W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

1.4 LPG bierze olej

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

1.4 LPG bierze olej

Post autor: Adrian2007211 »

Pytanie do posiadaczy silników 1.4 z instalacją gazową .Zauważyliscie znaczne branie oleju przez silnik na LPG?
Przed zainstalowaniem lpg silnik spokojnie wytrzymywał okresy między wymianami oleju . Nie musiałem nic dolewać ,bo nic nie ubywało.
NA LPG mam przejechane obecnie ok. 42tys km. . Zbliża się wymiana oleju , spojrzałem na stan obecny a tam 1/4 oleju ... Dodatkowo brak kontrolki o niskim poziomie oleju na komupterze...

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Trochę mnie nastraszyłeś... :P ale absolutnie nie, tak jak prawie 15k km temu gdy zmieniałem olej (pod koniec sierpnia) tak i teraz mam go minimalnie ponad połowę skali.
Przebieg 78k, na LPG prawie 40k km.

Ale zaczął mnie zastanawiać dym/para na mrozie podczas postoju z rury wydechowej, większość aut (jak jest rozgrzana) to na postoju nie daje śladu z wydechu że silnik jest uruchomiony a u mnie w lusterkach wstecznych gdy wiatru nie było widziałem unoszącą się nie małą chmurkę... nawet za wielkimi wywrotkami nic nie było widać. Mam się czym przejmować czy to po prostu cecha LPG, wyższej temp spalania lub czemuś podobnemu?

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Czyli przebieg mamy na podobnym poziomie. Dzisiaj miałem przegląd mechaniczny i min. wymiane oleju więc będe musiał na bieżąco monitorować . Jeżeli znowu taka sytuacja nastąpi to niestety będe musiał przyznać,że gaz niszczy nasze 1.4 :( .

Swoją droga wskazówka niskiego cisnienia oleju kiedy zaczyna się palić ? ktoś wie ?
Stan oleju miałem poniżej wskazówki LOW.. Można wręcz powiedzieć ,że ledwo co pokazywała mi ,że coś jest ..

Jeżeli chodzi o pare w samochodach to bym się tym nie martwił , jeżdze kilkoma samochodami ( benzyna) i nawet po rozgrzaniu leci dym ( szczególnie w większych silnikach) .

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Luz zaworowy był sprawdzany? Ciśnienie oleju spadnie, gdy smok nie będzie mieć czego ssać, czyli dużo poniżej zakresu miarki.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, 22:37 przez ziko1983, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Luzy zaworowe nie były sprawdzane od chwili montowania LPG, a montowany był w czerwcu.
No własnie według mnie poziom oleju już był naprawde dużo poniżej minimum więc mam wątpliwości czy to działa ;o

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Ari93 pisze:Ale zaczął mnie zastanawiać dym/para na mrozie podczas postoju z rury wydechowej, większość aut (jak jest rozgrzana) to na postoju nie daje śladu z wydechu że silnik jest uruchomiony a u mnie w lusterkach wstecznych gdy wiatru nie było widziałem unoszącą się nie małą chmurkę... nawet za wielkimi wywrotkami nic nie było widać. Mam się czym przejmować czy to po prostu cecha LPG, wyższej temp spalania lub czemuś podobnemu?
Para z rury wydechowej (biały dym) zwłaszcza na zimnym to norma. Przy spalaniu LPG produktem ubocznym jest CO2 i para wodna co jest normalnym zjawiskiem fizycznym.
Adrian2007211 pisze:Jeżeli znowu taka sytuacja nastąpi to niestety :> będe musiał przyznać,że gaz niszczy nasze 1.4 :( .
Niektóre silniki biorą olej i jest to nawet w instrukcji obsługi zapisane. Dla przykładu Fabia III 1.0 MPI ma zapis, że między wymianami może ubyć 0,7l oleju. Niegdyś Fiat Stilo miał napisane, że dla silnika 1.8l norma to nawet 0,7l na 1000km! Przy jeździe na LPG jest wyższa temperatura i być może to wpłynąć na branie oleju.
Adrian2007211 pisze:No własnie według mnie poziom oleju już był naprawde dużo poniżej minimum więc mam wątpliwości czy to działa ;o
Patrzyłeś na zimnym, czy gorącym silniku? Auto stało na równej powierzchni?

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Nie wiem co ile w 1.4 sprawdza się luz zaworowy na benzynie (mam 1.2 wiec nie ma tego kłopotu), ale przy wrażliwości tego silnika na LPG od tego bym zaczął. Czujesz spadek mocy? O ile większe jest spalanie LPG niż benzyny? Dużo poniżej zakresu miarki tzn. poziom jest niższy niż miarka sięga, po prostu przy sprawdzaniu poziomu bagnet byłby suchy. Silnik smarowany jest nie tylko olejem zasysanym przez pompę, ale również rozbryzgowo. Olej jest również odpowiedzialny za chłodzenie silnika, stąd jego poziom musi być sporo wyżej niż miejsce ssania pompy.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Rafael pisze:Para z rury wydechowej (biały dym) zwłaszcza na zimnym to norma. Przy spalaniu LPG produktem ubocznym jest CO2 i para wodna co jest normalnym zjawiskiem fizycznym.
Dzięki za odpowiedź, wzięło mnie na rozkminę gdy stałem za jakimś 1.9 TDI, śladu dymu nie było ale tak za nim śmierdziało że na obieg wewnętrzny musiałem przełączyć bo nie szło wyrobić a jednocześnie w lusterku za mną chmura dymu... :lol:

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Rafael pisze: Patrzyłeś na zimnym, czy gorącym silniku? Auto stało na równej powierzchni?
Olej sprawdzany na zimnym jak i na goracym silniku ( 5 i ok. 10 minut po zgaszeniu ) . Wskazania wyszły mi te same, a powierzchnia na której stało auto jest równa.

Rozumiem również, że silniki mogą brać olej silnikowy , ale mój temat wziął się z faktu ,że przy takim przebiegu jeszcze nigdy nie brakowało mi ponad 2 litrów oleju o-o i się trochę zmartwiłem . Podczas poprzedniej wymianie po 15tys. nie miałem takiego problemu . Swoją drogą jestem ciekaw co na to serwis NAGAZ mi odpowie,bo już na dniach muszę wykonać przegląd instalacji .

Spalanie gazu to ok. 9-10 litrów/100km . powyżej 4300 obr/min załączany jest dotrysk benzyny. Auto w ~90% jeździ tylko autostradami od chwili montażu.

Spadku mocy nie czuje,ale delikatne szarpnięcia podczas, gdy wciskam pedał gazu po wcześniejszym puszczeniu ( na biegu)


-------------------------------------------------------------------------------
I teraz najlepsze...
Właśnie zauważyłem na wydrukach z ASO ( po przeglądzie ),że zmieniona została wersja ECU , VCI, S/W cokolwiek to znaczy. Czy to też może mieć jakieś znaczenie ?
Załączniki
t_20180613_183854_148 (1).jpg
20181228_233720 (1).jpg

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

Upgrade softu poszedł :-) w ECU. Nie wiedziałem że są na Androidzie 7 :)

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

piotreek pisze:Upgrade softu poszedł w ECU. Nie wiedziałem że są na Androidzie 7 :)
Ja po przeglądzie również dostałem wydruk z komputera, że wszystko jest ok. Już na przyjęciu auta zrobili zgłoszenie na tablecie z Androidem i później łączyli się z komputerem auta za pomocą aplikacji na tymże urządzeniu.

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Dodatkowo doszło : silnik podczas odpalania trzęsie się (nie ważne czy na zimnym czy ciepłym) + wrażenie jakby rozrusznik na samym końcu odpalania kompletnie nie miał siły zakręcić ,a mimo wszystko odpalił z bardzo niskich obrotów . Podczas dalszej jazdy nie ma efektu drgań . o-o

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

No i sprawa się rozwiązała. Odpowiedź ASO- remont silnika...
Stuki na biegu jałowym - sworzeń tłoka do wymiany + niewiadome...
Przebieg 90600km ...

man70
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 10 cze 2019, 15:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: man70 »

Raczej nie ma zależności między ubywaniem oleju a luzem na sworzniu tłoka. Możliwe że trzeba będzie wymienić pierścienie tłokowe, które mogą odpowiadać za nadmierne spalanie oleju.
Adrian2007211 pisze: Swoją droga wskazówka niskiego cisnienia oleju kiedy zaczyna się palić ? ktoś wie ?

Obligatoryjnie stosuje się kontrolki niskiego ciśnienia oleju. Niektóre wersje Kia mogły mieć też kontrolki niskiego poziomu oleju. Tak czy owak, trzeba kontrolować stan oleju na bagnecie, ponieważ można mieć prawidłowe ciśnienie oleju przy zbyt niskim stanie w misce olejowej, co rzutować będzie na ubogie smarowanie rozbryzgiem elementów takich jak np. cylindry, pierścienie, sworznie tłoków.
Mam nadzieję, że olej silnikowy stosowany w aucie pochodził z pewnego źródła?

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Tak, olej był od nowości lany Lotosa,a serwisowany w ASO.
Szkoda, że tak wyszło . Pracownik ASO stwierdził ,że główną przyczyną było nie odpowiednie smarowanie + lpg , a koszt naprawy ok. 10.000zł
Cena kosmos dlatego poszukam raczej jakiegoś innego , dobrego warsztatu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja gazowa”