W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Biała strzała :}

Nasze auta.
Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Biała strzała :}

Post autor: J23 »

Witam.

Chciałbym pokazać co zrobiłem z moim samochodzikiem. Nauczony doświadczeniem (Getz) o trwałości koreańskich aut i blach (czyli to, że blacha padnie dużo szybciej niż cokolwiek mechanicznego/elektronicznego) postanowiłem postawić wszystko na jedną kartę - rozebrałem to co uznałem za niezbędne wlewając do profili zamkniętych Valvoline Tectyl ML a na powierzchnie otwarte Bodysafe (naruszając pewnie wiele punktów gwarancji). Na koniec zafundowałem sobie przeróbkę zegarów ze standardowych z wielkim wskaźnikiem paliwa na supervision ze wskaźnikiem temperatury (źle mi się bez tego jeździ).

Poniżej zdjęcia z moich (a właściwie wspólnych z ojcem)zabaw:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dodatkowo - ok. 80% łączek zostało przesmarowanych litowym, dielektrycznym smarem firmy Honda (to już przedobrzenie - w koreańskich autach nie występują problemy z wypalonymi wtyczkami, ale jednak śpię spokojniej :D ).
Po co to wszystko pytacie? jak mówiłem, najgorszym wrogiem KAŻDEGO azjatyckiego auta jest rdza - nie ma 10+ letniego azjatyckiego auta bez choćby śladów rdzy. Nie jest to ta klasa blach co auta francuskie czy VW (o tym ostatnim można mówić dużo - ba, sam uważam ich produkty za bardzo wadliwe - ale blachy mają bardzo ok).
Poza tym, chcę trochę pojeździć tym autem - może nawet 10 lat - i nie chcę bawić się w "zaprawki". Przechodziliśmy to przy Getzie - więcej kłopotów niż pomocy. A nawet jeśli wcześniej trafi się możliwość kupna innego auta Rio pewnie zostanie w rodzinie - wszak Getz nie jest wieczny;].

Co do samego auta - jest to długo wyczekiwana (6 miesięcy) 3 drzwiowa wersja M z najmocniejszym silnikiem oraz klimatyzacją. Wyprodukowana, jeśli dobrze pamiętam, 25 lutego,w moich rękach od 10 kwietnia - otrzymana z przebiegiem 3km. Jak na razie - ok. 720km - wszystko ok;]. Dużo więcej miejsca niż w Getzie, samochód ogólnie cichszy (prócz opon - te jak dla mnie szumią - mam Hankook kinergy eco) ale chyba niestety bardziej twardy ? nie wiedziałem, że może być coś twardszego od Getza;].
W trasie jeszcze nie byłem, ale wydaje mi się, że będzie dobrze - już Getz miał fajne foteliki i pomimo tego, że jest małym autkiem nie powodował u mnie zmęczenia - raz nim zrobiłem 980km w ciągu jednego dnia - i było naprawdę ok.
Z początku obawiałem się układu kierowniczego - ten Getz ma bardzo fajnie zrobiony, kierownica działa nie za lekko, nie za ciężko. Rio jest nastawiona na komfort, a cały układ jest bardziej gumowy - ale w sumie po paru dniach już to nie przeszkadza.
Spalanie - jestem zadowolony, pomimo układania silnika (jazda między 2 a 4-4.5 RPM, po rozgrzaniu nawet lekkie pałowanie) wynosi według komputera 7-7.5 po mieście o-o .

Co do Supervision: nie byłem do końca pewny czy ta modyfikacja się powiedzie - informacje na Kiatechinfo wskazywały, że w SPV brakuje jednego pina w stosunku do standardowych zegarów. Trafiły się jednak w dobrej cenie (450zł) - więc zaryzykowałem. Pierwszy przyszedł z uszkodzonym prędkościomierzem - całe szczęście człowiek u którego brałem miał drugi - i ten mam do dzisiaj. Potem tylko koretka przebiegu (tamten miał 16000 km) i to wszystko;].
Ten uszkodzony miał także zaprogramowany TPMS (czujnik ciśnienia powietrza w kołach) - według serwisu nie można tego wyłączyć, z czym osobiście się nie zgadzam - nie ma w katalogach Kia rozdziału na liczniku z TPMS i bez - są tylko standardowe i SPV oraz ich wersje z i bez start&stop. Niestety, nie mam jeszcze odpowiedniego testera by porozumieć się z moim autkiem, ale pracuję nad tym;]. Poza tym w SPV wszystko działa - mogę ustawić przypomnienie o serwisie i zmianie opon, jest jeszcze ecodriving - to nie powoduje niczego - pewnie chodzi o start&stop, ale tego nie mam i dałem na off.
Chciałem już u dealera zamówić montaż SPV w aucie - ale twierdzili że się nie da. Możliwe :P - ogólnie zaoszczędziłem na tym pewnie z 1500zł, mimo wszystko gdybym był wtedy pewny, że mod się uda zakupiłbym nowe zegary.

Z pozostałych modyfikacji:
osłona pod silnik
helix b6x na przód
chlapacze


To w sumie wszystko - jeżdżę 99% czasu samemu a więc rzeczy takie jak schowki, bagaźnik oferowane przez Rio są dla mnie aż nadto.

Jak umuję auto dam więcej zdjęć z zewnątrz.

Planuję jeszcze zakupić wygłuszenie na maskę - jeśli ktoś ma na sprzedaż, proszę o kontakt :-D .

f0ku5
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Patrzac na fotki jakos dziwnie sie czuje, za duzo kombinowania chyba... ;)

marcin8626
Posty: 250
Rejestracja: 30 mar 2013, 20:03
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: marcin8626 »

mogles odrazu glosniki wymienic:D bo te seryjne nie zaciekawe:) tez wlasnie planuje fluidolem zabezpieczyc blotniki, progi i maske, ale jak patrze to ja mam jakas konserwacje w masce, w blotnikach nie ma nic bo lampy juz wyciagalem :)

Awatar użytkownika
JustynA
VIP
Posty: 339
Rejestracja: 19 mar 2013, 21:09
Lokalizacja: Hajnówka/Białystok

Post autor: JustynA »

Strasznie smutno wygląda to nasze RIO bez przedniego zderzaka ;p :) ;p

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Na przodzie mam helixy - gra to, jak dla mnie, całkiem nieźle. Tylnych boczków nie zdejmowałem - w 3D nie jest to takie proste. Należy wyjąć tylne siedzisko (teoretycznie także przednie fotele) i parę innych rzeczy - a do konserwacji nie było sensu - te otwory co są w progach i nadkolach i tak pozwalają na konserwację tej przestrzeni za tylnymi boczkami.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

J23 pisze:Planuję jeszcze zakupić wygłuszenie na maskę - jeśli ktoś ma na sprzedaż, proszę o kontakt
Podobno różnica po wygłuszeniu będzie niewyczuwalna.

Ale że Ci się chłopie chciało bawić w nowym aucie w to wszystko. Gwarancję pewnie straciłeś na część podzespołów. A jak te nowe głośniki w porównaniu do fabrycznych?

Ale nieźle go wybebeszyliście. A ten cały Bodysafe który daliście do komory silnika to już tak zostanie takie żółte?

Skoro czekałeś pół roku to czemu nie brałeś L?

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

To żółte to ML - Bodysafe jest czarne. I tak, takie już zostanie, no chyba, że przyjmie brud - wtedy będzie czarne.

Co do oryginalnych głośników a Helixów - te ostatnie grają czyściej i ogólnie lepiej - nie jest audiofilem, ale dźwięk stał się jakby bardziej przestrzenny ? ogólnie jest lepiej.

O wygłuszeniu na masce też słyszałem, że w sumie mało daje - mimo wszystko zaryzykuję jak tylko gdzieś go dorwę.

Co do wersji - ogólnie nie lubię niepotrzebnych bajerów (choć L nie jest jakoś naładowana) ale ma coś co mnie od Rio odrzuca - podstawkę pod nawigację. Moje pierwsze skojarzenie jak to zobaczyłem - popielniczka Nysa/Żuk. Naprawdę, źle bym się z tym czuł, a z navi i tak nie korzystam - jeżdżę z tradycyjnym atlasem, jeszcze się nie zgubiłem ;].
M-ka ma jeszcze czarne dodatki - biały kolor lubi takie połączenie - a ja lubię biały kolor;].

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Spoko że lubisz biały kolor, mi też czarne dodatki się podobają, jedynie lusterka bym chciał chyba białe. Natomiast co do tej klapki, to bez przesady, jak jest zamknięta to nie rzuca się w oczy. :-)

Daj jeszcze jakieś fotki "całego" auta, chętnie zobaczę białą Mkę 3d w całokształcie. Przydadzą się też na Fejsa.

Awatar użytkownika
rio_pn
Posty: 238
Rejestracja: 21 kwie 2013, 06:40
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: rio_pn »

WTF? o-o

Martin
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2013, 13:20
Lokalizacja: Płock

Post autor: Martin »

Samochód wybebeszony jak, nie przymierzając, tusza wieprzowa w rzeźni ;-).
Niby rozumiem ideę zabezpieczenia antykorozyjnego, ale takie coś z nowym w końcu pojazdem, to moim zdaniem lekka przesada. I to nie chodzi tylko o utratę gwarancji, z czym jak widzę liczysz się od razu, ale o zakrawającą już na lekką..., no może nie paranoję :D, ale zdecydowanie przesadną ostrożność i podejrzliwość odnośnie jakości wypuszczonego świeżo z fabryki samochodu.
Ja bym się na takie coś w życiu nie zdecydował, może za kilka lat, ale ze świeżym zakupem - za żadne skarby świata, szczególnie w tak szerokim zakresie. Oczywiście moje spojrzenie na sprawę zakłóca kompletne dyletanctwo samochodowe, dla mnie po prostu takie rozebranie samochodu to jest czarna magia, tym niemniej, jeśli Ty się na tym znasz, a jak widzę, ma to właśnie miejsce, no i rezygnujesz z własnej i nieprzymuszonej woli z gwarancji, to czemu nie, można nawet zrobić kabriolet :D.

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Uważam, że najlepsza gwarancja to ta z której nie trzeba korzystać - wiadomo, w życiu jest różnie, ale ogólnie wierze w ten produkt (i koreańskie rzeczy ogólnie).
Co do konserwacji - osobiście uważam, że ta ma sens tylko jak auto jest nowe. Potem w profilach pojawia się kurz, śmieci i ogólnie jest to przykrywanie syfu. Cały ten proces udało mi się zrobić przy ładnej i ciepłej pogodzie - ogólnie przez około miesiąc - póltora auto nie widziało deszczu :}.

Co mogę Wam polecić - w tylnej klapie są takie jakby języczki w otworach z których wydobywa się woda. Ma to chyba na celu powstrzymanie wody przed kapaniem gdy otworzymy klapę - takie moje zdanie. W praktyce zgromadzi tam się syf i uniemożliwi ruch tych języczków a także przepływ wody = korozja klapy :) - u siebie to wyrzuciłem - żadnych problemów z tego względu nie uświadczyłem.

lukasz_rio
Posty: 147
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:00
Lokalizacja: powiat węgrowski

Post autor: lukasz_rio »

W twoim przypadku to powinni ci wydłużyć gwarancję na blachy do co najmniej 15 lat :-) Ja również bym się na coś takiego nie odważył chociażby dlatego iż nie mam aż takich umiejętności.
lukasz_rio

Adi
Posty: 317
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adi »

No niezle. Jestem w szoku.
Rozumiem, ze rdza itp., ale ja nigdy na poczatku bym tak nie zrobil. Po kilku latach to tak, jesli sam bym to zrobil jak Ty, ale nie znam sie na tym za bardzo.
Jak dla mnie szkoda gwarancji. A to jest nowy samochod, nie wiadomo czy do konca wszystko dobrze jest zrobione/popdiete itp.
Po kilku latach mozna takie cos zrobic. Owszem, syf sie dostanie w rozne zakamarki dlatego trzeba wszystko dokladnie poodkrecac i wyczyscic.
No slowa uznania, niech sie spisuje autko ;)

Ja to jesienia zrobie konserwcje podwozia i na tym poprzestane jesli chodzi o zabezpiecznia przed rdza..[/code]

Awatar użytkownika
mala_su
Posty: 307
Rejestracja: 19 mar 2013, 14:52
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: mala_su »

ja mam wersje L i juz nie robia tej klapki na navi i ja mam bez.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

mala_su pisze:ja mam wersje L i juz nie robia tej klapki na navi i ja mam bez.
Ta klapka to wielka porażka Kia. Powinni się w porę zorientować, i dać tam jakieś normalne gniazdo, a nie w ogóle likwidować, bo pomysł był dobry. Natomiast dla tych co mają klapkę powinni gratis dorzucać jakiś kabelek przejściówkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje Rio”