W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Problem trzask pykniecie przy wlaczonym kierunkowskazie

frolek
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2019, 17:44
Lokalizacja: Rzeszów

Problem trzask pykniecie przy wlaczonym kierunkowskazie

Post autor: frolek »

Witam forumowiczow , jestem nowy na tej lajbie i prosze o pomoc.

Moja kianka to 1,25 84 km 2012 r. Przebieg 143 tys hatch,

Problem taki ze jak wlaczam kierunkowskaz i np. skrecam to jest takie pykniecie w polowie obrotu kierownicy, jest to tylko przy wlaczonym kierunkowskazie nawet na postoju i czy w prawo czy w lewo. Nie jest to jakis donosny glos ale zauwazylem. Jestem nowym uzytkownikiem wiec nie wiem czy to normalne. A druga sprawa to czy da sie ustawic sygnal dzwiekowy wlaczonych swiatel i wylaczonego silnika bo jak zostawie wlaczone i zamkne auto to zostaja postojowe. Chcialbym jakis sygnal albo czy da sie ustawic ze jak zamkne auto to wylaczy rowniez postojowki.

Dziekuje za pomoc

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Cześć,

Kierunkowskazy nie powinny "strzelać" podczas kręcenia kierownicą. Podejrzewam, że przełącznik zespolony może być zużyty i po włączeniu kierunkowskazu i kręceniu kierownicą po prostu bardziej zahacza o coś.

Nie da się ustawić świateł tak, aby był sygnał dźwiękowy. Nie używasz świateł do jazdy dziennej? Generalnie jak zostawisz światła włączone i zamkniesz auto z pilota, to światła same po chwili powinny zgasnąć. Ewentualnie możesz 2 razy wcisnąć na pilocie zamykanie auta i światła zgasną, Jeśli masz inaczej, to coś jest nie tak.

Oczywiście powyższe to moja opinia i doświadczenie z autem z końca 2015r, może przed liftem było inaczej.

frolek
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2019, 17:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: frolek »

dziękuje za odpowiedź, troche to chaotycznie opisałem, chodzi o to że jak mam włączone światła dzienne i jak zamknę auto centralny to wyłączają się dzienne a zostają postojówki. ;/

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Dzienne światła powinny zgasnąć od razu po wyłączeniu silnika. Jeśli nie masz czujnika zmierzchu, to dzienne świecą po włączeniu silnika wraz z pozycją "0" na przełączniku od świateł. Był już temat odnośnie działania świateł i pomogło odłączenie akumulatora. Przeczytaj ten temat: https://kiario.com.pl/viewtopic.php?t=1 ... B6wiat%B3a

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Co do postojowych to przecież przy światłach dziennych w ogóle się nie zapalają więc nie ma co być włączone po zamknięciu auta.

Co do "pykania" to u mnie też pyka, z tego co zauważyłem są to jakieś przełożenia od tego że jak prostujesz kierownicę to się automatycznie wyłącza kierunkowskaz. Czyli włączasz kierunek, masz proste koła, zaczynasz kręcić w stroną kierunkowskazu i wtedy "pyknie", jak cofniesz kierownicę to z tym pyknięciem odskakuje kierunkowskaz. Ja to słyszę chyba od zawsze, w sumie nie mam pojęcia, mój mózg od dawna totalnie ignoruje te pyknięcia :P aczkolwiek fakt, np na rondzie włączam kierunek w prawo a skręcam w lewo to pyknie najpierw że skręciłem w lewo, później znowu że prostuję kierownicę następnie dalej kręcąc w prawo pyknie że skręcam w prawo i wtedy dopiero przy prostowaniu pyknie i wyłączy kierunkowskaz. Tak mi się wydaje że to działa... jak wspomniałem ja to już ignoruję totalnie.

frolek
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2019, 17:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: frolek »

Dzieki wszystkim za pomoc, to pykniecie faktycznie zaczne ignorowac, a z swiatlami doszedlem do ladu. Dzieki wielkie

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 379
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Ja się dzisiaj wsłuchałem i to po prostu bardzo cicho pyka, wystarczy że radio gra i to wcale nie za głośno aby to zagłuszyć więc myślę że szybko też o tym zapomnisz ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”