W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Szczelina na zaworach 1.4

kwach89
Posty: 1
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:54
Lokalizacja: polska

Szczelina na zaworach 1.4

Post autor: kwach89 »

Witam serdecznie jestem posiadaczem KIA RIO z 2013 roku. Na liczniku przejechane jest około 112000 km. Na wolnych obrotach słychać jak by zawory dzwoniły. Tak więc moje pytanie co jaki czas należy ustawić szczelinę na zaworach i jaka powinna być ustawiona szczelina. Chyba że w tych silnikach zawory ustawiane są w inny sposób niż kluczem. Proszę o odpowiedz.
ps. Czy jest dostępna instrukcja naprawy samemu tego modelu autaż

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Regulacja jest na płytkach ,bez możliwości regulacji śrubkami
Zawory może nie grają tylko olej może być słabej jakości i źle napina łańcuch
Tam musi być olej pikabello

kosmos2011
VIP
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2018, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kosmos2011 »

Gandalf wej pisze:Regulacja jest na płytkach
Nie płytkami tylko wymiennymi popychaczami.

https://www.ilcats.ru/kia/?function=get ... p=20240A11

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Samemu można sprawdzić luzy na zimnym silniku, po zdjęciu pokrywy zaworów (nowa uszczelka).
Sprawdzenie co 90 000 km (ja pierwszy raz sprawdzałem po 180 000 i nic nie było).
Luz między krzywką o popychaczem:
ssące: 0.1 - 0.3
wydech: 0.15 - 0.35

Jeśli był dobry olej i regularne wymiany - to nic się nie powinno dziać.

Wymiana popychaczy (trzeba dobrać grubość) - raczej serwis. kiedyś było 70 PLN za zawór (x 16) + robocizna.
Pozdrawiam
Churek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”