ISG autostop
Autor Wiadomość
 slikers78wk 

Informacje
Silnik: 1.1 CRDI
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Oława
 #1  Wysłany: 2018-09-16, 21:45   ISG autostop

witam,
jak sprawdzić czy ma się na wyposażeniu funkcje Autostop? Czy na podstawie numeru VIN znajdę wyposażenie mojej Kia? Chodzi o to iż na komputerze w aucie jak się zatrzymam pokazuję napis :"AutoStop Function Limited". Jest też klawisz dedykowany do tej funkcji ale świeci się na pomarańczowo.
Zdjęcia w linkach
https://www.dropbox.com/s...G_0400.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...G_0402.jpg?dl=0
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 516
Skąd: DW
 #2  Wysłany: 2018-09-16, 23:31   

Z tego co widzę, to masz funkcję Start-Stop. Rozumiem, że silnik sam Ci się nie wyłącza podczas postoju w korkach i wciskanie przycisku nic nie daje? Możesz mieć słaby akumulator, klimatyzację włączoną na wyższy bieg, czy ogrzewanie tylnej szyby i funkcja nie zadziała. W instrukcji obsługi znajdziesz więcej informacji na temat działania tego systemu i jakie warunki powodują, że się wyłączy. Komputer też wyświetla komunikat, że ta funkcja jest ograniczona z jakiegoś powodu.
 
 
     
 slikers78wk 

Informacje
Silnik: 1.1 CRDI
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Oława
 #3  Wysłany: 2018-09-16, 23:42   

dzięki za info. jutro zadzwonię do KIA serwisu i podam im VIN to możne powiedzą czy mam to na wyposażeniu. Akumulator ma może 2 miesiące także myślę ze to nie jego wina.Chyba ze ma ktoś namiary jak sprawdzić czy się to ma na podstawie VIN
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 516
Skąd: DW
 #4  Wysłany: 2018-09-16, 23:50   

Przecież od razu widać, że masz Start-Stop (ISG). Ja nie mam tego i nie mam nawet przycisku do jego dezaktywacji jak Ty. Komputer w aucie też sobie raczej sam nie wymyślił nowej funkcji. ;-) Z jakiegoś powodu komputer wyłączył (ograniczył) jej działanie.
 
 
     
 piotreek 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 7500
Kolor: Platinium Graphite
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
 #5  Wysłany: 2018-09-17, 18:05   

Masz masz i jeśli nie reaguje na guzik (światełko pomarańczowe nie gaśnie) to usterka.
Naciśnij guzik od tego A bo czasami ludzie to przestawiają w ASO na tryb że domyślnie jest wyłączone.
 
 
     
 tyka47 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2 84KM
Przebieg: 40000
Kolor: clear white
Typ nadwozia: 5D Hb
Inne auto / jakie?: KIA CEED
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 98
Skąd: Knurów/Śląsk
 #6  Wysłany: 2018-09-20, 17:40   

Autostop jest na 100%
U mnie też czasem pojawia się ten komunikat i silnik nie gaśnie.
Dzieje się tak gdy włączone są światła, klima, i inne odbiorniki, a także przy krótkich miejskich jazdach.
Jeśli autko przegonisz na trasie i ograniczysz zużycie prądu to powinno wrócić wszystko do normy.
--------------------
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #7  Wysłany: 2018-09-25, 12:41   

piotreek napisał/a:
czasami ludzie to przestawiają w ASO na tryb że domyślnie jest wyłączone.

W III generacji nie da się tego w aso przestawić na domyślnie wyłączone. Niektóre aso oferują „boxy” za kilkaset złotych wyłączające ISG po odpaleniu auta ale przy pomocy kompa serwisowego, nie przestawisz tego w domyślny tryb off !
 
 
     
 tyka47 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2 84KM
Przebieg: 40000
Kolor: clear white
Typ nadwozia: 5D Hb
Inne auto / jakie?: KIA CEED
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 98
Skąd: Knurów/Śląsk
 #8  Wysłany: 2018-10-30, 19:52   

Dziś zawitałem do ASO z uwagi na to, że system AutoStop przestał wyłączać silnik.
Pojawia się za każdym razem komunikat o ograniczeniu.
Ponieważ codzienie pokonuję trasę około 40 km i to autostradą, to wydało mi się dziwne, że w temperaturach prawie letnich, bez włączonej klimy i światła w dzień ledowe, powinno spokojnie doładować akumulator.
Podejrzewałem że może jakaś upływność prądowa się pojawiła.
ASO nie zdiagnozowało żadnych usterek, a jedynie niski stan naładowania akumulatora (ok 73%), z info ASO musi być co najmniej 82%

I tu mam pytanie do doświadczonych:
czy zwykłym elektronicznym prostownikiem można doładować taki akumulator? bo w serwisie coś mówią że nie, a jeśli nie , to jaki ma byc?
Czy można spokojnie wyjąć akum z auta? mam na myśli jakieś rozprogramowanie czy inne niespodzianki.

W ASO mogę doładować akumulator za kilkadziesiąt zł i muszę auto pozostawić na dobę.
Nie bardzo mi się to uśmiecha.

Na pocieszenie dodam, że EuroKas Gliwice nie policzył mi NIC za weryfijkację i opracowanie zgłoszenia:)
--------------------
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>
 
 
     
 piotreek 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 7500
Kolor: Platinium Graphite
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
 #9  Wysłany: 2018-11-02, 22:19   

Hej,
Nie wiem czy w III tak jak w IV są AGM-y (pewnie tak skoro jest ISG). Elektroniczny do akumulatorów AGM/Żelowych jak najbardziej możesz ładować. Przed zakupem sprawdź instrukcję prostownika ale chyba większość elektronicznych ładuje AGM-y.
Pozdrawiam
 
 
     
 tyka47 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2 84KM
Przebieg: 40000
Kolor: clear white
Typ nadwozia: 5D Hb
Inne auto / jakie?: KIA CEED
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 98
Skąd: Knurów/Śląsk
 #10  Wysłany: 2018-11-03, 13:26   

Dzięki za odpowiedź.
Tak, dobrze się domyślasz - w moim RIO III jest AGM a konkretnie AGM60L-DIN 60 Ah 510A (EN)
Ja w międzyczasie "odrobiłem lekcję" :)
Po pierwsze zaliczyłem dodatkową wizytę w serwisie sprzedającym i serwisującym akumulatory.
Dokonali niezbędnych pomiarów (i to w mojej obecności - nie tak jak w ASO)
Okazało się, że z ładowaniem jest wszystko Ok, akumulator też jest OK, ale faktycznie jest niedoładowany.
Serwisant zalecił żartobliwie wyprawę do Niemiec i z powrotem, żeby naładować solidnie akum.
I polecił kilka ładowarek do wyboru, a ja wczoraj zamówiłem tą:
ładowarka mikroprocesorowa

Wyjęcie akumulatora z auta nie rodzi większych problemów.
Instrukcja obsługi mówi o kilku drobiazgach np: radio klima szyby które mogą wymagać ponownego ustawienia, ale jest dokładnie opisane co i jak robić.
Więc decyzja zapadła i czekam już tylko na dostawę ładowarki
--------------------
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 338
Skąd: Starogard Gdański
 #11  Wysłany: 2018-11-04, 01:10   

Ładowarka trochę przereklamowana, 14,7V maksymalnego napięcia szału nie robi, w tym trybie to z półtorej doby pewnie będzie musiał stać. Akumulator powinien być podbity do ok. nawet 16V aby go poprawnie i "szybko" zregenerować.

Co do ładowania trasą do Niemiec; spoko pomysł, ale nie na światłach dziennych bo u mnie utrzymuje ok 12,8V, zależnie jak gazem operuje a na światłach postojowych/mijania trzyma już 14,4V bez żadnych dziwnych ekonomicznych trybów. Zapewne w innych wersjach regulator zachowuje się podobnie... :P
 
 
     
 clarence2 

Informacje
Wyposażenie: Buisness Line
Silnik: 1,4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 137
Skąd: Stąd
 #12  Wysłany: 2018-11-04, 11:42   

tyka47, daj znać po zakupie przy jakiej wartości rozłącza ładowanie ;-) ...czy faktycznie osiąga deklarowane 14,7V
 
 
     
 tyka47 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2 84KM
Przebieg: 40000
Kolor: clear white
Typ nadwozia: 5D Hb
Inne auto / jakie?: KIA CEED
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 98
Skąd: Knurów/Śląsk
 #13  Wysłany: 2018-11-13, 21:45   

Odpowiadam na prośbę powyżej.

Zaplanowałem ładowanie akumulatora na sobotę/niedzielę żeby nie spieszyć się niepotrzebnie i mieć możliwość obserwowania procesu, bo ciekawy byłem jak to wygląda w przypadku akumulatora AGM i ładowania "mądrą ładowarką".
Akumulator wymontowałem z auta, bo nie mam możliwości podłączenia ładowarki w samochodzie.
Wszystko odbyło się jak w instrukcji - ładowarka po ustawieniu trybu "*" rozpoznała akumulator i po wstępnym pomiarze napięcia ładowała około 6 godz osiągając 14,1 V
Pozostawiłem podpiętą ładowarkę na noc i rano okazało się że podskoczyło jeszcze do 14,3 V (jak na zdjęciu.) i na tym koniec.


Ładowarka przeszła w tryb podtrzymania i nawet ponowne jej podłączenie niczego już nie zmieniło.
Dziś sprawdziłem skuteczność na dłuższym odcinku i wydaje się być wszystko w jak najlepszym porządku - Auto-Stop działa jak dawniej.
Gdybym zostawił auto w ASO - to musiałbym zapłacić za ładowanie i wypożyczenie samochodu prawie tyle co za zakup ładowarki, więc tak czy siak warto było...

Tych którzy boją się wyjąć akumulator z auta chciałbym uspokoić, że ani klima nie straciła swoich ustawień, ani radio zaprogramowanych stacji, szyby też bez zmian.
Jedynie trzeba było na nowo ustawić zegar, język systemu komputera, w radiu indywidualne ustawienia balansu głośników.
--------------------
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #14  Wysłany: 2018-11-14, 20:07   

Ari93 napisał/a:
Akumulator powinien być podbity do ok. nawet 16V aby go poprawnie i "szybko" zregenerować.


Hę !???? 16 voltów ??!!!! Chyba bezpośrednio z gniazdka ..... :cool: :D

Sam samochód, jak i normalne ładowarki automatyczne (i nie mówię tu a marketowym badziewiu) ładują max 14.4 - 14.6V i się wyłączają w tryb podtrzymania ...

Moja ładowarka, która ma tryb szybkiego ładowania nie przekracza 14.8V ale za to prąd daje po byku, żeby szybko podgonić.

To jak z mocą silnika (napięcie) i momentem obrotowym (prąd) - co Ci po mocy jak nie ma momentu .... no nie zbierzesz się ze świateł ;D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 338
Skąd: Starogard Gdański
 #15  Wysłany: 2018-11-15, 00:47   

Tak, ponad 16V ;) żeby tylko naładować to <15V będzie ok ale jeśli chcesz aku zregenerować, odzyskać gęstość elektrolitu to powinno to być te ponad 16V. Więcej tutaj i ogólnie na tym kanale https://youtu.be/5hkfJpAab6k?t=1089 ale mają już tyle materiałów nakręcone... Niby "głupie" akumulatory ale jakoś lubie ich materiały oglądać :D Pana z linku powyżej polecam oglądać przy prędkości x1,5 ;)

Zamówiłem chińską ładowarkę, po ruskich komentarzach doczytałem jakie rezystory odpowiadają za maksymalne napięcie ładowania i cóż... będę kombinował ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27