W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Wymiana rozrządu silnik 1,2 benzyna

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

wojt0000 pisze:Sytuacja wygląda tak ze mam do wymiany popychacze hydrauliczne. Zarówno na zimnym jak i na cieplym silniku je słychać, choć na ciepłym mniej. U mechanika dowiedziałem się że aby wymienić popychacze trzeba zdemontować rozrząd, więc czy będzie on wymieniany czy nie robota jest ta sama stąd moje pytanie.
Witam. Myślisz czy to wina Lpg? Jaką masz instalacje?

wojt0000
Posty: 19
Rejestracja: 16 lip 2014, 11:24
Lokalizacja: PW/Poznań

Post autor: wojt0000 »

Instalacja BRC. LPG na pewno nie pomaga :) Myślę że to przebieg + lpg. Popychacze zazwyczaj są obliczone na około 100tyś. Wcześniej miałem skode i bylo to samo, 120tyś. i popychacze do wymiany. Oczywiscie w Rio przypuszczam ze pewnie jeden-dwa są padnięte ale wymienić trzeba niestety wszystkie.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

wojt0000 pisze:Instalacja BRC. LPG na pewno nie pomaga :) Myślę że to przebieg + lpg. Popychacze zazwyczaj są obliczone na około 100tyś. Wcześniej miałem skode i bylo to samo, 120tyś. i popychacze do wymiany. Oczywiscie w Rio przypuszczam ze pewnie jeden-dwa są padnięte ale wymienić trzeba niestety wszystkie.
Instalacja "fabryczna" ? Wiesz już ile będzie to kosztować?

wojt0000
Posty: 19
Rejestracja: 16 lip 2014, 11:24
Lokalizacja: PW/Poznań

Post autor: wojt0000 »

Instalacja dołożona po 20 tyś przebiegu. Wymiana popychaczy + wymiana rozrzadu + robocizna około 2tyś. Rozrząd oryginał, popychacze zamienniki INA.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ja bym pokombinował z olejem i jeszcze jeździł

Teraz tak 2 za robotę kasa poszła za przeglądy dodatkowo zakup instalacji .....

Słabo to widzę z zyskiem Pb kontra LPG

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 561
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Słabo to widzę z zyskiem Pb kontra LPG
Zawsze uważałem że lpg jest najlepsze co gotowania obiadu

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Rafael pisze:Ja słyszałem z kolei, że tego samego paska, czy łańcucha nie zakłada się już 2 raz.
Bzdura. Czasem trzeba rozpiąć rozrząd np do wymiany uszczelki pod głowicą co nie oznacza, że trzeba go wymieniać.

wojt0000: ja bym na Twoim miejscu popytał jeszcze w kilku miejscach. Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że wystarczy tylko zdjęcie pokrywy zaworów, rozpięcie łańcucha i demontaż wałków rozrządu. Jedyna wątpliwość to zmienne fazy, nie wiem jak to wygląda tutaj w Kii i czy da się wyciągnąć wałki bez rozbierania bocznej obudowy. Tak czy siak roboty mniej niż cały rozrząd.

Jeżeli rozrząd jest dobry to ja bym nie wymieniał, po co dodatkowe koszty.

wojt0000
Posty: 19
Rejestracja: 16 lip 2014, 11:24
Lokalizacja: PW/Poznań

Post autor: wojt0000 »

Gandalf wej pisze:Ja bym pokombinował z olejem i jeszcze jeździł

Teraz tak 2 za robotę kasa poszła za przeglądy dodatkowo zakup instalacji .....

Słabo to widzę z zyskiem Pb kontra LPG
Rozumiem że to jakiś żart :)

Na lpg zrobiłem juz 120tyś. Każde 100km na lpg to 15zł w kieszeni. Rachunek jest prosty => (120000/100)x15=18000zł :)
Jak sobie odlicze 2,6tys na instalacje, 2tys na aktualną wymiane (choć nie wiem czy na benzynie też by nie padły popychacze bo one są obliczone na 100tyś) i średnio 300zł rocznie przegląd przez 4 lata czyli 1,2tys daje to razem 5,8tys kosztów. 18000-5800= 12200 w kieszeni :)

I darujcie sobie te komentarze że lpg to do kuchenek :) To nie jest mój pierwszy i nie ostatni samochód na lpg i polecam każdemu.

Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę kompletu razem z rozrządem bo nie będę za 30-40tyś robił tego na nowo a tyle jestem w stanie zrobić w ciągu roku. Tak wiem że pewnie na kolejne 120-150tys mam spokój (teoretycznie).

wojt0000
Posty: 19
Rejestracja: 16 lip 2014, 11:24
Lokalizacja: PW/Poznań

Post autor: wojt0000 »

Po wymianie. Jutro trochę dłuższa trasa to pewnie poczuje różnice ale już nawet na krótkim odcinku jest wrażenie że auto jest żywsze. Do kompletu doszła jeszcze pompa wody tak że wszystko zbiegło się w jednym momencie.
Jeżli bezawaryjnie wszystko wytrzyma kolejne 150tys to będe zadowolony choć szczerze wątpie ;) Ale 100tys to tez będzie dobry wynik :)

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

wojt0000 pisze:I darujcie sobie te komentarze że lpg to do kuchenek :) To nie jest mój pierwszy i nie ostatni samochód na lpg i polecam każdemu.
Zgadzam się z tym co piszesz i idąc tym tokiem myślenia, to Diesel jest do ciężarówek... Miałem niejedno auto na LPG i wiem, że dobra instalacja i ogarnięty człowiek, który ją zakłada i reguluje to podstawa. Dodam, że przed Rio jeździłem Daewoo Nubira na instalacji 2 generacji i po jej zakupie znajomy gazownik zdziałał cuda z tą fabryczną instalacją. Przez prawie 2 lata jeżdżenia autem nie miałem ani jednego problemu z LPG.

Wracając do Rio, to silnik 1,25l jest jak najbardziej odpowiedni do LPG. Hydrauliczna regulacja zaworów, pośredni wtrysk... Może miałeś nieodpowiednio ustawioną mieszankę i stąd szybsze zużycie?

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Rafael pisze: że dobra instalacja i ogarnięty człowiek, który ją zakłada i reguluje to podstawa
ż?

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Dobra instalacja to przede wszystkim podzespoły dobrze dobrane pod konkretne auto, oraz ich jakość. Jak gazownik proponuje wtryskiwacze Valtek, to od razu lepiej szukać innego, bo to najgorszy syf jaki można założyć. Co do ogarniętego gazownika, czyli człowieka zakładającego instalację jest podobnie. Są partacze, którzy poza tym, że źle się nawiercą w kolektor i źle popodpinają w instalację elektryczną, czy w układ chłodniczy, to jeszcze zostawią syf pod maską na który się patrzeć nie da. Najlepsi magicy to tacy, co po założeniu instalacji nie potrafią jej wyregulować i mówią, że tak ma być łącznie z choinką na desce rozdzielczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”