W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Używana Kia Rio, czy to dobry wybór?

+ i -
Kalder
Posty: 2
Rejestracja: 27 paź 2018, 16:52
Lokalizacja: Poland

Używana Kia Rio, czy to dobry wybór?

Post autor: Kalder »

Witam.
Powoli przymierzam się do zmiany mojego bardzo starego samochodu na coś nowszego (2010+) i szukam coś w cenie około 25 tysięcy zł.

Przeglądałem masę ogłoszeń różnych modeli. Rozważałem Meganki III, Clio IV, Fiesty Mk7, Golfy, Polo, Ibizy i wiele, wiele innych do czasu kiedy przypadkiem zobaczyłem Kia Rio. I jak do tej pory nie znalazłem innego samochodu który by mi się spodobał aż tak bardzo pod względem wizualnym.

Teraz jednak czas na wątpliwości i pytania. Nie ukrywam że najchętniej kupiłbym coś z silnikiem 1,4-1,8 z około 120KM+ bez turbo (np Kia Ceed) ale prawda jest taka że w tym budżecie nic takiego nie dostanę chyba że roczniki starsze niż 2010.

Rio ma wersję 1,4/109KM ale jest ich strasznie mało na rynku wtórnym i nawet nie nastawiam się że uda mi się taki kupić, pozostaje więc wersja 1,2 z 84KM.
Nie mam zapędów do ścigania i wysokich prędkości ale czy to nie trochę mało do tras pozamiejskich (jeżdżę głównie po mieście ale poza miasto też zdarza się wyjechać) , zwłaszcza do spokojnego wyprzedzania? Pytam bo co innego dane na papierze a co innego uczucie podczas jazdy a niestety nie miałem okazji nią jeździć.

Jakie są wasze wrażenia z jazdy tym samochodem? Jakies szczególne zalety/wady (zwłaszcza te drugie)? Zdaję sobie sprawę z tego że to forum Rio więc ludzie mogą być stronniczy ale tak obiektywnie samochód polecacie czy jednak może szukać jakiejś alternatywy?

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Kalder pisze:Rio ma wersję 1,4/109KM ale jest ich strasznie mało na rynku wtórnym i nawet nie nastawiam się że uda mi się taki kupić, pozostaje więc wersja 1,2 z 84KM.
Nie mam zapędów do ścigania i wysokich prędkości ale czy to nie trochę mało do tras pozamiejskich (jeżdżę głównie po mieście ale poza miasto też zdarza się wyjechać) , zwłaszcza do spokojnego wyprzedzania? Pytam bo co innego dane na papierze a co innego uczucie podczas jazdy a niestety nie miałem okazji nią jeździć.
Cześć, mam wersję silnikową 1.25l w nadwoziu sedan i jeżdżę głównie po mieście. Generalnie nie narzekam na brak mocy, bo auto żwawo przyspiesza. Jego dynamika kończy się po przekroczeniu ok 100km/h. Tym silnikiem ciężko jest coś "spokojnie" wyprzedzić i bez redukcji na 4, lub 3 bieg się nie obejdzie, ale nie ma jakiejś tragedii i jest o wiele lepiej niż w Skodzie Fabii 1.2, czy 1.0 MPI. Jak pierwszy raz wsiadłem za kierownicę wersji testowej, to byłem zaskoczony silnikiem raczej na plus i miałem wrażenie, że pomylili 1.25l z 1.4l. :P
Ciężko jest teraz znaleźć zwykłe auto klasy B ze sporą mocą i większym silnikiem poza wersjami sportowymi.
Kalder pisze:Jakie są wasze wrażenia z jazdy tym samochodem? Jakies szczególne zalety/wady (zwłaszcza te drugie)? Zdaję sobie sprawę z tego że to forum Rio więc ludzie mogą być stronniczy ale tak obiektywnie samochód polecacie czy jednak może szukać jakiejś alternatywy?
Z zalet mogę wymienić: wyposażenie, wygląd, prostotę konstrukcji, stosunek cena/jakość i spalanie podczas spokojnej jazdy po trasie. Auto też ma wady: zawieszenie jest proste i zarazem głośne, nadwozie sedan mimo tej samej wersji wyposażenia jest uboższe (i zarazem droższe w zakupie jako nowe) niż hatchback. Kolejna wada to spalanie w mieście. Ja jeżdżąc 90% po mieście mam spalanie na poziomie 8l/100km, ale praktycznie stoję ciągle w korku. Czasami również wsteczny nie wchodzi, bo nie ma synchronizatora. Przednich zagłówków w fotelach nie da się za bardzo odchylić do tyłu (wg. mnie to wada, bo nie mogę oprzeć wygodnie głowy).

Przesiadłem się na Rio z Daewoo Nubira z 2.0l silnikiem (133KM) i z początku trochę brakowało mi mocy, ale Rio jest lekkie (moje 1050kg) i silnik ma zmienne fazy rozrządu co powoduje, że przy wyższych obrotach silnik ożywa (kosztem spalania :-)). Jeśli miałbym ponownie dokonać zakupu auta, to myślę, że znów bym spojrzał na KIA. Dla mnie liczy się to, że auto nie jest skomplikowane i silnik nie jest wyżyłowany i nie ma nawet turbo co wg. mnie jest sporym plusem. Niestety z początku moją przyjemność z korzystania z auta zdławiły serwisy ASO. Miałem wymieniane na gwarancji sprzęgło i kierownicę. Podczas montażu czujników parkowania mechanicy z ASO połamali zaczepy zderzaka.

Polecam oglądnąć testy i recenzje RIO na YT. Sporo znajdziesz również na forum.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z autami ale do wad zaliczyłbym sprzęgło, działa po prostu "po swojemu" i ciężko zmienić bieg tak, żeby tego w ogóle nie było czuć. Przejechałem tym autem jakieś 40 tys. km i zauważyłem że im szybciej zmieniam ten bieg tym lepiej no i w sumie kompletnie o tym nie myślę ani nie czuję, kwestia po prostu przyzwyczajenia ale jak już jadę z kimś to się staram... no i im bardziej się staram tym gorzej wychodzi :P jeśli chodzi o Rio IV to podobno kwestia odpięcia jakiegoś czujnika od sprzęgła oraz była jakaś akcja serwisowa po której to wygląda znacznie lepiej, jeśli chodzi o 3'kę... to zdaje się wyszło na to, że trzeba po prostu przywyknąć. Na forum jest oczywiście obszerny temat do poczytania. Ostrzegam tylko, ze jeśli weźmiesz kiedyś to autko na jazdę próbną i będzie Cię denerwować to że czuć jak zmieniasz biegi no to... lepiej nie będzie :P

Dorzucić można oryginalne hamulce, i klocki i tarcze kiepskie, głośne i się przyklejają. Na zamiennikach ponoć znacznie lepiej, tarcze wytrzymają więcej niż komplet klocków no i przede wszystkim ciszej. Ale to też do poczytania na forum.

Dorzucił bym jeszcze głośniki w niższej wersji wyposażenia, w wyższej są 16,5cm i podobno jest w miarę... w niższej u mnie były 12cm? Nie wiem ale był dramat. Warto wymienić tak czy owak :)

Poza tym podpisuję się pod powyższym postem, mając 109KM i tak w 90% przypadków redukuję na 3 bieg żeby sprawnie wykonać manewr wyprzedzania bo przy niskich obrotach muli, plus taki że odcięcie na trójce jest przy prawie 130km/h co często wystarcza żeby wyprzedzić auto osobowe jeśli komuś słabo wychodzi szybka zmiana biegów przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 519
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Ja kupując nowe Rio postawiłem na silnik 1.4 i 6 biegową skrzynię. Odpuściłem wszelkie bajery i kupiłem wersję M czyli teoretycznie najuboższą.Ale ma ona wszystko czego ja potrzebuję do jazdy.
Osobiście już miałem dość podstawowych wersji silnikowych.
109 KM powoduje że kółka ładnie się odpychają a 6 bieg w trasie to rewelacja. Ktoś kiedyś na forum pisał że te 109 KM na papierze wygląda lepiej niż na drodze i coś w tym jest Ale moim zdaniem i tak warto.
Moja rada.... szukaj używanego 1.4
Powodzenia

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Mam sedana z silnikiem 1.2, na ogół jeździmy w dwójkę dorosłych i dwójkę dzieci i mi wystarcza. Gdy trzeba wyprzedzać, to redukcja do trójki i gaz w podłodze, na autostradzie 160 nastawione na tempomacie i też jest dobrze. Czasem ciągnę przyczepkę, no ale wtedy już czuć, że silnik jest mocno obciążony. Brak szóstego biegu jest wadą, ale za to spalanie jednak trochę niższe niż w 1.4. Jeśli będziesz w przyszłości myślał o założeniu LPG, to mniejszy silnik też jest do tego lepszy (hydrauliczna regulacja luzu zaworowego). Jakość wykonania jest ok, choć twardy plastik pod lewym łokciem potrafi być wkurzający. Wyposażenie nawet najtańszej wersji dalekie od golasa (nie trafiłem jeszcze na wersję bez klimy). Na pewno np. Fabia tsi da więcej przyjemności z jazdy, ale jest mniejsza (jeździłem, więc informacja sprawdzona), no i nie wiem jak z trwałością tych silników. Do wad, oprócz wyżej wymienionych, dopisałbym jeszcze słabe prowadzenie na standardowych 15-calowych kołach (na autostradzie, przy bocznym wietrze, wyjazd zza tira lub bocznego ekranu może skończyć się wizytą na pasie obok, obowiązkowa przesiadka na koła 16 bądź 17 cali), mały prześwit i dość mocne "siadanie" auta przy przejazdach przez śpiących policjantów. W segmencie B żadne z wymienionych przez Ciebie aut nie jest tak obszerne jak Rio. Jeśli chcesz hatchbacka, to są jeszcze diesle, z tym że lepszy jest 1.4 crdi. Możesz też spróbować ściągnąć Rio ze Stanów, tam był silnik 1.6 Gdi 136 km :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zalety i wady”