W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Chip tuning.

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Chip tuning.

Post autor: sunset »

Ostatnio zmieniony 03 gru 2017, 09:21 przez sunset, łącznie zmieniany 1 raz.
RIO 1.25 CVVT Kappa 85KM @ 121Nm

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

109KM na 137KM oraz 124Nm na 164Nm - super wynik.
Myślę, że do automatu z fabrycznymi 109KM i 124Nm taki czip byłby super, bp fabryczne konie są bardzo mułowate.

Szkoda, że to w Holandii :(

Poza tym w przypadku wykrycia w serwisie KIA, 100% utrata gwarancji.
Da radę to zatuszować?

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Ryjek pisze:Myślę, że do automatu z fabrycznymi 109KM i 124Nm taki czip byłby super
Silnik 1,4 ma 137 Niutonometrów.

[ Dodano: 2013-04-26, 16:10 ]
Według tej tabelki zyskujesz 15 koni i 27 niutków, jakaś różnica pewnie jest.

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »


Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Za jedyne 200 zł. :D Gdyby to faktycznie było takie dobre i nie miało negatywnych skutków dla silnika, to wszyscy by to kupowali. Żeby założyć na jeden dzień , zobaczyć jaka jest różnica, czemu nie. Ale zakładać na dłużej - ja dziękuję.

[ Dodano: 2013-04-26, 18:41 ]
Dla diesla już chyba jest w PL. Zajrzyjcie np. tutaj - http://www.44tuning.pl/chiptuning-kia-rio .
Chyba jest w tabeli nowe Rio w dieslu. Benzyniaka nie ma , cen także. Ale na pewno nie kosztuje to 200 zł, ale zapewne z 2000.

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: sunset »

Interesując się również tym przypomnę dwie kwestie:
1. Jak pisałem w innym temacie że zadałem pytanie do znanego zakładu w okolicy zajmującego się chipowaniem i posiadającego oczywiście hamownię, to odp. była taka że głównie chipują diesle - wyśmiałem, bo tam gdzie jest turbo to bez problemu można ciągnąć silnik - więc odpadło.
2. Nasze silniki 1.2 pierwotnie w poprzednich modelach Hyundaia - bo to te same - miały z 1.2 tylko 78 kucyków, a obecnie po modyfikacjach już 85 kucyków, więc producent już wycisnął kilka kucyków więcej i to jest dobre.

Natomiast teraz zachodzi pytanie na ile jeszcze BEZPIECZNIE można drutować nasze silniki?

"Te z alledrogo to jakaś chała bo cały inet to wpycha." - Zdanie niezrozumiałe.

Hmmm, ciekawe jakie dają w tej Holandii / Danii ż?

Dbaj o ortografię. Administracja.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 21:23 przez sunset, łącznie zmieniany 1 raz.
RIO 1.25 CVVT Kappa 85KM @ 121Nm

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Wiecie co, nie chcę się wymądrzać, ale chiptuning polega na zmianie oprogramowania silnika,a więc w głównej mierze turbosprężarki. W silnikach benzynowych raczej nie można liczyć na cuda :~
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: sunset »

Delikatnie rzecz ujmując dobrze że dałeś swój wstęp Tomash. ;-)

Polega to przede wszystkim na sczytaniu mapy oprogramowania i silnika i jej modyfikacji / zastąpieniem nowej innej mapy - czyt. wczytaniem do kompa innej, o innej charakterystyce, jak np.: inna dawka paliwa przy określonych obrotach, inna dawka powietrza, tym samym zmiana charakterystyki wykresu i lepsze zbieranie się od dolnych obrotów i przede wszystkim dążeniem do jak najbardziej liniowego / płaskiego wykresu ......
A przy turbo ( przede wszystkim diesle, chociaż i benzyna - przykład mojego Bravo z turbo -oj pięknie), to łatwiej przerobić - temat rzeka.



Dbaj o ortografię i zrozumiałość tekstu! Administracja.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 21:31 przez sunset, łącznie zmieniany 1 raz.
RIO 1.25 CVVT Kappa 85KM @ 121Nm

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Bezpiecznie można zwiększyć moc i moment o jakieś 10% - głównie chodzi o przeniesienie napędu, a najbardziej o sprzęgło. Pewnie przy ATE można by podkręcić bardziej, hydraulika to wytrzyma :)

Co do wykrycia przez serwis .... nie ma mowy. Gość od chipowania sam mówił, że serwisy podłączają się tylko w celu wykrycia i skasowania ew. błędów. O czytaniu map nie ma mowy :D

Moja Panda ma zchipowany silnik prawie od samego początku i jedyny skutek uboczny to .... 4 sprzęgło, ale tylko dla tego, że wyobraźnia mnie trochę ponosiła :cool: :D

Za to wyprzedza jak rakieta :) fabryka podaje dla tego silnika 70KM/145Nm, u mnie było 77KM/155NM a teraz jest ..... 86KM/189Nm :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: sunset »

Churek pisze:wyobraźnia mnie trochę ponosiła
super tekst drugi browar lata w głowie - pewnie wyobraźnia i do tego muza w aucie i chęci własnego charakteru przy uczuciu "wciskania w fotel" i mijania kolejnych :-) rozumiem, rozumiem to uczucie :-)

Wypowiedź niezrozumiała. Administracja.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 21:33 przez sunset, łącznie zmieniany 1 raz.
RIO 1.25 CVVT Kappa 85KM @ 121Nm

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Drutować Ryjówkę trochę na pewno jeszcze można.
137KM z pojemności 1,4 to nie jest aż taki kosmos obecnie.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Jak chipowałem Pandę, to gość mi powiedział, ze może nawet Seicento zrobić, bo zawsze te 5 - 6 KM dołoży :)
Muszę podzwonić może podkręcę Ryja :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Churek pisze:uszę podzwonić może podkręcę Ryja
Popytaj. I napisz wszystkim co powiedzieli.

wp78
Posty: 6
Rejestracja: 03 maja 2013, 18:02
Lokalizacja: Breslau

Post autor: wp78 »

No i jak tam z chipowaniem ? Coś już ktoś wie, bo jestem również zainteresowany... :)

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

wp78 pisze:bo jestem również zainteresowany... :)
Podbijam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”