Przesunięty przez: Cichy
2017-12-30, 10:12
Filtr kabinowy.
Autor Wiadomość
 krzysztof61 
KRZYSZTOF61

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2
Przebieg: 5600
Kolor: CZEKOLADOWY
Pakiety: L
Tapicerka: CIEMNA
Typ nadwozia: HATCHBACK 5
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
 #1  Wysłany: 2013-05-19, 13:54   Filtr kabinowy.

Czy ktoś wie, gdzie on się znajduje i jak się go wymienia?
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2013-05-19, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 marcin8626 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: 5D
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 250
Skąd: Olsztynek
 #2  Wysłany: 2013-05-19, 14:29   

otworz schowek, zajrzyj do środka, masz taka długą część plastikową, i po jednej stronie masz uchwyt, ściskasz do środka, wyciagasz i masz filtr, wyciagasz go i wymieniasz :)
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #3  Wysłany: 2013-05-19, 14:48   

Dokładnie u mnie tak samo, wymieniali mi filtr kabinowy na ASO ale następnym razem sam se to zrobię 2 min roboty i zero nerwów. Nie to co w Fordzie Fiesta, tam dopiero trzeba się namęczyć :P
--------------------

 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #4  Wysłany: 2013-06-01, 13:33   

Wystarczy przeczytać instrukcję - tam jest napisane co gdzie i jak. Dla ułatwienia Filton K1232
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 grzech75 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: Srebro
Pakiety: standard+czujniki parkowania
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Opel Astra G Caravan
Wiek: 44
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 30
Skąd: Jedlnia Letnisko
 #5  Wysłany: 2013-07-07, 12:39   

I to są cenne uwagi. Pozdro, dzięki.
 
 
     
 wnuczak 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4
Przebieg: 845000
Kolor: Platinum Graphite
Pakiety: Czujniki cofania
Tapicerka: DCM - Czarno-beżowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Forest'00/VW Golf III'96/Honda Varadero 125
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 306
Skąd: DJE
 #6  Wysłany: 2013-09-03, 18:45   

no więc ja dzisiaj jestem po wymianie filtra kabinowego w ASO. Zajechałem do nich "z partyzanta" bo byłem obok. Lało jak z cebra i nie dąło się jechać... wszystko mi parowało już od jakiegoś czasu. Do tego po wyłączeniu klimatyzacji przez łądnych kilka chwil z wentylacji wydobywał się nieprzyjemny zapach. Goscie na serwisie bez namysłu stwierdzili że to filtr kabinowy i wymienili mi go promocyjnie za jedyne 98PLN!!!
Z racji że sie spieszyłem poszedłem na to z zastrzeżeniem że jak nie pomoże to wróce i im go oddam ;-) na szczescie problem rozwiązany, co prawda szyby dalej parują w czasie deszczu, ale zdecydowanie słabiej no i nie smierdzi. Fak faktem, że mój filtr był po 8500km zajechany doszcżętnie.
 
 
     
 yeti69 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2
Kolor: Fresh Beige
Tapicerka: Jasna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mazda 6 III
Wiek: 25
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 139
Skąd: Brzeg
 #7  Wysłany: 2013-09-03, 18:49   

Duzo ja za filtr dalem ok70 zl i wymiana gratis
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #8  Wysłany: 2013-09-03, 21:07   

wnuczak napisał/a:
że mój filtr był po 8500km zajechany doszcżętnie.


Rany kota - to gdzie ty jeździsz ? Po pustyni ? ;) :D Ja wymieniam co 15 000 (i tak częściej niż przewiduje instrukcja) i tak bez przesady - trochę syfu ale bez dramatu.

A co do parowania to próbowałeś włączyć klimę i odrobinę ogrzewania jednocześnie ? to bardzo pomaga na zaparowane szyby.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #9  Wysłany: 2013-09-03, 22:05   

No u mnie wymienili w ASO filtr po roku i było parę syfów ale w miarę był ok
--------------------

 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #10  Wysłany: 2013-09-03, 22:10   

Ja ostatnio zapłaciłem za filtr 40 PLN i wymiana 0 PLN zgodnie z instrukcją.
Jak dla mnie robienie tego w ASO to poracha .....
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #11  Wysłany: 2013-09-03, 22:20   

Wymiana filtra kabinowego nie mogła być lepsza w Rijówkach bajka z zamkniętymi oczami się to zrobi. W mojej drugiej fieście żeby wymienić filtr trzeba odkręcić pedał gazu, ćwiartkę osłony i nagimnastykować się a bez torxa ani rusz więc nasze kijaneczki są naprawdę dobrze przemyślane. Patrząc racjonalnie to konstruktorzy w miarę dobrze przemysleli rozwiązania. Do wszystkiego jest w miarę dobry dostęp i nie trzeba mieć doktoratu z mechaniki :P patrz wymiana żarówek co w niektórych autach to masakra (ford fiesta mój :P trzeba ściągać cały klosz oczywiście na torx)
--------------------

 
 
     
 wnuczak 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4
Przebieg: 845000
Kolor: Platinum Graphite
Pakiety: Czujniki cofania
Tapicerka: DCM - Czarno-beżowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Forest'00/VW Golf III'96/Honda Varadero 125
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 306
Skąd: DJE
 #12  Wysłany: 2013-09-04, 11:36   

Churek napisał/a:
wnuczak napisał/a:
że mój filtr był po 8500km zajechany doszcżętnie.


Rany kota - to gdzie ty jeździsz ? Po pustyni ? ;) :D Ja wymieniam co 15 000 (i tak częściej niż przewiduje instrukcja) i tak bez przesady - trochę syfu ale bez dramatu.

A co do parowania to próbowałeś włączyć klimę i odrobinę ogrzewania jednocześnie ? to bardzo pomaga na zaparowane szyby.


generalnie to mieszkam w lesie, wiec w sezonie letnim kazda ilość pyłków, do tego codziennie przejezdzam przez plac budowy (wymiana lini kolejowej na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba) i tu jest masa kurzu, błota itd...

co do parowania to po włączeniu klimy oczywiście natychmiast schodzi...
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #13  Wysłany: 2013-09-04, 15:17   

Włączenie klimy pomaga ale jest koszmar po jej wyłączeniu.
Jeżeli chodzi o parowanie to jest kicha. Auto się mocno paruje ostatnio się zastanawiałem czy nie jest to spowodowane "zaciąganiem" powietrza z wewnątrz auta przy włączonym obiegu wewnętrznym.
Z moich prób wyszło mi, że najprawdopodobniej wlot powietrza który jest pod wycieraczką pasażera zaciąga sporo wody, która zostaje na filtrze przeciwpyłkowym i później co się dzieje to każdy widzi. Zwróćcie uwagę, że jak auto jest zaparowane (siedzi się w aucie a nawiew wyłączony) ale na dworze nie pada to auto odparowuje się błyskiem (tak wiem, że na dworze jest mniejsza wilgotność) ale jak pada to nawet jak się grzeje auto ciężko odparować.
W porównaniu do innych auto bez automatycznej klimy to jest ciężko delikatnie mówiąc.
 
 
     
 wnuczak 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4
Przebieg: 845000
Kolor: Platinum Graphite
Pakiety: Czujniki cofania
Tapicerka: DCM - Czarno-beżowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Forest'00/VW Golf III'96/Honda Varadero 125
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 306
Skąd: DJE
 #14  Wysłany: 2013-09-04, 15:27   

powiem Ci ze ja tez myslalem ze zawilgocony zostaje filtr, ale w moim przypadku tak nie jest... w srodku parówa a filtr jest suchy (organoleptycznie stwierodzone ;-) )
dziwna sprawa generalnie... bez klimy w deszcz ciezko jechac. Chociaz na dluzsze trasy po pierwszych paru km po porstu wylaczam całkowiecie nawiew. i tyle...
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1499
Skąd: Huta Partacka
 #15  Wysłany: 2013-09-04, 17:55   

wnuczak napisał/a:
do tego codziennie przejezdzam przez plac budowy


No to faktycznie może być niezły syf, ale w takim razie częściej tez powinieneś wymieniać filtr powietrza ...

czerwo napisał/a:
Włączenie klimy pomaga ale jest koszmar po jej wyłączeniu.


Wiesz co - ja teraz rano włączam klimę z ogrzewaniem, ale jak samochód już zacznie dobrze grzać to klimę wyłączam i jest spoko

czerwo napisał/a:
Auto się mocno paruje ostatnio się zastanawiałem czy nie jest to spowodowane "zaciąganiem" powietrza z wewnątrz auta przy włączonym obiegu wewnętrznym.


Ej - no jak zrobisz obieg zamknięty to nie ma bata żeby nie parowało ....
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 4 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 28