Silnik 1.2 do remontu po 137 tys. przebiegu
Autor Wiadomość
 art8005 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Przebieg: 137000
Kolor: Graphite
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: W 124 coupe
Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Michalowo/Bialystok
 #1  Wysłany: 2019-08-11, 20:15   Silnik 1.2 do remontu po 137 tys. przebiegu

Witam
Kia rio kupiona w salonie w 2013 roku,serwisowana tylko raz (olałem serwis gdyż olej i jakies tam pierdoły potrafię wymienic sam.
Silniczek na oleju motul 5w30 wymieniany co 10-12 tys.nie pobierał leju nic no moze pare gram.
Pare dni temu zona parkuje auto w garażu a tu smrodek spalanego oleju,wiec na drugi dzien do mechanika i sprawdzamy cisnienie na cylindrach ,diagnoza -brak cisnienia .Wyjmujemy silnik ,rozkręcamy ,wyciągamy tłoki a tu pierścienie olejowe zapieczone .Po pomiarach średnicówką tłoków i tulei wyszło ze sa tak zużyte i tylko szlif bloku i wymiana tłoków i pierścieni na nowe,reszta silnika czyli panewki ,wał ,walki rozrzadu jak nowe silnik w środku czyściutki bez żadnej sadzy.
Podsumowanie moje jest takie gwarancja kia 7 lat lub 150 tys.km to by sie zgadzało moze to tylko ja miałem takie szczęście, wiec tej marce juz podziękuje- nigdy wiecej kia !
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 513
Skąd: DW
 #2  Wysłany: 2019-08-12, 15:27   

Mechanikiem nie jestem, ale może pompa oleju padła i silnik się zatarł? Może olej gdzieś uciekł i był za niski stan? Dziwna sprawa jeśli nie było wcześniej jakiś objawów nieprawidłowego działania silnika.
 
 
     
 art8005 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Przebieg: 137000
Kolor: Graphite
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: W 124 coupe
Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Michalowo/Bialystok
 #3  Wysłany: 2019-08-12, 22:05   

Rafael napisał/a:
Mechanikiem nie jestem, ale może pompa oleju padła i silnik się zatarł? Może olej gdzieś uciekł i był za niski stan? Dziwna sprawa jeśli nie było wcześniej jakiś objawów nieprawidłowego działania silnika.

Cisnienie oleju było ok, olej w silniku na miarce prawie w połowie -czyli ponad minimum .Silnik do mniejwiecej 3 tys.obr. prawie nie kopcił dopiero po wykręceniu powyżej 3 tys. pojawiała sie czarna chmura,ale podczas jazdy wydawało sie ze ma moc ,choć cisnienie na cylindrach było małe .Mimo wszystko nie zmienia to faktu ze smierć silnika przy 137 tys. przebiegu to troche za szybko.
 
 
     
 man70 
VIP

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Kolor: Urban Green
Typ nadwozia: hatchback 5 d.
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
 #4  Wysłany: 2019-08-12, 23:00   

Jakie oleje były stosowane w historii tego samochodu? Czy silnik nie był kiedyś przegrzany?
 
 
     
 art8005 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Przebieg: 137000
Kolor: Graphite
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: W 124 coupe
Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Michalowo/Bialystok
 #5  Wysłany: 2019-08-13, 22:04   

man70 napisał/a:
Jakie oleje były stosowane w historii tego samochodu? Czy silnik nie był kiedyś przegrzany?

Samochod zakupiony w salonie od nowosci u mnie i od początku na oleju motul eco nergy 5w30,wymieniany co10 góra 12 tys.km nie pobierał od wymiany do wymiany oleju.
Silnik nie był przegrzany
 
 
     
 clarence2 

Informacje
Wyposażenie: Buisness Line
Silnik: 1,4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 135
Skąd: Stąd
 #6  Wysłany: 2019-08-14, 06:01   

I właśnie dlatego nowe auta serwisie się w aso przynajmniej okres gwarancji takie moje zdanie. Sama sytuacja przyznaje dziwna...
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 513
Skąd: DW
 #7  Wysłany: 2019-08-14, 13:18   

clarence2 napisał/a:
I właśnie dlatego nowe auta serwisie się w aso przynajmniej okres gwarancji takie moje zdanie. Sama sytuacja przyznaje dziwna...

Przy przebiegu kolegi art8005 gwarancja nic tutaj by mnie dała. Auto ma już jakiś przebieg i kilka lat. Ja swoje serwisowałem przez 2 lata w ASO i w tym roku zastanawiam się, czy jest sens jechać na wymianę oleju do serwisu, aby kolejny rok gwarancji dostać, która praktycznie już w połowie nie działa. Hamulce oczywiście po przebiegu 27000km robiłem u dobrego mechanika.
 
 
     
 man70 
VIP

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Kolor: Urban Green
Typ nadwozia: hatchback 5 d.
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
 #8  Wysłany: 2019-08-14, 15:47   

art8005 napisał/a:
man70 napisał/a:
Jakie oleje były stosowane w historii tego samochodu? Czy silnik nie był kiedyś przegrzany?

Samochod zakupiony w salonie od nowosci u mnie i od początku na oleju motul eco nergy 5w30,wymieniany co10 góra 12 tys.km nie pobierał od wymiany do wymiany oleju.
Silnik nie był przegrzany

O zapieczone pierścienie podejrzewany jest najczęściej olej. Jeśli pochodził ze sprawdzonego źródła (było głośno o podróbkach Motula i Castrola), to przyczyny należałoby chyba szukać w wadzie fabrycznej?
 
 
     
 clarence2 

Informacje
Wyposażenie: Buisness Line
Silnik: 1,4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 135
Skąd: Stąd
 #9  Wysłany: 2019-08-14, 16:48   

Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej
 
 
     
 art8005 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Przebieg: 137000
Kolor: Graphite
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: W 124 coupe
Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Michalowo/Bialystok
 #10  Wysłany: 2019-08-14, 21:22   

clarence2 napisał/a:
Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej

Niestety samochod nie był serwisowany to i gwarancja nie dbejmuje 7lat i 150 tys.Rozmawialem rownież z mechanikiem ze w tych silnikach zdążały sie juz takie sytuacje ,ponoć pierścienie olejowe sa tam tam trzy częściowe i ulegają szybszemu zużyciu (rzeczywiście wyglądały jakby wyjęte ze smoły )
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 156
Skąd: PZ
 #11  Wysłany: 2019-08-15, 12:23   

art8005 napisał/a:
clarence2 napisał/a:
Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej

Niestety samochod nie był serwisowany to i gwarancja nie dbejmuje 7lat i 150 tys.Rozmawialem rownież z mechanikiem ze w tych silnikach zdążały sie juz takie sytuacje ,ponoć pierścienie olejowe sa tam tam trzy częściowe i ulegają szybszemu zużyciu (rzeczywiście wyglądały jakby wyjęte ze smoły )


Jestem bardzo ciekaw jak producent czy ASO ustosunkowało się w przypadku gdy auto byłoby serwisowane. Remont czy wymiana silnika?
 
 
     
 art8005 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Przebieg: 137000
Kolor: Graphite
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: W 124 coupe
Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Michalowo/Bialystok
 #12  Wysłany: 2019-08-16, 16:12   

pavulon napisał/a:
art8005 napisał/a:
clarence2 napisał/a:
Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej

Niestety samochod nie był serwisowany to i gwarancja nie dbejmuje 7lat i 150 tys.Rozmawialem rownież z mechanikiem ze w tych silnikach zdążały sie juz takie sytuacje ,ponoć pierścienie olejowe sa tam tam trzy częściowe i ulegają szybszemu zużyciu (rzeczywiście wyglądały jakby wyjęte ze smoły )


Jestem bardzo ciekaw jak producent czy ASO ustosunkowało się w przypadku gdy auto byłoby serwisowane. Remont czy wymiana silnika?

Silnik naprawiony,szlif bloku nowe tłoki ,pierścienie ,planowanie głowicy ,nowe popychacze zaworowe ,rozrząd ,uszczelki ,nowe sprzeglo.
Czesci i robota 5600
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 513
Skąd: DW
 #13  Wysłany: 2019-08-16, 23:14   

art8005 napisał/a:
Silnik naprawiony,szlif bloku nowe tłoki ,pierścienie ,planowanie głowicy ,nowe popychacze zaworowe ,rozrząd ,uszczelki ,nowe sprzeglo.
Czesci i robota 5600

Jakaś przyczyna musiała być i są to typowe objawy zatarcia silnika. Albo olej gdzieś uciekł przed zdarzeniem, albo po ostatniej wymianie była to podróbka po frytkach.
 
 
     
 art8005 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Przebieg: 137000
Kolor: Graphite
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: W 124 coupe
Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Michalowo/Bialystok
 #14  Wysłany: 2019-08-19, 18:47   

Rafael napisał/a:
art8005 napisał/a:
Silnik naprawiony,szlif bloku nowe tłoki ,pierścienie ,planowanie głowicy ,nowe popychacze zaworowe ,rozrząd ,uszczelki ,nowe sprzeglo.
Czesci i robota 5600

Jakaś przyczyna musiała być i są to typowe objawy zatarcia silnika. Albo olej gdzieś uciekł przed zdarzeniem, albo po ostatniej wymianie była to podróbka po frytkach.

Podejrzewam raczej te frytki
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 513
Skąd: DW
 #15  Wysłany: 2019-08-19, 19:20   

art8005 napisał/a:
Podejrzewam raczej te frytki

Hmm, a ile kilometrów po ostatniej wymianie przejechało auto do awarii?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 27