W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Ilość środka R134a (klima) w KIA Rio III 2012r 1.4 CVVT.

MagicOl
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2018, 13:28
Lokalizacja: Polska

Ilość środka R134a (klima) w KIA Rio III 2012r 1.4 CVVT.

Post autor: MagicOl »

Witam,

Czy ktoś z was orientuje się dokładnie do ilu powinna być nabita klimatyzacja w KIA Rio III z 2012r ?
Czynnik mam na pewnie R134a bo to pisze w książce ale ani na masce ani w książce nie ma ilości wymaganego środka i ilości oleju, ktoś poratuje ?

Strona Nissens podaje,że 395-445g + 110-130ml oleju PAG46
ilość R134a wg Nissens

Strasznie dużo tego oleju wg mnie.
Ktoś ma dokładne dane ile tego powinno być.

Ten olej co podaje Nissens to idzie razem ze czynnikiem R134a ?

Pozdrawiam,
Maciek
Ostatnio zmieniony 14 sie 2019, 17:24 przez MagicOl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

W zeszłym roku (auto też 2012r) odgrzybiałem i nabijałem klimę. Z 500g udało się odzyskać 380g czyli przez 4 lata zniknęło albo lub aż 120g czyli niecałe 25%...

Jeśli wszystko działa, nie ma/nie było nieszczelności to myślę że nie ma sensu ruszać ew tylko odgrzybić.

MagicOl
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2018, 13:28
Lokalizacja: Polska

Post autor: MagicOl »

Taaa...może, tylko wyszło, że ACS650 odzyskał tylko 83g i 2ml oleju, czyli klima pusta.
Poprosiłem o test szczelności i teoretycznie jest OK, tzn. nie było objawów uciekania -> zegary trzymały.

ACS650 nabił 423g i 10ml oleju + 5ml UV (by ewentualnie znaleźć nieszczelność).
Podciśnienie wg urządzenia trzymało na 33 mbar.
Wg Pana tam powinno być 420g w Rio III z 2012r, 500g było w Rio II. Ech te koreańce a wystarczyło naklejkę wkleić na masce auta i każdy by wiedział ile i czego tam ma dać, a tak zgaduj zgadula kto ma lepszą AutoData ;-).

Teraz trzeba trochę pojeździć i za 2-3 tyg. się przejadę by popatrzeć w lampie UV czy coś widać na złączach.

P.S. Klima oczywiście ruszyła i przestała "pssssyczeć" przy uruchamianiu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”