W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Pękniete światło stopu/blenda

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Pękniete światło stopu/blenda

Post autor: Gruchi »

Witajcie

Czy ktoś z was miał może podobny problem ? Nie wiem jakim cudem ale blenda na bagażniku sama z siebie pękła po 2 roku użytkowania, co śmieszne a może i nie u ojca w Kia Sportage pękł zaczep blendy.

Jak myślicie czy będzie podlegać to reklamacji ?

Obrazek

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Miałem to samo.
Pojechałem, powiedziałem, że stop pękł - popatrzył, zrobił zdjęcie, zamówił światło (czekałem 2 miesiące) i wymienili.

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Post autor: Gruchi »

wada fabryczna wychodzi na to ;) dzięki za informację :) Akurat czas na przegląd w tym miesiącu także zwrócę na to uwagę.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

mateusz pisze:Miałem to samo.
Pojechałem, powiedziałem, że stop pękł - popatrzył, zrobił zdjęcie, zamówił światło (czekałem 2 miesiące) i wymienili.
2 m-c ?

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 339
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Tak 2 miesiące. Tyle podobno sprowadzali światło stopu.

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Post autor: Gruchi »

2 tygodnie temu umówiłem się na 2-gi przegląd.
W rozmowie telefonicznej wspomniałem o wyżej opisanej usterce a w sobotę tj 15.09.18 będąc już na przeglądzie stop został wymieniony bez żadnego problemu w ramach gwarancji. Czyli wszystko trwało około 2 tygodni :)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

W Rio mojej żony również tylne 3cie światło stopu pękło (skrajna prawa strona klosza). Zgłoszone do serwisu i około tygodniu wymienione w ramach gwarancji.

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Miałem podobny problem , również naprawili w ramach gwarancji .
Zobaczcie sobie przy OKAZJI czy czasami nie macie również popękanych plastików wokół dwóch śrub na boczku klapy bagażnika, bo też występuje taka przypadłość i też wymieniają na gwarancji.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 376
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

No i mi się przytrafiło. Wymienione na gwarancji w Kia Lee Motors Komorniki koło Poznania.
Początkowo podeszli do sprawy bardzo rygorystycznie, bo jak zadzwoniłem to powiedziano mi, że trzeba podjechać, spisać protokół, zrobić dokumentację fotograficzną i wysłać do centrali i oni ocenią czy wymiana gwarancyjna się należy. Jednak jak pojechałem w sobotę, to Pani tylko spojrzała i powiedziała, ze typowe uszkodzenie i należy się wymiana gwarancyjna, części będą na wtorek, proponuje środa 7.30 i wymiana potrwa max godzinkę. Godzinkę to mi zajęło z dojazdem do nich i powrotem do domu :D
Generalnie załatwione bezboleśnie i na gwarancji. ;-)

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 535
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

No i mnie dopadło. Odpadła mi całą czerwoną lampa,a dioda z mocowaniem zostały w klapie. Sprawę zgłosiłem w ASO ale minęły już 24 miesiące od zakupu auta ,więc pewnie nie uznają tego na gwarancji ;-(
Ale kurczę jakość słaba tego elementu.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

[quote="kubeusz77”]No ale minęły już 24 miesiące od zakupu auta ,więc pewnie nie uznają tego na gwarancji ;-( [/quote]
U mnie wymiana była 48 miesięcy po zakupie, wszystko na gwarancji.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 376
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

U mnie 64 miesiące po dacie pierwszej rejestracji i wymienili bez gadania.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 535
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Światło stopu wymienione. Faktycznie mieliście rację bez żadnego "ale"
Odniosłem wrażenie że 3 światło stopu ma jakąś wadę fabryczna,ale Kia nie ogłosiła akcji naprawcze. Serwisant potwierdził że już kilka aut przyjechało z tym problemem.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 376
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Wydaje mi się, że jest to kwestia resztek wody z płynu do spryskiwaczy, która gromadzi się tam w jakimś zagłębieniu lub szczelinie i jak auto postoi w minusowej temperaturze to woda zamarza i rozsadza plastik. Zrobi się tak kilka/kilkadziesiąt razy i pojawia się pęknięcie.
Może koszty akcji serwisowej (również wizerunkowe) są na tyle wysokie, że bardziej opłaca się te kilkadziesiąt przypadków zrobić w ramach gwarancji, bo to też robi dobry PR marce - bo kto z nas teraz będzie psioczył na 7-letnią gwarancję kia, skoro bez gadania wymienili?

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 535
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Mhm. Jeśli używasz płynu zimowego to nie powinien zamarznąć.
A co do wizerunku Kia i 7 letniej gwarancji to się z Tobą zgadzam na 100 %

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”