiek »

adamr1984 pisze:Też o tym pomyślałem, że tak się da. Tak czy inaczej zamówiłem urządzenie ciśnieniowe do wymiany (kompresor już mam a przy 3 autach to się koszt szybko zwróci). W teorii powinno ograniczyć zapowietrzenie i przyspieszyć procedurę.
Nie wiedziałem, że są takie urządzenia do układu chłodzenia :)
Daj znać po wymianie jak Ci poszło i opisz proszę całą procedurę z pomocą nowego urządzenia.

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

adiek pisze: Nie wiedziałem, że są takie urządzenia do układu chłodzenia :)
Teoretycznie powinno to wyglądać tak: https://www.youtube.com/watch?v=OyJi0txqo_o

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Jeśli jest tak jak myślę, i jest to wytwornica podciśnienia, taka jak w urządzeniu do wymiany płynu hamulcowego (mam takie coś) to do tego jest potrzebny naprawdę porządny kompresor taki ze zbiornikiem 100 - 150 litrów. Taki 24 litrowy maluch z marketu (a jeszcze nie daj bóg bezolejowy) to średnio się nadaje - będzie w zasadzie chodził non stop i szlag go może trafić. Do wytworzenia podciśnienia przy pomocy inżektora jest potrzebna masa powietrza :)

I na filmie wygląda, że to tylko do napełniania a nie do usuwania płynu ..... czy się mylę ?
Pozdrawiam
Churek

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Tak na filmie jest napełnianie ale i jakby odsysanie powietrza? Tak czy inaczej zobaczymy co się da tym zrobić. Fakt, że mój kompresor jest mały ale i dużo większy się znajdzie w razie czego.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

adamr1984 pisze:Tak czy inaczej zobaczymy co się da tym zrobić.
Spoko - czekam niecierpliwie na relację bo też jestem zainteresowany :)
Pozdrawiam
Churek

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Czy ktoś w ogóle wie w jaki sposób spuścić płyn chłodniczy? Zdjąłem dzisiaj tą osłonę, szukam, szukam i nic... albo nie wiem gdzie szukać korka albo spuszcza się bezpośrednio z rury do której dostęp jest tragiczny o-o

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

adamr1984 pisze:Czy ktoś w ogóle wie w jaki sposób spuścić płyn chłodniczy? Zdjąłem dzisiaj tą osłonę, szukam, szukam i nic... albo nie wiem gdzie szukać korka albo spuszcza się bezpośrednio z rury do której dostęp jest tragiczny o-o
Ja spuszczałem rurą - do której zaiste jest gówniany dostęp. Potem zamiast tej samozaciskowej opaski założyłem normalną ślimakową na następne razy.
Pozdrawiam
Churek

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

No to mnie nie pocieszyłeś :O

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »


adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Dokładnie tak. Co do metody spustu to czy jednak w lewym (patrząc z pozycji kierowcy nazwijmy) dolnym rogu chłodnicy nie siedzi plastikowy korek? Coś takiego tylko czarny https://allegro.pl/korek-spustowy-chlod ... 32129.html
Jeśli tam jest spust to też nieciekawe miejsce bo bebechy od filtra powietrza przeszkadzają dla odmiany.

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Uprzejmie informuję, że korek spustowy jest w lewym dolnym rogu chłodnicy a sam kurek spustu na samym dole - idealnie zlatuje ta gdzie chcemy. Jak już się ruszy korek (użyłem do tego końcówki klucza nasadowego bo na nic innego nie ma miejsca) to już dalej odkręca się palcami. Jestem już po spuszczeniu płynu i pierwszym zalaniu wody - czekam aż ostygnie.

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Wymiana płynu zakończona. Urządzenie faktycznie się sprawdza a i wystarczy mały 6 litrowy kompresorek. Odsysanie powietrza około 1,5 zbiornika a na wtłaczaniu jeden zbiornik wystarczył. Obsługa tak jak na filmie a jeszcze lepiej ściągnąć instrukcję i zrozumieć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”