W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Kia Ceed Kombi vs Kia Sportage

Luźne rozmowy na każdy temat.
Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze:Jeździłem w zeszłym tygodniu nowym Ceedem 1.4 (niestety bez turbo) - zastępczym z serwisu. Moje spostrzeżenia:

+ przyzwoite wyciszenie (zwłaszcza w porównaniu z Ryjkiem)
+ brak ISG (!!!! - nie wiem jak to możliwe, ale nie było, też bym tak chciał w Ryjku...)
+ poprawne prowadzenie
+ dużo lepszy wyświetlacz niż w Rio
+ oddzielne gniazdo USB do ładowania telefonu (jak mniemam z większym prądem)
+ bardzo duży zakres regulacji kierownicy

- niewygodna pozycja za kierownicą (180 cm wzrostu)
- mułowaty silnik, Ryjek reaguje na gaz zdecydowanie przyjemniej
- pali na oko z litr więcej niż Ryjek przy podobnej jeździe w mieście
- wykończenie tylko odrobinę lepsze niż w Rio
- gorsza jakość obrazu w kamerze cofania w porównaniu do Rio
- samochód miał tylko 9000 km a drzwi zamykały się mega ciężko - powypadkowy?
- za dużo tego "fortepianowego" plastiku, na którym tylko widać kurz i ślady palców

Generalnie pozostał trochę niesmak, bo nie mogłem sobie znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą. Konsola środkowa poniżej klimatyzacji jest wycięta w taki sposób, że wbija mi się centralnie w kolano. Jeśli przysunę się bliżej, to mam kolano na desce, jeśli dalej, to muszę się podnosić z fotela do zmiany biegów. W ogóle coś nie halo z ergonomią. Dźwignia biegów jest za daleko, a podłokietnik za krótki (w dodatku się nie reguluje), więc są za daleko od siebie. Jedyny plus, że kierownicę dało się dobrze wyregulować.

Podsumowując,
dla mnie osobiście Rio choć mniejsze zapewnia lepszą pozycję za kierownicą, jest wygodniejsze. Jak dla mnie jedyna rzeczywista przewaga Ceeda nad Rio to wyciszenie. Tego bardzo brakuje w Ryjku. W porównaniu do bezpośrednich konkurentów też niestety Ceed wypada gorzej - Astra i Focus są zdecydowanie wygodniejsze i ergonomiczniejsze.
Ponieważ posiadałem dwie Kia Rio, a obecnie posiadam Kia Rio oraz KIA Ceed, czytając Twoje spostrzeżenia, kompletnie się z nimi nie zgodzę.
Po pierwsze, jeżeli porównujesz Rio do Ceeda, to podaj dokładnie w jakiej wersji było Rio, a w jakiej Ceed, bo inaczej, to trochę nieprecyzyjne porównanie z Twojej strony ;)
A co do Twoich minusów, to wygląda to tak z mojej perspektywy ( Rio III FL 1.4 w wersji L Business Line vs Ceed SW 1.4 TGDI 140KM, L z pakietami Business Line (BL), Kia Navi System Plus (JBL), zimowym (WIN), funkcjonalnym (FUN) i panoramicznym dachem (PNS):
1 cytat: - niewygodna pozycja za kierownicą (180 cm wzrostu)
Absolutnie się z tym nie zgadzam, mam 181cm wzrostu i fotel ceeda zapewnia mi o wiele większy komfort i wygodę, o elektrycznej regulacji odcinka lędźwiowego już nie wspomnę, jest p prostu boski w długich trasach!
2 cytat: - mułowaty silnik, Ryjek reaguje na gaz zdecydowanie przyjemniej
Porównujesz zwykły silnik 1.4 bez turbo, chyba logiczne jest, że cięższy i większy samochód z tym samym silnikiem będzie miał słabsze osiągi ;) w tym wypadku Twój argument jest po prostu z „dupy” wzięty ;)
3 cytat: - pali na oko z litr więcej niż Ryjek przy podobnej jeździe w mieście
Jak wyżej, matematyka się kłania na poziomie szkoły podstawowej ;)
4 cytat: - wykończenie tylko odrobinę lepsze niż w Rio
Bez podania dokładnej wersji Rio i Ceeda, twoje spostrzeżenie również z „dupy” wzięte ;)
5 cytat: - gorsza jakość obrazu w kamerze cofania w porównaniu do Rio
Tutaj niestety się nie wypowiem, bo posiadam tylko kamerę w Ceedzie, w Rio nie posiadam takowej
6 cytat: - samochód miał tylko 9000 km a drzwi zamykały się mega ciężko - powypadkowy?
W moim egzemplarzy, drzwi zamykają się w stosunku do zamykania drzwi w Rio, przynajmniej dwukrotnie bardziej komfortowo, nie wspomnę już o dźwięku zamykania, Rio to furmanka, Ceed w końcu zaczął przypominać dźwiękiem auta bardziej renomowanych marek
7 cytat: - za dużo tego "fortepianowego" plastiku, na którym tylko widać kurz i ślady palców
Na sam koniec, udało Ci się w końcu znaleźć coś sensownego :) faktycznie „nasrali” tego piano black nie wiem po jaką cholerę, ciągle muszę to czyścić, tym bardziej, że pies ze mną jeździ :)

Na koniec dodam od siebie, że różnica pomiędzy posiadanymi przeze mnie bezwypadkowymi, zakupionymi jako nowe w salonie Rio III FL 1.4 w wersji L Business Line vs Ceed SW 1.4 TGDI 140KM, L z pakietami Business Line (BL), Kia Navi System Plus (JBL), zimowym (WIN), funkcjonalnym (FUN) i panoramicznym dachem (PNS), CEED bije na głowę RIO pod każdym względem i w każdym calu :)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Ale dlaczego taka agresja i personalne wycieczki? Polecam jakąś meliskę czy coś... :-)

Wersję Ceeda sprawdzę (mam nadzieję) na kwitach z serwisu i odniosę się.

epsi
Posty: 14
Rejestracja: 20 maja 2019, 07:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: epsi »

Generalnie auta jak auta. Są gusta i guściki. Jeden lubi takie drugi lubi inne.
Każdy kupuje takie auto, na jakie go stać i na jakie ma możliwości aby go utrzymać.
Koszt samochodu to nie tylko koszt zakupu. Prawdziwe koszta zaczynają się dopiero później: przeglądy, rejestracje, ubezpieczenia itd. To wszystko trzeba sobie odpowiednio wcześnie dokładnie przekalkulować. Można to jeszcze sprawdzić np tutaj: https://superpolisa.pl
Ostatnio zmieniony 29 sie 2019, 08:25 przez epsi, łącznie zmieniany 1 raz.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

A ja mam jeszcze do ryjówki na podwórku nowego Dustara 2 diesla i sobie chwalę

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Gandalf wej pisze:A ja mam jeszcze do ryjówki na podwórku nowego Dustara 2 diesla i sobie chwalę
We flocie firmowej też mamy dwa dustery. Stare berlingo, ktore mają już nalatane po pół miliona km są bardziej ciche na trasie niż te dustery. Ogólne zdanie pracowników w firmie, nigdy więcej dacii ;)

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

To tylko pracownicy

Niech sobie kupią za swoje i nie którzy by po rękach całowali tatusia mamusie ze dołożyli do 70 tys ze 25 tys np.
Wirtualna odpowiedz
Nie żądam komentarza

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Gandalf wej pisze:To tylko pracownicy

Niech sobie kupią za swoje i nie którzy by po rękach całowali tatusia mamusie ze dołożyli do 70 tys ze 25 tys np.
Wirtualna odpowiedz
Nie żądam komentarza
Skoro dla Ciebie pracownik w firmie to nikt ważny, to mogę Tobie tylko współczuć ...

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

U mnie szlachta nie pracuje tylko ......

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Kolego, o co Ci chodzi? Nie potrzebujemy tutaj awanturników. Jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia to czasem warto się ugryźć w język.

clarence2
Posty: 140
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

Ja z kolei apeluję do moderatorów forum o usuwanie bezsensownych, nic nie wnoszących do tematu postów, które tylko zaśmiecają forum i prowokują do osobistych wycieczek użytkowników.
Miał być temat o porównaniu ceeda i sportage, wleciało kolejne auto, a teraz tworzy się temat postrzegania pracowników :lol:

ps. mój wpis także jest do usunięcia ;-) A powyższa uwaga dotyczy w sumie nie tylko tego tematu a całego forum.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Nie wiem co sądzą inni Moderatorzy, ale ja nie jestem zwolennikiem usuwania wszystkiego jak leci. Lubię przejrzystość i odpowiedni komentarz może być nauką na przyszłość, również dla innych. Usuwanie trąci od razu cenzurą i może rodzić pretensje i kolejne gównoburze.

Oczywiście żeby było jasne - nie znaczy to, że jestem za pisaniem co ślina na język przyniesie :-) Jeśli nie będzie wniosków w przyszłości, to z pewnością będzie sprzątanie.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

krzybiel pisze: Ponieważ posiadałem dwie Kia Rio, a obecnie posiadam Kia Rio oraz KIA Ceed, czytając Twoje spostrzeżenia, kompletnie się z nimi nie zgodzę.
Po pierwsze, jeżeli porównujesz Rio do Ceeda, to podaj dokładnie w jakiej wersji było Rio, a w jakiej Ceed, bo inaczej, to trochę nieprecyzyjne porównanie z Twojej strony ;)
A co do Twoich minusów, to wygląda to tak z mojej perspektywy ( Rio III FL 1.4 w wersji L Business Line vs Ceed SW 1.4 TGDI 140KM, L z pakietami Business Line (BL), Kia Navi System Plus (JBL), zimowym (WIN), funkcjonalnym (FUN) i panoramicznym dachem (PNS):
1 cytat: - niewygodna pozycja za kierownicą (180 cm wzrostu)
Absolutnie się z tym nie zgadzam, mam 181cm wzrostu i fotel ceeda zapewnia mi o wiele większy komfort i wygodę, o elektrycznej regulacji odcinka lędźwiowego już nie wspomnę, jest p prostu boski w długich trasach!
2 cytat: - mułowaty silnik, Ryjek reaguje na gaz zdecydowanie przyjemniej
Porównujesz zwykły silnik 1.4 bez turbo, chyba logiczne jest, że cięższy i większy samochód z tym samym silnikiem będzie miał słabsze osiągi ;) w tym wypadku Twój argument jest po prostu z „dupy” wzięty ;)
3 cytat: - pali na oko z litr więcej niż Ryjek przy podobnej jeździe w mieście
Jak wyżej, matematyka się kłania na poziomie szkoły podstawowej ;)
4 cytat: - wykończenie tylko odrobinę lepsze niż w Rio
Bez podania dokładnej wersji Rio i Ceeda, twoje spostrzeżenie również z „dupy” wzięte ;)
5 cytat: - gorsza jakość obrazu w kamerze cofania w porównaniu do Rio
Tutaj niestety się nie wypowiem, bo posiadam tylko kamerę w Ceedzie, w Rio nie posiadam takowej
6 cytat: - samochód miał tylko 9000 km a drzwi zamykały się mega ciężko - powypadkowy?
W moim egzemplarzy, drzwi zamykają się w stosunku do zamykania drzwi w Rio, przynajmniej dwukrotnie bardziej komfortowo, nie wspomnę już o dźwięku zamykania, Rio to furmanka, Ceed w końcu zaczął przypominać dźwiękiem auta bardziej renomowanych marek
7 cytat: - za dużo tego "fortepianowego" plastiku, na którym tylko widać kurz i ślady palców
Na sam koniec, udało Ci się w końcu znaleźć coś sensownego :) faktycznie „nasrali” tego piano black nie wiem po jaką cholerę, ciągle muszę to czyścić, tym bardziej, że pies ze mną jeździ :)

Na koniec dodam od siebie, że różnica pomiędzy posiadanymi przeze mnie bezwypadkowymi, zakupionymi jako nowe w salonie Rio III FL 1.4 w wersji L Business Line vs Ceed SW 1.4 TGDI 140KM, L z pakietami Business Line (BL), Kia Navi System Plus (JBL), zimowym (WIN), funkcjonalnym (FUN) i panoramicznym dachem (PNS), CEED bije na głowę RIO pod każdym względem i w każdym calu :)
Może trochę późno, ale lepiej późno niż wcale. Odniosę się do powyższego. Niestety nie ustaliłem dokładnej wersji Ceeda, ale według konfiguratora wygląda na L. Moje Rio to również L, z dołożoną nawigacją.

Po pierwsze kolego krzybiel - trochę szacunku dla opinii innych. Każdy ma prawo do swojego wrażenia i spostrzeżeń a kwitowanie wszystkiego, że jest "z dupy" nie świadczy dobrze o poziomie piszącego. Można się nie zgadzać z każdym i zawsze, ale trzeba w tym zachować poziom.

No więc po kolei:
1. Może Tobie było wygodnie - mi nie. Podłokietnik jest za krótki i w dodatku bez regulacji. Jeżeli ustawię fotel pod pedały, to brakuje oparcia na łokieć. Dodatkowo głupi kształt konsoli w okolicy panelu klimatyzacji centralnie wbija mi się w kolano. Gdyby ten panel był inaczej zaprojektowany byłoby trochę lepiej.
Być może w wyższych wersjach jest lepszy podłokietnik i da się znaleźć wygodną pozycję, opisuję to z czym miałem do czynienia. A tu ergonomia bardzo słaba.

2. Oba auta mają ten sam silnik, więc porównanie jest na miejscu. To oczywiste, że Ceed jest cięższy i będzie jeździł gorzej, ale różnica jest spora. Chciałem podkreślić to, że tak jak ten silnik ma sens w Rio, tak zupełnie nie ma w Ceedzie.

3. Akurat o matematyce mam duże pojęcie. Tak jak wyżej - podkreślałem, że ten silnik nie ma sensu w Ceedzie.

4. Wersje jak wspomniałem są podobne, obie L-ki. Jakość plastików porównywalna, odrobinę więcej tych miękkich. Ale kto tak naprawdę dotyka góry deski rozdzielczej w normalnym użytkowaniu :-) Generalnie segment B dogonił tutaj segment C i w dużej mierze różnica jest w rozmiarze.

5. Moje Rio zamyka się cicho, z małym kliknięciem i bardzo lekko, ale może są jakieś różnice między Rio 3 i 4 w tym względzie. W rzeczonym Ceedzie było ciężko, ale to nie jest uwaga do całego modelu tylko tego egzemplarza, jak wspomniałem może miał jakieś przygody i dlatego jest teraz zastępczym.

Nie zgodzę się, że Ceed bije Rio pod każdym względem. Rio jest dużo lżejsze i to się czuje, co przekłada się na prowadzenie. Ryjek jest jak gokart, prowadzi się sztywno i pewnie, gdy w Ceedzie czuć już dodatkowe kilogramy i bujanie w zakrętach. A że są różnice (na plus dla Rio 4) w prowadzeniu generacji 3 i 4 to już było mówione wiele razy. Stąd też może dlatego w Twoim porównaniu nowego Ceeda ze starszą już generacją Rio zdecydowanie wygrywa Ceed - co zupełnie nie dziwi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Off Topic”