W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Skrzynia biegów przestają wchodzić biegi

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Skrzynia biegów przestają wchodzić biegi

Post autor: krzychu001 »

Witam wszystkich, mam problem ze skrzynią biegów. Ostatnio zaczęła się blokować i przestawały płynnie wchodzić biegi na jakiś krótki czas parę kilometrów przejechałem albo po zatrzymaniu i znów wracało do normy. Wystarczyło zgasić silnik i przy zgaszonym chodzi jak nówka sztuka.
Dziś w mieście tak mi się zaczęła blokować że nie mogłem wrzucić żadnego biegu musiałem zgasić auto wrzucić jedynkę i jechać dalej a kolejne biegi wchodziły już oporowo dosłownie na siłę a stałem w korku. Przejechałem z 15 km obwodnicą i znów skrzynia dobrze chodzi.

Co to może być? Macie jakieś doświadczenia albo już ktoś tak miał?

Auto już nie serwisowane w ASO ale wszystko jest robione na czas z wymianą eksploatacyjnych części i płynów. Poduszka silnika to raczej nie jest bo może być taki objaw jak się kąt zmieni ale wszystko znów wróciło do normy to może być coś pomiędzy drążkiem a skrzynią biegów

lukasz_rio
Posty: 147
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:00
Lokalizacja: powiat węgrowski

Post autor: lukasz_rio »

Jaki przebieg auta? i czy sprzęgło było wymieniane?
lukasz_rio

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

lukasz_rio pisze:czy sprzęgło było wymieniane?
Wygląda na padakę sprzęgła.

Jest jeszcze opcja (jeśli sprzęgło jest hydrauliczne), że z powodu zużycia klocków hamulcowych opadł poziom płynu w zbiorniczku i zapowietrzył się tłoczek od sprzęgła - tak bywało np. w Volvo.

Jeśli samochód ma ponad 100 000 to niestety może być umierające sprzęgło.
Pozdrawiam
Churek

Pawel
Posty: 22
Rejestracja: 07 lis 2014, 20:09
Lokalizacja: KrakĂłw

Post autor: Pawel »

Cze¶æ,
moja Kia mia³a bardzo podobn± przypad³o¶æ. winny okaza³ siê zapowietrzaj±cy uk³ad. ³atwo to stwierdziæ bo peda³ sprzêg³a chodzi wtedy bardzo lekko, praktycznie zerowy opór przy naciskaniu.

ja zdecydowa³em siê na wymianê wysprzêglika oraz p³ynu. wszystko wróci³o do normy. u ciebie winny mo¿e byæ inny element wiêc nie sugeruj siê nadto moj± sugesti±.

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzychu001 »

Cześć dzięki za podpowiedzi. Auto ma już prawie 60 tyś km na liczniku a do tego tak jak w innym poście pisałem że całe hamulce się skończyły przy 55 tyś km to fakt bo jazda to głównie po mieście nic więcej zazwyczaj. Gdzie ten układ ze skrzyni biegów można odpowietrzyć? Hamulce jak były wymieniane to płyn był dolewany i do tej pory go nie brakuje i przy wymianie też nie brakowało. Możliwe że wezmę się za wymianę płynu w skrzyni biegów a profilaktycznie może ten wysprzęglik się wymieni jak objawy się znów powtórzą bo skrzyni nie chciał bym robić o ile by się okazało że jeszcze jest dobra a bez rozbierania tego się nie stwierdzi a rozebrać by sprawdzić i nie wymienić też nie ma sensu. Pedał był normalnie twardy stawiał opór jak biegi nie chciały wchodzić więc objawy trochę inne ale uczycie było takie jak była by to skrzynia bez synchronizacji bieg trzeba było po prostu natrafić. Kurcze nie wiem teraz znów jeździ płynnie może tam smarem coś przesmaruję co się da.

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzychu001 »

Ten wysprzęglik posiada kalamitke to może wystarczy tylko nasmarować ale myślę od razu o wymianie oleju w skrzyni biegów. Tak czy siak zrobię to przed zimą jeszcze czy objawy się powtórzą czy nie

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Jeśli nie ubywa płynu hamulcowego, to moim zdaniem uszkodzona jest pompka sprzęgła. U mnie też mam takie objawy, ale na szczęście jeszcze sporadycznie, na ogół po chłodnej nocy i przy manewrowaniu na półsprzęgle, nie można wybić biegu mimo naciśniętego sprzęgła do podłogi. Po kilku naciśnięciach objawy znikają. Na razie z tym jeżdżę, bo dojście do pompki jest takie sobie. Jeśli mógłbyś kogoś poprosić o pomoc, to najłatwiej to sprawdzić przez obserwację łapy sprzęgła, czy za każdym razem dochodzi do tego samego miejsca. W Twoim wypadku im szybciej to zrobisz tym lepiej, przez walczenie ze skrzynią przy padniętym sprzęgle szybko padną synchronizatory.

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzychu001 »

Teraz jest dobrze. W wysprzęgliku nie ma kalamitki tak jak sądziłem tylko odpowietrznik. No bywa... Objaw taki pojawił się dopiero drugi raz na 3 lata użytkowania więc paniki nie ma z wymianą ale myślę że to będzie to bo sprzęgło pracuje bardzo dobrze do tej pory

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 380
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Miałem takie same objawy w nissanie almera 1.5 dCi i już się szykowałem na wymianę sprzęgła, ale okazało się, że wystarczyła nowa pompa sprzęgła. W starej zużył się tłoczek i raz łapał, a innym razem nie i nie było wysprzęglenia. Generalnie jak przestał łapać to można było dostać cholery, a potem nagle pyk i kilka dni chodziło jak nowe. Za jakiś czas znów były problemy. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy. Sprzęgło przetrwało po tej naprawie jeszcze ponad 60 tys. km.

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzychu001 »

Zobaczcie na co natrafiłem w sieci. Jak coś nas takiego dopadnie to będzie problem

https://www.youtube.com/watch?v=FpiWV862K_4

Awatar użytkownika
jachnyc
Posty: 460
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jachnyc »

Totalna bzdura , szkoda że nie nagrał że od bagażnika się do tego zabiera :)
Jacek

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzychu001 »

Wysprzęglik wymieniony.
Jakiś czas było dobrze i znów zaczęło się sypać najbardziej w korkach jak stałem to problem był dosłownie z każdym biegiem aby go wrzucić. Zamówiłem z ASO model 41710 02200 cena 207zł do odbiory był już po dwóch dniach. Wymieniony był zaledwie wczoraj także nie mogę jednoznacznie stwierdzić że problem rozwiązany póki nie minie trochę czasu i usterka nie powróci.

Co do wymiany to była dość prosta bo dostęp jest z góry i nie trzeba mieć podnośnika a wystarczy podstawowy komplet narzędzi.

U mnie odpieliśmy odmę i rurę od filtra powietrza aby można było górną część obudowy filtra odłożyć na bok a następnie całą obudowę filtra montowana była na 3 śruby do podstawy akumulatora i karoserii. Od góry z pasa przedniego trzeba wypiąć dwie spinki takie ale kotwy ale uwaga bo są dwuczęściowe i trzeba górną część podważyć i delikatnie z każdej strony spróbować ją unosić. Po wyjęciu obudowy filtra mamy już całkowity dostęp do wysprzęglika. Wystarczyło zacisnąć przewód od płynu hamulcowego co idzie do wysprzęglika i odkręcić 3 śruby go mocujące. Potem tylko podmiana na nowy i odpowietrzenie. Sama wymiana zajęła max 30 minut z odpowietrzeniem.

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Czyli jednak wymieniałeś wysprzęglik a nie pompkę? Jeśli na starym nie było widocznych wycieków to moim zdaniem to nic nie da. Przy nieszczelnym wysprzęgliku płyn uciekałby przez tłoczek na zewnątrz, przy pompie tylko na drugą stronę tłoczka, który jest zanurzony w płynie z obu stron, więc może nie być wycieku, a objawy nie działającego sprzęgła będą występować. Daj znać po dłuższym czasie, czy jest ok.

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzychu001 »

Jeden dzień na grobach i wszystko jasne. Wymiana nic nie pomogła. Objawy nadal się pojawiają i są strasznie wkurzające. Wysprzęglik i pompa są suche z każdej strony. Przy zimnym silniku mogę nawet przejechać ze 20km i nic się nie dzieje. Dopiero jak stanę w korki albo częściej się zmienia biegi to zaczynają się blokować. Do tego dotyczy to każdego biegu bez wyjątków. Zgaszę silnik wrzucam jedynkę i mogę jechać dalej ale później z dwójką i dalej są problemy przejadę trochę i znów coś tam działa. Dziś po tym miałem pauze 3 godziny i przejechałem kolejne 40km bez problemu. Później po godzince znów 25km i znów zaczynały się problemy. Płyn hamulcowy jak ASO mi wymieniło o ile nie skłamali na fakturze to powinien mieć 1,5 roku. Samochód ma 62 tyś km przejechane. Kiedyś też mi się przez chwilę takie coś objawiło przy mniejszym przebiegu ale bardzo szybko ustało.

Zauważyłem dziś jeszcze taki objaw jak w skrzyni automatycznej tylko że mam pedał sprzęgła do podłogi i jak puszczam hamulec to samochód po woli jedzie (nie mówię o pół sprzęgle) tak jest też na wstecznym i tylko wtedy kiedy te objawy występują. Jak skrzynia normalnie pracuje to tego efektu nie ma.

Jakieś pomysły?

Przyczyny szukać bardziej w pompie?

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Jeśli nie ma wycieków to pompa, pompa i jeszcze raz pompa. Po wciśnięciu sprzęgła tracisz ciśnienie w układzie, bo płyn w pompie przez nieszczelny tłoczek przechodzi z powrotem do zbiorniczka. Wymienisz i będzie ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”