Problem trzask pykniecie przy wlaczonym kierunkowskazie
Autor Wiadomość
 frolek 

Informacje
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
 #1  Wysłany: 2019-08-01, 19:03   Problem trzask pykniecie przy wlaczonym kierunkowskazie

Witam forumowiczow , jestem nowy na tej lajbie i prosze o pomoc.

Moja kianka to 1,25 84 km 2012 r. Przebieg 143 tys hatch,

Problem taki ze jak wlaczam kierunkowskaz i np. skrecam to jest takie pykniecie w polowie obrotu kierownicy, jest to tylko przy wlaczonym kierunkowskazie nawet na postoju i czy w prawo czy w lewo. Nie jest to jakis donosny glos ale zauwazylem. Jestem nowym uzytkownikiem wiec nie wiem czy to normalne. A druga sprawa to czy da sie ustawic sygnal dzwiekowy wlaczonych swiatel i wylaczonego silnika bo jak zostawie wlaczone i zamkne auto to zostaja postojowe. Chcialbym jakis sygnal albo czy da sie ustawic ze jak zamkne auto to wylaczy rowniez postojowki.

Dziekuje za pomoc
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 510
Skąd: DW
 #2  Wysłany: 2019-08-01, 22:09   

Cześć,

Kierunkowskazy nie powinny "strzelać" podczas kręcenia kierownicą. Podejrzewam, że przełącznik zespolony może być zużyty i po włączeniu kierunkowskazu i kręceniu kierownicą po prostu bardziej zahacza o coś.

Nie da się ustawić świateł tak, aby był sygnał dźwiękowy. Nie używasz świateł do jazdy dziennej? Generalnie jak zostawisz światła włączone i zamkniesz auto z pilota, to światła same po chwili powinny zgasnąć. Ewentualnie możesz 2 razy wcisnąć na pilocie zamykanie auta i światła zgasną, Jeśli masz inaczej, to coś jest nie tak.

Oczywiście powyższe to moja opinia i doświadczenie z autem z końca 2015r, może przed liftem było inaczej.
 
 
     
 frolek 

Informacje
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
 #3  Wysłany: 2019-08-02, 09:39   

dziękuje za odpowiedź, troche to chaotycznie opisałem, chodzi o to że jak mam włączone światła dzienne i jak zamknę auto centralny to wyłączają się dzienne a zostają postojówki. ;/
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 510
Skąd: DW
 #4  Wysłany: 2019-08-02, 18:24   

Dzienne światła powinny zgasnąć od razu po wyłączeniu silnika. Jeśli nie masz czujnika zmierzchu, to dzienne świecą po włączeniu silnika wraz z pozycją "0" na przełączniku od świateł. Był już temat odnośnie działania świateł i pomogło odłączenie akumulatora. Przeczytaj ten temat: https://kiario.com.pl/viewtopic.php?t=1536&highlight=%B6wiat%B3a
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 335
Skąd: Starogard Gdański
 #5  Wysłany: 2019-08-04, 22:13   

Co do postojowych to przecież przy światłach dziennych w ogóle się nie zapalają więc nie ma co być włączone po zamknięciu auta.

Co do "pykania" to u mnie też pyka, z tego co zauważyłem są to jakieś przełożenia od tego że jak prostujesz kierownicę to się automatycznie wyłącza kierunkowskaz. Czyli włączasz kierunek, masz proste koła, zaczynasz kręcić w stroną kierunkowskazu i wtedy "pyknie", jak cofniesz kierownicę to z tym pyknięciem odskakuje kierunkowskaz. Ja to słyszę chyba od zawsze, w sumie nie mam pojęcia, mój mózg od dawna totalnie ignoruje te pyknięcia :P aczkolwiek fakt, np na rondzie włączam kierunek w prawo a skręcam w lewo to pyknie najpierw że skręciłem w lewo, później znowu że prostuję kierownicę następnie dalej kręcąc w prawo pyknie że skręcam w prawo i wtedy dopiero przy prostowaniu pyknie i wyłączy kierunkowskaz. Tak mi się wydaje że to działa... jak wspomniałem ja to już ignoruję totalnie.
 
 
     
 frolek 

Informacje
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
 #6  Wysłany: 2019-08-05, 16:47   

Dzieki wszystkim za pomoc, to pykniecie faktycznie zaczne ignorowac, a z swiatlami doszedlem do ladu. Dzieki wielkie
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 335
Skąd: Starogard Gdański
 #7  Wysłany: 2019-08-05, 22:11   

Ja się dzisiaj wsłuchałem i to po prostu bardzo cicho pyka, wystarczy że radio gra i to wcale nie za głośno aby to zagłuszyć więc myślę że szybko też o tym zapomnisz ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 19