W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

ISG autostop

slikers78wk
Posty: 10
Rejestracja: 03 wrz 2018, 09:42
Lokalizacja: Oława

ISG autostop

Post autor: slikers78wk »

witam,
jak sprawdzić czy ma się na wyposażeniu funkcje Autostop? Czy na podstawie numeru VIN znajdę wyposażenie mojej Kia? Chodzi o to iż na komputerze w aucie jak się zatrzymam pokazuję napis :"AutoStop Function Limited". Jest też klawisz dedykowany do tej funkcji ale świeci się na pomarańczowo.
Zdjęcia w linkach
https://www.dropbox.com/s/mu7dj8ym6xb0j ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/umpahptm0vgea ... 2.jpg?dl=0

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Z tego co widzę, to masz funkcję Start-Stop. Rozumiem, że silnik sam Ci się nie wyłącza podczas postoju w korkach i wciskanie przycisku nic nie daje? Możesz mieć słaby akumulator, klimatyzację włączoną na wyższy bieg, czy ogrzewanie tylnej szyby i funkcja nie zadziała. W instrukcji obsługi znajdziesz więcej informacji na temat działania tego systemu i jakie warunki powodują, że się wyłączy. Komputer też wyświetla komunikat, że ta funkcja jest ograniczona z jakiegoś powodu.

slikers78wk
Posty: 10
Rejestracja: 03 wrz 2018, 09:42
Lokalizacja: Oława

Post autor: slikers78wk »

dzięki za info. jutro zadzwonię do KIA serwisu i podam im VIN to możne powiedzą czy mam to na wyposażeniu. Akumulator ma może 2 miesiące także myślę ze to nie jego wina.Chyba ze ma ktoś namiary jak sprawdzić czy się to ma na podstawie VIN

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Przecież od razu widać, że masz Start-Stop (ISG). Ja nie mam tego i nie mam nawet przycisku do jego dezaktywacji jak Ty. Komputer w aucie też sobie raczej sam nie wymyślił nowej funkcji. ;-) Z jakiegoś powodu komputer wyłączył (ograniczył) jej działanie.

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

Masz masz i jeśli nie reaguje na guzik (światełko pomarańczowe nie gaśnie) to usterka.
Naciśnij guzik od tego A bo czasami ludzie to przestawiają w ASO na tryb że domyślnie jest wyłączone.

Awatar użytkownika
tyka47
VIP
Posty: 99
Rejestracja: 21 wrz 2016, 17:49
Lokalizacja: Knurów/Śląsk
Wyposażenie: business line
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: RIO IV

Post autor: tyka47 »

Autostop jest na 100%
U mnie też czasem pojawia się ten komunikat i silnik nie gaśnie.
Dzieje się tak gdy włączone są światła, klima, i inne odbiorniki, a także przy krótkich miejskich jazdach.
Jeśli autko przegonisz na trasie i ograniczysz zużycie prądu to powinno wrócić wszystko do normy.
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

piotreek pisze: czasami ludzie to przestawiają w ASO na tryb że domyślnie jest wyłączone.
W III generacji nie da się tego w aso przestawić na domyślnie wyłączone. Niektóre aso oferują „boxy” za kilkaset złotych wyłączające ISG po odpaleniu auta ale przy pomocy kompa serwisowego, nie przestawisz tego w domyślny tryb off !

Awatar użytkownika
tyka47
VIP
Posty: 99
Rejestracja: 21 wrz 2016, 17:49
Lokalizacja: Knurów/Śląsk
Wyposażenie: business line
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: RIO IV

Post autor: tyka47 »

Dziś zawitałem do ASO z uwagi na to, że system AutoStop przestał wyłączać silnik.
Pojawia się za każdym razem komunikat o ograniczeniu.
Ponieważ codzienie pokonuję trasę około 40 km i to autostradą, to wydało mi się dziwne, że w temperaturach prawie letnich, bez włączonej klimy i światła w dzień ledowe, powinno spokojnie doładować akumulator.
Podejrzewałem że może jakaś upływność prądowa się pojawiła.
ASO nie zdiagnozowało żadnych usterek, a jedynie niski stan naładowania akumulatora (ok 73%), z info ASO musi być co najmniej 82%

I tu mam pytanie do doświadczonych:
czy zwykłym elektronicznym prostownikiem można doładować taki akumulator? bo w serwisie coś mówią że nie, a jeśli nie , to jaki ma byc?
Czy można spokojnie wyjąć akum z auta? mam na myśli jakieś rozprogramowanie czy inne niespodzianki.

W ASO mogę doładować akumulator za kilkadziesiąt zł i muszę auto pozostawić na dobę.
Nie bardzo mi się to uśmiecha.

Na pocieszenie dodam, że EuroKas Gliwice nie policzył mi NIC za weryfijkację i opracowanie zgłoszenia:)
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

Hej,
Nie wiem czy w III tak jak w IV są AGM-y (pewnie tak skoro jest ISG). Elektroniczny do akumulatorów AGM/Żelowych jak najbardziej możesz ładować. Przed zakupem sprawdź instrukcję prostownika ale chyba większość elektronicznych ładuje AGM-y.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tyka47
VIP
Posty: 99
Rejestracja: 21 wrz 2016, 17:49
Lokalizacja: Knurów/Śląsk
Wyposażenie: business line
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: RIO IV

Post autor: tyka47 »

Dzięki za odpowiedź.
Tak, dobrze się domyślasz - w moim RIO III jest AGM a konkretnie AGM60L-DIN 60 Ah 510A (EN)
Ja w międzyczasie "odrobiłem lekcję" :)
Po pierwsze zaliczyłem dodatkową wizytę w serwisie sprzedającym i serwisującym akumulatory.
Dokonali niezbędnych pomiarów (i to w mojej obecności - nie tak jak w ASO)
Okazało się, że z ładowaniem jest wszystko Ok, akumulator też jest OK, ale faktycznie jest niedoładowany.
Serwisant zalecił żartobliwie wyprawę do Niemiec i z powrotem, żeby naładować solidnie akum.
I polecił kilka ładowarek do wyboru, a ja wczoraj zamówiłem tą:
ładowarka mikroprocesorowa

Wyjęcie akumulatora z auta nie rodzi większych problemów.
Instrukcja obsługi mówi o kilku drobiazgach np: radio klima szyby które mogą wymagać ponownego ustawienia, ale jest dokładnie opisane co i jak robić.
Więc decyzja zapadła i czekam już tylko na dostawę ładowarki
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Ładowarka trochę przereklamowana, 14,7V maksymalnego napięcia szału nie robi, w tym trybie to z półtorej doby pewnie będzie musiał stać. Akumulator powinien być podbity do ok. nawet 16V aby go poprawnie i "szybko" zregenerować.

Co do ładowania trasą do Niemiec; spoko pomysł, ale nie na światłach dziennych bo u mnie utrzymuje ok 12,8V, zależnie jak gazem operuje a na światłach postojowych/mijania trzyma już 14,4V bez żadnych dziwnych ekonomicznych trybów. Zapewne w innych wersjach regulator zachowuje się podobnie... :P

clarence2
Posty: 141
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

tyka47, daj znać po zakupie przy jakiej wartości rozłącza ładowanie ;-) ...czy faktycznie osiąga deklarowane 14,7V

Awatar użytkownika
tyka47
VIP
Posty: 99
Rejestracja: 21 wrz 2016, 17:49
Lokalizacja: Knurów/Śląsk
Wyposażenie: business line
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: RIO IV

Post autor: tyka47 »

Odpowiadam na prośbę powyżej.

Zaplanowałem ładowanie akumulatora na sobotę/niedzielę żeby nie spieszyć się niepotrzebnie i mieć możliwość obserwowania procesu, bo ciekawy byłem jak to wygląda w przypadku akumulatora AGM i ładowania "mądrą ładowarką".
Akumulator wymontowałem z auta, bo nie mam możliwości podłączenia ładowarki w samochodzie.
Wszystko odbyło się jak w instrukcji - ładowarka po ustawieniu trybu "*" rozpoznała akumulator i po wstępnym pomiarze napięcia ładowała około 6 godz osiągając 14,1 V
Pozostawiłem podpiętą ładowarkę na noc i rano okazało się że podskoczyło jeszcze do 14,3 V (jak na zdjęciu.) i na tym koniec.
Obrazek

Ładowarka przeszła w tryb podtrzymania i nawet ponowne jej podłączenie niczego już nie zmieniło.
Dziś sprawdziłem skuteczność na dłuższym odcinku i wydaje się być wszystko w jak najlepszym porządku - Auto-Stop działa jak dawniej.
Gdybym zostawił auto w ASO - to musiałbym zapłacić za ładowanie i wypożyczenie samochodu prawie tyle co za zakup ładowarki, więc tak czy siak warto było...

Tych którzy boją się wyjąć akumulator z auta chciałbym uspokoić, że ani klima nie straciła swoich ustawień, ani radio zaprogramowanych stacji, szyby też bez zmian.
Jedynie trzeba było na nowo ustawić zegar, język systemu komputera, w radiu indywidualne ustawienia balansu głośników.
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ari93 pisze:Akumulator powinien być podbity do ok. nawet 16V aby go poprawnie i "szybko" zregenerować.
Hę !żż 16 voltów ż!!!! Chyba bezpośrednio z gniazdka ..... :cool: :D

Sam samochód, jak i normalne ładowarki automatyczne (i nie mówię tu a marketowym badziewiu) ładują max 14.4 - 14.6V i się wyłączają w tryb podtrzymania ...

Moja ładowarka, która ma tryb szybkiego ładowania nie przekracza 14.8V ale za to prąd daje po byku, żeby szybko podgonić.

To jak z mocą silnika (napięcie) i momentem obrotowym (prąd) - co Ci po mocy jak nie ma momentu .... no nie zbierzesz się ze świateł ;D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Tak, ponad 16V ;) żeby tylko naładować to <15V będzie ok ale jeśli chcesz aku zregenerować, odzyskać gęstość elektrolitu to powinno to być te ponad 16V. Więcej tutaj i ogólnie na tym kanale https://youtu.be/5hkfJpAab6k?t=1089 ale mają już tyle materiałów nakręcone... Niby "głupie" akumulatory ale jakoś lubie ich materiały oglądać :D Pana z linku powyżej polecam oglądać przy prędkości x1,5 ;)

Zamówiłem chińską ładowarkę, po ruskich komentarzach doczytałem jakie rezystory odpowiadają za maksymalne napięcie ładowania i cóż... będę kombinował ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wewnętrzne”