Wymiana rozrządu silnik 1,2 benzyna
Autor Wiadomość
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 163
Skąd: PZ
 #16  Wysłany: 2019-03-15, 21:58   

wojt0000 napisał/a:
Sytuacja wygląda tak ze mam do wymiany popychacze hydrauliczne. Zarówno na zimnym jak i na cieplym silniku je słychać, choć na ciepłym mniej. U mechanika dowiedziałem się że aby wymienić popychacze trzeba zdemontować rozrząd, więc czy będzie on wymieniany czy nie robota jest ta sama stąd moje pytanie.


Witam. Myślisz czy to wina Lpg? Jaką masz instalacje?
 
 
     
 wojt0000 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2 PB/LPG
Przebieg: 150000
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 19
Skąd: PW/Poznań
 #17  Wysłany: 2019-03-15, 22:28   

Instalacja BRC. LPG na pewno nie pomaga :) Myślę że to przebieg + lpg. Popychacze zazwyczaj są obliczone na około 100tyś. Wcześniej miałem skode i bylo to samo, 120tyś. i popychacze do wymiany. Oczywiscie w Rio przypuszczam ze pewnie jeden-dwa są padnięte ale wymienić trzeba niestety wszystkie.
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 163
Skąd: PZ
 #18  Wysłany: 2019-03-16, 16:22   

wojt0000 napisał/a:
Instalacja BRC. LPG na pewno nie pomaga :) Myślę że to przebieg + lpg. Popychacze zazwyczaj są obliczone na około 100tyś. Wcześniej miałem skode i bylo to samo, 120tyś. i popychacze do wymiany. Oczywiscie w Rio przypuszczam ze pewnie jeden-dwa są padnięte ale wymienić trzeba niestety wszystkie.


Instalacja "fabryczna" ? Wiesz już ile będzie to kosztować?
 
 
     
 wojt0000 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2 PB/LPG
Przebieg: 150000
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 19
Skąd: PW/Poznań
 #19  Wysłany: 2019-03-17, 08:40   

Instalacja dołożona po 20 tyś przebiegu. Wymiana popychaczy + wymiana rozrzadu + robocizna około 2tyś. Rozrząd oryginał, popychacze zamienniki INA.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #20  Wysłany: 2019-03-17, 16:17   

Ja bym pokombinował z olejem i jeszcze jeździł

Teraz tak 2 za robotę kasa poszła za przeglądy dodatkowo zakup instalacji .....

Słabo to widzę z zyskiem Pb kontra LPG
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 502
Skąd: Łódź
 #21  Wysłany: 2019-03-17, 16:40   

Cytat:
Słabo to widzę z zyskiem Pb kontra LPG


Zawsze uważałem że lpg jest najlepsze co gotowania obiadu
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 357
Skąd: Warszawa
 #22  Wysłany: 2019-03-18, 10:59   

Rafael napisał/a:
Ja słyszałem z kolei, że tego samego paska, czy łańcucha nie zakłada się już 2 raz.

Bzdura. Czasem trzeba rozpiąć rozrząd np do wymiany uszczelki pod głowicą co nie oznacza, że trzeba go wymieniać.

wojt0000: ja bym na Twoim miejscu popytał jeszcze w kilku miejscach. Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że wystarczy tylko zdjęcie pokrywy zaworów, rozpięcie łańcucha i demontaż wałków rozrządu. Jedyna wątpliwość to zmienne fazy, nie wiem jak to wygląda tutaj w Kii i czy da się wyciągnąć wałki bez rozbierania bocznej obudowy. Tak czy siak roboty mniej niż cały rozrząd.

Jeżeli rozrząd jest dobry to ja bym nie wymieniał, po co dodatkowe koszty.
 
 
     
 wojt0000 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2 PB/LPG
Przebieg: 150000
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 19
Skąd: PW/Poznań
 #23  Wysłany: 2019-03-21, 20:46   

Gandalf wej napisał/a:
Ja bym pokombinował z olejem i jeszcze jeździł

Teraz tak 2 za robotę kasa poszła za przeglądy dodatkowo zakup instalacji .....

Słabo to widzę z zyskiem Pb kontra LPG


Rozumiem że to jakiś żart :)

Na lpg zrobiłem juz 120tyś. Każde 100km na lpg to 15zł w kieszeni. Rachunek jest prosty => (120000/100)x15=18000zł :)
Jak sobie odlicze 2,6tys na instalacje, 2tys na aktualną wymiane (choć nie wiem czy na benzynie też by nie padły popychacze bo one są obliczone na 100tyś) i średnio 300zł rocznie przegląd przez 4 lata czyli 1,2tys daje to razem 5,8tys kosztów. 18000-5800= 12200 w kieszeni :)

I darujcie sobie te komentarze że lpg to do kuchenek :) To nie jest mój pierwszy i nie ostatni samochód na lpg i polecam każdemu.

Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę kompletu razem z rozrządem bo nie będę za 30-40tyś robił tego na nowo a tyle jestem w stanie zrobić w ciągu roku. Tak wiem że pewnie na kolejne 120-150tys mam spokój (teoretycznie).
 
 
     
 wojt0000 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2 PB/LPG
Przebieg: 150000
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 19
Skąd: PW/Poznań
 #24  Wysłany: 2019-03-22, 20:39   

Po wymianie. Jutro trochę dłuższa trasa to pewnie poczuje różnice ale już nawet na krótkim odcinku jest wrażenie że auto jest żywsze. Do kompletu doszła jeszcze pompa wody tak że wszystko zbiegło się w jednym momencie.
Jeżli bezawaryjnie wszystko wytrzyma kolejne 150tys to będe zadowolony choć szczerze wątpie ;) Ale 100tys to tez będzie dobry wynik :)
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #25  Wysłany: 2019-03-22, 23:41   

wojt0000 napisał/a:
I darujcie sobie te komentarze że lpg to do kuchenek :) To nie jest mój pierwszy i nie ostatni samochód na lpg i polecam każdemu.

Zgadzam się z tym co piszesz i idąc tym tokiem myślenia, to Diesel jest do ciężarówek... Miałem niejedno auto na LPG i wiem, że dobra instalacja i ogarnięty człowiek, który ją zakłada i reguluje to podstawa. Dodam, że przed Rio jeździłem Daewoo Nubira na instalacji 2 generacji i po jej zakupie znajomy gazownik zdziałał cuda z tą fabryczną instalacją. Przez prawie 2 lata jeżdżenia autem nie miałem ani jednego problemu z LPG.

Wracając do Rio, to silnik 1,25l jest jak najbardziej odpowiedni do LPG. Hydrauliczna regulacja zaworów, pośredni wtrysk... Może miałeś nieodpowiednio ustawioną mieszankę i stąd szybsze zużycie?
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #26  Wysłany: 2019-03-26, 21:01   

Rafael napisał/a:
że dobra instalacja i ogarnięty człowiek, który ją zakłada i reguluje to podstawa

???
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #27  Wysłany: 2019-03-27, 10:00   

Dobra instalacja to przede wszystkim podzespoły dobrze dobrane pod konkretne auto, oraz ich jakość. Jak gazownik proponuje wtryskiwacze Valtek, to od razu lepiej szukać innego, bo to najgorszy syf jaki można założyć. Co do ogarniętego gazownika, czyli człowieka zakładającego instalację jest podobnie. Są partacze, którzy poza tym, że źle się nawiercą w kolektor i źle popodpinają w instalację elektryczną, czy w układ chłodniczy, to jeszcze zostawią syf pod maską na który się patrzeć nie da. Najlepsi magicy to tacy, co po założeniu instalacji nie potrafią jej wyregulować i mówią, że tak ma być łącznie z choinką na desce rozdzielczej.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 23