W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Trzeci przegląd czy ma sens jakie koszty

ricki
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2016, 09:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Trzeci przegląd czy ma sens jakie koszty

Post autor: ricki »

Witam serdecznie. Mojej Rio stuknęło 3 lata pytanko czy jest sens robienia trzeciego przeglądu ASO bo pewnie i tak większość części jest na gwarancji 3 letniej. Jeśli tak to dlaczego i jakie są koszty takiego przeglądu po 3 latach?
Pozdrawiam

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

W tym roku będę w takiej samej sytuacji i też zadaję sobie to pytanie. ;-) W silniku, który masz przegląd mechaniczny jest co 2 lata, lub 30000km, a olej powinien być zmieniany co roku, lub 15000km. Mnie już po roku jedno ASO chciało skasować za przegląd powłoki lakierniczej, który powinno się robić tylko podczas przeglądu mechanicznego i nadwozia, więc jeśli zdecydujesz się na ASO, to warto podzwonić w kilka miejsc. W wielu przypadkach gwarancja przestała obowiązywać po 30000km, lub 2 latach użytkowania auta, np. sprzęgło. Wszystko jest w książce gwarancyjnej i po 3 latach od pierwszej daty rejestracji mija Assistance KIA.

ricki
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2016, 09:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: ricki »

Właśnie o to mi chodzi że skasują jak za zboże i powymieniają na sztukę wszystko co się da. W czwartek będę w okolicach kaliskiego salonu to popytam co i jak no i za ile

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 518
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Przegląd to masz kolego tylko jeden za sobą. Teraz to co najwyżej wymiana oleju w ASO. Która pewnie bedzie droższa niż u pana Kazia ale myśle że warto. W końcu po to kupiłeś nowe auto żeby mieć gwarancję.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

kubeusz77 pisze:W końcu po to kupiłeś nowe auto żeby mieć gwarancję.
Tylko na co ta gwarancja, skoro na większość elementów wygasa po 3 latach? Na perforację blach i lakier, gdzie w 90% przypadków będą chcieli wmówić "czynnik zewnętrzny"? No chyba, że w kolejnym roku użytkowania obluzuje się deska rozdzielcza i zacznie skrzypieć. :D Mi 3 lata mija w październiku i będę się musiał zastanowić nad tym, czy to nadal ma sens. ;-)

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 373
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Mi padł po 4 latach zamek centralny, wymienili bez gadania, a po gwarancji koszt w ASO c.a. 1000 PLN z robocizną (ustalenie usterki 120, zamek 433, robocizna 400). Wydaje mi się, że ten 3-ci przegląd mi się zwrócił. Przyznaję jednak, że tego IV na 120 tys. już chyba w ASO nie zrobię.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 16:17 przez zalmen3, łącznie zmieniany 1 raz.

ricki
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2016, 09:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: ricki »

Hm.. to ciekawe gwarancja minęła a zrobili za free chyba miałeś farta a z ciekawosci ile wyniósł trzeci przegląd?

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 373
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Przegląd na 90.000, 833 zł., Kia Lee Motors w Komornikach koło Poznania, Kwiecień 2018 r.
To nie był żaden fart - na zamki jest 7 lat gwarancji.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 518
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Przyszedł czas na wymianę oleju po 3 latach. Próba umówienia się w ASO i tutaj zdziwienie ,najbliższy wolny termin po 2 tygodniach od mojego telefonu. Koszt wymiany 350 zł z olejem Lotos. No cóż nie mało,gdy zapytałem o koszt samej wymiany +filtr oleju to cena 170 zł.
Duuuża podwyżką,poprzednio płaciłem około 120 zł.(mycie gratis)
I tu moim zdaniem miarka się przebrała ASO Marwel przegiął z tą ceną za odkręcenie filtra i korka spustowego. Zdecydowałem się na wymianę oleju w Norauto za 40 zł + filtr za 16 zł.
Mam wpis w książce serwisowej oraz fakturę. Więc uważam że dotrzymałem warunków gwarancji z zgodnie z dyrektywą Uni Europejskiej.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

kubeusz77 pisze:Więc uważam że dotrzymałem warunków gwarancji z zgodnie z dyrektywą Uni Europejskiej.
Norauto nie ma autoryzacji KIA i w razie jakiejkolwiek potrzeby wymiany nawet zamka w ASO stwierdzą, że nie zrobią na gwarancji, bo auto nie było na przeglądzie. Wiem, że nie miał by on tutaj żadnego znaczenia, ale sam fakt wystarczy.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 518
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

To że Norauto nie ma autoryzacji Kia to sprawa oczywista.
Ale dyrektywa Uni Europejskiej właśnie o tym mówi,że ie trzeba robić takich rzeczy w ASO.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Nikt nikogo do niczego nie zmusza, ale każdy producent po prostu w razie konieczności nie uzna gwarancji. Zwłaszcza, jak stanie się coś z silnikiem (odpukać). Ja będę się w październiku zastanawiał, czy jechać do ASO na przegląd po 3 latach. Puki co wynajdowałem praktycznie każdą pierdołę (uzasadnioną oczywiście) i robili na gwarancji. ;-)

Awatar użytkownika
beti
Posty: 87
Rejestracja: 11 sty 2015, 12:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: beti »

Jesienią miałem 3.5roku i 60tyś.W ASO krzyknęli ponad 1500PLN. Olej przegląd płyny świece. itp. W Norauto zapłaciłem bodajże 480.Plus filtr kabinowy z Alledrogo 38 plus wycieraczki 60.I wiem że mam nowy plyn hamulcowy i chłodniczy, olej który sobie wybrałem, świece markowe, Wydruki amortyzatorów zawieszenia hamulców i akumulatora. 2 przeglądy w ASO to i tak było ponad 1000PLN. Na ewentualnej gwarancji pozostały tylko układ korbowy w silniku ale niestety jakość obsługi serwisowej jest naprawdę zła i spychologiczna, niestety ASO to tylko wydmuszka do odsyłania usterek bo ten typ tak ma a klient się nie zna i popsuł specjalnie i durne matoły z serwisu będą klientowi wpierać miesiącami że tak chujowo ma być
RIO 1.4 L Sedan

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

beti pisze:niestety ASO to tylko wydmuszka do odsyłania usterek bo ten typ tak ma a klient się nie zna i popsuł specjalnie i durne matoły z serwisu będą klientowi wpierać miesiącami że tak chujowo ma być
W 100% się zgadzam. Korzystałem z usług obu ASO w lokalizacji Wrocławskiej i oba wypadają podobnie pod względem obsługi. Jedni nie potrafili dokręcić korka wlewu oleju do skrzyni, a drudzy po wymianie zderzaka z AC (uszkodzone zaczepy przez inne ASO) stwierdzili, że nie da się tego ładnie wyregulować, co oczywiście kilka dni później zrobili jak nie odebrałem auta. Wracając do samego przeglądu część ASO twierdzi, że w silniku 1.2 trzeba robić przegląd lakieru i nadwozia, aby naciągnąć klienta na dodatkowe koszty. W przypadku 2 przeglądu do 30000km różnica wyniosła mnie prawie 600zł!

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 338
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

A skąd uzyskać info czy ma być ten przegląd nadwozia czy nie?
Infolinia Kia odsyła do ASO jako informatora to przecież powiedzą co chcą ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”