W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Silnik 1.2 do remontu po 137 tys. przebiegu

art8005
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2013, 21:49
Lokalizacja: Michalowo/Bialystok

Silnik 1.2 do remontu po 137 tys. przebiegu

Post autor: art8005 »

Witam
Kia rio kupiona w salonie w 2013 roku,serwisowana tylko raz (olałem serwis gdyż olej i jakies tam pierdoły potrafię wymienic sam.
Silniczek na oleju motul 5w30 wymieniany co 10-12 tys.nie pobierał leju nic no moze pare gram.
Pare dni temu zona parkuje auto w garażu a tu smrodek spalanego oleju,wiec na drugi dzien do mechanika i sprawdzamy cisnienie na cylindrach ,diagnoza -brak cisnienia .Wyjmujemy silnik ,rozkręcamy ,wyciągamy tłoki a tu pierścienie olejowe zapieczone .Po pomiarach średnicówką tłoków i tulei wyszło ze sa tak zużyte i tylko szlif bloku i wymiana tłoków i pierścieni na nowe,reszta silnika czyli panewki ,wał ,walki rozrzadu jak nowe silnik w środku czyściutki bez żadnej sadzy.
Podsumowanie moje jest takie gwarancja kia 7 lat lub 150 tys.km to by sie zgadzało moze to tylko ja miałem takie szczęście, wiec tej marce juz podziękuje- nigdy wiecej kia !

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Mechanikiem nie jestem, ale może pompa oleju padła i silnik się zatarł? Może olej gdzieś uciekł i był za niski stan? Dziwna sprawa jeśli nie było wcześniej jakiś objawów nieprawidłowego działania silnika.

art8005
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2013, 21:49
Lokalizacja: Michalowo/Bialystok

Post autor: art8005 »

Rafael pisze:Mechanikiem nie jestem, ale może pompa oleju padła i silnik się zatarł? Może olej gdzieś uciekł i był za niski stan? Dziwna sprawa jeśli nie było wcześniej jakiś objawów nieprawidłowego działania silnika.
Cisnienie oleju było ok, olej w silniku na miarce prawie w połowie -czyli ponad minimum .Silnik do mniejwiecej 3 tys.obr. prawie nie kopcił dopiero po wykręceniu powyżej 3 tys. pojawiała sie czarna chmura,ale podczas jazdy wydawało sie ze ma moc ,choć cisnienie na cylindrach było małe .Mimo wszystko nie zmienia to faktu ze smierć silnika przy 137 tys. przebiegu to troche za szybko.

man70
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 10 cze 2019, 15:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: man70 »

Jakie oleje były stosowane w historii tego samochodu? Czy silnik nie był kiedyś przegrzany?

art8005
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2013, 21:49
Lokalizacja: Michalowo/Bialystok

Post autor: art8005 »

man70 pisze:Jakie oleje były stosowane w historii tego samochodu? Czy silnik nie był kiedyś przegrzany?
Samochod zakupiony w salonie od nowosci u mnie i od początku na oleju motul eco nergy 5w30,wymieniany co10 góra 12 tys.km nie pobierał od wymiany do wymiany oleju.
Silnik nie był przegrzany

clarence2
Posty: 141
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

I właśnie dlatego nowe auta serwisie się w aso przynajmniej okres gwarancji takie moje zdanie. Sama sytuacja przyznaje dziwna...

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

clarence2 pisze:I właśnie dlatego nowe auta serwisie się w aso przynajmniej okres gwarancji takie moje zdanie. Sama sytuacja przyznaje dziwna...
Przy przebiegu kolegi art8005 gwarancja nic tutaj by mnie dała. Auto ma już jakiś przebieg i kilka lat. Ja swoje serwisowałem przez 2 lata w ASO i w tym roku zastanawiam się, czy jest sens jechać na wymianę oleju do serwisu, aby kolejny rok gwarancji dostać, która praktycznie już w połowie nie działa. Hamulce oczywiście po przebiegu 27000km robiłem u dobrego mechanika.

man70
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 10 cze 2019, 15:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: man70 »

art8005 pisze:
man70 pisze:Jakie oleje były stosowane w historii tego samochodu? Czy silnik nie był kiedyś przegrzany?
Samochod zakupiony w salonie od nowosci u mnie i od początku na oleju motul eco nergy 5w30,wymieniany co10 góra 12 tys.km nie pobierał od wymiany do wymiany oleju.
Silnik nie był przegrzany
O zapieczone pierścienie podejrzewany jest najczęściej olej. Jeśli pochodził ze sprawdzonego źródła (było głośno o podróbkach Motula i Castrola), to przyczyny należałoby chyba szukać w wadzie fabrycznej?

clarence2
Posty: 141
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej

art8005
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2013, 21:49
Lokalizacja: Michalowo/Bialystok

Post autor: art8005 »

clarence2 pisze:Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej
Niestety samochod nie był serwisowany to i gwarancja nie dbejmuje 7lat i 150 tys.Rozmawialem rownież z mechanikiem ze w tych silnikach zdążały sie juz takie sytuacje ,ponoć pierścienie olejowe sa tam tam trzy częściowe i ulegają szybszemu zużyciu (rzeczywiście wyglądały jakby wyjęte ze smoły )

pavulon
Moderator
Posty: 174
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

art8005 pisze:
clarence2 pisze:Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej
Niestety samochod nie był serwisowany to i gwarancja nie dbejmuje 7lat i 150 tys.Rozmawialem rownież z mechanikiem ze w tych silnikach zdążały sie juz takie sytuacje ,ponoć pierścienie olejowe sa tam tam trzy częściowe i ulegają szybszemu zużyciu (rzeczywiście wyglądały jakby wyjęte ze smoły )
Jestem bardzo ciekaw jak producent czy ASO ustosunkowało się w przypadku gdy auto byłoby serwisowane. Remont czy wymiana silnika?

art8005
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2013, 21:49
Lokalizacja: Michalowo/Bialystok

Post autor: art8005 »

pavulon pisze:
art8005 pisze:
clarence2 pisze:Rafael, 6 lat i 137tys chyba łapią się na gwarancję fabryczną? ...w końcu mowa o 7 latach i przebiegu 150tys i możliwej wadzie silnika ...No chyba że faktycznie powodem był nieoryginalny olej
Niestety samochod nie był serwisowany to i gwarancja nie dbejmuje 7lat i 150 tys.Rozmawialem rownież z mechanikiem ze w tych silnikach zdążały sie juz takie sytuacje ,ponoć pierścienie olejowe sa tam tam trzy częściowe i ulegają szybszemu zużyciu (rzeczywiście wyglądały jakby wyjęte ze smoły )
Jestem bardzo ciekaw jak producent czy ASO ustosunkowało się w przypadku gdy auto byłoby serwisowane. Remont czy wymiana silnika?
Silnik naprawiony,szlif bloku nowe tłoki ,pierścienie ,planowanie głowicy ,nowe popychacze zaworowe ,rozrząd ,uszczelki ,nowe sprzeglo.
Czesci i robota 5600

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

art8005 pisze:Silnik naprawiony,szlif bloku nowe tłoki ,pierścienie ,planowanie głowicy ,nowe popychacze zaworowe ,rozrząd ,uszczelki ,nowe sprzeglo.
Czesci i robota 5600
Jakaś przyczyna musiała być i są to typowe objawy zatarcia silnika. Albo olej gdzieś uciekł przed zdarzeniem, albo po ostatniej wymianie była to podróbka po frytkach.

art8005
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2013, 21:49
Lokalizacja: Michalowo/Bialystok

Post autor: art8005 »

Rafael pisze:
art8005 pisze:Silnik naprawiony,szlif bloku nowe tłoki ,pierścienie ,planowanie głowicy ,nowe popychacze zaworowe ,rozrząd ,uszczelki ,nowe sprzeglo.
Czesci i robota 5600
Jakaś przyczyna musiała być i są to typowe objawy zatarcia silnika. Albo olej gdzieś uciekł przed zdarzeniem, albo po ostatniej wymianie była to podróbka po frytkach.
Podejrzewam raczej te frytki

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

art8005 pisze:Podejrzewam raczej te frytki
Hmm, a ile kilometrów po ostatniej wymianie przejechało auto do awarii?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”