Wymiana płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #1  Wysłany: 2018-08-24, 21:27   Wymiana płynu chłodzącego

Ponieważ to mój pierwszy post to na wstępie się przywitam a więc Witajcie!
Tak, to pierwsza Kia w rodzinie. Przymierzam się do wymiany płynu chłodzącego (ano bo ma już 2 lata, założyłem LPG i ubytek uzupełniłem tym co miałem więc chcę wymienić na jednolity płyn i przepłukać wcześniej.
Teoretycznie wiem jak o zrobić, zwłaszcza, że w poprzednim aucie już to robiłem ale w tamtym zbiornik wyrównawczy był jednocześnie miejscem wlewu (czyli w najwyższym punkcie).
W Rio zaczynamy z tego co obejrzałem od zdjęcia osłony, odkręcenia korka, spuszczenia starego płynu. To wszystko jest logiczne. Wlewam oczywiście wlewem w najwyższym punkcie układu ale prosił bym o podpowiedzi na co zwrócić uwagę żeby układ się ładnie odpowietrzył i w jaki sposób sprawić aby nagrzewnica zadziałała (przecież tamtędy też krąży chłodziwo a Rio ma klimę automatyczną więc przekręcenia pokrętła na grzanie nic nie da)?
Drugi dylemat kiedy zrobić podejście do zbiornika wyrównawczego i jak go opróżnić?
Generalnie jakby ktoś mógł opisać całą procedurę choćby w skróconej formie byłbym wdzięczny.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 516
Skąd: DW
 #2  Wysłany: 2018-08-24, 22:40   

adamr1984 napisał/a:
Rio ma klimę automatyczną więc przekręcenia pokrętła na grzanie nic nie da)?

Nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd, ale w automatycznej klimie możesz chyba ją wyłączyć i nastawić pokrętło na maxa na "grzanie" bez klimy? W sensie ustawiasz wysoką temperaturę ogrzewania bez włączonego AC.
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #3  Wysłany: 2018-08-25, 12:31   

Też o tym pomyślałem, że tak się da. Tak czy inaczej zamówiłem urządzenie ciśnieniowe do wymiany (kompresor już mam a przy 3 autach to się koszt szybko zwróci). W teorii powinno ograniczyć zapowietrzenie i przyspieszyć procedurę.
 
 
     
 adiek 

Informacje
Wyposażenie: M + Klima
Silnik: 1.2
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Daewoo Tico
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 36
Skąd: Autocentrum
 #4  Wysłany: 2018-08-25, 22:14   

adamr1984 napisał/a:
Też o tym pomyślałem, że tak się da. Tak czy inaczej zamówiłem urządzenie ciśnieniowe do wymiany (kompresor już mam a przy 3 autach to się koszt szybko zwróci). W teorii powinno ograniczyć zapowietrzenie i przyspieszyć procedurę.


Nie wiedziałem, że są takie urządzenia do układu chłodzenia :)
Daj znać po wymianie jak Ci poszło i opisz proszę całą procedurę z pomocą nowego urządzenia.
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #5  Wysłany: 2018-08-26, 12:20   

adiek napisał/a:
Nie wiedziałem, że są takie urządzenia do układu chłodzenia :)

Teoretycznie powinno to wyglądać tak: https://www.youtube.com/watch?v=OyJi0txqo_o
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #6  Wysłany: 2018-08-26, 14:02   

Jeśli jest tak jak myślę, i jest to wytwornica podciśnienia, taka jak w urządzeniu do wymiany płynu hamulcowego (mam takie coś) to do tego jest potrzebny naprawdę porządny kompresor taki ze zbiornikiem 100 - 150 litrów. Taki 24 litrowy maluch z marketu (a jeszcze nie daj bóg bezolejowy) to średnio się nadaje - będzie w zasadzie chodził non stop i szlag go może trafić. Do wytworzenia podciśnienia przy pomocy inżektora jest potrzebna masa powietrza :)

I na filmie wygląda, że to tylko do napełniania a nie do usuwania płynu ..... czy się mylę ?
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #7  Wysłany: 2018-08-26, 20:21   

Tak na filmie jest napełnianie ale i jakby odsysanie powietrza? Tak czy inaczej zobaczymy co się da tym zrobić. Fakt, że mój kompresor jest mały ale i dużo większy się znajdzie w razie czego.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #8  Wysłany: 2018-08-26, 22:02   

adamr1984 napisał/a:
Tak czy inaczej zobaczymy co się da tym zrobić.


Spoko - czekam niecierpliwie na relację bo też jestem zainteresowany :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #9  Wysłany: 2018-08-29, 15:09   

Czy ktoś w ogóle wie w jaki sposób spuścić płyn chłodniczy? Zdjąłem dzisiaj tą osłonę, szukam, szukam i nic... albo nie wiem gdzie szukać korka albo spuszcza się bezpośrednio z rury do której dostęp jest tragiczny o-o
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #10  Wysłany: 2018-08-29, 16:01   

adamr1984 napisał/a:
Czy ktoś w ogóle wie w jaki sposób spuścić płyn chłodniczy? Zdjąłem dzisiaj tą osłonę, szukam, szukam i nic... albo nie wiem gdzie szukać korka albo spuszcza się bezpośrednio z rury do której dostęp jest tragiczny o-o


Ja spuszczałem rurą - do której zaiste jest gówniany dostęp. Potem zamiast tej samozaciskowej opaski założyłem normalną ślimakową na następne razy.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #11  Wysłany: 2018-08-29, 16:33   

No to mnie nie pocieszyłeś :O
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #12  Wysłany: 2018-08-31, 12:56   

https://www.youtube.com/watch?v=vqst-pkRVKg
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #13  Wysłany: 2018-08-31, 20:32   

Dokładnie tak. Co do metody spustu to czy jednak w lewym (patrząc z pozycji kierowcy nazwijmy) dolnym rogu chłodnicy nie siedzi plastikowy korek? Coś takiego tylko czarny https://allegro.pl/korek-spustowy-chlodnicy-kia-hyundai-i7297232129.html
Jeśli tam jest spust to też nieciekawe miejsce bo bebechy od filtra powietrza przeszkadzają dla odmiany.
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #14  Wysłany: 2018-09-04, 10:16   

Uprzejmie informuję, że korek spustowy jest w lewym dolnym rogu chłodnicy a sam kurek spustu na samym dole - idealnie zlatuje ta gdzie chcemy. Jak już się ruszy korek (użyłem do tego końcówki klucza nasadowego bo na nic innego nie ma miejsca) to już dalej odkręca się palcami. Jestem już po spuszczeniu płynu i pierwszym zalaniu wody - czekam aż ostygnie.
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #15  Wysłany: 2018-09-04, 17:37   

Wymiana płynu zakończona. Urządzenie faktycznie się sprawdza a i wystarczy mały 6 litrowy kompresorek. Odsysanie powietrza około 1,5 zbiornika a na wtłaczaniu jeden zbiornik wystarczył. Obsługa tak jak na filmie a jeszcze lepiej ściągnąć instrukcję i zrozumieć.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 26